Miten SJW (Social Justice Warrior) on muka haukkumasana? (feminismiin liittyvää)
Tätä siis käytetään keskusteluissa usein (intersektionaalisia) feministejä vastaan, jonkun verran myös Suomessa ja palstalla koska kaikenhan nämä lautajonnet apinoivat jenkeiltä - "miltä tuntuu olla SJW, eikö isäsi rakastanut sinua tarpeeksi?" jne.
Itse ainakin mielelläni taistelen yhteiskunnallisen ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden puolesta. Miksi ihmeessä se olisi siis jotenkin negatiivinen termi?
Terv. SJW
Kommentit (28)
Kaikkien mielestä oikeudenmukaisuus niin kuin sinä sen ymmärrät ei ole hyvä asia.
No kyllä se on. Ja käytän sitä itsekin ihmisistä, jotka vaahtoavat vain somessa.
No koska nämä taistelijat ovat niin pohjattoman tyhmiä. Ei se terminä itsessään ole negatiivinen kuten ei ole vaikka ympäristöaktivistikaan. Näiden kahden ero on siinä, että ympäristöaktivistit - ainakin monet heistä - ovat hyvällä asialla ja ihmisinä loogisia ja järkeviä mutta SJW:t tyhmiä kuin saappaat ja kaiken lisäksi hirvittävän luonteisia.
Nämä on vähän henkilökohtaisia juttuja. Onhan niitä mammoja, jotka ylpeilevät mamupatjana olemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on vähän henkilökohtaisia juttuja. Onhan niitä mammoja, jotka ylpeilevät mamupatjana olemisesta.
Sehän on tapa omia halventavaksi tarkoitettu termi ja tehdä siitä ikään kuin voimaannuttava. Samalla tavalla kuin vaikka homoseksuaalisuuteen liitetyt haukkumasanat on pitkälti omaksuttu LBGTQ+ -piireissä osaksi omaa kielenkäyttöä. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on tapa omia halventavaksi tarkoitettu termi ja tehdä siitä ikään kuin voimaannuttava. Samalla tavalla kuin vaikka homoseksuaalisuuteen liitetyt haukkumasanat on pitkälti omaksuttu LBGTQ+ -piireissä osaksi omaa kielenkäyttöä. Ohis
Tai s*vakkih*ora - tätä nimitystä kannan itse ylpeydellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ylpeä ollessasi s*vakkih*ora, niin älykkyysosamääräsi on alle 80.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat naisia halveksivan sanan "hu*ra" noin vakavasti, niin oma ongelmasi. Minä olen ilolla hu*ra, jos se jotakuta niin kovasti närästää. Minun seksuaalisuuttani ei noin vain halvenneta Suomessa v. 2017.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Ai täytyy vielä kysyä? Anteeksi, ÄO:si on korkeintaan 70.
Vierailija kirjoitti:
Tätä siis käytetään keskusteluissa usein (intersektionaalisia) feministejä vastaan, jonkun verran myös Suomessa ja palstalla koska kaikenhan nämä lautajonnet apinoivat jenkeiltä - "miltä tuntuu olla SJW, eikö isäsi rakastanut sinua tarpeeksi?" jne.
Itse ainakin mielelläni taistelen yhteiskunnallisen ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden puolesta. Miksi ihmeessä se olisi siis jotenkin negatiivinen termi?Terv. SJW
En nyt halua sanoa tätä pahalla, mutta mulla on vähän sellainen kuva, että nämä ovat usein aika lapsellisia nuoria, jotka harrastavat tällaista toisten puolesta loukkaantumista ja meuhkaavat asioista (esim. seksuaalivähemmistöt) jotka eivät edes kosketa heitä mitenkään. Usein kun näitä nuoria jututtaa, huomaa, että yleissivistys ja historiantietämys on erittäin ohutta ja ne "tiedostavat" coolit mielipiteet perustuvat johonkin nettihöttöön.
Monella nuorella menee aika tällaiseen, ja he kuvittelevat olevansa kovinkin tiedostavia ja osallistuvia. Tosiasiassa perse leviää tietokoneella istuessa ja oma elämä ei etene mihinkään. Liiallinen netissä roikkuminen ei ole hyväksi. Ihan sama pätee jossain MV- tai hommafoorumilla roikkuviin keski-ikäisiin rasistimiehiin, elämässä ei ole muuta sisältöä kuin netissa meuhkaaminen. Ja sitten ollaan mukamas kovinkin tiedostavia ja sivistyneitä.
Mä neuvoisin näille ihmisille, että keskittykää enemmän siihen OIKEAAN elämään, ei nettimaailmaan. Jos esim. yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat, niin sitten vaan kipin kapin yliopistolle alaa lukemaan. Ja muistakaa äänestää. Jos ette saa persettänne tietokoneelta ylös, niin se on sitten voi voi. Koska fakta on se, että mielipiteenne ei kiinnosta ketään. Käyttäkää se aika oikeasti vaikka liikuntaan, opiskeluun tai työntekoon tai johonkin TAVOITTEELLISEEN toimintaan. Ei netissä riehumiseen, koska se on oikeasti aivan hukkaan heitettyä aikaa.
🇺🇦🇮🇱
Koska SWJt ovat jokainen tosielämän David Brenttejä Officesta. Omalla lumihiutalemaisella tavallaan.
Koska ovat kiihkoilijoita, joita ei pahemmin natseista erota. Horse shoe theory ja sellaista. Tämä kuvaa asiaa aika osuvasti: https://www.reddit.com/r/StormfrontorSJW/
Katsokaapa youtubesta SJW-videoita, jos kestätte. Esimerkiksi Black lives matter -liike on täynnä suhteellisen tyhmiä ihmisiä, vaikka perusajatus sinällään olisi arvostettava. Siitäkin voi olla perustellusti montaa mieltä koska jenkeissä ne ovat mustia itsekin, jotka niitä mustia tappavat 95 prosenttisesti. Valkoiset poliisivat ovat joutuneet itsepuolustuksekseen ampumaan mustia, koska osa heistä on äärimmäisen aggressiivisia.
Samaa tasoa ovat kaikki SJW:t. Siksi huono maine.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin mielelläni taistelen yhteiskunnallisen ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden puolesta. Miksi ihmeessä se olisi siis jotenkin negatiivinen termi?Terv. SJW
En nyt halua sanoa tätä pahalla, mutta mulla on vähän sellainen kuva, että nämä ovat usein aika lapsellisia nuoria, jotka harrastavat tällaista toisten puolesta loukkaantumista ja meuhkaavat asioista (esim. seksuaalivähemmistöt) jotka eivät edes kosketa heitä mitenkään. Usein kun näitä nuoria jututtaa, huomaa, että yleissivistys ja historiantietämys on erittäin ohutta ja ne "tiedostavat" coolit mielipiteet perustuvat johonkin nettihöttöön.
Monella nuorella menee aika tällaiseen, ja he kuvittelevat olevansa kovinkin tiedostavia ja osallistuvia. Tosiasiassa perse leviää tietokoneella istuessa ja oma elämä ei etene mihinkään. Liiallinen netissä roikkuminen ei ole hyväksi. Ihan sama pätee jossain MV- tai hommafoorumilla roikkuviin keski-ikäisiin rasistimiehiin, elämässä ei ole muuta sisältöä kuin netissa meuhkaaminen. Ja sitten ollaan mukamas kovinkin tiedostavia ja sivistyneitä.
Mä neuvoisin näille ihmisille, että keskittykää enemmän siihen OIKEAAN elämään, ei nettimaailmaan. Jos esim. yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat, niin sitten vaan kipin kapin yliopistolle alaa lukemaan. Ja muistakaa äänestää. Jos ette saa persettänne tietokoneelta ylös, niin se on sitten voi voi. Koska fakta on se, että mielipiteenne ei kiinnosta ketään. Käyttäkää se aika oikeasti vaikka liikuntaan, opiskeluun tai työntekoon tai johonkin TAVOITTEELLISEEN toimintaan. Ei netissä riehumiseen, koska se on oikeasti aivan hukkaan heitettyä aikaa.
Olet kirjoittanut tuolla nimimerkillä tälle palstalle 2089 kommenttia vajaan vuoden aikana.
Joo, sinulla varmasti on muutakin elämää kuin nettikirjoittelu...
Koska SJW:t ovat vain ihan helvetin typeriä. Muistatteko, kun nostivat hirveän itkumyrskyn, kun Frozenissa ei ollut yhtään värillistä ihmistä mukana? Ja ei, ei mitään afrikkalaista, vaan nämä itkivät kun eivät käsittäneet, että joo, saamelaiset eivät hipiältään oikein eroa muista Pohjoismaiden asukkaista. :D
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno kirjoitus. Kaffepullahan on asiallinen rouva. Tuollaisia kun olisi enemmän niin alkaisin jopa uskoa siihen, että fiksuja naisia on Suomessa enemmän kuin fiksuja miehiä. Nyt pahoin pelkään, että on toisinpäin.
SJW Suomessa on ihan eri asia kuin SJW Amerikassa. Tosi kärjistetty esimerkki, mutta siellä esimerkiksi värillisen (siis mustan) ihonväristä ei saisi edes mainita, koska "ihonväri on sosiaalinen konstruktio, kuten sukupuoli ja kaikki muukin jne". Suomessa SJW:iys on omien havaintojeni mukaan sitä, että koetetaan kitkeä loukkaavaa kielenkäyttöä ja ollaan "allyina" (liittolaisina) esimerkiksi liikuntavammaisille ja transihmisille. Siis todella taistellaan oikeudenmukaisuuden puolesta, eikä vain istuta tietokoneen äärellä tekemättä oikeasti mitään.
Yliampuva polittinen korrektius taas on aika ikävä lieveilmiö tässä SJW-liikkeessä (joka ei kyllä edes ole mikään järjestäytynyt organisaatio). Aika ahdistavaa, kun pitää miettiä puheensa niin, ettei varmasti loukkaisi ketään. Kerran sain youtuben kommenttikentässä hirveät huudot siitä, että arvasin laulajan sukupuolen väärin. Mitäs itse käyttävät he/she-pronomineja! :D Joka tapauksessa tämän orkideasukupolven meuhkaaminen alkaa mennä yli.
Vierailija kirjoitti:
Olet kirjoittanut tuolla nimimerkillä tälle palstalle 2089 kommenttia vajaan vuoden aikana.
Joo, sinulla varmasti on muutakin elämää kuin nettikirjoittelu...
Kirjoitan töistä, eli ei se aika onneksi ole pois mun muusta elämästä :)
Mulla ei muutenkaan ole mitään poliittista agendaa tms. että kokisin olevani jonkun vähemmistön puolestapuhuja. Eiköhän ne vähemmistöt osaa ihan itse puhua omasta puolestaan.
Miksi ylipäänsä toisten ihmisten puolesta pitää suuttua tai olla huolissaan? Eikö siinä tavallaan viedä puheenvuoro niiltä, joilla oikeasti olisi asiaa aiheesta, ja vieläpä aivan omakohtaista sellaista?
🇺🇦🇮🇱
Koska se alkoi haukkumasanana. Itse vihaan tuota termiä.