Älkää ihmiset tuhotko itseänne lääkkeillä!!! Älkää suostuko niihin...
Tottakai ihmiset joiden henki on niistä kyseessä tai ihminen jonka elämästä ei vain tule mitään ilman...
Mutta yksi asia, joka pistää vihaksi on se, että nykyään kaikille tyrkytetään lääkkeitä.
Pää täyteen lääkkeitä niin kaikki on hyvin!
Nykyajan lääkärit haluavat vain päästä helpolla.
Että pää niin täyteen lääkkeitä, ettei enää tunne mitään...
Ahdistushäiriökään ei ole ratkaistu sillä, että lääkkeillä tunteet pois...
Voi jumalauta!
Ne lääkkeet ei ole hyväksi kenellekkään eikä niitä pitäisi syödä ellei oikeasti tavallaan pakosti tarvi niitä.
Itse en koe lääkeratkaisua hyväksi!
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että tk:ssa asioivat saavat todella helposti mielialalääkkeitä, ilman muuta hoitoa. Jostain johtuu ylenmääräinen lääkkeiden syönti, poislukien elintärkeät lääkkeet. Antakaa tunteiden tulla ja mennä.
Huvittavintahan on se, että aloitetaan itsemurhia lisäävä lääkitys ilman valvontaa ja ilman minkäänlaista todellista testaamista. Ei tehdä yhtään verikoetta (esimerkkinä kilpirauhanen), ei tehdä masennustestejä (Käypä Hoidossa mainittu) jne. Pilleriresepti vaan käteen ja onnea. Samalla ihminen saa ikuisiksi ajoiksi leiman systeemiin, joka vaikuttaa hänen jatkohoitoonsa 100% ja estää mm. sairauskuluvakuutuksen saamisen sekä eräiden työpaikkojen saamisen. Kerran hullu on aina hullu.
Kirjoitin tuon viestin, ja tiedän että hyvin helposti määrätään näitä rauhoittavia, uni-masennuslääkereseptejä. Hoito on ala-arvoista ja ilman kunnon diagnooseja, syödään vuosikaupalla keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. En ole asioinut tk:ssa kuin nuorena muutaman kerran. Onneksi. Montakohan kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivää syö turhaan masennuslääkettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule, jos en halua mennä psykoosiin; parasta syödä ne kauheat lääkkeet.
Haittaako se psykoosi? Eikös psykoottisena olisi aika kiva elää?
Kukaan ei voi tosissaan heittää tällaista älynväläys-kysymystä ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että tk:ssa asioivat saavat todella helposti mielialalääkkeitä, ilman muuta hoitoa. Jostain johtuu ylenmääräinen lääkkeiden syönti, poislukien elintärkeät lääkkeet. Antakaa tunteiden tulla ja mennä.
Huvittavintahan on se, että aloitetaan itsemurhia lisäävä lääkitys ilman valvontaa ja ilman minkäänlaista todellista testaamista. Ei tehdä yhtään verikoetta (esimerkkinä kilpirauhanen), ei tehdä masennustestejä (Käypä Hoidossa mainittu) jne. Pilleriresepti vaan käteen ja onnea. Samalla ihminen saa ikuisiksi ajoiksi leiman systeemiin, joka vaikuttaa hänen jatkohoitoonsa 100% ja estää mm. sairauskuluvakuutuksen saamisen sekä eräiden työpaikkojen saamisen. Kerran hullu on aina hullu.
Kirjoitin tuon viestin, ja tiedän että hyvin helposti määrätään näitä rauhoittavia, uni-masennuslääkereseptejä. Hoito on ala-arvoista ja ilman kunnon diagnooseja, syödään vuosikaupalla keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä. En ole asioinut tk:ssa kuin nuorena muutaman kerran. Onneksi. Montakohan kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivää syö turhaan masennuslääkettä?
Vaikea arvioida. Masennuslääkkeitä popsii noin 450 000 ihmistä päivittäin ja levotyroksiinia noin 250 000 ihmistä. Kymmenessä vuodessa killparin vajaatoiminta on kaksinkertaistunut ja vuosien 1990-2010 aikana masennuslääkkeiden käyttäjien määrä kasvoi kymmenkertaiseksi. Masennuslääkkeiden osalta mennään nyt noin 2% per vuosi lisää. Oudointa on se, että SSRI-teoria kuopattiin ajat sitten ja silti ihmiset uskoo höpöhöpö väitteisiin aivokemian epäbalanssista. Miten hukkaan meidän koulutus onkaan mennyt?
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelen, kuinka helposti toisille tyrkytetään mielialalääkkeitä, siis lääkkeillä suupielet ylös. En ymmärrä, että ei kestetä negatiivisia tunteita. LUUSERIT turvautuu mielialalääkkeisiin. Itse käytän tarvittaessa Burana 400 mg. Liikkukaa, pitäkää paino kurissa,älkää panikoiko vaikeuksia. En ymmärrä.
Mä taas en ymmärrä miksi jotku käyttää insuliinia, kun mulla haima tuottaa sitä. Ja jotkut kasvattaa kaikenlaisia kasvaimia, en ymmärrä. Sit niitä joudutaan sädettämään ja leikkaamaan ihan luonnottomasti. Ei mull vaan ni ei kellään muullakaan voi olla. Voi helavata
Niin, elintärkeät lääkkeet ovat ok. Masennuslääkkeet ilman tarkkaa diagnoosia ja muuta hoitoa ovat huonoa hoitokäytäntöä. Syövän hoitoa ei voi verrata pamin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelen, kuinka helposti toisille tyrkytetään mielialalääkkeitä, siis lääkkeillä suupielet ylös. En ymmärrä, että ei kestetä negatiivisia tunteita. LUUSERIT turvautuu mielialalääkkeisiin. Itse käytän tarvittaessa Burana 400 mg. Liikkukaa, pitäkää paino kurissa,älkää panikoiko vaikeuksia. En ymmärrä.
Mä taas en ymmärrä miksi jotku käyttää insuliinia, kun mulla haima tuottaa sitä. Ja jotkut kasvattaa kaikenlaisia kasvaimia, en ymmärrä. Sit niitä joudutaan sädettämään ja leikkaamaan ihan luonnottomasti. Ei mull vaan ni ei kellään muullakaan voi olla. Voi helavata
Phizerin mainoslauseessa verrattiin insuliinia ja Prozacia eli SSRI:tä. Hyvin on mainoksen opit menneet perille. Mites on, mahtaako samalla tapaa toimia Havidolin suhteen? Sehän parantaa kaiken :)
Molemmat koulusurmat tehtiin juuri mieleen vaikuttavien lääkkeiden vaikutuksen alaisena. On julkinen salaisuus.
Pitäiskö minun nyt jättää astmalääkkeeni ja sydänlääkkeeni pois? Entä jos tukehdun ja saan sen viimeisen sydänkohtauksen? Auttaako, jos jälkeeni jää tieto, että VAUVA-palstalla käskettiin tehdä näin ja minä vain tottelin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea arvioida. Masennuslääkkeitä popsii noin 450 000 ihmistä päivittäin ja levotyroksiinia noin 250 000 ihmistä. Kymmenessä vuodessa killparin vajaatoiminta on kaksinkertaistunut ja vuosien 1990-2010 aikana masennuslääkkeiden käyttäjien määrä kasvoi kymmenkertaiseksi. Masennuslääkkeiden osalta mennään nyt noin 2% per vuosi lisää. Oudointa on se, että SSRI-teoria kuopattiin ajat sitten ja silti ihmiset uskoo höpöhöpö väitteisiin aivokemian epäbalanssista. Miten hukkaan meidän koulutus onkaan mennyt?
Kilpparin vajaatoiminta tuskin lisääntynyt, diagnostiikka ja lääkitys kyllä. Ennen oli normaalia, ettei vanhempana samalla lailla jaksa. Työelämän vaatimukset olivat myös vähän erilaisia. Miksi kärsiä masennuksesta tai lamauttavasta ahdistuksesta jos siihen on lääke? Tätä kokeneet tietävät mistä puhun, moni kommentoija ei. Ja mitä se on keltään muulta pois jos joku syö tiettyä lääkettä? Toki ripaus verorahoja kelakorvauksiin mutta menee niitä paljon turhempaankin. Huolehdi ap omista asioistasi!
Vierailija kirjoitti:
No kuule, jos en halua mennä psykoosiin; parasta syödä ne kauheat lääkkeet.
Itse olen sairastanut psykoosin ja ollut terve ilman lääkitystä jo monta vuotta. Minuakin kyllä peloteltiin että sairastun jos lopetan, onneksi niin ei käynyt.
Monesti noita lääkkeitä syödään ja syötetään "varmuuden vuoksi" monia vuosia, vaikkei tarvetta olisi.
Kukin toki tekee omat ratkaisunsa ja joillekin lääkitys todella on tarpeen.
No perkele! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilpparin vajaatoiminta tuskin lisääntynyt, diagnostiikka ja lääkitys kyllä. Ennen oli normaalia, ettei vanhempana samalla lailla jaksa. Työelämän vaatimukset olivat myös vähän erilaisia. Miksi kärsiä masennuksesta tai lamauttavasta ahdistuksesta jos siihen on lääke? Tätä kokeneet tietävät mistä puhun, moni kommentoija ei. Ja mitä se on keltään muulta pois jos joku syö tiettyä lääkettä? Toki ripaus verorahoja kelakorvauksiin mutta menee niitä paljon turhempaankin. Huolehdi ap omista asioistasi!
Kyllä kilppariongelmat ovat oikeasti lisääntyneet. Masennus on uusi kansantauti ja alkusyy on todellakin stressi. Stressin aiheuttajiin ei haluta puuttua, koska ihmismäisemmän yhteiskunnan luominen olisi pois tuottavuudesta. Nyt odotellaan muutama sukupolvi ja katsotaan, viekö narsismi/lisääntyvä psykopatia ihmistä paremmin koneiston osaksi sopivaksi. Masennushan on tunteellisten sairaus, psykopaatit eivät sairastu masennukseen. Mikäli halutaan, kannattaa lääkkeitä syödä paljon, sillä se nopeuttaa jälkipolvien geenimuutoksia epigenetiikan kautta. Lääkeaineethan päätyvät meidän juomaveteemmekin, tai ainakin kaloihin ja muihin eliöihin. Eli sekin on jees, kun luontoa halutaan muokata. Lääkkeiden tuotanto kannattaa myös muistaa, eli minkä verran lääketuotanto tuhoaa luontoa.
Too late. Olen syönyt masislääkettä 9v. En enää pysty olemaan ilman.
No jaa, itse olen hengissä mielialalääkkeiden ansioista. En sanoisi niitä turhiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikko turvautuu mielialalääkkeisiin, kun ei kestetä normaalia arkea.Ei mitään sisua, muuta kuin pameja naamaan ja vielä voimakkaampia lääkkeitä, on se kamalaa katsottavaa.
Iskostamisen tulos. Pilleriuskovaisuus on syrjäyttänyt uskon Jeesukseen.
Se mielikuvitusheppu ei paranna kenenkään mielisairautta.
Kuten ei myöskään Harry Potter, Joulupukki tai Tuhkimo.
Yleensä lääkevastaisimpia ovat joko sairaudentunnottomat psyykkisesti sairaat, tai täysin terveet ihmiset jotka eivät osaa kuvitella eivätkä tiedä millaista on kun psyyke pettää.
Olen täysin eri mieltä: usko voi parantaa (psykosomatiikka) paremmin kuin lääkeaineet. Lääkeaineidenkin toimivuudesta (SSRI/SNRI) yli puolet ovat plaseboa. Lääkevastaisimpia tuntuvat olevan ne, jotka ovat kokeilleet lääkkeitä ja saaneet niistä hirvittäviä sivuvaikutuksia.
Kerrohan tuo ilouutinen syöpää vastaan henkensä edestä taisteleville! Varmasti ilahtuvat kun uskon avulla voi parantaa kaiken. Eiku....
Ja kerro myös kaikille diabeetikoille että kyllä se Jeesus sinunkin haimasi parantaa, sinä mitään insuliineja tarvitse. Että joo, höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Too late. Olen syönyt masislääkettä 9v. En enää pysty olemaan ilman.
Samma här, 13 vuotta SSRI-lääkityksellä. Olen tasapainoinen ja onnellinen, mutta myös negatiivisia tunteita on, aivan kuin kellä tahansa normaalilla ihmisellä. Ilman lääkettä minusta tulee väkivaltainen, vihainen ja itsetuhoinen. Ihan mielelläni syön lääkkeeni, vaikka onhan se surullista ettei ilman pysty elämään.
Vierailija kirjoitti:
Heikko turvautuu mielialalääkkeisiin, kun ei kestetä normaalia arkea.Ei mitään sisua, muuta kuin pameja naamaan ja vielä voimakkaampia lääkkeitä, on se kamalaa katsottavaa.
Mun mielestä kyllä "heikot" turvautuvat itselääkintään eli viinaan.
Viina on suurempi ongelma kuin lääkkeiden ns "väärin" käyttö.
Mutta nyt sitten alkaa se "holhous" raivo ja että päihteet on ok.
Aika pelottavaa ohjeistusta ap:ltä. Entäs jos joku nyt sitten jättää ap:n kehoituksesta lääkkeensä ottamatta? Ja seuraukset ovat ikävät - mitäs sitten ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iskostamisen tulos. Pilleriuskovaisuus on syrjäyttänyt uskon Jeesukseen.
Se mielikuvitusheppu ei paranna kenenkään mielisairautta.
Kuten ei myöskään Harry Potter, Joulupukki tai Tuhkimo.
Yleensä lääkevastaisimpia ovat joko sairaudentunnottomat psyykkisesti sairaat, tai täysin terveet ihmiset jotka eivät osaa kuvitella eivätkä tiedä millaista on kun psyyke pettää.
Olen täysin eri mieltä: usko voi parantaa (psykosomatiikka) paremmin kuin lääkeaineet. Lääkeaineidenkin toimivuudesta (SSRI/SNRI) yli puolet ovat plaseboa. Lääkevastaisimpia tuntuvat olevan ne, jotka ovat kokeilleet lääkkeitä ja saaneet niistä hirvittäviä sivuvaikutuksia.
Kerrohan tuo ilouutinen syöpää vastaan henkensä edestä taisteleville! Varmasti ilahtuvat kun uskon avulla voi parantaa kaiken. Eiku....
Ja kerro myös kaikille diabeetikoille että kyllä se Jeesus sinunkin haimasi parantaa, sinä mitään insuliineja tarvitse. Että joo, höpö höpö.
Tässä taisi olla kyse mielialalääkkeistä eikä syöpähoidoista. Eikä se mitään höpöhöpöä ole, että omalla asenteella ja uskolla voi olla merkittävän positiivinen vaikutus paranemiseen. Tietenkään asenne ei paranna kaikesta, kuten eivät lääkkeetkään. Ainakin tukee paranemista silti.
Vierailija kirjoitti:
Aika pelottavaa ohjeistusta ap:ltä. Entäs jos joku nyt sitten jättää ap:n kehoituksesta lääkkeensä ottamatta? Ja seuraukset ovat ikävät - mitäs sitten ap?
Kaikki kantavat itse vastuun itsestään. Eihän se AP.n vika ole, jos joku lopettaa lääkkeensä yhden nettiviestin perusteella.