Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!
Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!
Kommentit (398)
Meildän pimeistä nurkistamme löytyy myös usein vanhoja, täysin kiinni kuivuneita kissan oksennuksia silloin tällöin, kun pitkäkarvainen kissa on niin "ahkera" oksentelija...
Silti alkoi kieltämättä juuri nyt hieman yököttää nuo teidän muiden kissanoksu- ja kissamuumiotarinat, kun satuin syömään tässä samalla, lukiessani! (Juu, oma vika, mitäs söin!) :D :D :D
Ja mulla on puolukat levällään olkkarissa. Olleet lokakuusta saakka.
Hyvin ovat kuivuneet.
Niistä piti tulla sosetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli paperisessa biojätepussissa mm. pilaantunutta raakaa jauhelihaa ja paljon muuta moskaa, enkä ollut jaksanut viedä sitä ulos. Asuin tuolloin kerrostalon 7. kerroksessa ja roskikset olivat noin 100 metrin päässä alaovelta. Sitten kun haju alkoi olemaan liian kuvottava ja oli pakko tehdä keittiössä ruokaakin, ryhdyin viemään pussia pois. Pohja oli jo kastunut, joten laitoin pussin toiseen paperiseen biojätepussiin.
Astuin ulos ovesta biojätepainajaisen kanssa, pussin pohja tuntui kostuvan nopeasti. Siitä valui hiukan nestettä kun pääsin hissille. No, aattelin että pyyhin sen pois sitten kun palaan takaisin. Eipä mitä, pussin pohja petti odotellessani hissiä ja hirveä läjä mädäntynyttä biojätettä levisi pitkin rappukäytävän lattiaa. Haju on yksi kuvottammista. Juoksin äkkiä takaisin asuntooni, otin jotain pyyhkeitä ja muovipussin ja menin keräämään sitä möhnää pois. Onneksi kukaan ei nähnyt ja sain siistittyä lattian suht nopeasti. Haju oli kuitenkin levinnyt jo hisseihin ja sitä nestettä oli pisaroina pitkin lattioita vielä. Sain vietyä biojätteen lopulta muovipussissa tavalliseen roskikseen.
Palatessani takaisin, hissistä tuli ulos nuori nainen. Hän piteli kättä nenän ja suun päällä, ja sanoi minulle "tuolla hississä haisee ihan helevetin pahalle!" tietämättä, että olen syyllinen ko. hajuun.
Haju viipyili rappukäytävässä ja hississä vielä useamman päivän, vaikka pyyhin kaiken pois niin hyvin kuin pystyin.
Onneksi en jäänyt kiinni, olisin varmaan muuttanut pois, jos niin olisi käynyt.
Tämä tapahtui v. 2010 Jyväskylässä, Kortepohjan yo-kylässä. Anteeksi, naapurit.
Ei kannata pitää kättä nenän ja suun päällä saattaa tulla tuomio
Ei ole omani, mutta kerronpa silti.
Anoppini ei omista siivousrättiä eikä sen puoleen siivousaineitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ovat kuivuneet.
Niistä piti tulla sosetta.
Tämä oli ensimmäinen viesti, joka tässä ketjussa oikeasti järkytti minua :D
Toisaalta kyllä ymmärrän kirjoittajaa. Itse keräsin sateen jälkeen kymmenen litraa mustikoita, jotka olivat niin toivottomia perattavia märkinä, että vielä seuraavana päivänä minulla oli kaksi kolmasosaa jäljellä, ja itku kurkussa niitä perkasin. Lopulta heitin viimeiset, vaivalla kerätyt litrat roskiin. Mutta niiden jättäminen kuukausiksi olohuoneeseen olisi minullekin jo radikaalia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- karjalanpaisti oli parvekkeella jostain lokakuusta maaliskuuhun. Heitin vuokineen menemään.
- en ole kertaakaan vienyt mattoja ulos sen melkein 30 vuoden aikana, kun olen samassa paikassa asunut. En tiedä harrastaako sitä enää kukaan?
- imuroin ehkä kaksi kertaa vuodessa ja silloinkin helpot alueet
- tiskejä on melkein aina myös kylppärin lattialla, koska tiskipöydän reunoillekaan ei enää mahdu
Kärsin, kun en osaa ja jaksa organisoida paremmin : ( Tuomitsemistakaan en kaipaa.
Kai sinä sentään olet muutaman kerran pessyt ne matot, vaikket olisi ulos vienytkään? :O
Jättäisin myös likaiset astiat melkein mihin tahansa muualle kuin kylppärin lattialle... Tai lattialle ylipäätäänkään! :/ Nämä ei olleet tuomioita, vainhuomioita. ;) <3
Kiitos huomioista : )
Olen saanut onneksi mattoja pestyä eikä matot ole olleet samat kaikki 30 vuotta.
Ja vaikka imuroin vain pari kertaa vuodessa, vedän rikkaharjalla tai kylppärin lattian kuivaamiseen tarkoitetulla lastalla lattiapintoja "pölyttömiksi".
Kylppärin lattia on just hyvä paikka tiskeille; osan voi laittaa ämpäreihin likoamaankin.
Olin vaihto-oppilaana ja jostain syystä makuuhuoneessa tai vessassa ei kummassakaan ollut roskista. Host-perhe pakkasi minulle joka päivä 4 leipää evääksi ja en joskus saanut kaikkia leipiä syötyä, joten välillä piilottelin viikonlopun aikana sängyn alla kolmeakin eväsrasiaa täynnä leipää odottamassa maanantaita kun en kehdannut vaan viedä niitä keittiön roskiin mistä ne näkee.
Sama asia oli kaikissa itse ostettujen herkkujen käärepakkauksissa. Ahmin paikallista pikaruokaa ja karkkia semmoisia määriä, että säästin papereita huoneessani ja vein ne sitten laukussa koulun roskikseen. Maanantai-aamuna huone näyttikin sitten siltä, että olin onnellinen, ettei host-perhe koskaan käynyt siellä. Vähän kyllä hävettää, millainen törkyteini olin. :)
Hyi helvetti millaisen sotkun keskellä ihmiset elää! Eletään kuin pellossa. Hauskinta näitä juttuja lukiessa on se, että luulin itse olevani laista/epäsiisti kodinsiivooja, mutta teihin verrattuna olenkin vähän nipo. Asun yksin, ja kyllä itse imuroin viikottain, petivaatteet vaihdan muutaman viikon välein, pyykit pesen kun kori täyttyy, roskat vien kun pussit on täynnä (ja lajittelenkin oikein), keittiön tasot pyyhitään sen jälkeen kun niillä on tehty jotain, ikkunat ja matot pesen kesäisin + matot vien n. kerran kuussa tampattavaksi ulos. Ainiin, ja olen nainen, jos sillä nyt on jotain merkitystä asian suhteen.
Olen aina elänyt siinä käsityksessä, että siivoaminen ja kodistaan huolehtiminen on osa elämänhallintaa. Jos ei edes omasta kodistaan jaksa huolehtia, niin kuinkahan kaaoksen vallassa se elämä muuten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ovat kuivuneet.
Niistä piti tulla sosetta.Tämä oli ensimmäinen viesti, joka tässä ketjussa oikeasti järkytti minua :D
Toisaalta kyllä ymmärrän kirjoittajaa. Itse keräsin sateen jälkeen kymmenen litraa mustikoita, jotka olivat niin toivottomia perattavia märkinä, että vielä seuraavana päivänä minulla oli kaksi kolmasosaa jäljellä, ja itku kurkussa niitä perkasin. Lopulta heitin viimeiset, vaivalla kerätyt litrat roskiin. Mutta niiden jättäminen kuukausiksi olohuoneeseen olisi minullekin jo radikaalia :D
Tää nyt on se pienin juttu. Puolukathan ovat seulassa ja osa muovipussissa.
Ota huomioon kaikki muu mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Kotioloissa en käytännössä ikinä petaa sänkyäni, ellei minulle ole tulossa vieraita. Eihän aukinainen sänky jossa peitot, tyynyt ja kaikki muut ovat levällään näytä kovin esteettiseltä, mutta en ole oikein koskaan tajunnut, mikä varsinainen funktio sängyn petaamisella oikein on.
Petaamisen funktio on se, ettei sänkyvaatteisiin mene pölyä ja roskaa ja likaa. Vuodevaatteet on melkoset pölynkerääjät, oikeasti! Ja ne pölyiset vuodevaatteet aiheuttavat sitten terveysongelmia, mahdollisesti.
Toisaalta: sängyllä voi sitten istua päivävaatteilla - koska ei kai kukaan istuskele, saati makoile, päivävaatteissa petaamattomalla pedillä, kaikkinen likoineen ja bakteereineen, joita on päivävaatteisiinsa kerännyt?!
*kröhöm...* - En minäkään..! ... *viatonta viheltelyä...*
Lakana on ollut samassa asennossa niin kauan kuin muistan elikä rypyssä ja taitoksilla.
Tyynyliinaa ei ole kun en jaksa laittaa.
T. Valuvalla patjalla nukkuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pessyt ikkunoita kohta kolmeen vuoteen. Parvekelasit sain pestyä viime kesänä ja parvekkeen oven lasin olen pessyt säännöllisesti, koska se on niin pieni ja helppo (ei tarvitse jakkaraa, jotta ylettyy).
En ole pessyt ikkunoita missään asunnossani kertaakaan muutoin kuin pois muuttaessani. Nykyisessä asunnossani olen asunut nyt neljä vuotta, enkä aio pestä ikkunoita tänäkään vuonna.
Mieliala paranee, kun pesee ikkunoita edes joka toinen vuosi. Se vaikuttaa yllättävän paljon, onko ikkuna likainen vai puhdas. Näet maailman uusin silmin:)
Aikoinaan nukuin sanomalehtien kanssa.
Niitä oli kymmeniä ympärillä.
En jaksanut siirtää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Panin kerran yhtä akkaa jolla oli aivan saatanan sotkuinen kämppä. Sillä oli joka puolella kaikkea vitun paperinivaskoita, kledjuja ja vaikka mitä. Lattiallakin oli vaan jotain tossujotoksia joita pitkin pääsi kulkemaan. Hyi vittu. Ja sen vessakin, siis sitä ei ollu varmaan koskaan siivottu, ja peilitaso oli täynnä kaiken maailman keskushermostolääkkeitä. Ja se oli sit joku humanistiope. Vittu mää en sille lapsia antais opetettavaks.
Et osaa edes kuvitella, miten rankkaa, uuvuttavaa ja sairastuttavaa opettajan työ tänä päivänä on!!! :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ennemmin kierrätykseen kuin siivoukseen liittyen mutta... en todellakaan jaksa viedä täysin käyttökelpoisia, hyväkuntoisia tekstiilejä (lähinnä vaatteita) niille tarkoitettuihin kierrätyspisteisiin saatika myydä eteenpäin kirpparilla, hirvee homma. Pakkaan jätesäkkeihin ja heitän sekajätteeseen. Muunkin jätteenlajittelun kanssa on välillä niin ja näin, yritän mutta aina ei jaksa...
Järkytyin. Tämä on jotain ihan kamalaa! Mikä vaiva on tiputtaa pussi uff:n laatikkoon ?
No jos niitä vaatteita on paljon, niin aika monta reissua saa kävellen tai bussilla tehdä sinne laatikolle, jota ei suinkaan kaikilla ole lähikaupan pihalla. Kas kun kaikki ihmiset eivät omista autoa. Itse en lahjoita vaatteita UFFille periaatteesta, koska ne kiskovat niistä hintaa melkein yhtä paljon (ja välillä enemmänkin) kuin uusista. Pelastusarmeijalle tai mikä ikinä onkaan voin lahjoittaa, mutta niitä laatikoita on ainakin täällä harvemmassa.
Minulla onkin 6 kaapillista vaatteita, joita en käytä, mutta joita en saa vietyä pois.
t: eri
UFFin tarkoitus on tehdä rahaa hyväntekeväisyyteen niillä lahjoituksilla, miksi ei koitettaisi saada mahdollisimman hyvää hintaa? Ja mitä se sun elämää liikuttaa mitä ne niillä tekee?
No kun juuri UFFi on erityisen kuulu siitä, että ne kerätyt varat eivät edes mene hyväntekeväisyyteen, vaan lafkan pomojen omiin taskuihin, prameisiin taloihin ym.! - Että viekää mieluummin jonnekin muihin keräyksiin, pliis... :(
Vierailija kirjoitti:
Meille oli tulossa vieraita, enkä jaksanut tiskata joten piilotin likaiset astiat uuniin.
Ihan kesyä... Ole tyytyväinen, jos tämä on sinun pohjanoteerauksesi kodinhoidossa! :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttanut vinttikomeron sisällön sellaisenaan kolme kertaa. Laatikot vaan vanhan asunnon vintistä ulos ja uudessa suoraan vintille. Voiskohan ne sen sijaan viedä jo suoraan kierrätyskeskukseen.
Minullakin on sellaisia jätesäkkejä, jotka kulkeutuvat aina muutossa uuteen asuntoon. Niissä on jotain paperitörkyä, joissain jopa luettavassa kunnossa olevia Aku Ankkoja, mutta osassa pelkkää joutavaa roskaa.
Sama täällä! :O Aina jaksan ihmetellä itseäni itsekin, että MIKSI niitä silti raahataan mukana muutosta toiseen (joskus satojen kilometrienkin päähän)?! :D
Olen pessyt kerran elämässäni ikkunat, tämä,tapahtui 2004. Nykyisessä asunnossa ollaan asuttu 2,5v. Sitä edellisessä 5v. jne... :D
Mulla oli nuorempana sellanen ikean iso roskistynnyri, johon laitoin jätesäkin ja keräsin roskia. Yksin asuvalla se tynnyri täyttyi aika hitaasti, joten kerran yhtenä kuumana kesänä oli samat roskat tynnyrissä varmaan kuukauden. Haju oli jäätävä kun avasi roskiksen kannen, mutta vein sen roskiin vasta siinä vaiheessa kun huomasin että siellä kiemurteli ällöttäviä valkosia toukkia :X
Mulla oli paperisessa biojätepussissa mm. pilaantunutta raakaa jauhelihaa ja paljon muuta moskaa, enkä ollut jaksanut viedä sitä ulos. Asuin tuolloin kerrostalon 7. kerroksessa ja roskikset olivat noin 100 metrin päässä alaovelta. Sitten kun haju alkoi olemaan liian kuvottava ja oli pakko tehdä keittiössä ruokaakin, ryhdyin viemään pussia pois. Pohja oli jo kastunut, joten laitoin pussin toiseen paperiseen biojätepussiin.
Astuin ulos ovesta biojätepainajaisen kanssa, pussin pohja tuntui kostuvan nopeasti. Siitä valui hiukan nestettä kun pääsin hissille. No, aattelin että pyyhin sen pois sitten kun palaan takaisin. Eipä mitä, pussin pohja petti odotellessani hissiä ja hirveä läjä mädäntynyttä biojätettä levisi pitkin rappukäytävän lattiaa. Haju on yksi kuvottammista. Juoksin äkkiä takaisin asuntooni, otin jotain pyyhkeitä ja muovipussin ja menin keräämään sitä möhnää pois. Onneksi kukaan ei nähnyt ja sain siistittyä lattian suht nopeasti. Haju oli kuitenkin levinnyt jo hisseihin ja sitä nestettä oli pisaroina pitkin lattioita vielä. Sain vietyä biojätteen lopulta muovipussissa tavalliseen roskikseen.
Palatessani takaisin, hissistä tuli ulos nuori nainen. Hän piteli kättä nenän ja suun päällä, ja sanoi minulle "tuolla hississä haisee ihan helevetin pahalle!" tietämättä, että olen syyllinen ko. hajuun.
Haju viipyili rappukäytävässä ja hississä vielä useamman päivän, vaikka pyyhin kaiken pois niin hyvin kuin pystyin.
Onneksi en jäänyt kiinni, olisin varmaan muuttanut pois, jos niin olisi käynyt.
Tämä tapahtui v. 2010 Jyväskylässä, Kortepohjan yo-kylässä. Anteeksi, naapurit.