Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!

Vierailija
21.01.2017 |

Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!

Kommentit (398)

Vierailija
121/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä siisti kirjoitti:

Hyi helvetti millaisen sotkun keskellä ihmiset elää! Eletään kuin pellossa. Hauskinta näitä juttuja lukiessa on se, että luulin itse olevani laista/epäsiisti kodinsiivooja, mutta teihin verrattuna olenkin vähän nipo. Asun yksin, ja kyllä itse imuroin viikottain, petivaatteet vaihdan muutaman viikon välein, pyykit pesen kun kori täyttyy, roskat vien kun pussit on täynnä (ja lajittelenkin oikein), keittiön tasot pyyhitään sen jälkeen kun niillä on tehty jotain, ikkunat ja matot pesen kesäisin + matot vien n. kerran kuussa tampattavaksi ulos. Ainiin, ja olen nainen, jos sillä nyt on jotain merkitystä asian suhteen. 

Olen aina elänyt siinä käsityksessä, että siivoaminen ja kodistaan huolehtiminen on osa elämänhallintaa. Jos ei edes omasta kodistaan jaksa huolehtia, niin kuinkahan kaaoksen vallassa se elämä muuten on? 

... Ja tämä liittyi ketjun otsikkoon - miten..? Mikä oli sinun pohjanoteerauksesi?

Vierailija
122/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3474 kirjoitti:

Mulla lojuu villavaatteet äkkiä vuodenkin pyykkikorissa. Ei vaan saa aikaiseksi pestä vajaata koneellista.

Olohuoneessa on odottanut lokakuusta asti pahvilaatikko varastoon viemistä. Ongelma on se ettei varastossa oikein ole tilaa, pitäisi tehdä sille jotain mutta en jaksa. Inhottaa se kostea hämyinen tila.

En pyyhi esim. kuiva-aineiden hyllyjä juuri koskaan. Viimeksi kai pari vuotta sitten. Pidän tavarat pääosin tiiviissä muovipurkeissa ja ajattelen sen pelastavan vähän.

Toivottavasti et asu vanhassa talossa. Itsellä oli sama taktiikka käytössä mutta siten huomasin, että pesukoneen takaa löytyi vyöturkiskuoriaisen toukkia. :/ Sen jälkeen, en ole kyllä vaatteita jättänyt lojumaan minnekään, varsinkaan villavaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta tästä ketjusta, että kuiva-ainekaappiakin kuuluisi siivota. En kyllä siivoa muitakaan kaappeja. Siivouskomero ja keittiön kaapeista se, jossa on tyhjiä rasioita, ovat sellaisia, että ne romahtavat päälle ellei niitä avaa hyvin varovasti.

Olen kirjoittanut tähän ketjuun useita viestejä. Olen ollut vakavasti masentunut kohta 20 vuotta, ja siihen nähden asunnossani on nykyisin yllättävän siistiä, kun olen lopultakin saanut rutiinit sellaisiksi, ettei elämässäni mikään asia pääse täyteen kaaokseen. Voimia on kuitenkin edelleen äärimmäisen vähän, ja enimmäkseen ne kuluvat koirasta huolehtimiseen ja ruokakaupassa käymiseen. Minulla on edelleen pöydällä minijoulukuusi, koska on liian raskas ajatuskin ottaa sen johto seinästä ja lähteä viemään sitä häkkivarastoon.

Tiskaan myös astiat aina vasta sitten kun molemmat altaat ovat täynnä tiskiä. Asun yksin. En kutsu koskaan vieraita, koska ei ole voimia tavata ihmisiä. Ei kyllä olisi edes ketään jota kutsua.

Mutta huonekasvit saan nykyään pysymään hengissä!

Minä sain tämän ketjun innoittamana energiaa pestä kylpyhuoneen suihkumaton pohjan, jonne oli kertynyt kivat mömmöt! Kiitos:)

Vierailija
124/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin tänään, etten jaksa tehdä viikkosiivousta, kun oltiin päivällä ulkona ja sit tein ruokaa pitkällä kaavalla. Tuli vähän kurja olo, etten jaksa alkaa puunaa, mutta kun luin tätä ketjua niin ei enää haittaa 😂

Mulla jää nyssäköitä joksikin aikaa. nurkkiin, jotka pitäis viedä kierrätykseen. En myöskään saa henk.koht.paperiroskia nopeesti kämpästä veks, koska mietin, et ne pitäis jotenkin "naamioida", ettei naapurit kiinnostu. Järjellä ajateltuna tuskin kiinnostuvat. Nyt on ollu kuukauden verran rikkinäinen imuri oottamassa viimeistä leposijaansa.

Vierailija
125/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin elämäni ensimmäisen vessanpesuaineen viime vuonna.

Olen 36-vuotias, ja muutin omilleni 20-vuotiaana.

Vierailija
126/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille oli tulossa vieraita, enkä jaksanut tiskata joten piilotin likaiset astiat uuniin.

Ihan kesyä... Ole tyytyväinen, jos tämä on sinun pohjanoteerauksesi kodinhoidossa! :D :D

Olisi varmasti pahempiakin, jos avomies ei "pakottaisi" siivoamaan. Tänään pitäis muka mopata lattiat, oon palstaillut aamusta asti ja kerännyt voimia siihen. Onneksi mies tulee vasta illalla kotiin :)

Vierailija
127/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkamattomia, astioita sisältäviä muuttolaatikoita keittiön alakaapeissa vielä melkein 10 vuotta remonttievakon ja takaisin muuton jälkeen. Jos pian voitan lotossa ja päästään muuttamaan pois, niin ei tarvitse pakata uudelleen. Eivät nuo tarkkaan vaalimani, 1990-luvulla ostamani Arabian astiat edes mahtuisi mihinkään kaappeihin pinoihin, joten olkoot.

Vierailija
128/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panin kerran yhtä akkaa jolla oli aivan saatanan sotkuinen kämppä. Sillä oli joka puolella kaikkea vitun paperinivaskoita, kledjuja ja vaikka mitä. Lattiallakin oli vaan jotain tossujotoksia joita pitkin pääsi kulkemaan. Hyi vittu. Ja sen vessakin, siis sitä ei ollu varmaan koskaan siivottu, ja peilitaso oli täynnä kaiken maailman keskushermostolääkkeitä. Ja se oli sit joku humanistiope. Vittu mää en sille lapsia antais opetettavaks.

Täällä oli varmaan tarkoitus tunnistaa omia mokia. Tuo nainen luotti suhu, päästi luokseen. Menikö sukset ristiin, kun noin äksyyn sävyn hänen olojaan muistelet. T. Humanistiope, joka ei päästä luokseen satunnaisia panomiehiä eikä kovin sotkussa elä (näistä stooreista päätellen)

Vierailija
129/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin astiota roskiin tiskialtaasta , olivat alkaneet haista ja limainen pinta kertynyt päälle. Saattoi olla tiskit siinä parikin viikkoa.

Toissapäivänä ostimme pahviastioita kun kaikki astiat oli likaisena, ollaan 6 hengen perhe.

Monesti ostan eineksiä vain,siksi ettei tule tiskiä.....

Vierailija
130/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään saa henk.koht.paperiroskia nopeesti kämpästä veks, koska mietin, et ne pitäis jotenkin "naamioida", ettei naapurit kiinnostu.

Osta paperisilppuri. Halpis, mutta useimmiten ihan riittävän hyvin kotioloissa toimiva, maksaa n. 15-25 e. :)

131/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotiaana muutettiin kahden kaverin kanssa omillemme ja innostuttiin vähän liikaa siitä, ettei kukaan pakottanut siivoamaan. Keittiö tuli täyteen banaanikärpäsiä ja tuhosimme niitä imuroimalla, jättämällä päiväksi ikkunan auki talvella ja hankkimalla lihansyöjäkasvin. Mitä tahansa kunhan ei tarvinnut siivota.

Muuttaessamme pois jääkaappi oli täynnä puoli vuotta vanhoja ruokia, muun muassa äitini lahjoittamat keitetyt punajuuret, jotka olivat kasvattaneet kauniin turkin. Mätimme kaiken jätesäkkiin, joka haisi ja vuoti niin pahasti että emme kehdanneet viedä sitä rappukäytävään, joten laskimme sen sukkahousujen varassa parvekkeelta alas. Oli sentään ensimmäinen kerros.

Vierailija
132/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ennemmin kierrätykseen kuin siivoukseen liittyen mutta... en todellakaan jaksa viedä täysin käyttökelpoisia, hyväkuntoisia tekstiilejä (lähinnä vaatteita) niille tarkoitettuihin kierrätyspisteisiin saatika myydä eteenpäin kirpparilla, hirvee homma. Pakkaan jätesäkkeihin ja heitän sekajätteeseen. Muunkin jätteenlajittelun kanssa on välillä niin ja näin, yritän mutta aina ei jaksa...

Järkytyin. Tämä on jotain ihan kamalaa! Mikä vaiva on tiputtaa pussi uff:n laatikkoon ?

Se vaiva, että uffin keräyslaatikko on automatkan päässä. Sekajäte on tuossa pihalla. T. Toinen, joka heittää vanhoja vaatteita säälimättömästi sekajätteeseen

Vierailija
133/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3544 kirjoitti:

19-vuotiaana muutettiin kahden kaverin kanssa omillemme ja innostuttiin vähän liikaa siitä, ettei kukaan pakottanut siivoamaan. Keittiö tuli täyteen banaanikärpäsiä ja tuhosimme niitä imuroimalla, jättämällä päiväksi ikkunan auki talvella ja hankkimalla lihansyöjäkasvin. Mitä tahansa kunhan ei tarvinnut siivota.

Muuttaessamme pois jääkaappi oli täynnä puoli vuotta vanhoja ruokia, muun muassa äitini lahjoittamat keitetyt punajuuret, jotka olivat kasvattaneet kauniin turkin. Mätimme kaiken jätesäkkiin, joka haisi ja vuoti niin pahasti että emme kehdanneet viedä sitä rappukäytävään, joten laskimme sen sukkahousujen varassa parvekkeelta alas. Oli sentään ensimmäinen kerros.

Sukkahousuniksi! Ilmoita tämä Pirkka-lehteen. 

Vierailija
134/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3544 kirjoitti:

Päivän paras: lihansyöjäkasvi ❤️❤️

Se oli varmasti hyvinvoiva ja tyytyväinen.

Vierailija
135/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo vieläkään ostanut... silloin tällöin lorautan pönttöön ja pöntön sisäreunoille vanhoja shampoita, annan liota vähän aikaa ja sitten putsaan harjalla :DD Mutta eipä mun pönttö ikinä näytäkään likaiselta, lähinnä muodon vuoksi välillä putsailen sitä kun kai sitä kerran kuuluu putsata... kivittäkää mut!

Vierailija
136/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo vieläkään ostanut... silloin tällöin lorautan pönttöön ja pöntön sisäreunoille vanhoja shampoita, annan liota vähän aikaa ja sitten putsaan harjalla :DD Mutta eipä mun pönttö ikinä näytäkään likaiselta, lähinnä muodon vuoksi välillä putsailen sitä kun kai sitä kerran kuuluu putsata... kivittäkää mut!

Itse tein vastaavaa käsisaippuan jämillä! Mutta hyvin harvoin vessaa ylipäätään aiemmin pesin pikaisen harjaamisen lisäksi. Öh, ehkä kerran puolessatoista vuodessa. Ei se koskaan kovin likaiselta näyttänyt. Vuosi sitten koin jonkinlaisen herätyksen ja ostin peräti kaksi erilaista vessanpesuainetta, ja nyt tulee pestyä silloin kun muutenkin siivoan, ehkä kerran kahdessa kuussa.

Joku mainitsi täällä kylpyhuoneen putket. Tämän ketjun innoittamana kävin katsomassa mitä kaikkia putkia kylpyhuoneessa oikein on. Olihan niiden päällä pölyä...

t: aiempi kirjoittaja

Vierailija
137/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen julkisesti ja aidosti tosi luontoa suojeleva ihminen ja saatan jopa paasata muille ekologisuudesta, kierrätyksestä ja lajittelusta yms. 

Heitän kaikki "turhat" vaatteet, liinavaatteet, verhot, pöytäliinat niin omani kuin lapsen, roskiin jätesäkeissä iltamyöhään kun kukaan ei näe. Kaadan säkkeihin esim. kahvipannun jämät ettei ketään kiinnosta tonkia. 

Mä en saa vietyä vaatteita kierrätykseen. Lapsen vaatteetkin on iso osa uutena ostettuja ja  todella kalliita, mutta en vaan saa edes lahjjotettua niitä saatika myytyä. 

Häpeän ihan oikeesti, mutta en saa muutosta asiaan.

Et ole, vaan todella epämiellyttävä ja itsekäs ihminen.

Vierailija
138/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu välillä aika raskasta aikaa elämässä. Nyt kuitenkin ennen joulua skarppasin ja tein kunnon suursiivouksen. Sängyn alta löytyi muumioituneita herneenpalkoja. Sellaisiksi koviksi kippuroiksi menneitä. Muistuikin heti mieleen kuinka kesällä herkuttelin ja söin herneitä sängyssä. Ilmeisesti sitten patjan ja seinän välistä tippunut lattialle josta ne sit löysin puoli vuotta myöhemmin.

Vierailija
139/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mitä tännekin on kirjoitettu. Toivottavasti elämänne on tällä hetkellä raiteillaan ja kotona suht siistiä!

Vierailija
140/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisessa ketjussa ihmeteltiin, kun ihmiset eivät vastavuoroisesti kutsu kylään.

Tämän ketjun luettuani enää en ihmettele.

Ystävät ja kylänkävijät ovat juuri tällaisissa tilanteissa kullanarvoisia!

Menimme taannoin ystäväni kanssa yhteisen ystävämme luo,

koska tämä sanoi ettei jaksa siivota,

mies vain juo ja tuhlaa, eikä kukaan auta.

Menimme auttamaan:

keräsimme roskat ja lattioilta ja lasinsirut sohvan alta,

imuroimme, moppasimme, tamppasimme ja järjestelimme,

tämä masentunut kaveri osallistui kyllä itsekin siivoamiseen.

Sen jälkeen hän on jaksanut vähän paremmin,

ei ole tullut enää uutta sekasotkua.

Toivon että minuakin autetaan, jos joskus joudun sellaisiin ongelmiin.

Ihana olet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän