Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kärsin niin pahasta iltapäiväväsymyksestä joka ikinen päivä, että olisi pitänyt jättää joko lapset tai työ hankkimatta!

Vierailija
20.01.2017 |

En vain jaksa olla koko päivää hereillä, vaan tarvitsisin ehdottomasti edes lyhyet päiväunet, joita en saa koska lapset ja työ. Jompi kumpi jos olisi vain, saisin ainakin useimpina päivinä nukuttua päivällä. Nyt elämä on tämän jokapäiväisen väsymyksen takia ihan paskaa ja odotan vain koska se loppuu.

Virkistyn kuitenkin aina hetkeksi lasten mentyä illalla nukkumaan, joten jotenkin sinnittelen niiden iltahetkien voimalla.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehto on vain kärsiä. Onneksi viikonloppuisin ja lomilla saan nukkua päivällä.

Vapaa-aika = ehdottomasti lapsiapaa aika, mahdollisuus tehdä Aikuisten asioita.

Ap

Olisit jättänyt sit ne lapset tekemättä. Minäminäminä. Säkin olet joskus vanha tai voit olla jo sitä ennen sairas. Mieti kun muut ajattelee susta sitten noin, rasite. Sulla on pienet lapset, se aika on pari vuotta ja menee ohi, nyt on sun vuoro auttaa muita, joustaa ja jaksaa vähän väsyneenäkin. Jatkatko asennetta kun lapset kasvaa? Teinitkin tarvitsee aikuista, kasvatusta ja seuraa, ei ne ole aina helppoja, mutta vaistoavat heti jos pidät niitä rasitteena tai jonain työn jatkeena. Jaksaa valvoakin sua pidempään. Ja viimeistään aikuisina, kun tulis sun vuoro olla hoivattavana, ei ole varmaan mukavaa, kun lapset menee mielummin kotiin nukkumaan ja viettämään "ehdottomasti mummovapaata" aikaa jollain netin turhalla päänaukomispalstalla kuin että kävisivät sun puolesta kaupassa, apteekissa, olisi apuna pesulla, juttuseurana...

Vierailija
62/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ainakin kamala valittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 2-vuotias jaksaa keskittyä pikku kakkosen musiikkiohjelmiin, esim. Musarullaa joka löytyy areenasta. Mitkään juonelliset ohjelmat ei sitä vielä kiinnosta. Yhdessä loikoillaan välillä iltapäivisin sohvalla, niin että hän katsoo tabletilta tuota ja itse saan torkahtaa. Herään kyllä, jos hän alkaa kömpiä kainalosta pois. Tämä mun keino lyhyisiin iltapäiväuniin.

Missä muu perhe silloin on? Meidän lapsi ei ikinä antaisi mun nukkua ja pysyisi hiljaa paikallaan vieressä. Ja kuten sanoin, saan nukuttua vain pimeässä ja hiljaisuudessa - ja LAPSIVAPAASSA tilanteessa. Ap

Et sitten mietitnyt tuota ENNEN kuin lisäännyit? Kaikille ei vanhemmuus sovi.

Vierailija
64/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio kuntoon!

Miten OLETAT ruokavaluoni olevan pielessä?

Mainittakoon vielä, että olen AINA kärsinyt tästä samasta vaivasta. Jo teini-ikäisenä.

Ap

Olen ollut samanlaisessa tilanteessa. Joka ikinen päivä taiteen jälkeen tuntu siltä, että olis IHAN pakko päästä pikkupäikkäreille. Edes vartiksi. Aina oli ihan koomassa iltapäivätoiminta kotona taiteen jälkeen. Herään siis töihin kello 5 aamulla. Nukkumaan laitan yleensä lähempänä yhtätoista.

Ajauduin sitten kerran sattumusten kautta sellaiselle luennolle, jossa luennoitsija oli sitä mieltä, että länsimaiset ihmiset syö liikaa vehnää. Tästä oli muitakin "huonoja" puolia, mulle jäi mieleen vireystila. Sitä ku mulla ei juurikaan ollut. Kotona sanoin miehelle, että kokeillaan kaksi viikkoa sellaista ruokavaliota, että jätetään kaikki vehnää sisältävät tuotteet pois ruokavaliosta. Samalla kävin ostamassa apteekista magnesiumia, jota otan iltaisin. Kahden viikon aikana oloni koheni kummasti, yhtäkkiä huomasin, että iltapäivisin ei tullut enää sitä koodaa, yhtäkkiä nukuin paremmin, en enää heräillyt öisin. Unen laatu parani huomattavasti. Tämä oli helppo todeta aktiivisuusrannekkeellani, joka mittaa unen laatua.

Ei varmaankaan tarvitse kertoa, että kahden viikon vehnätöm kokeilu on kestänyt nyt vähän toista Vuotta!

Vierailija
65/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat hetken laina. Ei aikaan kun huomaat taaperoiden kasvaneen aikuisiksi ja muuttavat pois kotoaan. Eivätkä katsomaan tule eikä yhteyttä pidä, jos et pidä heistä taaperona ja teininä huolta.

Vierailija
66/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos lasta et voi poistaa pelistä, voitko vaikuttaa töihin? Molemmat ootte töissä ja 1lapsi (jos tajusin oikein) niin käviskö tuntien vähentäminen? Talous ei siihen välttämättä kaadu, mutta elämänlaatuun se voi vaikuttaa paljonkin

arvelen,ettei ap innostu tästä sinänsä hyvästä ajatuksesta.

Vierailija
67/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on gluteeniton ruokavalio ja joka ilta reilusti magnesiumia.

Nyt alkaa väsymyskin mennä ohi ja kohta pääsen saunaan juomaan kaljaa!

(Mies hoitaa lähes aina lapsen nukkumaan)

Ap

Vierailija
68/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodet menee nopeasti kirjoitti:

Lapset ovat hetken laina. Ei aikaan kun huomaat taaperoiden kasvaneen aikuisiksi ja muuttavat pois kotoaan. Eivätkä katsomaan tule eikä yhteyttä pidä, jos et pidä heistä taaperona ja teininä huolta.

Sittenpä saan olla rauhassa!

En muuten yhtään missään ole sanonut, etten pidä huolta enkä edes sitä, etten jaksa tehdä mitään. Pidän ja teen - ja olen ihan helvetin väsynyt lähes aina klo 14-18 -välillä, jos en saa edes mikrolepoa eli lyhyttä torkahdusta otettua.

Ap

Vierailija
69/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se tulikin, saunaan juomaan kaljaa... Tiesitkö, että jo yksi alkoholiannos huonontaa unenlaatua? Mikä taas vaikuttaa siihen, että seuraavana päivänä ei ole pirteä ja parhaimmillaan.

Been there done that. Jätin alkoholin joksikin aikaa ihan kokonaan ja äkkiä huomasin, että unenlaatu parani huonattavasti.

Vierailija
70/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuten yhtään missään ole sanonut, etten pidä huolta enkä edes sitä, etten jaksa tehdä mitään. Pidän ja teen - ja olen ihan helvetin väsynyt lähes aina klo 14-18 -välillä, jos en saa edes mikrolepoa eli lyhyttä torkahdusta otettua.

Ap

mutta se pitää saada siellä ehdottoman pimeässä, hiljaisessa ja lapsivapaassa ympäristössä?

Vierailija
71/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miehenkö ei tarvi katsoa omia lapsiaan?? Et ap edes halua ratkaisuja vaan kiukutella vaan.

Vierailija
72/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin, olin raskaana ja esikoinen oli parivuotias. Olin illansuussa aivan tolkuttoman väsynyt vaikka olin kitannut aivan liikaa kahvia päivän mittaan. Ratkaisu: menin esikoisen huoneeseen "leikkimään" eli panin pitkälleni lattialle pikkuauto kädessä ja yritin välillä muistaa liikuttaa sitä. Siinä huoneessa ei ollut mitään 2-vuotiaalle vaarallista ja itse olin oven edessä 😜. Siinä tuli monet mikrounet otettua, välillä tuli herätys: "äiti leiki"

Vierailija
73/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on gluteeniton ruokavalio ja joka ilta reilusti magnesiumia.

Nyt alkaa väsymyskin mennä ohi ja kohta pääsen saunaan juomaan kaljaa!

(Mies hoitaa lähes aina lapsen nukkumaan)

Ap

Joo. Mä kans aukasin karjalan, oon niin ansainnut pari raskaan viikon jälkeen.

Vierailija
74/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi kiva joskus napata töiden ja salin jälkeen huurteinen ja heittää jalat sohvalle ja nauttia!

Toivottavasti sinäkin pääset järjestämään elämän niin että voit nauttia siitä!

Vierailija
75/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä kerran olet se, joka joutuu taukoamatta viihdyttämään kaksivuotiasta, miten se on hoitunut tämän kaksituntisen aikana, kun olet palstaillut? Ihan yhtä hyvin olisit voinut tämänkin ajan olla nukkumassa ja herätä sitten pirteänä laittamaan lasta iltapuulle ja saunomaan.

Vierailija
76/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki ollaan joskus väsyneitä, mutta jos terve aikuinen (ilmeisesti ei edes kauhean vanha, jos sillä on pieni lapsi?) on koko ajan väsynyt, sillä on joko ongelmia syömisen, nukkumisen, liikkumisen tai ulkonaolemisen kanssa. Todennäköisesti kaikkien noiden.

Tässä ehdotuksia: syöt päivän aikana väärin, mikä johtaa iltapäivällä väsymiseen. Nukut epäsäännöllisesti eli esimerkiksi viikonloppuisin ihan eri rytmillä kuin arkena, mikä johtaa siihen, että et maanantaisin pääse aamulla ylös sängystä. Jos lähdet vielä tota paikkaamaan iltapäivänokosilla, lupaan, että se sotkee yöunet vielä tehokkaammin.

Et liiku tarpeeksi. Et ole päivän aikana riittävästi ulkona.

Jos kaikki nämä ovat kunnossa ja silti väsyttää, menisin lääkäriin.

Aloittaisin kuitenkin siitä, että alkaisin mennä aikaisemmin nukkumaan. Kokeile vaikka kaksi viikkoa ja näet, auttaako se.

Vierailija
77/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä kerran olet se, joka joutuu taukoamatta viihdyttämään kaksivuotiasta, miten se on hoitunut tämän kaksituntisen aikana, kun olet palstaillut? Ihan yhtä hyvin olisit voinut tämänkin ajan olla nukkumassa ja herätä sitten pirteänä laittamaan lasta iltapuulle ja saunomaan.

Pöh, kyllähän lapsen kanssa ja kotitöiden lomassa voi kännykällä olla. Nukkua taas - ei. Olen kuitenkin virkistynyt koska kyse on iltapäiväväsymyksestä. Ap

Vierailija
78/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala mennä minuuttiakaan aikaisemmin nukkumaan. Ap

Vierailija
79/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Alat vaatia sen itsellesi ja opettaa lapseskin siihen, että tulette kotiin, hetken kuuntelet ne päivän kuulumiset ja sit he katsovat lasten ohjelmia, voit laittaa ruuan uuniin tms. ja lepäät puoli tuntia. Toistat niin kauan että oppivat. 2v on vaikea, 3v jo helppo varsinkin kun olet opettanut. Jos se noin pienestä on kiinni niin otat sen ajan niin jaksat sit olla loppu illan. Paljon negatiivisemman kuvan sai ekoista viesteistä. Ei toi nyt liikaa ole vaadittu.

Vierailija
80/122 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotiaan kanssa ei ole helppoa. Sellainen vaatii huomiota ja on täysin vahdittava. Mutta kolmevuotias on jo paljon helpompi!

Ratkaisu: mene samaan aikaan lapsen kanssa nukkumaan. Saat kunnon unet ja päivällä olet virkeämpi ja vähemmän kiukkuinen ja vittumainen. Aika aikaa kutakin!

Kun lapsi on kolme, voi alkaa pitää iltaisin enemmän omaa aikaa ja ottaa päikkärit pikku kakkosen aikana.

Näin mä toimin. Lapsi nyt 4v ja päikkärit todellakin mahdollisia.

T.yh