Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies ei vaan siivoa (ja tajua miten se väsyttää ja turhauttaa)

Vierailija
19.01.2017 |

Pohjustuksena; suhteen alussa mies siivosi itsenäisesti, mutta se vaan "jäi" yhden työttömyyspätkäni aikana pois. Meillä on muuten rakastava suhde (mies kannustaa ja tukee minua, ymmärtää enimpiä oikkujani ja ongelmiani yms), mutta tämä jäytää pahasti. Tilannetta on jatkunut jo useamman vuoden eikä vaikuta olenko ollut työttömänä vai töissä tai sairaana.

Olen kertakaikkiaan kyllästynyt siihen että saan jatkuvasti patistaa miestä siivoamaan. Aina tulee lupaus että hän hoitaa, ja aina saan pettyä. Esimerkki tältä kuulta; mies lupasi kaksi viikkoa sitten että seuraavan kerran kun lämmitetään sauna, niin hän pesee sen. Mutta aina on tullut jokin painava este (oho meni näin myöhään, väsyttää, no huomenna, nyt heikottaa) miksi sitä ei ole nyt voinut hoitaa. Sama homma imuroinnissa, lupasi että hoitaa maanantaina. No kaivoi imurin esiin tiistaina ja imuroi yhden huoneen, tuli puhelu ja imuri on yhä tuossa odottamassa loppukämpän imurointia.
Ja tämä on kuitenkin jo edistystä, kun aiemmin hän vaan lupasi että joskus hoitaa eikä koskaan hoitanut. Sitten tajusin että pitää sopia päivämäärät milloin asiat hoidetaan (ja siltikin venkoillaan eikä mies edes tajua hävetä).

Mies hokee että ei jaksa viikolla siivota. No joo, on fyysinen työ, mutta kun ei hoida hommia edes viikonloppuna! Sovittiin että pyritään siivoamaan yhdessä lauantaisin aamupalan jälkeen. Aina tulee jotain "tärkeää" miksei voi hoitaa. Käytännössä minä hoidan viikkosiivoukset. Ollaan saatu sovittua tiski- ja pyykkivuorot jotka sentään on pitäneet.

Olen kokeillut jättää täysin siivoamatta. Ei toimi ja minua vaan alkaa oksettaa kun vessa haisee pistävälle virtsalle kuukauden jälkeen eikä mies herää. Joten olen siirtynyt takaisin omaan viikkosiivousrutiiniini ettei kämppä mene ihan paskaksi siivoamattomuuden takia. Olen kokeillut listoja, mutta mies ei niitä käytä ja katso. Ja nyt vähitellen sopinut vuoroja, mutta luistelee niistäkin tosiaan pois. Olen yrittänyt että yhdessä päätetään säännöt (kun valitti listojen kohdalla että yksin ne päätin), vaan ei ala keskustelemaan asiasta (koska aina on jotain "tärkeämpää").

Olen monet kerrat jutellut tästä miehelle, ja ei vaan näytä ymmärtävän miten turhautunut olen jatkuvasti patistamaan ja miten se loukkaa kun tuntuu että mies ei vaan välitä. Jos suutun, niin nalkutan. Jos itken niin silloin mies lupailee tyhjiä. Jos masennun taas siitä kun siivoan yksin niin käskee minun piristyä kun hänelle tulee huono omatunto.

Sentään tekee ruokaa puolet ajasta ja kesäisin ajaa pienen nurmikkomme. Mutta olen kyllästynyt olemaan se joka on päävastuussa ja orkesterinjohtaja siivouksessa. Olen hokenut että jos jotain haluaa lahjaksi antaa niin siivoaa spontaanisti kodin. Ei ole tapahtunut. Olen sanonut että lapsia en ala tehdä, ennenkuin näen että osaa olla omatoiminen siivouksen kanssa. Toteaa vaan että kyllä hän silloin kun lapsi on niin muuttaa tavat (joo niin varmaan). Joten mitä voin enää tehdä?

Kommentit (307)

Vierailija
141/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme varmaan poikkeus, mutta homma toimi meillä vauva-aikana. Mies jollain raivorutiinilla pyykkäsi jne teki kotitöitä. Vaikka oli kestotkin käytössä ja pyykkiä siksi paljon. En tiedä, mistä johtui. Oliko hommaa vaan niin paljon, että oli pakko tehdä. Tai mieskin orientoitui, että vauva-aikaan kuuluu kotityöt. En tiedä.

Nyt meillä riidellään kotitöistä. Mutta ehkä se meillä johtuu siistä, että parisuhteessa muitakin ongelmia. Kotityöt ja niiden tekemättömyys yksi keino kertoa, että minä voin huonosti. Mielenosoitus. Mieheni jättää myös pytyn kannen ylös auki, kun haluaa pahoittaa mieltäni.

En ole koskaan ymmärtänyt naisen logiikkaan tässä pyttynkansia asiassa. Miksi hitossa siitä pitää hikeä ottaa?

Se kansi estää sitä likavettä roiskumasta . Haluatko sinä pestä hampaasi harjalla joka on wc-pöntön aukijättämisen takia täynnä kolibakteereja?

Perustele miksi kolibakteerit eivät tartu harjaan siinä vaiheessa kun väännät sitä torttuasi sinne pönttöön vaan juuri silloin kun pöntössä on puhdas vesi ja kansi auki.

Vai vuoraatko haaruksesi uretaanilla umpeen toimituksen ajaksi?

Oletko monestikin todetusti saanut kolibakteeria?

Kun vetää kansi auki, ilmaan pääsee enemmän bakteereja. Googlaa. 

Tämä ketju alkaa saada minut tuntemaan itseni tyytyväiseksi ikisinkuksi. Onneksi tiedän, että kaikki miehet eivät ole tuollaisia porsaita ja lisäksi on todella epäsiistejä naisiakin.

Hygieniafriikkejä on joka lähtöön.

Vierailija
142/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tiiän tunteen. "Kyl mä siivoisin enemmän ja itsenäisesti jos sä et kokoajan patistais ja nalkuttais asiasta" juu niin vissiin.

Myöntänyt kyllä sen että ei häntä häiritse sotku niin paljoa. Mut en vaan ymmärrä kun edes pöytää ei osata pyyhkiä muruista!!!

Ei ne muruset siinä päydällä ruokaa pyydä.

Se siivoaa kumpaa sotku häiritsee.

No ei! Se siivoaa joka on sotkenut. Ap:n on turha odottaa että mies alkaisi aktiivisemmaksi lastenteon jälkeen. Pahemmaksi se yleensä menee.

Minusta siivouksen ei pitäisi mennä sen mukaan että se siivoaa joka on sotkenut. Se johtaa vaan nopeasti siihen että mies ei esim. tee ruokaa koska sitten hänen pitäisi siivota siitä aiheutuneet jäljet. Mies alkaa vaan ottaa sellaista syötävää jota ei tarvitse "valmistaa" ja huuhtaisee sen yhden kuppinsa syömisen jälkeen.

Ap, olen tosi pahoillani mutta en usko että pystyt itse asiaan vaikuttamaan. Mies joko herää tilanteeseen tai sitten ei ihan oman ymmärryksensä mukaan. Meillä tilanne luisui vuosien saatossa siihen että että tein itse 99% kaikista kotitöistä kun en vaan pystynyt pakottamaan itseäni nalkuttajaksi enkä missään tapauksessa ollut valmis tuhoamaan parisuhdetta päivittäisellä riitelyllä. Ratkaisu oli siis törkeän huonoista vaihtoehdoista hieman vähemmän kamala kuin muut.

ps. Teille jotka ehdottelette että mies saisi kontolleen vain jotkut pyykit ja kaupassakäynnin - minusta ehdotus on surkea. Kaikkein raskaimmat, tylsimmät ja aikaavievimmät hommat jäisivät sitten ihan tietoisella sopimuksella ap:n kontolle. Eikä miehen enää tarvitsisi edes tuntea huonoa omaatuntoa epäreiluudestaan eli tilanteella ei olisi edes teoreettisia mahdollisuuksia enää koskaan korjaantua.

No kyllä se kuuluu ruuanlaittoon se jälkien siivous myös. Ihan itsestäänselvää! Kuka voi edes olla niin itsekäs että käy sotkemassa keittiön ja olettaa että jotakuta toista kiinnostaa siivota sitten sotkut?!? Miten joku voi edes ajatella noin! Miksei sitä ruokaa voi tehdä sen verran siististi ettei jälkien siivoaminen ole ylivoimaista.

"Sitten käy niin ettei mies edes tee ruokaa..." No voi ... sentään!!! Puhutaanko nyt täysikasvuisesta, normaalilla järjellä varustetusta ihmisestä vai nelivuotiaasta lapsesta? Sitten ihmetellään kun ei kumppania tahdo löytyä kun "minä en siivoa jälkiäni vaan se on sinun homma" "en tee ruokaa jos et siivoa sotkujani" "en ainakaan tee tuota kun inhoan sitä eikä se innosta, sinä saat tehdä sen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijoiden mukaan huippuälykkäät ihmiset eivät tarvitse samalla tavoin ajanvietettä kuin muut. Suurinta osaa kotitöitä tehdään silkasta ajanvietteestä ja monelle ne on oman tärkeyden tunteen välikappaleita.

Kuinka montaa kertaa vuodessa se sauna pitää pestä ja onko se viikkosiivous ihan oikeasti kahden aikuisen perheessä välttämätöntä?

Vierailija
144/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme varmaan poikkeus, mutta homma toimi meillä vauva-aikana. Mies jollain raivorutiinilla pyykkäsi jne teki kotitöitä. Vaikka oli kestotkin käytössä ja pyykkiä siksi paljon. En tiedä, mistä johtui. Oliko hommaa vaan niin paljon, että oli pakko tehdä. Tai mieskin orientoitui, että vauva-aikaan kuuluu kotityöt. En tiedä.

Nyt meillä riidellään kotitöistä. Mutta ehkä se meillä johtuu siistä, että parisuhteessa muitakin ongelmia. Kotityöt ja niiden tekemättömyys yksi keino kertoa, että minä voin huonosti. Mielenosoitus. Mieheni jättää myös pytyn kannen ylös auki, kun haluaa pahoittaa mieltäni.

En ole koskaan ymmärtänyt naisen logiikkaan tässä pyttynkansia asiassa. Miksi hitossa siitä pitää hikeä ottaa?

Koska se viemärivesi on oksettavaa. Miksi siinä pytyssä olisi kansi ihan turhaan koristeena?

Miksi siitä pitää miehelle kiukutella? Ei kai se viemäriveden oksettavuus miehen vika ole? Ja onko itsenäiselle ja vahvalle naiselle kannen alas laskeminen liian raskas ponnistus? Kovin on ailahtelevaista tuo naisen vahvuus, kun ei yhtä kantta alas saa kiukuttelematta.

En vaan tajua. Sen kannen kuuluu olla alhaalla ja se aukko avataan toimituksen ajaksi ja suljetaan taas. Kulkeeko mies sitten sepaluskin auki ja nainen sulkee sitten, kun sattuu omaa silmää häiritsemään? Olen kyllä toisaalta kuullut juttuja miehistä, jotka jättävät auki kaappienkin ovia. Itse en ole tällaista onnekseni nähnyt, joten en tiedä liiottelevatko jotkut vaimot. 

Ei liiottele. Se on käsittämätöntä. Myös wc paperin hylsyn voi laittaa vessan roskiksen päälle, mistä vaimo voi sen sitten näppärämpänä laittaa sinne roskikseen sisälle.

Vierailija
145/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat saaneet typerän kasvatuksen. Äidit ovat paaponeet, ja tehneet kaiken pojan puolesta. Siksi siivoaminen on miehille 100% vastenmielistä työtä, jota naisten kuuluu tehdä. Mies voi elää läävässä. Sitä varten on olemassa vaimokone. Miehesi ei ole kasvanut kovin aikuiseksi. Koska aikuinen tekee siivouksen, vaikka inhoaisikin sitä. Aikuinen tajuaa, miksi on siivottava. Vieläpä säännöllisesti.

Suomessa käytettäisiin kotisiivouspalveluja - ylläri, 99% naissiivoajia - jos se olisi edullisempaa. Tavispalkansaajatkin ostaisivat siivoustyötä, ellei se olisi hinnoiteltu pilviin.

Kautta maailman ja historian miehet eivät ole siivonneet. Se kun on sitä naisten työtä. Samoin ruuanlaitto ja pyykinpesu.

Näin minutkin kasvatettiin. Ja näin äidit kasvattavat vieläkin lapsiaan.

Tyttönä sain siivota ja kokata. Veljeltäni ei odotettu mitään tuollaista eikä edes yritetty opettaa. Minä sitten yritin kouluttaa veljeäni ja isäni kävi kimppuuni. Välillä henkisellä, välillä fyysisellä väkivallalla. Äiti katseli vierestä eikä tehnyt mitään. En ole alkoholistiperheestä eikä meillä oltu uskonnollisia. Tuollaista se vain oli vielä 90-luvun Suomessa.

Nyt äitini ruikuttaa, kun olen niin kylmä enkä käy heitä katsomassa.

Vierailija
146/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä ei ole luotu siivoamaan

itse en siivoa kämppääni juuri koskaan, kun asun yksin, siivoan yleensä kerran puolssa vuodessa rätillä että tulee vähän raikastusta, peiton lakanaa käytän samalla aikaa nenäliinana ja peittona ja housut jättä aina lattialle aamuksi ja voi ne ola siinä päivänkin kun oon työtön niin oleskelen alkkareilla sisällä, sukkia en yleensä vaihda ollenkaan, ehkä kerran kolmessa kuussa kun ei haise

siivoan aina perussiivouksen aina kun joutuu muuttamaan on kyllä pinttynyttä likaa aina seinissä

Vierailija
147/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä kantta ei vaan voi sulkea? Tiedän naisiakin, jotka jättää kannen auki.

M27

Vierailija
148/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kansi estää sitä likavettä roiskumasta . Haluatko sinä pestä hampaasi harjalla joka on wc-pöntön aukijättämisen takia täynnä kolibakteereja?

Perustele miksi kolibakteerit eivät tartu harjaan siinä vaiheessa kun väännät sitä torttuasi sinne pönttöön vaan juuri silloin kun pöntössä on puhdas vesi ja kansi auki.

Tämä ketju alkaa saada minut tuntemaan itseni tyytyväiseksi ikisinkuksi. Onneksi tiedän, että kaikki miehet eivät ole tuollaisia porsaita ja lisäksi on todella epäsiistejä naisiakin.

Hygieniafriikki, siksi että ei halua pytystä roiskeita pitkin vessaa?

Olen ammatiltani siivooja ja siksi olen lukenut tutkimuksia (pyydän suuresti anteeksi tätä naisellista kiinnostustani hygieniaan, ehkä saan sen ammattini vuoksi anteeksi), joissa mitattiin että se vesi roiskuu metrien päähän kun vessan vetää kansi auki. Ja tajuat varmaan, mitä sen veden mukana väistämättä roiskuu? Kyllä vain, sitä itseään. Kusta ja/tai paskaa. Metrien päähän. Hammasharjaan, lavuaariin, hanaan, käsipyyhkeisiin, oveen, seinille - ja sinun päällesi.

Mutta eipä tarvitse sitä kantta sulkea ja avata, kun se on niin raskasta.

Vierailija
149/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat saaneet typerän kasvatuksen. Äidit ovat paaponeet, ja tehneet kaiken pojan puolesta. Siksi siivoaminen on miehille 100% vastenmielistä työtä, jota naisten kuuluu tehdä. Mies voi elää läävässä. Sitä varten on olemassa vaimokone. Miehesi ei ole kasvanut kovin aikuiseksi. Koska aikuinen tekee siivouksen, vaikka inhoaisikin sitä. Aikuinen tajuaa, miksi on siivottava. Vieläpä säännöllisesti.

Suomessa käytettäisiin kotisiivouspalveluja - ylläri, 99% naissiivoajia - jos se olisi edullisempaa. Tavispalkansaajatkin ostaisivat siivoustyötä, ellei se olisi hinnoiteltu pilviin.

Kautta maailman ja historian miehet eivät ole siivonneet. Se kun on sitä naisten työtä. Samoin ruuanlaitto ja pyykinpesu.

Näin minutkin kasvatettiin. Ja näin äidit kasvattavat vieläkin lapsiaan.

Tyttönä sain siivota ja kokata. Veljeltäni ei odotettu mitään tuollaista eikä edes yritetty opettaa. Minä sitten yritin kouluttaa veljeäni ja isäni kävi kimppuuni. Välillä henkisellä, välillä fyysisellä väkivallalla. Äiti katseli vierestä eikä tehnyt mitään. En ole alkoholistiperheestä eikä meillä oltu uskonnollisia. Tuollaista se vain oli vielä 90-luvun Suomessa.

Nyt äitini ruikuttaa, kun olen niin kylmä enkä käy heitä katsomassa.

Näin äidit vieläkin kasvattavat siis sinä kasvatat? Vai onko sinulla paljonkin kokemuspohjaa miten perheissä HUOM, perheissä lapsia kasvatetaan? Sillä isätkin osallistuvat lasten kasvatukseen, ei se ole äidin vastuu yksin ollenkaan. 

Vierailija
150/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani siivooja ja siksi olen lukenut tutkimuksia (pyydän suuresti anteeksi tätä naisellista kiinnostustani hygieniaan, ehkä saan sen ammattini vuoksi anteeksi), joissa mitattiin että se vesi roiskuu metrien päähän kun vessan vetää kansi auki. Ja tajuat varmaan, mitä sen veden mukana väistämättä roiskuu? Kyllä vain, sitä itseään. Kusta ja/tai paskaa. Metrien päähän. Hammasharjaan, lavuaariin, hanaan, käsipyyhkeisiin, oveen, seinille - ja sinun päällesi.

No, hui. Miten meistä kukaan voikaan enää olla hengissä? Apua bakteereita

Vierailija
151/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tiiän tunteen. "Kyl mä siivoisin enemmän ja itsenäisesti jos sä et kokoajan patistais ja nalkuttais asiasta" juu niin vissiin.

Myöntänyt kyllä sen että ei häntä häiritse sotku niin paljoa. Mut en vaan ymmärrä kun edes pöytää ei osata pyyhkiä muruista!!!

Ei ne muruset siinä päydällä ruokaa pyydä.

Se siivoaa kumpaa sotku häiritsee.

Ja tuolla periaatteella toinen voi olla siivoamatta ollenkaan. Mihin muuhun tämä pätee? Että se on uskollinen, jota asia häiritsee, jos mua ei häiritse niin saan pettää? Että mua ei pieni läpsiminen häiritse, älä sinä läpsi jos sua häiritsee. Tai mua ei häiritse vaikka olisin kännissä aamusta iltaan, jos sua häiritsee niin älä juo.

Juuri näin. Viis siitä, että toinen on tilanteen vuoksi ahdistunut ja väsynyt, kunhan mä voin tehdä miten huvittaa kun mua ei häiritse. Tätäkö se aikuisten ihmisten parisuhde on? Mitä jos me naiset kuljettais menkkojen aikana kämpässä alapäät paljaana ja sotkettaisiin paikat, niin mitä sitten. Se voisi olla ihan hyväkin, niin saisi paikat vähän hengittää, eikä tarvisi olla jatkuvasti vaihtamassa siteitä yms vaan voisi päästä helpommalla, luontokin säästyy. Ei mua kato haittaa! Oho, nyt sotkin kaikki tuolit ja sohvat, mut en mä viitti siivota kun ei se haittaa. Oho, istuin miehen jättämän vaatekasan päälle, mut eihän se nyt mitään! :D

Vierailija
152/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole rouva pessyt lattioita ainakaan kolmeen vuoteen. Itse moppaan joskus. Robotti siivoaa useammin.

Kasvatus liittynee siihen siten, että minulla oli isosisko, joka ei antanut milliäkään missään anteeksi. Osallistui toki itsekin siivoiluihin, ja on kyllä sitten vuosikymmenten saatossa pehmennyt.

Vierailija
153/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö äidit laita poikiaan hommiin vai miten niistä kasvaa tuollaisia saamattomia lapamatoja? Mun nuorin poika on 4 ja vie itse joka ruuan jälkeen astiansa tiskiin ja viikonloppuisin piirrettyjä ei katsota ennen kuin on kerännyt levinneet lelunsa yhteen ja laittanut muutenkin huoneessaan tavarat paikoilleen. Iltaisin on tarkastus että vaatteet on pyykkikorissa ja aamulla sänky pedataan. En voi kuvitellakaan, että hän luistaisi näistä hommista sukupuolensa vuoksi.

Ja miehesikin ihan osallistuu? Kyllä minä annan suomalaiselle miehelle ja heidän kotikasvatuksella sen verran luottoa, että näen suomalaisen miehen oleven  perusluonnoltaan unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa kanssa laatuaikaa yhdessä. Mutta suomalainen nainen vaan on perusluonnoltaan taipuvainen tuohon pahimpaa marttyyriuteen sitten jeesuksen, kuinka tekee ja uhraa kaiken kodin eteen. Ja pitäähän sitä päästä kertomaan tyttökavereille kuinka huono mies hänellä on tunteakseen sielunsiskoutta.

Eli sinä idiootti kuvittelet että on marttyyriasennetta, kun ei halua tehdä toisen ihmisen töitä? Mitäs tuumisit työkaverista, joka tulee sinulle ulisemaan että ei voi tehdä töitään kun häntä ei ole siihen kasvatettu, että tee sinä. Teetkö? Et? Marttyyri-ruikuttaja!

Vierailija
154/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin olisi kiva, jos joku muu siivoisi meillä mutta kun ei ole sitä toista, jota syyttäisi.

Vierailija
155/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö äidit laita poikiaan hommiin vai miten niistä kasvaa tuollaisia saamattomia lapamatoja? Mun nuorin poika on 4 ja vie itse joka ruuan jälkeen astiansa tiskiin ja viikonloppuisin piirrettyjä ei katsota ennen kuin on kerännyt levinneet lelunsa yhteen ja laittanut muutenkin huoneessaan tavarat paikoilleen. Iltaisin on tarkastus että vaatteet on pyykkikorissa ja aamulla sänky pedataan. En voi kuvitellakaan, että hän luistaisi näistä hommista sukupuolensa vuoksi.

Ja miehesikin ihan osallistuu? Kyllä minä annan suomalaiselle miehelle ja heidän kotikasvatuksella sen verran luottoa, että näen suomalaisen miehen oleven  perusluonnoltaan unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteen naiseen, tekevät suuren osan kotitöistä, hoitavat lapsia ja viettävät kumppaninsa kanssa laatuaikaa yhdessä. Mutta suomalainen nainen vaan on perusluonnoltaan taipuvainen tuohon pahimpaa marttyyriuteen sitten jeesuksen, kuinka tekee ja uhraa kaiken kodin eteen. Ja pitäähän sitä päästä kertomaan tyttökavereille kuinka huono mies hänellä on tunteakseen sielunsiskoutta.

Eli sinä idiootti kuvittelet että on marttyyriasennetta, kun ei halua tehdä toisen ihmisen töitä? Mitäs tuumisit työkaverista, joka tulee sinulle ulisemaan että ei voi tehdä töitään kun häntä ei ole siihen kasvatettu, että tee sinä. Teetkö? Et? Marttyyri-ruikuttaja!

Luetun ymmärtäminen? 

Vierailija
156/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei näköjään velvollisuutta oppia lukemaan. Vai oletko näitä elämänkoululaisia, joilta jäi ekan lapsen myötä peruskoulu kesken? 

Vierailija
157/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin olisi kiva, jos joku muu siivoisi meillä mutta kun ei ole sitä toista, jota syyttäisi.

Mustakin on kiva ja siksi käy siivooja. 

Vierailija
158/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet ovat omaksuneet vähintäänkin alitajuisella tasolla sen asenteen, että siivoaminen ja suurin osa kodin pyörittämisestä kuuluu naisten vastuulle, ei heille. Jopa useat sinänsä "ihan mukavatkin" miehet tuntuvat olevan jollain tasolla tätä mieltä, vaikka eivät sitä suoraan näillä sanoilla sanoisikaan tai edes älyäisi asiaa tietoisesti itse. Joillain se johtuu varmaan osittain juuri siitä, että kotona mami on paaponut ja passannut, ja sitten äijät odottavat, että sama touhu jatkuu omaan kotiin muutettuakin kun tyttöystävä/vaimo ottaa äidin paikan. En oikein usko itse siihen kun miehet väittävät, että heitä ei muka sotku niin paljoa häiritse - enemmänkin veikkaisin, että moni heistä ajattelee että "kyllä joku ne sitten siivoaa" ja odottelee kunnes tyttöystävä/vaimo kyllästyy sekaisuuteen ja siivoaa itse (koska tiedän tunteen, pidemmän päälle tuntuu että on helpompaa vain siivota itse tatti otsassa kuin olla jatkuvasti muistuttamassa aikuista ihmistä siitä, että tämä hoitaisi oman osuutensa kotitöistä).

Mulla oli ex-avomieheni kanssa aika sama tilanne. Miestä olisi aina saanut patistella siivoamaan, vaikka hän siellä kämpässä enemmän sotkikin (mm. levitteli vaatteitaan ympäri huushollia, jätti kamat käsistään just tasan siihen mihin oli ne kerran laskenut jne. Ärsytti aina kun esim. olohuone oli epäsiistin näköinen miehen jätettyä jotain paitojaan sohvalle roikoilemaan), ja ystävällisellä äänensävyllä tehdyt pyynnöt kaikuivat yleensä kuuroille korville. Siinä vaiheessa kun samasta asiasta oli jo muistuttanut pari kertaa ystävällisesti, alkoi hermo mennä, kun kului kirjaimellisesti päiviä ilman että jätkä sai esim. juurikin ne vaatteensa tungettua kaappiin. Kun muistutti astetta äkäisemmin, mies alkoi ruikuttaa äänensävystäni, sai yleensä vasta tässä vaiheessa jotain aikaiseksi, paransi hetkellisesti tapansa ja jatkoi sitten taas lorvehtimista. Mun mielestäni ihan naurettavaa, että aikuista ihmistä pitäisi olla jatkuvasti muistuttelemassa siitä, että tekee OMA-ALOITTEISESTI osuutensa yhteisen kodin siistinä pidosta :D Tuntui kuin olisin ollut jätkän äiti, ja sanoin itsekin hänelle, ettei se ole kiva tunne.

En ihmettele että tulee sellainen olo ettei mies arvosta ja kuuntele, AP, koska itselläni oli aika sama fiilis. Ja kyllähän se vähän niin onkin, että jos toinen lupailee tyhjiä ja on kuuntelevinaan, mutta ei silti näe yhtään vaivaa sen eteen että hoitaisi oman osansa kotihommista (edes sen takia että sinä olisit paremmalla mielellä, vaikka itse muka sitä paskassa makailemista rakastaisikin), niin pitäähän hän ehkä sun työpanostasi itsestäänselvänä eikä oikeasti piittaa niin paljon että asia sua häiritsee. Hyvä tosiaan että et oo aikeissa hankkia hänen kanssaan tällä menolla lapsia, koska siinä voi kyllä käydä helposti niin, että saat kohta vain tuplaten hommaa omaan niskaasi. Ikävä sanoa, mutta tässä taitaa olla just kaksi vaihtoehtoa: joko jäät katselemaan että saako mies otettua itseään niskasta kiinni, vai lähdetkö itse ja etsit sen jälkeen uuden miehen, jolla on toivon mukaan paremmat taidot aikuisena elämisestä. Itse erosin tuosta em. ex-avokistani reilu vuosi sitten, ja erokeskusteluhan lähti liikkeelle siitä, että hän närkästyi kun muistutin häntä taas kerran rojuista, jotka hän oli jättänyt lojumaan meikäläisen vastasiivoamaan olohuoneeseen :D Silloin otti päähän, mutta nyt oon oikeastaan aika iloinen siitä, ettei tarvitse katsella kodissaan kenenkään aikuisen kakaran sotkuja, eikä oo suunnitelmissa toista kumppania ihan heti etsiäkään. (P.S. Muutama kuukausi eron jälkeen exä tekstasi nöyränä, että on siellä yksin asustellessaan viimein hoksannut, että kyllähän hän taitaa aika paljon sotkea :D Niin se siivojatädin muutto muualle avasi jännästi hänenkin silmänsä!)

Vierailija
159/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hui. Miten meistä kukaan voikaan enää olla hengissä? Apua bakteereita

Harjaa sinä hampaasi vaikka vessanpytyssä jos haluat. Mutta olet kyllä typerä jos pilkkaat niitä jotka eivät halua niin tehdä.

Vierailija
160/307 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei näköjään velvollisuutta oppia lukemaan. Vai oletko näitä elämänkoululaisia, joilta jäi ekan lapsen myötä peruskoulu kesken? 

Oletko sinä koulutettu orja/taloudenhoitaja, jonka elämän tarkoitus on palvella ja mielistellä miestä?

No miten on? Teetkö sen työkaverisi työt vai et?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän