Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!

Vierailija
21.01.2017 |

Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!

Kommentit (398)

Vierailija
21/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on paperinkeräyskassit viemättä puolen vuoden ajalta.

Pitäiskö?

Vierailija
22/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin pölyt kahdesti tai kolmesti vuodessa, enkä silloinkaan kaikilta pinnoilta. Mikä tahansa muu siivous on mieluisampaa, mutta pölyjen pyyhkiminen, argh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna iti jääkaapissa ja pukkasi jo kunnon vartta kun löysin sen vihanneslokerosta. :D Raukkaparka oli ihan valkoinen kun oli kasvanut pimeässä.

Myös kerran lomamatkan aikana lavuaarin reiästä kasvoi tomaatintaimi kun palattiin. Joku siemen oli huuhtoutunut sinne ja alkanut itää.

Vierailija
24/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani tosi surkea siivoamaan kunnes löysin tämän ketjun. Välillä on ahdistanut se, että imuroin "vain" kahden viikon välein vaikka minulla on koira. Jääkaapin hyllyt pyyhin melkein vuosi sitten, pakastimeen en ole koskenutkaan. Uunia en ole pessyt sisältä. Ikkunat olleet pesemättä aina, vuosi sitten muutin tänne. 

Eniten ahdistaa lattialistojen ja vessan vesiputkien päälle kertyneet pölykerrokset. Kaappien ovien päällä on varmaan myös yllätyksiä.

Vierailija
25/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole ikinä pessyt ikkunoita! Muutto kolmen vuoden välein riittää :)

-30v nainen

Vierailija
26/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, mää podin huonoo omaatuntoa, kun oli päivän peti petaamatta. Mulla on paljon opittavaa teiltä:)

Vierailija
27/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut vinttikomeron sisällön sellaisenaan kolme kertaa. Laatikot vaan vanhan asunnon vintistä ulos ja uudessa suoraan vintille. Voiskohan ne sen sijaan viedä jo suoraan kierrätyskeskukseen.

Vierailija
28/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin olevani tosi surkea siivoamaan kunnes löysin tämän ketjun. Välillä on ahdistanut se, että imuroin "vain" kahden viikon välein vaikka minulla on koira. Jääkaapin hyllyt pyyhin melkein vuosi sitten, pakastimeen en ole koskenutkaan. Uunia en ole pessyt sisältä. Ikkunat olleet pesemättä aina, vuosi sitten muutin tänne. 

Eniten ahdistaa lattialistojen ja vessan vesiputkien päälle kertyneet pölykerrokset. Kaappien ovien päällä on varmaan myös yllätyksiä.

Minäkään en ole ikinä pessyt uunia, paitsi kun olen muuttamassa. Ai pitäiskö jääkaapin hyllyjäkin pyyhkiä muulloinkin? Pakastimen olen sulattanut sitten kun se ei enää mahdu kiinni jään vuoksi!

t: se, joka pesee ikkunatkin vain muuttaessaan

Vierailija
29/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli yksin asuessani ystäviä kylään. Piilotin osan tiskattavista astioista muovipussissa kaappiin, koska tiskiä oli kertynyt niin paljon, että en ehtinyt (jaksanut alkaa) tiskaamaan kaikkea.

Vierailija
30/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- karjalanpaisti oli parvekkeella jostain lokakuusta maaliskuuhun. Heitin vuokineen menemään.

- en ole kertaakaan vienyt mattoja ulos sen melkein 30 vuoden aikana, kun olen samassa paikassa asunut. En tiedä harrastaako sitä enää kukaan?

- imuroin ehkä kaksi kertaa vuodessa ja silloinkin helpot alueet

- tiskejä on melkein aina myös kylppärin lattialla, koska tiskipöydän reunoillekaan ei enää mahdu

Kärsin, kun en osaa ja jaksa organisoida paremmin : ( Tuomitsemistakaan en kaipaa.

Vierailija
31/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja, mää podin huonoo omaatuntoa, kun oli päivän peti petaamatta. Mulla on paljon opittavaa teiltä:)

En petaa sänkyä. Koskaan! Joskus yritin, mutta sitten koira likasti päiväpeiton, ja nyt se on ollut yli kaksi vuotta odottamassa pesua, kun se ei mahdu omaan pesukoneeseeni enkä jaksa mennä pesutupaan.

Vierailija
32/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottuani avovaimostani, minulla ei ollut imuria 3 vuoteen. Kun joku uusi pirkko tuli yökylään, lainasin sen naapurilta.

Vierailija
33/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kerrosta ja yläkerran imurointi on välillä niin mahdottoman tuntuinen urakka alakerta pidetään aina ns. vieraskunnossa).

Meninpä sitten imuroimaan yläkertaan makuuhuonetta, kun kaiken pölyn keskellä tajusin, että siellä on viimeksi imuroitu n. 2kk sitten. Ihmekään että vähän nenää kutissut siellä..

No, tuli sitten suursiivottua koko makkari ikkunanpesuja myöten, nyt voi taas ottaa hetken laiskemmin 👍

Vierailija
34/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keliakia, ja jokainen tietää gluteenittoman leivän olevan aika arvokasta purtavaa.

No, synnärillä sain gluteenittoman ateriani ohessa hyvää gluteenitonta leipää pari palaa. Poislähtöpäivänä ehdin syödä lounaan ennen lähtöä, mutten jaksanut syödä leipiä joten päätin ottaa leipäpalat mukaan ja syödä kotona.

Tämä oli siis joulukuussa.

Kotona kaiken tohinan ja vauva-arjen keskellä sairaalakassi unohtui siististi ripustettuna eteisen naulakkoon.

Toukokuussa aloin ihmetellä kummallista vahvaa hajua eteisessä.

Arvaatte varmaan loput.

Vierailija
35/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ennemmin kierrätykseen kuin siivoukseen liittyen mutta... en todellakaan jaksa viedä täysin käyttökelpoisia, hyväkuntoisia tekstiilejä (lähinnä vaatteita) niille tarkoitettuihin kierrätyspisteisiin saatika myydä eteenpäin kirpparilla, hirvee homma. Pakkaan jätesäkkeihin ja heitän sekajätteeseen. Muunkin jätteenlajittelun kanssa on välillä niin ja näin, yritän mutta aina ei jaksa...

Vierailija
36/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä huusholleja tämän ketjun ihmisillä. Omanikin ajoittain.

Meidän ongelmakohta on että ostetaan liikaa ruokaa ja sitä jää pilaantumaan, nyt heittelin isoon mustaan jätesäkkiin homeisia leipiä ja mädäntyneitä vihanneksia. 

Meilläkin on sotkuista muttei likasta. Imurointiketoja pitäisi tihentää, nykyään se tehdään 1-2 viikon välein. Kun lapset oli pieniä moppasin lattiat viikoittain, nykyään ehkä kerran kuukaudessa. 

Meidän ongelma on ettei tavarat palaudu paikoilleen ja tästä syntyy sekasotkua. Jätepaperia kertyy mainoksista.

Siistein tila lienee aina kylppäri ja wc.

Vierailija
37/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä päätin tehdä paremman siivouksen. Siirsin parisänkyä, että pääsin oikein luuttuamaan kunnolla. Hankalasta paikasta löytyi muumioitunut kissan oksennus, jonka päältä oli vain ketterästi imuroitu.

Vierailija
38/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ketjussa ihmeteltiin, kun ihmiset eivät vastavuoroisesti kutsu kylään.

Tämän ketjun luettuani enää en ihmettele.

Vierailija
39/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on uunissa läikkynyt jotain ruokaa joskus kesältä jota en jaksanut siivota ja se on nykyään hiillostunut siellä uuninpohjalla vaaleaksi hiileksi

Sängyn ja sohvan alta imuroin viimeksi varmaan viime keväänä

Ylipäätään vihaan imuroimista että kerään yleensä vaan pahimmat pölypallerot ja kivet lattialta lastalla

Vierailija
40/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lattioitani pessyt ikinä. Imuroin muutaman kuukauden välein ja pyyhkäisen paperilla jos jotain kaatuu, mutta ikinä en ole pessyt. Viimeisen kerran ne on luutunnut eksäni. Nykyisen kanssa olen seurustellut kohta kaksi vuotta että laskekaa siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi