Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!

Vierailija
21.01.2017 |

Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!

Kommentit (398)

Vierailija
141/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu te olette ällöttäviä ja sairaita

Vierailija
142/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruin siivojan tulon koska en jaksanut tehdä etukäteisjärjestelyä (kerään lelut yms. irtotavarat ja vien koiran anopille siivouspäivänä ettei häiritse siivousta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sujuu viikkosiivoukset, pyykkäilyt, roskien viemiset ym. ihan hyvin, mutta joku yksittäinen juttu saattaa odottaa kuukausia oikeaan paikkaan päätymistä. On siirretty matkalaukkua eestaas pienessä eteisessä, valokuvalaatikkoa tyrkitty olohuoneen lattialla imurin edestä jne. Kierrätykseen meneviä vaatekasseja potkiskelin melkein vuoden, vaikka keräyslaatikko on työmatkan varrella.

En itsekään tajua miten voin venyttää muutaman minuutin homman tekemistä niin pitkään.

Minäkin petaan sängyn tosi harvoin. En ole vielä ymmärtänyt miksi petaisin, kun koti tyhjillään päivät enkä muutenkaan oleskele makkarissa. Lakanat pesen säännöllisesti, joten ei siinä kummoisia pölykertymiä ehdi tulla.

Vierailija
144/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme asuneet tässä asunnossa 12 vuotta, ja ikkunat on pesty kerran ihan kokonaan, sisältä ulos asti. Samalla pesin kyls verhot ja pyyhin pölyt verhotangoista. Verhojakin vaihdettiin: Meidän huoneessa olleet verhot laitettiin tyttöjen huoneeseen ja tyttöjenhuoneen verhot meidän huoneeseen. Olohuoneen verhot ovat yli 20 vuotta vanhat, ja ne on pesty 4 tai 5 kertaa.

Pölyjen pyyhkiminen ei kuulu meillä viikkosiivoukseen.

Vierailija
145/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tapana jättää joitakin asioita tekemättä uskomattoman pitkiä aikoja. Tyyliin edellisen vuoden jouluverhot on pyykkikorista vielä seuraavanakin vuotena. Myös varastoon menevät tavarat seisoo eteisessä viikkoja.

Mutta perushygieenistä meillä on aina. Joskus siivosin kaverin kotia jolla oli pilaantunutta ja pinttynyttä vaikka missä, ehkä remontti olisi pelastanut. Kyllä siivouskin auttoi mutta ei ne pinnat yms entiselleen enää tulleet.

Kärsin itsekkin masennuksesta vuoden ja silloin todellakin mentiin siitä mistä aita on matalin. Mutta silti.

Vierailija
146/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parittamattomia sinkkusukkia vilisee vaatehuoneessa. Niin sukkalaatikossa kuin lattialla.

Vierailija
147/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa? Ei siivous ole raskasta tai vaikeaa, kunhan vaan muistaa pari seikkaa:

- tavaraa mahdollisimman vähän ja kaikille oma paikka

- kunnolliset siivousvälineet

Kun on kunnon moppi kuivapyyhintään, riittää jos imuroi kerran kk.ssa koko talon. Ja meillä on muhkeaturkkisia koiria! Ei ole karvaa tai pölyä missään! Imuroi vaan sen mopin!

Lakanat kun vaihtaa ja siivoaa vessan/vessat, niin se tekee jo ihan älyttömästi. Ei haise kusi eikä taliset lakanat.

Pyykin pesee kone, ei ole kovin raskasta...

Mua inhottaa lukea näitä juttuja, kun olen bakteerikammoinen. Ja täit ja kihomadot koululaisissa, niistä varoitellaan jatkuvasti...

Vierailija
148/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä siisti kirjoitti:

Hyi helvetti millaisen sotkun keskellä ihmiset elää! Eletään kuin pellossa. Hauskinta näitä juttuja lukiessa on se, että luulin itse olevani laista/epäsiisti kodinsiivooja, mutta teihin verrattuna olenkin vähän nipo. Asun yksin, ja kyllä itse imuroin viikottain, petivaatteet vaihdan muutaman viikon välein, pyykit pesen kun kori täyttyy, roskat vien kun pussit on täynnä (ja lajittelenkin oikein), keittiön tasot pyyhitään sen jälkeen kun niillä on tehty jotain, ikkunat ja matot pesen kesäisin + matot vien n. kerran kuussa tampattavaksi ulos. Ainiin, ja olen nainen, jos sillä nyt on jotain merkitystä asian suhteen. 

Olen aina elänyt siinä käsityksessä, että siivoaminen ja kodistaan huolehtiminen on osa elämänhallintaa. Jos ei edes omasta kodistaan jaksa huolehtia, niin kuinkahan kaaoksen vallassa se elämä muuten on? 

Voit siirtyä seuraavaan ketjuun.

Vierailija
149/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ennemmin kierrätykseen kuin siivoukseen liittyen mutta... en todellakaan jaksa viedä täysin käyttökelpoisia, hyväkuntoisia tekstiilejä (lähinnä vaatteita) niille tarkoitettuihin kierrätyspisteisiin saatika myydä eteenpäin kirpparilla, hirvee homma. Pakkaan jätesäkkeihin ja heitän sekajätteeseen. Muunkin jätteenlajittelun kanssa on välillä niin ja näin, yritän mutta aina ei jaksa...

Järkytyin. Tämä on jotain ihan kamalaa! Mikä vaiva on tiputtaa pussi uff:n laatikkoon ?

No jos niitä vaatteita on paljon, niin aika monta reissua saa kävellen tai bussilla tehdä sinne laatikolle, jota ei suinkaan kaikilla ole lähikaupan pihalla. Kas kun kaikki ihmiset eivät omista autoa. Itse en lahjoita vaatteita UFFille periaatteesta, koska ne kiskovat niistä hintaa melkein yhtä paljon (ja välillä enemmänkin) kuin uusista. Pelastusarmeijalle tai mikä ikinä onkaan voin lahjoittaa, mutta niitä laatikoita on ainakin täällä harvemmassa.

Minulla onkin 6 kaapillista vaatteita, joita en käytä, mutta joita en saa vietyä pois.

t: eri

UFFin tarkoitus on tehdä rahaa hyväntekeväisyyteen niillä lahjoituksilla, miksi ei koitettaisi saada mahdollisimman hyvää hintaa? Ja mitä se sun elämää liikuttaa mitä ne niillä tekee?

No kun juuri UFFi on erityisen kuulu siitä, että ne kerätyt varat eivät edes mene hyväntekeväisyyteen, vaan lafkan pomojen omiin taskuihin, prameisiin taloihin ym.! - Että viekää mieluummin jonnekin muihin keräyksiin, pliis... :(

Ja niitä muita keräyslaatikoita on missä? En muista ikinä nähneeni.

Vierailija
150/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä siisti kirjoitti:

Hyi helvetti millaisen sotkun keskellä ihmiset elää! Eletään kuin pellossa. Hauskinta näitä juttuja lukiessa on se, että luulin itse olevani laista/epäsiisti kodinsiivooja, mutta teihin verrattuna olenkin vähän nipo. Asun yksin, ja kyllä itse imuroin viikottain, petivaatteet vaihdan muutaman viikon välein, pyykit pesen kun kori täyttyy, roskat vien kun pussit on täynnä (ja lajittelenkin oikein), keittiön tasot pyyhitään sen jälkeen kun niillä on tehty jotain, ikkunat ja matot pesen kesäisin + matot vien n. kerran kuussa tampattavaksi ulos. Ainiin, ja olen nainen, jos sillä nyt on jotain merkitystä asian suhteen. 

Olen aina elänyt siinä käsityksessä, että siivoaminen ja kodistaan huolehtiminen on osa elämänhallintaa. Jos ei edes omasta kodistaan jaksa huolehtia, niin kuinkahan kaaoksen vallassa se elämä muuten on? 

Kylläpä olet niin paljon parempi ihminen kuin me muut tässä ketjussa! Onneksi olkoon!

Vierailija
151/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pestään kerrostalossa ikkunat? Meillä ulointa lasia ei saa avattua sisäänpäin niin eihän sen peseminen ole edes mahdollista.

Kerran pesin nuo muut pinnat mutta hermothan siinä vaan meni kun se uloin lasi on joka tapauksessa paskaisin. Pidetään sitten verhot kiinni.

Vierailija
152/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa lukea näitä juttuja, kun olen bakteerikammoinen. Ja täit ja kihomadot koululaisissa, niistä varoitellaan jatkuvasti...

Jep jep, kihomadot ja täit. Tämähän on kuin tunnustuksien ketju että ei meillä piitata. Mutku meistä moni muu piittaa. Ei ole kiva 4 kuukautta pitää kotia kuin karanteenissa kun eräät siellä päiväkotiryhmässä paskat piittaa siivoamisesta tai edes lastensa loishäädöstä.

Vierailija
153/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep, kihomadot ja täit. Tämähän on kuin tunnustuksien ketju että ei meillä piitata. Mutku meistä moni muu piittaa. Ei ole kiva 4 kuukautta pitää kotia kuin karanteenissa kun eräät siellä päiväkotiryhmässä paskat piittaa siivoamisesta tai edes lastensa loishäädöstä.

Kuten olet jo huomannutkin, kihomadot ja täit eivät sikiä siivoamatta jättämisestä.

Vierailija
154/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla on puolukat levällään olkkarissa. Olleet lokakuusta saakka.

Hyvin ovat kuivuneet.

Niistä piti tulla sosetta.

Tämä oli ensimmäinen viesti, joka tässä ketjussa oikeasti järkytti minua :D

Toisaalta kyllä ymmärrän kirjoittajaa. Itse keräsin sateen jälkeen kymmenen litraa mustikoita, jotka olivat niin toivottomia perattavia märkinä, että vielä seuraavana päivänä minulla oli kaksi kolmasosaa jäljellä, ja itku kurkussa niitä perkasin. Lopulta heitin viimeiset, vaivalla kerätyt litrat roskiin. Mutta niiden jättäminen kuukausiksi olohuoneeseen olisi minullekin jo radikaalia :D

Laitat ne perkaamatta pakkaseen ja sieltä smoothieen jos omistat blenderin . roskat menee silpuksi eivätkä haitanne suolistoa.Ei mustikoita voi heittää roskiin!

Vierailija
155/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten olet jo huomannutkin, kihomadot ja täit eivät sikiä siivoamatta jättämisestä.

Ja joku muukin näköjään vielä kuvittelee niin 😂 Oi sivistymättömyyden määrää.

Vierailija
156/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin elämäni ensimmäisen vessanpesuaineen viime vuonna.

Olen 36-vuotias, ja muutin omilleni 20-vuotiaana.

Mä en oo vieläkään ostanut... silloin tällöin lorautan pönttöön ja pöntön sisäreunoille vanhoja shampoita, annan liota vähän aikaa ja sitten putsaan harjalla :DD Mutta eipä mun pönttö ikinä näytäkään likaiselta, lähinnä muodon vuoksi välillä putsailen sitä kun kai sitä kerran kuuluu putsata... kivittäkää mut!

Nyt tulin kyllä uteliaaksi.

Otapa kuva siitä pöntöstä. Tarkka kuva sekä jalkaosasta, vetonupin luota että istuinosasta niin että sisäpuoli näkyy. Olen hyvin kiinnostunut, voiko pöttö tosiaan olla puhtaan näköinen - tottahan siinä pöpöjä silti riittää, mutta voiko tosiaa olla puhtaan oloinen jos ei koskaan pestä kunnolla o.o 

Vierailija
157/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on niitä vaikea saada häädettyä jos kotona ei siivota ja lääkitä perhettä. Ja lapsi saa tartunnan yhä uudelleen ja uudelleen kun on näitä vanhempia jotka ei viitsi siivota ja hoitaa lapsiaan. Ei ne ilmesty siitä ettei siivoa vaan niitä ei vaan saa hävitettyä ilman niitä.

Nykyään on kuulemma ihan tavallista ettei päiväkodissa eikä kouluissa kerrota tartunnoista, on kuulemma niin noloa. Ei senkään jälkeen kun me huomattiin ja kerrottiin sanottiin että ovat kuulleet parilta perheeltä aiemminkin. Ei tullut lappua oveen eikä ilmoitusta kotiin. Me 4 kuukautta häädettiin kihomatoja "ominpäin" kunnes riitti, soitettiin päiväkodin johtajalle ja sen jälkeen alkoi tapahtua. Toki pari vanhempaa silti naureskeli ja totesi että eipä lapset siihen kuole, lääkkekkin on niin kallis ja ei jaksa siivota. Hirvee homma.

Vierailija
158/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sijaa koskaan vuodetta. Yksi huone on täynnä "kirppiskamaa", jotka olleet siellä kohta puoli vuotta, kun en ole jaksanut käydä niitä läpi. Huone myös imuroimatta siltä ajalta... Pyykkien suhteen olen kuitenkin suht skarppi mitä täältä lukee. Koriin ei voisi jäädä vuosiksi mitään makaamaan. Mutta keittiön kaapit ym.. Likaisiahan ne, yök.

Vierailija
159/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3544 kirjoitti:

19-vuotiaana muutettiin kahden kaverin kanssa omillemme ja innostuttiin vähän liikaa siitä, ettei kukaan pakottanut siivoamaan. Keittiö tuli täyteen banaanikärpäsiä ja tuhosimme niitä imuroimalla, jättämällä päiväksi ikkunan auki talvella ja hankkimalla lihansyöjäkasvin. Mitä tahansa kunhan ei tarvinnut siivota.

Muuttaessamme pois jääkaappi oli täynnä puoli vuotta vanhoja ruokia, muun muassa äitini lahjoittamat keitetyt punajuuret, jotka olivat kasvattaneet kauniin turkin. Mätimme kaiken jätesäkkiin, joka haisi ja vuoti niin pahasti että emme kehdanneet viedä sitä rappukäytävään, joten laskimme sen sukkahousujen varassa parvekkeelta alas. Oli sentään ensimmäinen kerros.

Päivän paras: lihansyöjäkasvi ❤️❤️

Se oli varmasti hyvinvoiva ja tyytyväinen.

Lihansyöjäkasvin hankkiminen banaanikärpäsiä ja Intian jauhokoisia vähentämään -> myös tämä täytyy lähettää niksipirkkaan.

Vierailija
160/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan yksiössäni tilanpuutteessa ulkoiluvaatteita eteisessä sellaisessa isossa vetoketjullisessä muovisäkissä. Ne oli talvivaatteita enimmäkseen, niin en ollut niitä tarvinnut aikoihin. Sitten aloin niitä tonkia ja mitä löysinkään... kissa oli ilmeisesti pitänyt sitä kusipaikkanaan jo pidemmän aikaa. Napitkin oli ihan ruostuneita jo!! Koko säkillinen oli ihan märkää mössöä ja se haju oli ihan jäätävä.. pahimmat ja halvimmat vaatteet (suurin osa) meni roskiin ja paremmat sain onneksi pelastettua pesemällä monesti koneessa. Sen jälkeen olen säilyttänyt kaapissa joka ikisen tavaran, ja varmistanut että kaappitilaa on..

Nykyiseen asuntoon muuttaessani edellinen asukas oli jättänyt keittiönkaapit todella siivottomiksi >:( vaikka kuinka myrkytin, siivosin, imuroin ja luuttusin, pitkään sieltä putkahteli aina ihrakuoriaisen matoja. Hyi helvetti... itsellä nyt joka ikinen ruoka ilmatiiviissä muoviastiassa, ettei mene kaappien väliin lisää murusia ruuaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä