Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että on ihanaa, kun on "tekevä" mies.

Vierailija
18.01.2017 |

Ai että mä nautin! Siis ihan pienistä asioista. Kun teen itse ruokaa, mies on pihalla touhuamassa omia hommiaan ja vaikka koiran kanssa kävelyllä, saan käydä ovelta huikkaamassa, että tule syömään, ruoka on valmis. Mökillä mies remontoi, tekee puita, leikkaa nurmikkoa jne ja minä touhuan omiani. Käydään yhdessä sienessä sienessä ja kävelemässä metsässä. Jos kotona joku on rempallaan, mies korjaa, ilman, että tarvitsee tuhat kertaa pyytää. Käy kaupassa, tekee ruokaa jos minä olen töissä.

Olin entisessä suhteessa aivan hermot riekaleina kun mikään ei toiminut. Aina sai pyytää tuhat kertaa ja silti tehdä itse lopulta. Mies istui sohvalla pelaamassa jotain älytöntä.

Nautin!!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyajan itsenäinen nainen korjaa oma-aloitteisesti jos kotona jokin on rempallaan? Tarvitaanko siihen tosiaan mies?

No sinähän ymmärsit koko tarinan pointin...

Mutta vastaus kysymykseen: minä ainakin korjaan. Työkalut pysyy kädessä ja sitä rataa, silti itsekin nautin toimeliaasta ja ahkerasta miehestäni, en voisi kuvitellakaan olevani jonkun sohvallamakaajan kanssa parisuhteessa. Mieluummin olisin yksin!

Selvähän se. Kivahan se on päästä hyötymään toisesta, rahallisesti tai työpanoksen muodossa. Rakkautta tuo nyt ei ole nähnytkään, vaan miehesi on sinulle yksi kodinkone muiden joukossa.

Ei, vaan se mies on muorin kilpakumppani 'elämän pikaluisteluradalla'...

Vierailija
22/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyajan itsenäinen nainen korjaa oma-aloitteisesti jos kotona jokin on rempallaan? Tarvitaanko siihen tosiaan mies?

Mä kannatan tasa-arvoa. On reilua, että molemmat tekee osansa. Enkä minä osaa vaihtaa öljyjä ruohonleikkuriin tai korjata autoa. Teen sillä aikaa jotain muuta, omia hommiani, kun mies korjaa vaikka just sitä autoa. Mies ei taas osaa neuloa sukkia tai ommella verhoja. Molemmat tekee osansa niin kaikki on tyytyväisiä 😊

Ap

Tosi iso apu sinusta onkin miehellesi. Että oikein verhoja ompelet ja sukkia kudot. Miehesi olisikin ihan pulassa, jos sinä et olisi hänelle verhoja ompelemassa.

Ootko noussut sängystä tänään väärällä jalalla vai mistä hiertää? Kyllä minä täällä muutakin teen kuin noita kahta edellä mainittua, tietenkin 😊 sitä paitsi, villasukka on kiva jalassa talvella ja vaikka niissä pihahommissa. Verhotkin on tärkeät. Ap

Minä ihan neulomista harrastavana naisena olen aika huvittunut tuosta sinun "tasa-arvostasi". Mies voikin tästä lähtien vaihtaa autosta öljyt, kokata, siivota, tehdä pihatöitä ja hoitaa lapsia sillä aikaa, kun minä istun telkkarin ääressä tasa-arvoisena ja neulon sukkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on puuhastelija, mutta se ei ole hauskaa. koko ajan juoksee metsällä tai missä lie, mutta lasten kanssa ei auta. Sitten rassaa pyssyjä sisällä niin että yksi pamahti ja reikä seinässä ja jotakin johtojakin taisi mennä. Vaihtaisin koska vain rauhalliseen luonteeseen...

Vierailija
24/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa, ettei elämä mene ohi siinä suorittamisen lomassa.

Vierailija
25/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kannatan tasa-arvoa. On reilua, että molemmat tekee osansa. Enkä minä osaa vaihtaa öljyjä ruohonleikkuriin tai korjata autoa. Teen sillä aikaa jotain muuta, omia hommiani, kun mies korjaa vaikka just sitä autoa. Mies ei taas osaa neuloa sukkia tai ommella verhoja. Molemmat tekee osansa niin kaikki on tyytyväisiä 😊

Ap

Mä innostuin mökillä raivaamaan sahan kanssa. Mies teki ruuan meille ja lapsille ja pyysi syömään välillä. Ex:n kanssa ei olisi tullut kuuloonkaan, ensiksi olisi ottanut nokkiinsa että tein "miesten töitä" ja toiseksi olisi kitissyt koska meinaan laittaa ruokaa sille ja lapsille (niitä ei onneksi ollut).

Mä teen monesti kodin pikkuhuollot, mies on suurpiirteisempi eikä aina muista näitä kerta-pari vuoteen tehtäviä. Se taas huolehtii useimmiten arkiruuasta tai pyykinpesusta. Anoppi ihmetteli kerran suu auki, kun mies pesi ja kuivasi pelkästään mun vaatteita pesutuvassa mun seuraavan päivän menoa varten. Ihan pyytämättä vielä, mä teen sitten taas jotain muuta vastaavaa joskus.

Vierailija
26/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä innostuin mökillä raivaamaan sahan kanssa. Mies teki ruuan meille ja lapsille ja pyysi syömään välillä. Ex:n kanssa ei olisi tullut kuuloonkaan, ensiksi olisi ottanut nokkiinsa että tein "miesten töitä" ja toiseksi olisi kitissyt koska meinaan laittaa ruokaa sille ja lapsille (niitä ei onneksi ollut).

Mä teen monesti kodin pikkuhuollot, mies on suurpiirteisempi eikä aina muista näitä kerta-pari vuoteen tehtäviä. Se taas huolehtii useimmiten arkiruuasta tai pyykinpesusta. Anoppi ihmetteli kerran suu auki, kun mies pesi ja kuivasi pelkästään mun vaatteita pesutuvassa mun seuraavan päivän menoa varten. Ihan pyytämättä vielä, mä teen sitten taas jotain muuta vastaavaa joskus.

Tämä on oikeaa tasa-arvoa toisin kuin AP:n tapaus!

Vierailija
27/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tosi iso apu sinusta onkin miehellesi. Että oikein verhoja ompelet ja sukkia kudot. Miehesi olisikin ihan pulassa, jos sinä et olisi hänelle verhoja ompelemassa.

Ootko noussut sängystä tänään väärällä jalalla vai mistä hiertää? Kyllä minä täällä muutakin teen kuin noita kahta edellä mainittua, tietenkin 😊 sitä paitsi, villasukka on kiva jalassa talvella ja vaikka niissä pihahommissa. Verhotkin on tärkeät. Ap

Minua hiertää se, että sinä tosissasi kuvittelet teidän työnne olevan samanarvoista. Sinä hyödyt järjestelystänne paljon enemmän kuin miehesi, mutta sinussa ei ole naista myöntämään sitä. Noloa.

En nyt oikein ymmärrä tätä mainitsemaasi hyötymistä? Mä koen että työt on melko saman arvoisia kun niihin käytetään saman verran aikaa. Esimerkkinä vaikka ne puut vs ruoka. Minä teen ruokaa sillä aikaa kun mies kasaa halkoja. Toinen esimerkki. Minä teen lumityöt sillä aikaa kun mies vaihtaa autoon lamppuja. Kolmas. Mies vaihtaa öljyt ruohonleikkuriin, jotta minä voin ajaa nurmikon. Neljäs. Mökillä, mies remontoi mökkiä sillä aikaa kun minä lämmitän saunan, marinoin lihat ja teen salaatit, laitan leipätaikinan nousemaan, jotta saadaan saunan jälkeen ruokaa. Vieläkö ihmettelet ja pidät tätä järjestelyä nolona? 😊 ap

Sinä puuhastelet. Miehesi tekee töitä. Vissi ero. 😊

Tjaa.. Mä teen välillä lumitöitä, halkojen kasaamisessa oon pro. Ruuvinväännin vasara ja saha pysyy käsissä. Viimekesänä kaadoin pienen puun.. Ihan hetero nainen olen..

Vierailija
28/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mies hoitelee pikkujuttuja kuten lampun vaihtamisen, ja on sitten tosi ylpeä itsestään. Minun pitää siivota, mutta vain miehen huomaamatta. Hän ei yhtään tykkää katsella siivoamista, tulee kuulemma paha olo. Joskus siihen riittää se kun laitan pyykkiä koneeseen. Näyttää hänestä liian työläältä.

Vierailija
29/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies hoitelee pikkujuttuja kuten lampun vaihtamisen, ja on sitten tosi ylpeä itsestään. Minun pitää siivota, mutta vain miehen huomaamatta. Hän ei yhtään tykkää katsella siivoamista, tulee kuulemma paha olo. Joskus siihen riittää se kun laitan pyykkiä koneeseen. Näyttää hänestä liian työläältä.

No sinähän vasta olet helmen bongannut elämänkumppaniksi. Onnea!

Vierailija
30/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on oikeaa tasa-arvoa toisin kuin AP:n tapaus!

Eli näin toisinpäin se onkin tasa-arvoa? Jos nainen tekee ne perinteiset miehen hommat ja mies naisen? 

Vierailija
31/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat tekee "naisten töitä", koska kerrostalossahan ei juuri mitään "miesten töitä ole". Sääliksi käy oma siskoni joka tekee heillä kaiken. Mies tulee töistä ja heittäytyy sohvalle rentoutumaan ja sisko laittaa ruokaa ja kotia ja hoitaa lapset. Ja käy siis töissä. En jaksaisi enää paljoa haaskata energiaa säälimiseen kun itsehän on tuollaisen perhe-elämän valinnut.

Vierailija
32/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minua hiertää se, että sinä tosissasi kuvittelet teidän työnne olevan samanarvoista. Sinä hyödyt järjestelystänne paljon enemmän kuin miehesi, mutta sinussa ei ole naista myöntämään sitä. Noloa.

En nyt oikein ymmärrä tätä mainitsemaasi hyötymistä? Mä koen että työt on melko saman arvoisia kun niihin käytetään saman verran aikaa. Esimerkkinä vaikka ne puut vs ruoka. Minä teen ruokaa sillä aikaa kun mies kasaa halkoja. Toinen esimerkki. Minä teen lumityöt sillä aikaa kun mies vaihtaa autoon lamppuja. Kolmas. Mies vaihtaa öljyt ruohonleikkuriin, jotta minä voin ajaa nurmikon. Neljäs. Mökillä, mies remontoi mökkiä sillä aikaa kun minä lämmitän saunan, marinoin lihat ja teen salaatit, laitan leipätaikinan nousemaan, jotta saadaan saunan jälkeen ruokaa. Vieläkö ihmettelet ja pidät tätä järjestelyä nolona? 😊 ap

Mikä kaikki kotihommista on mielestäsi tätä puuhastelua ja mikä työtä? Vai onko mikä vaan naisen tekemänä puuhastelua ja miehen tekemänä työtä?

Vierailija
33/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon miehen. Eksäni oli tuollainen. Koskaan ei mikään paikka ollut rempallaan tai valo palanut. Hyvä niin.

Mutta... eksä oli myös vastiva. Koska hän oli niin ahkera, ei hän ymmärtänyt, jos itse ei jaksanut suorittaa jatkuvasti. Koskaan ei voinut levätä ennen kuin työt oli tehty. Työ ennen huvia. Ja aina piti tehdä vielä vähän enemmän - kuin se jumppaope, joka eka sanoo "kymmen punnerrusta vielä...ei vaan vielä kymmenen... nyt on vikat kymmenen...ei kun vielä kymmenen..".

Nyt minulla on uusi mies, jonka kanssa elämä on rentoa. Jokainen saa tehdä, jos huvittaa, ja saa olla tekemättä. Ilo ennen kaikkea!

Näinpä. Ei tuohon mitään oikeaa tietä ole, ihmiset ovat erilaisia, toki perusjutut pitää jokaisen hoitaa. Jos on itse paljon touhuava ja puoliso arvostaa eri asioita, niin siitä seuraa ristiriitoja.

Vierailija
34/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä muita kommentoijia nyt oikein närästää? Ap ja hänen miehensä ovat saaneet homman toimimaan molempia tyydyttävällä tavalla (oletan miehen puolesta). Onko kaikkien hommien mentävä voimien ja määrän puolesta tasan? Hölmömpää en ole kuullutkaan. Kukin tehköön voimien ja mielenkiinnon mukaan jos ne "paskemmatkin" hommat saadan yhteisymmärryksessä vietyä loppuun.

Olen ap:n ja ap:n ukon puolesta onnellinen ja hieman kateellinen tuosta perheidyllistä.

Vierailija
35/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä käy kun nainen kuvittelee haluavansa älykkään miehen, vaikka todellisuudessa haluaakin sen perus juttuihin tyytyvän ja perinteikkään hellyyttävän höppänän. 

Vierailija
36/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte sienessä sienessä? Käyttekö myöskin sienessä marjassa? Toivottavasti ette kuitenkaan ole sienessä auton ratissa tai lasten nähden.

E

Vierailija
37/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan meni hankalaksi tämä. Tarkoitukseni oli sanoa, että olen ihan mielettömän iloinen tästä arjesta, kun se toimii meillä näin 😊 ns "entisessä" elämässä olin ihan poikki, kun hoidin kaiken yksin. Ok-talossa hommaa riittää, vaikka siinä olisi kaksikin aikuista. Nykyään on ihanaa, kun on joskus myös aikaa kutoa niitä sukkia, joita meillä todella tarvitaan. Ja nyt ei tarvitse aina vaivata ulkopuolisia hommilla mitä en itse osaa tehdä. Esimerkiksi eteisessä ei palanut valot, vaikka vaihdoin uudet lamput ja tarkistin sulakkeet, piti mennä välikatolle konttaamaan 😊 Mies hoiti sen. Olen vaan vilpittömän iloinen tästä miehestä ja meidän parisuhteesta, niin on myös mies. Esimerkkinä se, että kun hän remontoi mökkiä, hommat etenevät paljon nopeammin, kun ei välissä tarvitse tehdä ruokaa ja lämmittää saunaa. Talkooporukalle on mukava tarjota työpäivän päätteeksi ruokaa, sauna ja valmiiksi pedatut sängyt. Ap

Vierailija
38/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tjaa.. Mä teen välillä lumitöitä, halkojen kasaamisessa oon pro. Ruuvinväännin vasara ja saha pysyy käsissä. Viimekesänä kaadoin pienen puun.. Ihan hetero nainen olen..

Ööö, niin? Odotatko jotain erikoismitalia ihan tavallisten asioiden hoitamisesta? 

Vierailija
39/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valveutunut keski-ikäinen mies kirjoitti:

Siis mikä muita kommentoijia nyt oikein närästää? Ap ja hänen miehensä ovat saaneet homman toimimaan molempia tyydyttävällä tavalla (oletan miehen puolesta). Onko kaikkien hommien mentävä voimien ja määrän puolesta tasan? Hölmömpää en ole kuullutkaan. Kukin tehköön voimien ja mielenkiinnon mukaan jos ne "paskemmatkin" hommat saadan yhteisymmärryksessä vietyä loppuun.

Olen ap:n ja ap:n ukon puolesta onnellinen ja hieman kateellinen tuosta perheidyllistä.

Ei tietenkään ole mentävä tasan. Mutta on se kumma, että kun nainen on selkeästi se vallitsevasta tilanteesta hyötyvä osapuoli, niin homma onkin niim birun ihanaa ja sadan ylänuolen arvoinen asia, mutta vaihdapa sukupuolten paikkaa, niin jo alkaa miehen haukkuminen ja "aina me naiset joudumme"-ulina.

Vierailija
40/48 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johan meni hankalaksi tämä. Tarkoitukseni oli sanoa, että olen ihan mielettömän iloinen tästä arjesta, kun se toimii meillä näin 😊 ns "entisessä" elämässä olin ihan poikki, kun hoidin kaiken yksin. Ok-talossa hommaa riittää, vaikka siinä olisi kaksikin aikuista. Nykyään on ihanaa, kun on joskus myös aikaa kutoa niitä sukkia, joita meillä todella tarvitaan. Ja nyt ei tarvitse aina vaivata ulkopuolisia hommilla mitä en itse osaa tehdä. Esimerkiksi eteisessä ei palanut valot, vaikka vaihdoin uudet lamput ja tarkistin sulakkeet, piti mennä välikatolle konttaamaan 😊 Mies hoiti sen. Olen vaan vilpittömän iloinen tästä miehestä ja meidän parisuhteesta, niin on myös mies. Esimerkkinä se, että kun hän remontoi mökkiä, hommat etenevät paljon nopeammin, kun ei välissä tarvitse tehdä ruokaa ja lämmittää saunaa. Talkooporukalle on mukava tarjota työpäivän päätteeksi ruokaa, sauna ja valmiiksi pedatut sängyt. Ap

Älä ap välitä, ei tässä mitään hankalaa ole, ymmärrämme ilosi ja symppaamme!

Täällä on vaan joku tai joitain poikamammoja jotka haluaa kränätä selvästä asiasta joko huvikseen tai koska ovat kiukkuisia naisille syystä tai toisesta. He ovat aaveen vakimammoja, ilmaantuvat kaikkiin ketjuihin missä mainitaan "mies" tai "nainen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan