Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten te muut selviätte yli 55-tunnin työviikosta?

Vierailija
21.01.2017 |

Itkettää ja ahdistaa maanantai, kun tietää, että joutuu taas istumaan toimistolla sen 11-12 tuntia ja tekemään työtä jota vihaa. Työpäivän päätteeksi saa vielä istua bussissa tunnin. Teen päivittäin min. 3 tuntia ylitöitä, ilman korvausta tietenkin. Töissäkin ollessa itkettää ja on huono omatunto koska pitäisi olla kiitollinen siitä, että edes on työpaikka. Niin ja olen ollut tässä työpaikassa vasta kaksi viikkoa.

Olenko laiska paska, vai onko muillakin vaikeuksia selvitä pitkistä työpäivistä? Miten te muut selviätte?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa tai ala nostamaan ylityökorvausta. Eihän tuollainen vetele alkuunkaan.

Vierailija
2/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshoito ja jos sellaista ei ole niin työsuojelupiiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia keskusteluun esimiehesi kanssa. Koska olet vasta aloittanut, vaikuttaa siltä, että a) sinua ei ole perehdytetty kunnolla b) olet liian tunnollinen C) et osaa organisoida ja priorisoida

Tai itse asiassa puhu ensin uusien työtovereidesi kanssa. Kysy onko kaikilla samanlaista vai onko jotain mitä sinä et ole ymmärtänyt oikein.

Vierailija
4/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholilla... valitettavasti.

Vierailija
5/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet palkatonta ylityötä. Ei todellakaan pidä tehdä. Sanot että ei käy jos ei saa palkkaa.

Vierailija
6/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet työksesi?

Vierailija
7/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti mutta mä tykkäänkin työstäni eikä mulla ole muuta elämää

Vierailija
8/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tee 11-12 tunnin päiviä ilman ylityökorvauksia. Mä en tekisi muutenkaan. No ehkä kerran on tullut 11 tuntia täyteen. 12 vuoden aikana. Kerran. Jaksaa hyvin.

Vierailija
9/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys Iltalehteen. Ne tekee hyviä juttuja just sun työpaikan laisista tapauksista.

Vierailija
10/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työaika joustaa vain yhteen suuntaan. Joko sinulla on liikaa töitä tai ei ollenkaan. Pomollasi on ilmeisesti euron kuvat silmissään.

Vierailija
11/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet hallaa kaikille muillekin työntekijöille suostumalla ilmaisiin ylitöihin! Nyt stoppi sille heti!

Vierailija
12/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pomo määrää sinut ylitöihin ja suostut? Vai jäät ihan omasta tahdosta töihin ja kutsut sitä ylitöiksi?

Todennäköisesti olet koeajalla, joten voit lähteä heti.

Ja se kysymys: kiitos, selviän hyvin 55 tunnin työviikosta. Sen sijaan kesällä on raskasta, kun työtunteja viikossa kertyy joskus jopa 80.

Vierailija
13/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tee 11-12 tunnin päiviä ilman ylityökorvauksia. Mä en tekisi muutenkaan. No ehkä kerran on tullut 11 tuntia täyteen. 12 vuoden aikana. Kerran. Jaksaa hyvin.

Monikin tekee. Esim. Tilintarkastajilla normi käytäntö marras-helmikuussa, ylitöitä ei makseta ja kesällä pidetään pitkät lomat. Takana jo monta yli 50h viikkoa. Kaikkeen tottuu, alussa on vaan rankempaa.

Vierailija
14/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen vielä koeajalla, mutta en voi lähteä, koska tämänkin työpaikan saaminen oli kiven alla. En ole ottanut asiaa puheeksi pomon kanssa, koska uskon, että saisin potkut. Yritys on pieni ja kaikki muutkin työntekijät tekevät pitkää päivää. Moni saapuu töihin ennen minua ja jää vielä töihin kun itse lähden kotiin.  Pomo tekee töitä myös viikonloppuisin. Sopimuksessani lukee 9-5, mutta ensimmäisenä päivänä pomo ilmoitti uudet ajat. Niin ja sain ainoastaan tunnin perehdytyksen tehtäviin. 

Haen uutta paikkaa, mutta luoja tietää kauan sen saamisessa kestää. Haluaisin siis käytännön vinkkejä kokemusia miten muut ovat sopeutuneet/selvinneet. 

Vierailija
15/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, olen vielä koeajalla, mutta en voi lähteä, koska tämänkin työpaikan saaminen oli kiven alla. En ole ottanut asiaa puheeksi pomon kanssa, koska uskon, että saisin potkut. Yritys on pieni ja kaikki muutkin työntekijät tekevät pitkää päivää. Moni saapuu töihin ennen minua ja jää vielä töihin kun itse lähden kotiin.  Pomo tekee töitä myös viikonloppuisin. Sopimuksessani lukee 9-5, mutta ensimmäisenä päivänä pomo ilmoitti uudet ajat. Niin ja sain ainoastaan tunnin perehdytyksen tehtäviin. 

Haen uutta paikkaa, mutta luoja tietää kauan sen saamisessa kestää. Haluaisin siis käytännön vinkkejä kokemusia miten muut ovat sopeutuneet/selvinneet. 

Jos olet aidosti uupumassa niin saikuta hyvissä ajoin. Ja nauhoita KAIKKI mitä työpaikalla sanotaan. Jemmaa joku sanelukone vaatteisiin esimerkiksi.

Vierailija
16/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tuo työ ei tekemällä lopu. Millaista työtä teet? Voisiko työtäsi nopeuttaa tai helpottaa automaatiolla tai koneilla? Onko jotain turhia työvaiheita, jotka vievät aikaa?  Voisiko jotain jättää tekemättä tuloksen kärsimättä?

Vierailija
17/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu. Älä tee suunnitelmia illaksi, niin et jää mistään paitsi.

Vierailija
18/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys liittoon ja työterveyshuoltoon.

Vierailija
19/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei vain sovi pitkät vuorot. Mutta ehkä totut niihin vielä.

Kaiken a ja on on se, että kun on pitkien työpäivien putki, muu elämä jää silloin paitsioon ja hyväksyt sen. Kotona käydään syömässä, suihkussa ja nukkumassa. Ehkä tunti pari telkkaria tms. samalla kun syö ja sit nukkuun. Muut vapaa-ajan jutut hoidetaan sitten niillä pitkillä vapailla. Itse tykkään nimenomaan noista pitkistä 12 tunnin vuoroista, kun sitten on pitkät vapaat. En tykkää käydä töissä alvariinsa ja viisi päivää töitä viikossa on kauhistus. Musta tuntuu silloin, että viikonloppuisin ei ehdi yhtään mitään, kun pe-iltana tuut kotiin ja su-iltana jo täytyis mennä aikaisin nukkuun, kun ma on töitä. Eihän siihen jää kunnon vapaata kuin lauantai!

20/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet työtä, josta ei makseta, olet idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi