Kärsin niin pahasta iltapäiväväsymyksestä joka ikinen päivä, että olisi pitänyt jättää joko lapset tai työ hankkimatta!
En vain jaksa olla koko päivää hereillä, vaan tarvitsisin ehdottomasti edes lyhyet päiväunet, joita en saa koska lapset ja työ. Jompi kumpi jos olisi vain, saisin ainakin useimpina päivinä nukuttua päivällä. Nyt elämä on tämän jokapäiväisen väsymyksen takia ihan paskaa ja odotan vain koska se loppuu.
Virkistyn kuitenkin aina hetkeksi lasten mentyä illalla nukkumaan, joten jotenkin sinnittelen niiden iltahetkien voimalla.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on rapakunnossa, väsyttää enemmän. Tai magnesiumin/raudan puute. Terve aikuinen ihminen ei väsy noin paljoa.
Olen ihan hyvässä kunnossa, hb on n. 140 ja magnesiumia käytän ravintolisänä joka ilta.
Ehkä suurin ongelma on motivaation puute tähän elämään. Jos elämän sisältö olisi mielekkäämpi, ei väsyttäisi - ja toisaalta voisi levätä jos nukuttaa.
Ap
Jos ei ole aikaa edes nokosille, niin tuskin on aikaa urheiluun? Se vaikuttaa yleisjaksamiseen paljon, kunto rapisee jo parissa kuukaudessa.
(Magnesium oksidista ei ole hyötyä, sen pitää sitten olla magnesium sitraatti, näin sivuhuomautuksena)
Kuulostaa pääasiassa henkiseltä väsymykseltä. Ennen kuin masennut, keskity siihen mitä sinulla on, ei siihen mitä sinulla ei ole. Tee suunnitelma päikkäreistä ja keksi ainakin kerran viikossa jotain kivaa itsellesi. Joku voi varmaan olla lapsenvahtina, mieskin kuulemma sinulta löytyy.
Tsemppiä!
Priorisoin liikunnan. Eikä sitä nyt joka päivä treenata tarvitse ollakseen kunnossa. Magnesium on ollut siteaattia jo 7 vuotta.
Kivaa on joka ilta miehen kanssa kun lapset nukkuvat, lisäksi omaa aikaa on lähes joka päivä jossain muodossa myös ja useimmiten jos pakko, saan myös sen levon jos mies kotona, mutta ei se aina ole tai muuten ei onnistu, eikä lepo onnistu myöskään jos sen ajoittaa liian myöhään. Muita lapsenvahteja ei siten ole. Ap
Siis sitraattia. Eilen kun tein aloituksen en levännyt ollenkaan päivällä ja olo oli ihan sumuinen ainakin 4 tuntia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mutta jos olisi ollut varaa hoitaa lapsi kotona kunnes on kolme niin olisin saanut nukkua jo pitkään ihan tarpeeksi ja ne päikkäritkin joka päivä. Ap
Lisäännyit vielä köyhän ukon kanssa.. Ei helvt.
Ja itse olet lompakkoloinen kotiäiti? Mies tienaa 500€ enemmän /kk kuin minä ja minäkin bruttona yli 3T/kk. Mutta menoja riittää. Ap
Kotihoitamassa 8kk vauvaa kyllä, lompakkoloinen en :D se on katsos miehenkin lapsi, sitä sinä et näytä ymmärtävän kun kommenttejasi olen lukenut..
Vierailija kirjoitti:
Priorisoin liikunnan. Eikä sitä nyt joka päivä treenata tarvitse ollakseen kunnossa. Magnesium on ollut siteaattia jo 7 vuotta.
Kivaa on joka ilta miehen kanssa kun lapset nukkuvat, lisäksi omaa aikaa on lähes joka päivä jossain muodossa myös ja useimmiten jos pakko, saan myös sen levon jos mies kotona, mutta ei se aina ole tai muuten ei onnistu, eikä lepo onnistu myöskään jos sen ajoittaa liian myöhään. Muita lapsenvahteja ei siten ole. Ap
Sullahan on asiat sitten paremmin kuin monilla muilla. Ei mitään normaalista poikkeavaa. Lapsenvahdin saatte jo vaikka tänään, jos tienaatte niin paljon kuin kerroit.
Kaikkia meitä väsyttää... Sulla se on täysin korvien välissä. Henkinen uupumus. Terapiaan vaan, niin elämä paranee.
Erotkaa ja jätä lapset miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa ja jätä lapset miehelle.
Kirjoitin jo että kivaa on miehen kanssa kun lapset ovat nukkumassa... niin ei huvita erota 😀 Ap
Juot kahvia LITRAN päivässä? Suosittelen kokeilemaan esim. vihreää teetä, korvaa sillä ainakin joka toinen "kahvikuppisi".
Vierailija kirjoitti:
Juot kahvia LITRAN päivässä? Suosittelen kokeilemaan esim. vihreää teetä, korvaa sillä ainakin joka toinen "kahvikuppisi".
Suosittele vain, en juo, koska siitä tulee huono (heikottava ja oksettava) olo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittele vain, en juo, koska siitä tulee huono (heikottava ja oksettava) olo. Ap
Miksi asenteesi on noin perseestä? Vaikutat aika ikävältä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vittuako kyselet neuvoja kun mikään ei kelpaa?? Elä sitä paskaa elämääsi äläkä valita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vittuako kyselet neuvoja kun mikään ei kelpaa?? Elä sitä paskaa elämääsi äläkä valita!
Missä kohtaa olen kysellyt neuvoja? En missään. Tarkoitus olikin vain valittaa. Ap
Jos ap laittaisit nukkumaan esim klo 22-23 välillä niin ei varmasti väsyttäs. Minä herään aamuisin 5.45, käyn suihkussa, meikkaan, herätän lapsen klo 7, klo 7.25 lähtee bussi pkodille, klo 7.55 nousen päiväkodilta omaan bussiin, olen työpaikalla klo 8.30, työt alkaa klo 8.45.
Pääsen töistä klo 15.55, jotta ehdin tasan klo 16 bussiin (muuten en ehtisi päiväkodille ajoissa seuraavalla bussilla), olen päiväkodilla n.16.35-45 (riippuu ruuhkasta, neljän aikoihin bussilla menee todella todella kauan, normaalia pidempään.) Kotona olen lapsen kanssa n.17.15-20, jolloin syödään, sitten oleskellaan, ulkoillaan ja lapsi menee nukkumaan klo 20.
Sen jälkeen teen ruuan seuraavalle päivälle ja alan samantien nukkumaan, n.klo 21.30.
En ikinä jaksaisi valvoa kahteentoista. En ikinä.
Mies on töissä käytännössä koko päivän, tulee kotiin vasta klo 22-00, jolloin olemme jo nukkumassa. On saattanut hyvällä lykyllä käydä ruokakaupassa, mutta jos ei ole ja on tarvetta käydä, niin joudun tekemään sen ruokatauolla töissä tai huonoimmassa tapauksessa menemme suoraan päiväkodilta kauppaan, silloin vapaa-aikaa on vielä vähemmän.
Pyrin tekemään ruokaostokset viikonloppuisin, mutta aina on jotain haettavaa kaupasta viikollakin.
En vaan ymmärrä miten jaksat valvoa noin pitkään, väsyttäis muakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa olen kysellyt neuvoja? En missään. Tarkoitus olikin vain valittaa. Ap
Huhhuh!
Sulla on ilmeisesti uniongelma? Ihminen ei ole kuin robotti jonka voi ajastaa nukkumaan ja heräämään. Jotkut kyllä nukahtaa hyvin mihin vaan, mutta ei kaikki. Joillain on vaan niin heikot unenlahjat ettei siihen loputtomasti voi ruokavaliolla tai liikunnalla vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap laittaisit nukkumaan esim klo 22-23 välillä niin ei varmasti väsyttäs. Minä herään aamuisin 5.45, käyn suihkussa, meikkaan, herätän lapsen klo 7, klo 7.25 lähtee bussi pkodille, klo 7.55 nousen päiväkodilta omaan bussiin, olen työpaikalla klo 8.30, työt alkaa klo 8.45.
Pääsen töistä klo 15.55, jotta ehdin tasan klo 16 bussiin (muuten en ehtisi päiväkodille ajoissa seuraavalla bussilla), olen päiväkodilla n.16.35-45 (riippuu ruuhkasta, neljän aikoihin bussilla menee todella todella kauan, normaalia pidempään.) Kotona olen lapsen kanssa n.17.15-20, jolloin syödään, sitten oleskellaan, ulkoillaan ja lapsi menee nukkumaan klo 20.
Sen jälkeen teen ruuan seuraavalle päivälle ja alan samantien nukkumaan, n.klo 21.30.En ikinä jaksaisi valvoa kahteentoista. En ikinä.
Mies on töissä käytännössä koko päivän, tulee kotiin vasta klo 22-00, jolloin olemme jo nukkumassa. On saattanut hyvällä lykyllä käydä ruokakaupassa, mutta jos ei ole ja on tarvetta käydä, niin joudun tekemään sen ruokatauolla töissä tai huonoimmassa tapauksessa menemme suoraan päiväkodilta kauppaan, silloin vapaa-aikaa on vielä vähemmän.
Pyrin tekemään ruokaostokset viikonloppuisin, mutta aina on jotain haettavaa kaupasta viikollakin.
En vaan ymmärrä miten jaksat valvoa noin pitkään, väsyttäis muakin.
No mä en ymmärrä miten jaksat elämää ilman vapaa-aikaa ja parisuhdetta (?) ilman säännöllistä yhteistä aikaa. Niin ja vapaa-aika on edelleen lapsivapaata aikaa. Ap
Sellasta ap se on kun on lapsia. Sitä lapsivapaata aikaa sun hommattava viikonloppuisin ja laitettava viikolla aiemmin nukkumaan, niin ei väsytä..
Jos et noin halua tehdä niin siinäpä valitat ja elä paskaa elämääsi,oma on vikas kun oot lapsen hankkinut. Anna se vaikka adoptioon..tai jää sossupummiksi niin saat ainakin päivisin omaa aikaa kun lapsi on virikehoidossa..
Kyllä sä siihen oravanpyörään totut kunhan lapsi kasvaa.
Itse olin kans tuollainen katkeroitunut vittuuntunut valittaja lapsen ekat 3 vuotta,koska lapsettomasta elämästä oli niin vähän aikaa ja oli hyvin muistissa..
Lapsi on kohta 7 v ja en erityisesti kaipaa omaa elämää kuin kerran parissa kuussa.. odotan aina kauheasti työpäivän loppumista jotta pääsen hakemaan lapsen hoidosta ja viettämään hänen kanssa aikaa. Ja ajoissa pistän nukkumaan..
Miten ihminen, joka kokee lapset vain työnä, on hankkinut lapsia?
Ei sille enää mitään mahda kun ne on jo tehty. Enää ei auta kuin vaik valittaa ja elää sitä elämää, ellei anna lapsiaan huostaan. Mutta aidosti olen myös kiinnostunut siitä, mikä on saanut ap:n hankkimaan ne lapset? Miten kuvittelit elämän menevän lasten kanssa? Luulisi että tyhmempikin aikuinen olisi tajunnut että lapsetkin ovat ihmisiä eikä robotteja jotka voi kytkeä pois päältä kun ei tavallinen elämä huvita. Vai oletko yksi niistä jotka taivuteltiin pois aborttiajatuksista?
Olen ihan hyvässä kunnossa, hb on n. 140 ja magnesiumia käytän ravintolisänä joka ilta.
Ehkä suurin ongelma on motivaation puute tähän elämään. Jos elämän sisältö olisi mielekkäämpi, ei väsyttäisi - ja toisaalta voisi levätä jos nukuttaa.
Ap