Kärsin niin pahasta iltapäiväväsymyksestä joka ikinen päivä, että olisi pitänyt jättää joko lapset tai työ hankkimatta!
En vain jaksa olla koko päivää hereillä, vaan tarvitsisin ehdottomasti edes lyhyet päiväunet, joita en saa koska lapset ja työ. Jompi kumpi jos olisi vain, saisin ainakin useimpina päivinä nukuttua päivällä. Nyt elämä on tämän jokapäiväisen väsymyksen takia ihan paskaa ja odotan vain koska se loppuu.
Virkistyn kuitenkin aina hetkeksi lasten mentyä illalla nukkumaan, joten jotenkin sinnittelen niiden iltahetkien voimalla.
Kommentit (122)
Mä nukahdin aina iltapäivällä töissä, kun palasin äitiyslomalta takaisin työelämää. Jotenkin väsytti se että piti herätä paaaljon aikasemmin kun ikinä koskaan aiemmin, kun lapsi piti viedä hoitoon ja kulkeminen tapahtui kahdella bussilla.. töiden jälkeen tukka putkella bussiin, bussimatka 40 min, hae lapsi, siitä kauppaan, odota bussia, bussilla kotiin, tee ruoka ja kappas, pian klo olikin jo 20 jolloin lapsi nukkumaan ja suoraan sänkyyn itsekkin.
Mulla ei auttanut kuin työpaikan vaihto. Elämä niin paljon rennompaa nykyään, lapsikaan ei ole enää niin kiukkuinen.. tosiaan mulle kävi eka niin, että klo 13-15 välillä aloin nuokkua työpisteellä ja välillä kävin unessa. Sitten nukuin bussissa. Eikä ollut mitään merkitystä mitä söin lounaalla.. aamusta klo 04.30 iltaan saakka pelkkää suorittamista, kyllä se vaan väsytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko te muut pakottaa miehenne aina vahtimaan lapsia kun teitä väsyttää?
Miksi miestä pitäisi jotenkin pakottaa olemaan oman lapsensa kanssa? Meillä riittää ihan ilmoitus siitä, että menen hetkeksi nukkumaan.
Miksi muuten et hae lapsia tuntia myöhemmin päiväkodista ja nuku sillä välin päikkärit? Tai jätä lastenhakua miehelle ja mene itse suoraan kotiin nukkumaan siihen asti, kunnes perhe tulee?
No kuinka usein ilmoitat ja onko tapasi parisuhteessa muutenkin vain ilmoittaa miehelle asioita ja hän tekee mitä ilmoitat? Hakisitko itse lapset viideltä hoidosta, koska nukut töiden jälkeen? Sitä paitsi usein tulen töistä vasta viideltä ja mies hakee lapset neljältä. Ap
Hakisin. Ja näin teinkin kun oma lapsi oli pieni. Pääsin usein töistä kolmelta mutta hain lapsen vasta viideltä jos olin väsynyt ja tarvitsin lepoa. Kävin siinä välissä kotona torkuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei todellakaan tarvitse pakottaa miestä hoitamaan OMAA lastaan...hoidetaan yhdessä tätä taloutta ja perhettä, ja silloinkin kun olin kotona hoitamassa lastamme, mies otti töiden jälkeen vastuun lapsesta ja hoiti hänen iltatoimet. Itse sain silloin paljon kaivattua omaa aikaa, ja lapsen nukuttua myös yhteistä aikaa.
... mies otti siis työpäivänsä jälkeen vastuun lapsesta koko illaksi? Missä hänen oma aikansa sitten oli? Onnexolkoon vaan. Kuinka pitkä suhde ja onko miehesi nössö? Ap
Mies sai kyllä myös omaa aikaa silloin kun lapsi nukkui (mutta halusi usein viettää sen minun kanssani, koska hänellä ei juuri ole kodin ulkopuolisia harrastuksia). Mies ei olisi viettänyt lapsensa kanssa aikaa juuri ollenkaan ilman tällaista järjestelyä, joten hänelle ei ollut ja ole todellakaan vastenmielistä viettää iltaisin pari tuntia oman lapsensa kanssa. Ja voin vielä järkyttää sua sen verran, että mies tekee (ihan omasta halustaan) usein enemmän kotitöitä kuin minä. Mutta saapa myös hyvin levänneeltä rouvaltaan niin paljon seksiä kuin ikinä haluaa. ;)
No onpa tosi järkyttävää, meilläkin mies tekee enemmän ja raskaimmat kotityöt ja saa seksiä aina kun haluaa ja kuten haluaa. Vaikka olisin miten väsynyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei todellakaan tarvitse pakottaa miestä hoitamaan OMAA lastaan...hoidetaan yhdessä tätä taloutta ja perhettä, ja silloinkin kun olin kotona hoitamassa lastamme, mies otti töiden jälkeen vastuun lapsesta ja hoiti hänen iltatoimet. Itse sain silloin paljon kaivattua omaa aikaa, ja lapsen nukuttua myös yhteistä aikaa.
... mies otti siis työpäivänsä jälkeen vastuun lapsesta koko illaksi? Missä hänen oma aikansa sitten oli? Onnexolkoon vaan. Kuinka pitkä suhde ja onko miehesi nössö? Ap
Mies sai kyllä myös omaa aikaa silloin kun lapsi nukkui (mutta halusi usein viettää sen minun kanssani, koska hänellä ei juuri ole kodin ulkopuolisia harrastuksia). Mies ei olisi viettänyt lapsensa kanssa aikaa juuri ollenkaan ilman tällaista järjestelyä, joten hänelle ei ollut ja ole todellakaan vastenmielistä viettää iltaisin pari tuntia oman lapsensa kanssa. Ja voin vielä järkyttää sua sen verran, että mies tekee (ihan omasta halustaan) usein enemmän kotitöitä kuin minä. Mutta saapa myös hyvin levänneeltä rouvaltaan niin paljon seksiä kuin ikinä haluaa. ;)
No onpa tosi järkyttävää, meilläkin mies tekee enemmän ja raskaimmat kotityöt ja saa seksiä aina kun haluaa ja kuten haluaa. Vaikka olisin miten väsynyt. Ap
Luulin että olisit jo nukkumassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko te muut pakottaa miehenne aina vahtimaan lapsia kun teitä väsyttää?
Miksi miestä pitäisi jotenkin pakottaa olemaan oman lapsensa kanssa? Meillä riittää ihan ilmoitus siitä, että menen hetkeksi nukkumaan.
Miksi muuten et hae lapsia tuntia myöhemmin päiväkodista ja nuku sillä välin päikkärit? Tai jätä lastenhakua miehelle ja mene itse suoraan kotiin nukkumaan siihen asti, kunnes perhe tulee?
No kuinka usein ilmoitat ja onko tapasi parisuhteessa muutenkin vain ilmoittaa miehelle asioita ja hän tekee mitä ilmoitat? Hakisitko itse lapset viideltä hoidosta, koska nukut töiden jälkeen? Sitä paitsi usein tulen töistä vasta viideltä ja mies hakee lapset neljältä. Ap
Hakisin. Ja näin teinkin kun oma lapsi oli pieni. Pääsin usein töistä kolmelta mutta hain lapsen vasta viideltä jos olin väsynyt ja tarvitsin lepoa. Kävin siinä välissä kotona torkuilla.
Oletpa törkeä. Lapsiraukka on joutunut tekemään pitkää päivää, jotta mamma saa levätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että olisit jo nukkumassa
Valvon useimmiten noin kahteentoista. Ap
Kolmevuotias jaksaa jo katsoa torkkujen ajan mieleistään piirrettyä, niin saa hetken levätä. Ei siihen enää kauaa mene.
Vierailija kirjoitti:
No niin, mikähän se on kun väsyttää?! :D :D Hei joo, lapset! Pakko olla lasten syytä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, mikähän se on kun väsyttää?! :D :D Hei joo, lapset! Pakko olla lasten syytä!
Lasten takia vapaa-aika alkaa vasta klo 21 eikä klo 16 kuten lapsettomilla työssäkäyvillä, joten pakko valvoa jotta sitä vapaatakin on! Ap
Minä en millään käsitä, miksi ap on tehnyt lapsia. Jos oma aika ja uni on tärkeää, sellaiseen elämään ei vaan voi lapsia hommata ilman, että joku kärsii ja paljon!
Millaiseksi lapsiperhe-elämän oikein kuvittelit?!
Jos ap tahtoo nukkua aamulla kahdeksaan ja torkkua jo kolmen ja viiden välissä niin eipä siinä kyllä energiaa ole edes täyspäiväiseen työntekoon. Työmatkat, 7,5-8h töitä ja ruokatunti ei oikein mahdu tuohon väliin.
Mitenkäs se ketjun otsikko kuuluikaan? Tajuan itsekin että oravanpyörään lähteminen oli virhe ja vihaan elämääni. Ap
...mutta jos olisi ollut varaa hoitaa lapsi kotona kunnes on kolme niin olisin saanut nukkua jo pitkään ihan tarpeeksi ja ne päikkäritkin joka päivä. Ap
Me pistetään miehen kanssa illat aina puoliksi(silloin, kun minä olen kotona, reissutyö). Toinen touhuaa lapsen kanssa ja toinen saa olla omissa oloissaan. Sitten ruoan jälkeen vaihdetaan. Lapsi tosin on "jo" 3,5-vuotias ja superhelppo tapaus, joten lepääminen onnistuu, vaikka olisi kaksinkin.
Kokeilkaa pistää illat puoliksi. Sillä tavalla molemmat saavat omaa aikaa joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
...mutta jos olisi ollut varaa hoitaa lapsi kotona kunnes on kolme niin olisin saanut nukkua jo pitkään ihan tarpeeksi ja ne päikkäritkin joka päivä. Ap
Lisäännyit vielä köyhän ukon kanssa.. Ei helvt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäännyit vielä köyhän ukon kanssa.. Ei helvt.
Ja itse olet lompakkoloinen kotiäiti? Mies tienaa 500€ enemmän /kk kuin minä ja minäkin bruttona yli 3T/kk. Mutta menoja riittää. Ap
Kuulostaa siltä, että ap on vailla omaa aikaa ja yksin olemista kaikista kipeimmin.
Jos ihminen on rapakunnossa, väsyttää enemmän. Tai magnesiumin/raudan puute. Terve aikuinen ihminen ei väsy noin paljoa.