Kun mies ei vaan siivoa (ja tajua miten se väsyttää ja turhauttaa)
Pohjustuksena; suhteen alussa mies siivosi itsenäisesti, mutta se vaan "jäi" yhden työttömyyspätkäni aikana pois. Meillä on muuten rakastava suhde (mies kannustaa ja tukee minua, ymmärtää enimpiä oikkujani ja ongelmiani yms), mutta tämä jäytää pahasti. Tilannetta on jatkunut jo useamman vuoden eikä vaikuta olenko ollut työttömänä vai töissä tai sairaana.
Olen kertakaikkiaan kyllästynyt siihen että saan jatkuvasti patistaa miestä siivoamaan. Aina tulee lupaus että hän hoitaa, ja aina saan pettyä. Esimerkki tältä kuulta; mies lupasi kaksi viikkoa sitten että seuraavan kerran kun lämmitetään sauna, niin hän pesee sen. Mutta aina on tullut jokin painava este (oho meni näin myöhään, väsyttää, no huomenna, nyt heikottaa) miksi sitä ei ole nyt voinut hoitaa. Sama homma imuroinnissa, lupasi että hoitaa maanantaina. No kaivoi imurin esiin tiistaina ja imuroi yhden huoneen, tuli puhelu ja imuri on yhä tuossa odottamassa loppukämpän imurointia.
Ja tämä on kuitenkin jo edistystä, kun aiemmin hän vaan lupasi että joskus hoitaa eikä koskaan hoitanut. Sitten tajusin että pitää sopia päivämäärät milloin asiat hoidetaan (ja siltikin venkoillaan eikä mies edes tajua hävetä).
Mies hokee että ei jaksa viikolla siivota. No joo, on fyysinen työ, mutta kun ei hoida hommia edes viikonloppuna! Sovittiin että pyritään siivoamaan yhdessä lauantaisin aamupalan jälkeen. Aina tulee jotain "tärkeää" miksei voi hoitaa. Käytännössä minä hoidan viikkosiivoukset. Ollaan saatu sovittua tiski- ja pyykkivuorot jotka sentään on pitäneet.
Olen kokeillut jättää täysin siivoamatta. Ei toimi ja minua vaan alkaa oksettaa kun vessa haisee pistävälle virtsalle kuukauden jälkeen eikä mies herää. Joten olen siirtynyt takaisin omaan viikkosiivousrutiiniini ettei kämppä mene ihan paskaksi siivoamattomuuden takia. Olen kokeillut listoja, mutta mies ei niitä käytä ja katso. Ja nyt vähitellen sopinut vuoroja, mutta luistelee niistäkin tosiaan pois. Olen yrittänyt että yhdessä päätetään säännöt (kun valitti listojen kohdalla että yksin ne päätin), vaan ei ala keskustelemaan asiasta (koska aina on jotain "tärkeämpää").
Olen monet kerrat jutellut tästä miehelle, ja ei vaan näytä ymmärtävän miten turhautunut olen jatkuvasti patistamaan ja miten se loukkaa kun tuntuu että mies ei vaan välitä. Jos suutun, niin nalkutan. Jos itken niin silloin mies lupailee tyhjiä. Jos masennun taas siitä kun siivoan yksin niin käskee minun piristyä kun hänelle tulee huono omatunto.
Sentään tekee ruokaa puolet ajasta ja kesäisin ajaa pienen nurmikkomme. Mutta olen kyllästynyt olemaan se joka on päävastuussa ja orkesterinjohtaja siivouksessa. Olen hokenut että jos jotain haluaa lahjaksi antaa niin siivoaa spontaanisti kodin. Ei ole tapahtunut. Olen sanonut että lapsia en ala tehdä, ennenkuin näen että osaa olla omatoiminen siivouksen kanssa. Toteaa vaan että kyllä hän silloin kun lapsi on niin muuttaa tavat (joo niin varmaan). Joten mitä voin enää tehdä?
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Voin luvata, että kun antaisin tuon oman sottapyttyni sinulle vaikka edes viikonlopuksi lainaan, niin arvostaisit omaa "sottapyttyäsi" aika paljon enemmän, edes niitä pienen pieniä yrityksiä :)
Meillä esim. ei vedetä vessaa laisinkaan. Ikinä. Kyllä, luit oikein. Edes lukemattomasti tukossa oleva vessanpönttö ei herättänyt häntä välillä vetämään pönttöä. Kun aikoinaan kokeilin jättää kuukauden ajan tiskaamatta odottaen miehen lupausta "ihan kohta", niin olin kuolla likaisten astioiden hajuun. Ymmärsin, etten voi tapoihinsa kangistunutta muuttaa ja se on vaan hyväksyttävä. Joko minä lähden tai vähän relaan tarkan silmäni kanssa. Ensin toki syytin anoppiani moisesta perässä luuttuamisesta johon on opetettu ja turha itkeä, jos täyden palvelun kodinhoitoon on itse mahdollistettu, mutta nyt en voi syyttää kuin itseäni enää, jos kuljen rätti ja pyykkikori käsissä perässä.
Nykyään miehen vaatteet pesenkin vasta, kun hän itse ne pyykkiin tuo. Oppi se myös kaikesta huolimatta tiskaamaan lopulta viiden vuoden yhdessä asumisen jälkeen kerran viikossa. Sen verran on tullut minua vuosien aikana vastaan (tehtiin siis kompromissi), että hänellä on oma rojunurkkansa, johon en koske pitkällä tikullakaan. Välistä aina penkoo sen sitten läpi, että mitäs täältä löytyykään...
Muuten kyllä tekee mallikkaasti kaikki työt sängyssä, kotona ja töissä, mutta talon muuta siivoamista en uskalla enää hänen vastuulleen jättää.
Neuvoni sinulle? Jätä tekemättä, lopeta nakuttaminen. Siivoa vain omat sotkut. Relaa itse vähän. Jos minä, pilkuntarkka jokaisen pölyn näkevä siivoushullu onnistun relaamaan, onnistut sinäkin.
Järkyttävää. Ei vedä vessaa ikinä, yök. Miettikää mikä hirvittävä haju siitä tulee. Tässä on kyllä takana jotain muuta kuin se että tuo mies ei tykkää siivoamisesta. Ei vessan vetäminen ole siivoamista eikä mikään vaiva, se on automaatio. Hänellä täytyy olla jokin erikoislaatuinen suhde jätöksiinsä, kun hän niitä sinne pönttöön hilloaa. Kenties haluaa moikata niitä vielä seuraavana päivänä ja ihailla tuotoksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme varmaan poikkeus, mutta homma toimi meillä vauva-aikana. Mies jollain raivorutiinilla pyykkäsi jne teki kotitöitä. Vaikka oli kestotkin käytössä ja pyykkiä siksi paljon. En tiedä, mistä johtui. Oliko hommaa vaan niin paljon, että oli pakko tehdä. Tai mieskin orientoitui, että vauva-aikaan kuuluu kotityöt. En tiedä.
Nyt meillä riidellään kotitöistä. Mutta ehkä se meillä johtuu siistä, että parisuhteessa muitakin ongelmia. Kotityöt ja niiden tekemättömyys yksi keino kertoa, että minä voin huonosti. Mielenosoitus. Mieheni jättää myös pytyn kannen ylös auki, kun haluaa pahoittaa mieltäni.
En ole koskaan ymmärtänyt naisen logiikkaan tässä pyttynkansia asiassa. Miksi hitossa siitä pitää hikeä ottaa?
Koska se viemärivesi on oksettavaa. Miksi siinä pytyssä olisi kansi ihan turhaan koristeena?
Siinä voi istua tai seisottaa lasta.
Oksetus on vain sinun pienessä päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivooja, mies maksaa. Maksaa tai tekee osansa kotitöistä. Jos on tiukkaa, tingitte muusta. Ei missään nimessä yhtään lasta ennen kuin homma on sujunut kitkatta muutaman vuoden. Jos lusmuilee muissakin asioissa, ei sittenkään.
Meillä on yhteiset rahat, joten ei toimi (onneksi raha-asioissa on samanlaiset mielipiteet). Ja edelleenkin mies pääsee itse luistelemaan vastuusta. Joku antoi jo loistavan vertauksen tuossa "se siivoaa ketä häiritsee". Miten siivoojan palkkaus korjaa sitä ongelmaa, että mies ei osallistu arkeen? Joo kämppä on siistimpi, mutta mies luistaa vastuusta. Se ei osoittaisi mitään kuinka tulisi auttamaan lapsen hoidossa. Palkkaisi siihenkin sitten hoitajan? Kaipaan arvostusta ja välitystä, ei sitä voi ostaa rahalla, vaan se tehdään ja näytetään! Muissa asioissa onneksi näyttää välityksensä, mutta tämä on vain jotenkin ylitsepääsemätön asia.
ApOiot mutkat suoriksi koska et näe muutakuin omat näkemyksesi.
Perustele millä tavalla oman lapsen hoitaminen ja siivoaminen ovat verrannollisia?
Vinkki: perusteluksi ei käy "koska mä niin haluun"
En ole ap, mutta onhan se selvä, että lapsen myötä sitä siivottavaa ja pyykättävää tulee tuplasti enemmän, mitä yksi aikuinen saa aikaan. Jos vauvan pyllyn pesaisee ja vaihtaa vaipan, niin likaista vaippaa ja märkää pyyhettä ei voi jättää hoitotasolle vaan nekin pitää laittaa paikoilleen. Sama asia, jos syötyään jättää likaiset astiat pöytään.
Tai sitten niin, että lapsen myötä siivoilulle on jokin todellinen tarve.
BTW, vauvan perseestä pyyhe ei niin märäksi tule, että sen tasolle jättäminen olisi katastrofi muuta kuin äitihahmon pienessä päässä.
Vauvan perse?
Kyllä se pyyhe jää kosteaksi, Jos pyllynpesuun joutuu kuusi kertaa vuorokaudessa, niin joka kerta ei voi ottaa uutta pyyhettä. Tuskin sinäkään haluat suihkun jälkeen kuivata itsesi kosteaan pyyhkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme varmaan poikkeus, mutta homma toimi meillä vauva-aikana. Mies jollain raivorutiinilla pyykkäsi jne teki kotitöitä. Vaikka oli kestotkin käytössä ja pyykkiä siksi paljon. En tiedä, mistä johtui. Oliko hommaa vaan niin paljon, että oli pakko tehdä. Tai mieskin orientoitui, että vauva-aikaan kuuluu kotityöt. En tiedä.
Nyt meillä riidellään kotitöistä. Mutta ehkä se meillä johtuu siistä, että parisuhteessa muitakin ongelmia. Kotityöt ja niiden tekemättömyys yksi keino kertoa, että minä voin huonosti. Mielenosoitus. Mieheni jättää myös pytyn kannen ylös auki, kun haluaa pahoittaa mieltäni.
En ole koskaan ymmärtänyt naisen logiikkaan tässä pyttynkansia asiassa. Miksi hitossa siitä pitää hikeä ottaa?
Koska se viemärivesi on oksettavaa. Miksi siinä pytyssä olisi kansi ihan turhaan koristeena?
Miksi siitä pitää miehelle kiukutella? Ei kai se viemäriveden oksettavuus miehen vika ole? Ja onko itsenäiselle ja vahvalle naiselle kannen alas laskeminen liian raskas ponnistus? Kovin on ailahtelevaista tuo naisen vahvuus, kun ei yhtä kantta alas saa kiukuttelematta.
En vaan tajua. Sen kannen kuuluu olla alhaalla ja se aukko avataan toimituksen ajaksi ja suljetaan taas. Kulkeeko mies sitten sepaluskin auki ja nainen sulkee sitten, kun sattuu omaa silmää häiritsemään? Olen kyllä toisaalta kuullut juttuja miehistä, jotka jättävät auki kaappienkin ovia. Itse en ole tällaista onnekseni nähnyt, joten en tiedä liiottelevatko jotkut vaimot.
Kaapin oven auki!? Ei kai, herrajumala miten kauheaa. Kyllä nyt täytyy miestä ripittää ja tehdä hänelle selväksi kuinka tyhmä urvelo mies on! Että varmasti tajuaa olevansa vähätelty ja osaa korjata tapansa Naisen vaatimalle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kansi estää sitä likavettä roiskumasta . Haluatko sinä pestä hampaasi harjalla joka on wc-pöntön aukijättämisen takia täynnä kolibakteereja?
Se sun harjasi on täynnä niitä samoja bakteereja riippumatta vessankannen asennosta. Tuskin sä paskalla käyt kansi kiinni ja bakteeria lentää toimituksen aikana kilometrin päähän todella kevyesti.
Hahaha! Mulla on ihan sama tilanne. Olen asunut mieheni kanssa 2,5 vuotta ja tyyppi ei ole imuroinut KERTAAKAAN koko aikana (kuulemma inhoaa meidän imuria) tai siivonnut vessaa. Muutettiin asuntoon, jossa on astianpesukone, niin silti saan joka aamu aloittaa siivoamalla keittiön, koska astioiden laitto tiskikoneeseen ei ole syystä tai toisesta onnistunut. Mies myös usein tekee yöllä ruokaa ja jättää kaikki jäljet siivoamatta. Aamulla sitten hinkkaan liedestä siihen jämähtäneitä sotkuja ja pyyhin tasoja muruista ja ruuasta. Pyykinpesukonetta on kai kerran käyttänyt, kun lähdin viikoksi vanhempieni luo. Silloin pisti pyykinpesuaineen ja huuhteluaineen vääriin koloihin, vaikka olen laittanut seinälle ohjeet pyykinpesusta. Miehen mielestä on myös järkevää säilyttää päivän käytettyjä vaatteita keskellä lattiaa, koska siitähän ne löytyvät, kun tarvitsee. Pyykkikori, jonne voisi hypoteettisesti kerätä likaiset kalsarit ja sukat, on tuntematon käsite (olen kyllä yrittänyt valistaa poikaystävääni kohteen käyttökelpoisuudesta). Sitten saan kuulla valitusta, kun vaatteita ei löydy sieltä mihin ne on jätetty (olen vienyt likaiset itse pyykkikoriin ja puhtaat kaappiin). Olen yrittänyt sanoa, että vaatteita ei voi jättää keskelle olohuoneen lattiaa, mutta mies syyttää nojatuolin puutetta, sillä hänen mielestään se olisi kätevä ratkaisu vaatteiden säilytystä ajatellen. Hurjinta on, että itse opiskelen ja käyn töissä, ja mies tekee töitä kotoa käsin. Hänellä olisi vapaa-aikaa, mutta on ilmeisesti tarkka siitä, mihin sen käyttää eikä siivoaminen ole vielä noussut prioriteettilistalla tarpeeksi korkealle. Tilanteeseen on tottunut, mutta kyllä sitä joka päivä miettii, miltä tuntuisi keittää aamukahvit puhtaassa keittiössä. En jaksa enää kuin nauraa, koska jos alkaisin itse pihtaamaan siivoamisesta, eläisimme paskassa. Onneksi mies sentään joskus jaksaa laittaa ruokaa, tosin kuolisi nälkään, jos en hoitaisi kaupassakäyntiä kaiken muun ohella.
:D
Vierailija kirjoitti:
Voin luvata, että kun antaisin tuon oman sottapyttyni sinulle vaikka edes viikonlopuksi lainaan, niin arvostaisit omaa "sottapyttyäsi" aika paljon enemmän, edes niitä pienen pieniä yrityksiä :)
Meillä esim. ei vedetä vessaa laisinkaan. Ikinä. Kyllä, luit oikein. Edes lukemattomasti tukossa oleva vessanpönttö ei herättänyt häntä välillä vetämään pönttöä. Kun aikoinaan kokeilin jättää kuukauden ajan tiskaamatta odottaen miehen lupausta "ihan kohta", niin olin kuolla likaisten astioiden hajuun. Ymmärsin, etten voi tapoihinsa kangistunutta muuttaa ja se on vaan hyväksyttävä. Joko minä lähden tai vähän relaan tarkan silmäni kanssa. Ensin toki syytin anoppiani moisesta perässä luuttuamisesta johon on opetettu ja turha itkeä, jos täyden palvelun kodinhoitoon on itse mahdollistettu, mutta nyt en voi syyttää kuin itseäni enää, jos kuljen rätti ja pyykkikori käsissä perässä.
Nykyään miehen vaatteet pesenkin vasta, kun hän itse ne pyykkiin tuo. Oppi se myös kaikesta huolimatta tiskaamaan lopulta viiden vuoden yhdessä asumisen jälkeen kerran viikossa. Sen verran on tullut minua vuosien aikana vastaan (tehtiin siis kompromissi), että hänellä on oma rojunurkkansa, johon en koske pitkällä tikullakaan. Välistä aina penkoo sen sitten läpi, että mitäs täältä löytyykään...
Muuten kyllä tekee mallikkaasti kaikki työt sängyssä, kotona ja töissä, mutta talon muuta siivoamista en uskalla enää hänen vastuulleen jättää.
Neuvoni sinulle? Jätä tekemättä, lopeta nakuttaminen. Siivoa vain omat sotkut. Relaa itse vähän. Jos minä, pilkuntarkka jokaisen pölyn näkevä siivoushullu onnistun relaamaan, onnistut sinäkin.
En vaan käsitä. Joku käyttäytyy kuin ulkoeläin ja voit nähdä hänen suoriutuvan mallikkaasti siitä ja tästä. Joskus vaan joku mätätahra on niin iso, että se mädättää kaiken. Aika hyvä mäihä miehelläsi käynyt sinun suhteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kansi estää sitä likavettä roiskumasta . Haluatko sinä pestä hampaasi harjalla joka on wc-pöntön aukijättämisen takia täynnä kolibakteereja?
Kuka säilyttää hammasharjaa vessassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on mies ei hän tietenkään siivoa eikä hänen tarvitsekaan.
Tiedätkö että jossainpäin maailmaa nainen saisi välittömästi keppiä mieheltään tuollaisesta valittamisesta ja kepin antaminen siellä jossain se on jopa miehen velvollisuus mikäli nainen alkaa rebellöimään.
Tiesitkö että näissä maissa mies myös elättää perheen mukisematta, usein nainen päätää perheen rahoista ja antaa miehelle taskurahaa.
Miehet myös arvostavat ihan eri tavalla naista ja myös perheellisyys on ihan eri tasoa. Näissä maissa myös usein jos mies ei kykene elätämään ja suojelemaan perhetään vaan nainen joutuu menemään töihin niin katsotaan miehen epäonnistuneen niin miehenä kuin aviomiehenä ja isänä.Älä lässytä paskaa, noissa maissa nainen ei käsittele minkäänlaisia raha asioita eikä saa mennä töihin, se on ehdoton no go.
Oletko oikeasti tyhmä vai olitko mielestäsi nokkela?Sinällään kyllä täytyy myöntää, että tuolla miehet ymmärtävät naista ja naisen sielunelämän erinomaisesti, vaikka en kaikesta olisikaan heidän kanssaan samaa mieltä.
Aika järkyttävää, että joku puhuu tuohon sävyyn toiselle henkilölle. Olkoonkin nimettömänä ja kasvottomana. Ilmentää jotenkin täydellisiä käytöstapojen puutetta ja lisäksi myös häiriintynyttä luonnetta, huonotapainenkaan ei välttämättä ole paha. Surullista ja vähän säälittävääkin. Elämässä täytyy olla paljon aihetta katkeruuteen?
Itse syyllistyt siihen mistä toista syytät ja vielä mitä törkeämmin, syyttämällä häntä katkeroituneeksi ja häiriintyneeksi.
Ja mitä käytöstapoihin tulee niin minusta hänen vastauksensa ei suinkaan ollut huonoa käytöstä, vaan ainoastaan kannanotto toisen kirjoittajan valehteluun.
Kanna siis ensin huolta omasta käytöksestäsi ennenkuin arvostelet muiden käyttäytymistä.
Kyllä, voidaan tässä keskustella siitä, oliko sisältö törkeää vai ei. Sen sijaan siitä varmaan sinäkin olet samaa mieltä, että tapa puhutella oli vastoin kaikkea soveliaisuutta. Kuka ihme sanoo tai kirjoittaa toiselle "älä lässytä paskaa"?? Kyllä silloin ihan faktana on jotain pielessä.
Eli tässä ohitat vielä kauniisti oman huomattavasti törkeämmän vastauksesi jatkamalla syyttelyäsi ? Kertoo kyllä sinusta itsestäsi paljon.
Hei voidaanko siirtyä pois ruokkimasta trollia? Kun itse olen se joka ensin hänelle vastasin, yrittäen selvittää kultuuri eroja mutta koska tämä henkilö nyt jääräpäisesti on kaivaitunut omaan kantaansa niin keskusteleminen on kuin kuivaan kaivoon vettä kantaisi.
Eli hermostut kun joku on erimieltä kanssasi ja tarttuu vielä sinun kirjoituksiesi ala-arvoisuuteen, niin silloin tuo toinen on trolli joka tärkeää ignoroida?
Suvaitsevaa puoleltasi?
Tokihan minä kuljen perässä aina sen pöntön vetämässä, jotta näiltä ihanilta näyiltä ja hajuilta vältytään, joten ei koti haise paskalle eikä pönttökään ole musta. Totta puhuen. En tiedä eikä hänkään, että mistä tuo vammaisuus tuota pöntön vetämistä kohtaan tulee, koska käsiään pesee vessassa käymisen jälkeen ja aina ennen ruokailua, käy päivittäin suihkussa jne. eli hygienia siltä osin normaali. Pöntön vetäminen vain on jotenkin ylitsepääsemätön ongelma. Liekö kunnan vesissä jotain vikaa, koska kaverinsakin harrastaa ihan samaa "vetämättömyyttä"..
Mutta enkös sanonut, että ap todennäköisesti arvostaa omaansa enemmän, kuin tällaista miestä :D
t. nro 120
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitää miehelle kiukutella? Ei kai se viemäriveden oksettavuus miehen vika ole? Ja onko itsenäiselle ja vahvalle naiselle kannen alas laskeminen liian raskas ponnistus? Kovin on ailahtelevaista tuo naisen vahvuus, kun ei yhtä kantta alas saa kiukuttelematta.
En vaan tajua. Sen kannen kuuluu olla alhaalla ja se aukko avataan toimituksen ajaksi ja suljetaan taas. Kulkeeko mies sitten sepaluskin auki ja nainen sulkee sitten, kun sattuu omaa silmää häiritsemään? Olen kyllä toisaalta kuullut juttuja miehistä, jotka jättävät auki kaappienkin ovia. Itse en ole tällaista onnekseni nähnyt, joten en tiedä liiottelevatko jotkut vaimot.
Sen vaan kuuluu olla :D Mitän todellista perustetta tälle ei taida olla?
Vierailija kirjoitti:
Tokihan minä kuljen perässä aina sen pöntön vetämässä, jotta näiltä ihanilta näyiltä ja hajuilta vältytään, joten ei koti haise paskalle eikä pönttökään ole musta. Totta puhuen. En tiedä eikä hänkään, että mistä tuo vammaisuus tuota pöntön vetämistä kohtaan tulee, koska käsiään pesee vessassa käymisen jälkeen ja aina ennen ruokailua, käy päivittäin suihkussa jne. eli hygienia siltä osin normaali. Pöntön vetäminen vain on jotenkin ylitsepääsemätön ongelma. Liekö kunnan vesissä jotain vikaa, koska kaverinsakin harrastaa ihan samaa "vetämättömyyttä"..
Mutta enkös sanonut, että ap todennäköisesti arvostaa omaansa enemmän, kuin tällaista miestä :D
t. nro 120
Sun miehellä on joku pökälefetissi, ja sillä kaverillaan kanssa. Ne ei kestä sitä ajatusta, että niiden kaunis tuotos imeytyy viemäriverkoston uumeniin, vaan sitä pitää suojella kaikelta pahalta.
Miehellä on fyysinen ja mitä ilmeisimmin raskas työ, ja ap ei jaksa pölyrättiä muutamalla karsitulla pinnalla liikuttaa? Jätä se mies, SE ansaitsee parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele miksi kolibakteerit eivät tartu harjaan siinä vaiheessa kun väännät sitä torttuasi sinne pönttöön vaan juuri silloin kun pöntössä on puhdas vesi ja kansi auki.
Vai vuoraatko haaruksesi uretaanilla umpeen toimituksen ajaksi?
Oletko monestikin todetusti saanut kolibakteeria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaapin oven auki!? Ei kai, herrajumala miten kauheaa. Kyllä nyt täytyy miestä ripittää ja tehdä hänelle selväksi kuinka tyhmä urvelo mies on! Että varmasti tajuaa olevansa vähätelty ja osaa korjata tapansa Naisen vaatimalle tasolle.
Oma mies jättää myös kaapinovet auki. Kerran hän tavaraa kaapista, nousi ylös ja iski päänsä ylempään oveen, jonka oli jätänyt aiemmin auki. Kiroilusta päätellen sattui, mutta siitä mies suuttui, kun nauroin ääneen. Joskus niille ovien sulkemisille on selkeä syy.
Tämän kitinäketjunsa aikana ap olisi jo moneen kertaan pessyt sen saunansakin. Jos kerran katsoo sen tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka säilyttää hammasharjaa vessassa?
Kuka ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele miksi kolibakteerit eivät tartu harjaan siinä vaiheessa kun väännät sitä torttuasi sinne pönttöön vaan juuri silloin kun pöntössä on puhdas vesi ja kansi auki.
Kun vetää kansi auki, ilmaan pääsee enemmän bakteereja. Googlaa.
Tämä ketju alkaa saada minut tuntemaan itseni tyytyväiseksi ikisinkuksi. Onneksi tiedän, että kaikki miehet eivät ole tuollaisia porsaita ja lisäksi on todella epäsiistejä naisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vetää kansi auki, ilmaan pääsee enemmän bakteereja. Googlaa.
Tämä ketju alkaa saada minut tuntemaan itseni tyytyväiseksi ikisinkuksi. Onneksi tiedän, että kaikki miehet eivät ole tuollaisia porsaita ja lisäksi on todella epäsiistejä naisiakin.
Enemmän ja enemmän. Varmasti niinkin, mutta onko sillä mitään väliä? Bakteereja siinä on jo nyt, tuskin se lisä muuttaa asiaa suuntaan taikka toiseen. Siirtämällä hammasharjaa eri paikkaan voinee vaikuttaa paljon enemmän pöpöjen kertymiseen. Veikkaan kolin myös kuolevan esim. hammastahnaan todella nopeasti. Veikkaan myös, että suuhusi joutuu samoja bakteereja hengittäessäsi siellä vessassa toimituksen aikana ja sen jälkeen. Todennäköisesti hengittelet niitä vielä tunti toimituksen jälkeen keittiössäsikin. Bakteereita nyt vaan on joka paikka täynnä, eikä niitä pidä erityisemmin alkaa pelkäämään.
Siinä vaiheessa kun kansi ahdistaa, niin kannattanee ostaa hammasharjalle UV-valolla varustettu säilytyshärveli, joka nirhaa ne pöpöt siitä monta kertaa päivässä.