Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!

Vierailija
21.01.2017 |

Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!

Kommentit (398)

Vierailija
41/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä siivoan,  vaikkakin laiskasti, mutta ikkunoiden pesu... Olen asunut tässä samassa asunnossa pian 8 vuotta, ja ikkunat on pesty kerran tänä aikana, kun oli varaa teettää homma ulkopuolisella. Makuuhuoneen ikkunassa on iso ruma linnunpaska vuodelta 2013, olen ratkaissut ongelman siten etten avaa verhoja ollenkaan.

Vierailija
42/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva-ainekaappi on ollut pitkään siivoamatta. Se on ihan täynnä, katsoinkin äsken, että on tullut kaikenlaista ostettua. Toisaalta vain kaksi hyllyä tilaa. Saunaa en ole pessyt aikoihin, ikkunoita välistä kahteen vuoteen, ulkoa pesen joka kesä. Kaapeissa on krääsää, sellaista ihme tavaraa, jolla ei juuri koskaan tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju!! Mieliala kohosi. Miks turhaan siivota :DDDDDD

Vierailija
44/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime keväänä päätin tehdä paremman siivouksen. Siirsin parisänkyä, että pääsin oikein luuttuamaan kunnolla. Hankalasta paikasta löytyi muumioitunut kissan oksennus, jonka päältä oli vain ketterästi imuroitu.

Pikaisesti luin, että "muumioitunut kissa, jonka päältä oli vain ketterästi imuroitu" ja ajattelin jo että nyt löytyi ketjun ehdoton voittaja 👍

Vierailija
45/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju! Hienoa nähdä, etten ole ainoa.

Sairastin usean vuoden keskivaikeaa masennusta (olen nyt jo parantunut) ja sen seurauksena kämppä oli kuin tornadon jäljiltä. En ole kyllä vieläkään mikään innokas siivooja. En ole esimerkiksi pessyt keittiötä, uunia tai ikkunoita koskaan kunnolla.

Masennusjakson aikana/jälkeen olohuoneen pöydän alla oli 7kk vanha homeinen maitopurkki ja sohvatyynyjen alta löytyi puoliksi syöty juustohamppari. Nukuin samoissa lakanoissa yli vuoden. Nykyään huolehdin kyllä lakanan vaihdosta..

Vierailija
46/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nostaa patjaa vaan makaan valuvalla patjallani.

En oo pudonnut.

Vierailija
47/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän vertaistuesta! Olen vanhemmiten löytänyt muutamia apukeinoja siivousongelmiini. Yksi on flylady. Siellä esim se, että siivotaan hulluna ajastimen kanssa 15 min. Yllättävän paljon saa aikaan siinä ajassa. Huomasin, että pikku kaksioni imuroi hyvin siinä ajassa. On helpompaa motivoida itsensä johonkin, kun tietää tarkkaan kauanko se kestää.

Toinen tärkeä apuri on tiskikone. Sain vihdoin tiskivuoren hallintaan tai piiloon. Siihen meni vaan 30 vuotta kun ajattelin ettei sinkku sitä tarvitse. Kyllä tarvitsee, jos inhoaa tiskausta ja tiskit alkaa tuottaa kasvustoja. Satunnaiset mahavaivatkin parani sen myötä.

Vierailija
48/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon löytänyt kaksi kertaa muumioituneen banaanin kämpästä.

Toinen oli sohvan nurkassa.

Vierailija
49/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu kuin suoraan FB:n Ei mennyt niin kuin Strömsössä-ketjusta

Vierailija
50/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla masentuneena ollessani tiskasin vasta kun astiat loppui, yhden kattilan ja yhden lautasen viskasin menemään koska homehtuivat. Lisäksi olin imuroimatta useamman kuukauden. Roskapusseja kasaantui rivi ennenkuin sain jotain aikaan. Pahimpien aikojen laiminlyöntejä en viitsi sanoa ääneen kenellekään koska pelkään tuomitsemista, leimaantumista ja vähätteleviä kommentteja tyyliin "ota ittees niskasta kiinni". Masennus ja sen lieveilmiöt on niin häpeällinen asia minulle. Mielummin hiljaa koko asiasta. Ja muutenki menee paremmin nyt.

Tuttua, niin tuttua.

Masennus vie kyllä voimat totaalisesti, ei jaksa juomalasia koneeseen laittaa, se vaan on niin.

Toivon, että saat apua masennukseesi. Yksi lapsistani on ollut vakavasti masentunut, onneksi hän pääsi terapiaan, apua on helpompi vastaanottaa ammattilaisilta kuin läheisiltä.

Vierailija
51/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitän vertaistuesta! Olen vanhemmiten löytänyt muutamia apukeinoja siivousongelmiini. Yksi on flylady. Siellä esim se, että siivotaan hulluna ajastimen kanssa 15 min. Yllättävän paljon saa aikaan siinä ajassa. Huomasin, että pikku kaksioni imuroi hyvin siinä ajassa. On helpompaa motivoida itsensä johonkin, kun tietää tarkkaan kauanko se kestää.

Toinen tärkeä apuri on tiskikone. Sain vihdoin tiskivuoren hallintaan tai piiloon. Siihen meni vaan 30 vuotta kun ajattelin ettei sinkku sitä tarvitse. Kyllä tarvitsee, jos inhoaa tiskausta ja tiskit alkaa tuottaa kasvustoja. Satunnaiset mahavaivatkin parani sen myötä.

Tiskikone on kyllä ihan ehdoton. Meilläkin kahden aikuisen taloudessa oli välillä tiskien muumioitumisongelmaa ennen sitä...Hyhhyh. Se on vaikuttanut dramaattisesti kodin siisteyteen. Ap

Vierailija
52/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotioloissa en käytännössä ikinä petaa sänkyäni, ellei minulle ole tulossa vieraita. Eihän aukinainen sänky jossa peitot, tyynyt ja kaikki muut ovat levällään näytä kovin esteettiseltä, mutta en ole oikein koskaan tajunnut, mikä varsinainen funktio sängyn petaamisella oikein on.

Vierailija
53/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta tästä ketjusta, että kuiva-ainekaappiakin kuuluisi siivota. En kyllä siivoa muitakaan kaappeja. Siivouskomero ja keittiön kaapeista se, jossa on tyhjiä rasioita, ovat sellaisia, että ne romahtavat päälle ellei niitä avaa hyvin varovasti.

Olen kirjoittanut tähän ketjuun useita viestejä. Olen ollut vakavasti masentunut kohta 20 vuotta, ja siihen nähden asunnossani on nykyisin yllättävän siistiä, kun olen lopultakin saanut rutiinit sellaisiksi, ettei elämässäni mikään asia pääse täyteen kaaokseen. Voimia on kuitenkin edelleen äärimmäisen vähän, ja enimmäkseen ne kuluvat koirasta huolehtimiseen ja ruokakaupassa käymiseen. Minulla on edelleen pöydällä minijoulukuusi, koska on liian raskas ajatuskin ottaa sen johto seinästä ja lähteä viemään sitä häkkivarastoon.

Tiskaan myös astiat aina vasta sitten kun molemmat altaat ovat täynnä tiskiä. Asun yksin. En kutsu koskaan vieraita, koska ei ole voimia tavata ihmisiä. Ei kyllä olisi edes ketään jota kutsua.

Mutta huonekasvit saan nykyään pysymään hengissä!

Vierailija
54/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime keväänä päätin tehdä paremman siivouksen. Siirsin parisänkyä, että pääsin oikein luuttuamaan kunnolla. Hankalasta paikasta löytyi muumioitunut kissan oksennus, jonka päältä oli vain ketterästi imuroitu.

Pikaisesti luin, että "muumioitunut kissa, jonka päältä oli vain ketterästi imuroitu" ja ajattelin jo että nyt löytyi ketjun ehdoton voittaja 👍

😂😂

Vierailija
55/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli muuttamassa, ei jaksanut tiskata ja pakkasi kaikki likaiset astiat muuttolaatikkoon ja heitti tiskialtaaseen uudessa kämpässä.

Sama tyyppi pisti pyykit pesukoneeseen ja patin kuukauden päästä heitti ne sieltä pesukoneesta roskikseen täysin homehtuneina.

Vierailija
56/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan armollisia itsellemme ja kanssaihmisille.

Minä olen nyt yllättäen saanut voimaa, nyt kun kotini on siisti. Juuri aamulla mietin, että mukavampaa on näin, kun muutama viikko sitten, kun tiskipöytä oli täynnä astioita, joita en jaksanut koneeseen laittaa. Teen kolmiossani välillä "lenkin" ja ihailen aikaansaannoksiani, kerron tämän, jos joku teistä saisi voimaa tarttua toimeen, en kehuakseni itseäni. Jos ei jaksa, niin ei jaksa.

Nyt hivautan itseni parin tunnin kävelylle, kun selkä jumittuu tässä istuessani.

Kevät on tulossa! Jess!

57/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin lakanoiden vaihtamisen pari vuotta sitten, koska se on turhaa.

Nykyään laitan lakanat pesuun joskus päivällä ja kuivausrumpuun illalla. Sitten takaisin sänkyyn. Näin saan aina puhtaat lakanat ilman niiden vaihtamista.

Vierailija
58/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunassa on ollut syksystä asti iso linnunpaska. Mutta eipä tuo näy kun pidän verhoa edessä.

Vierailija
59/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pessyt ikkunoita koskaan. Sisäpuolelta kyllä pyyhkäillyt, mutten ulkoa.

Imoroin kun jaksan- joskus viikottain, joskus 3 kk välein, koiria on.

Sängyn ja sohvan alta imuroinut viimeksi vuosi sitten, jääkaapin takaa en kymmeneen vuoteen.

Vierailija
60/398 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju päättyy takuuvarmasti Iltapuluun heti kun hukuttajasurmaajasta on selvitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme