Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!
Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!
Kommentit (398)
Ainiin, parvekkeella on vanhat keittiöntuolit odottamasta roskista. Olleet siellä 2 vuotta. Kivasti varmaan homeessa...
Joulukuusikin on maannut partsilla 2015 joulusta. Kun vein sen sinne ihan hetkeksi odottamaan varastoon menemistä. Nyt jouluna en viitsinyt hakea sitä ollenkaan ja koristeltiin vain minikuusi. Hups
Olen heittänyt omat puhtaat pyykkini Ikea-kasseihin makkariin nyt parin kolmen kuukauden ajan. On ollut tarkoitus tehdä vaatekaapista inventaariota ja silittää kaikki oleellinen, mutta se on niin työläs prosessi että on jäänyt. Lasten vaatteet saan paikoilleen, mutta omiin ei koskaan jää aikaa. Käytän about samoja vaatteita viikosta toiseen, mitä nyt pesen niitä välissä.
Päivät ja viikot on vaan niin kiireisiä ja siivousta ja järkkäämistä riittää oleellisempiinkin asioihin.
Kyllä, olen kokonaan hukannut itseni ulkonällisesti näiden ruuhkavuosien aikana, sellaista se on. Entinen minäni kääntyisi haudassa. :) Vaativa työ ja ihanat lapset, energia ei riitä juuri muuhun.
Panin kerran yhtä akkaa jolla oli aivan saatanan sotkuinen kämppä. Sillä oli joka puolella kaikkea vitun paperinivaskoita, kledjuja ja vaikka mitä. Lattiallakin oli vaan jotain tossujotoksia joita pitkin pääsi kulkemaan. Hyi vittu. Ja sen vessakin, siis sitä ei ollu varmaan koskaan siivottu, ja peilitaso oli täynnä kaiken maailman keskushermostolääkkeitä. Ja se oli sit joku humanistiope. Vittu mää en sille lapsia antais opetettavaks.
Vierailija kirjoitti:
Panin kerran yhtä akkaa jolla oli aivan saatanan sotkuinen kämppä. Sillä oli joka puolella kaikkea vitun paperinivaskoita, kledjuja ja vaikka mitä. Lattiallakin oli vaan jotain tossujotoksia joita pitkin pääsi kulkemaan. Hyi vittu. Ja sen vessakin, siis sitä ei ollu varmaan koskaan siivottu, ja peilitaso oli täynnä kaiken maailman keskushermostolääkkeitä. Ja se oli sit joku humanistiope. Vittu mää en sille lapsia antais opetettavaks.
Kuulostaa mun tyttären tulevaisuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ennemmin kierrätykseen kuin siivoukseen liittyen mutta... en todellakaan jaksa viedä täysin käyttökelpoisia, hyväkuntoisia tekstiilejä (lähinnä vaatteita) niille tarkoitettuihin kierrätyspisteisiin saatika myydä eteenpäin kirpparilla, hirvee homma. Pakkaan jätesäkkeihin ja heitän sekajätteeseen. Muunkin jätteenlajittelun kanssa on välillä niin ja näin, yritän mutta aina ei jaksa...
Järkytyin. Tämä on jotain ihan kamalaa! Mikä vaiva on tiputtaa pussi uff:n laatikkoon ?
Kaikki jää silleensä mun jäljiltä. Paperit ja kaikki.
olimme asuneet nykyisessä asunnossa 2v kunnes jääkaappiin kaatunut mehupurkki pakotti pesemään sen. uunia en ole pessyt tässä asunnossa, enkä edellisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ennemmin kierrätykseen kuin siivoukseen liittyen mutta... en todellakaan jaksa viedä täysin käyttökelpoisia, hyväkuntoisia tekstiilejä (lähinnä vaatteita) niille tarkoitettuihin kierrätyspisteisiin saatika myydä eteenpäin kirpparilla, hirvee homma. Pakkaan jätesäkkeihin ja heitän sekajätteeseen. Muunkin jätteenlajittelun kanssa on välillä niin ja näin, yritän mutta aina ei jaksa...
Järkytyin. Tämä on jotain ihan kamalaa! Mikä vaiva on tiputtaa pussi uff:n laatikkoon ?
No jos niitä vaatteita on paljon, niin aika monta reissua saa kävellen tai bussilla tehdä sinne laatikolle, jota ei suinkaan kaikilla ole lähikaupan pihalla. Kas kun kaikki ihmiset eivät omista autoa. Itse en lahjoita vaatteita UFFille periaatteesta, koska ne kiskovat niistä hintaa melkein yhtä paljon (ja välillä enemmänkin) kuin uusista. Pelastusarmeijalle tai mikä ikinä onkaan voin lahjoittaa, mutta niitä laatikoita on ainakin täällä harvemmassa.
Minulla onkin 6 kaapillista vaatteita, joita en käytä, mutta joita en saa vietyä pois.
t: eri
Vierailija kirjoitti:
Aika ilkeän rakastajan humanistinainen oli löytänyt itselleen.
Selvästi hän oli lamaantunut jostain syystä, esim. saanut potkut työstään yliopistoleikkauksien takia.
Toivottavasti humanisti löytää vielä häntä arvostavaa seuraa ja saa elämäänsä vähän iloa ja järjestystä.
Paikkojen kyttääminen ja takanapäin haukkuminen vain vahingoittavat.
Mä olen julkisesti ja aidosti tosi luontoa suojeleva ihminen ja saatan jopa paasata muille ekologisuudesta, kierrätyksestä ja lajittelusta yms.
Heitän kaikki "turhat" vaatteet, liinavaatteet, verhot, pöytäliinat niin omani kuin lapsen, roskiin jätesäkeissä iltamyöhään kun kukaan ei näe. Kaadan säkkeihin esim. kahvipannun jämät ettei ketään kiinnosta tonkia.
Mä en saa vietyä vaatteita kierrätykseen. Lapsen vaatteetkin on iso osa uutena ostettuja ja todella kalliita, mutta en vaan saa edes lahjjotettua niitä saatika myytyä.
Häpeän ihan oikeesti, mutta en saa muutosta asiaan.
Mulla on tossa taas puhtaat pyykit heitettynä koriin ja sen korkeus ylitti jo ton ikean 2*2 hyllykön ja hipoo jo ison kukan latvaa... narulla on kuivia lisää ja kone äsken piippas pesseensä. Eli, saan kyllä pyykkiä pestyä ahkerasti, mut niiden viikkaus ja kaappiin laitto on jotain tosi haastavaa vaikkei siihen aikaa menis.. hah
Roskiskaappini on täynnä irtonaisia muovipusseja, likaisia kukkaruukkuja ja muuta sellaista, jolle ei ole muutakaan paikkaa. Olen kerännyt sinne tavaraa jo vuosien ajan, ja kun se lakkaa mahtumasta kiinni, heitän sieltä kasan päälimmäisiä muovipusseja pois ja taas pärjää puolisen vuotta.
En myöskään pese roska-astioita koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa ihmeteltiin, kun ihmiset eivät vastavuoroisesti kutsu kylään.
Tämän ketjun luettuani enää en ihmettele.
Ystävät ja kylänkävijät ovat juuri tällaisissa tilanteissa kullanarvoisia!
Menimme taannoin ystäväni kanssa yhteisen ystävämme luo,
koska tämä sanoi ettei jaksa siivota,
mies vain juo ja tuhlaa, eikä kukaan auta.
Menimme auttamaan:
keräsimme roskat ja lattioilta ja lasinsirut sohvan alta,
imuroimme, moppasimme, tamppasimme ja järjestelimme,
tämä masentunut kaveri osallistui kyllä itsekin siivoamiseen.
Sen jälkeen hän on jaksanut vähän paremmin,
ei ole tullut enää uutta sekasotkua.
Toivon että minuakin autetaan, jos joskus joudun sellaisiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos niitä vaatteita on paljon, niin aika monta reissua saa kävellen tai bussilla tehdä sinne laatikolle, jota ei suinkaan kaikilla ole lähikaupan pihalla. Kas kun kaikki ihmiset eivät omista autoa. Itse en lahjoita vaatteita UFFille periaatteesta, koska ne kiskovat niistä hintaa melkein yhtä paljon (ja välillä enemmänkin) kuin uusista. Pelastusarmeijalle tai mikä ikinä onkaan voin lahjoittaa, mutta niitä laatikoita on ainakin täällä harvemmassa.
Minulla onkin 6 kaapillista vaatteita, joita en käytä, mutta joita en saa vietyä pois.
UFFin tarkoitus on tehdä rahaa hyväntekeväisyyteen niillä lahjoituksilla, miksi ei koitettaisi saada mahdollisimman hyvää hintaa? Ja mitä se sun elämää liikuttaa mitä ne niillä tekee?
Olin kerran lähdössä yli viikoksi pois kotoa ja minulla oli lavuaarissa pohjaanpalanut, muuten kyllä paksupohjainen ja hyvä teräskattila. Ahdisti ajatus siitä, että jättäisin sen likoamaan ja haisemaan niin pikäksi aikaa, joten heitin sen roskikseen. Jälkikäteen ajateltuna hiukan typerää.
Pakko kertoa kun muutin aikoinaan yhteen opiskelijakämpässä asuvan miehen kanssa, joka ei tiennyt, että jääkaapin pakastelokero täytyy joskus sulattaa. No, auttelin häntä muuttosiivouksessa tyhjennettyäni oman yksiöni uuteen asuntoomme, ja se pakastelokero oli jäätynyt umpeen sellaiseksi valtavaksi jääkuutioksi... Aika kauan sitä kestikin sulattaa, ja kappas, kun jääkuution sisältä löytyi vuosikausia sitten vanhaksi mennyt paahtoleipäpussi!
Voitte varmaan arvata, että yhteinen asuntommekin oli sitten kaikkea muuta kuin siisti. Viiden vuoden aikana emme saaneet purettua edes kaikkia muuttolaatikoita. Yllätyksenä tuli, että mies siivosi siellä enemmän kuin minä :D Eikä pakastinkaan mennyt umpijäähän. Erottiin lopulta kodinhoitoon liittymättömistä syistä.
Käyttäjä3788 kirjoitti:
Minä lopetin lakanoiden vaihtamisen pari vuotta sitten, koska se on turhaa.
Nykyään laitan lakanat pesuun joskus päivällä ja kuivausrumpuun illalla. Sitten takaisin sänkyyn. Näin saan aina puhtaat lakanat ilman niiden vaihtamista.
Minä teen ihan samaa. Mulla on jo varmaan vuoden ajan ollut käytössä aina sama aluslakana, tyynyliinoja ja pussilakanaa vaihtelen useammin, esim. sesongin mukaan. Pesen lakanan kerran-pari kuussa ja laitan sen suoraan kuivurista sänkyyn. Puhdas tuoksu ja rapsakka tuntu ovat taatut. Lisäksi meillä petivaatteet tuppaa jäämään sille tielleen jos ne laittaa kuivurista "odottamaan silitystä" – se kun tapahtuu max. kerran vuodessa hirveässä kahden-kolmen päivän kuumeisessa höyryinfernossa 😂 Siispä on melkein järkevämpää kierrättää samaa lakanaa pesusta suoraan käyttöön, lakanapinkka liinavaatekomerossa ei hupene silityspinoon yhtä nopeasti.
Olen muuten myös kirjoittaja nro. 52, eli se, joka ei melkein koskaan petaa sänkyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UFFin tarkoitus on tehdä rahaa hyväntekeväisyyteen niillä lahjoituksilla, miksi ei koitettaisi saada mahdollisimman hyvää hintaa? Ja mitä se sun elämää liikuttaa mitä ne niillä tekee?
Kyllä se sen verran liikuttaa, että olen köyhä ja käyn usein muunmuassa UFFissa etsimässä vaatteita, ja kyllähän se vituttaa, kun ei ole varaa KÄYTETTYIHIN vaatteisiin.
Eikä tarvitse tulla sanomaan, että myy sitten ne vanhat vaatteesi jonnekin. Kun ei ole voimia, niin ei ole.
Meille oli tulossa vieraita, enkä jaksanut tiskata joten piilotin likaiset astiat uuniin.
En voi lopettaa nauramista. 😂 meillä on aina siistiä, siistimpää kuin monessa muussa lapsiperheessä. Tavarat järjestyksessä jne. Mutta pari ongelmakohtaa on...
Keittiössä oli pari vuotta sitten jauhomatoja. Ne vaeltelivat seinillä ja katossa. 😷 pelkään kaikkia ötököitä todella paljon, ja ratkaisin asian tappamalla ne yksi kerrallaan suihkimalla pesuainetta päälle. No, edelleen tuolla seinän ja katon rajassa on kaksi pesuainekuoleman kokenutta kuivettunutta matoa... Ovat olleet siinä sen pari vuotta. Oksettaa liikaa koskea niihin niin välttelen katsomasta.
Kuiva-ainekaapin ylähyllyllä on jotain v. 2013 tavaroita. Ei vaan jaksa... Just siivosin maustekaappia ja sieltä löytyi vuonna 2013 vanhaksi menneitä mausteita. Ei siinä mutta muutin tähän 2014...