Ai että on ihanaa, kun on "tekevä" mies.
Ai että mä nautin! Siis ihan pienistä asioista. Kun teen itse ruokaa, mies on pihalla touhuamassa omia hommiaan ja vaikka koiran kanssa kävelyllä, saan käydä ovelta huikkaamassa, että tule syömään, ruoka on valmis. Mökillä mies remontoi, tekee puita, leikkaa nurmikkoa jne ja minä touhuan omiani. Käydään yhdessä sienessä sienessä ja kävelemässä metsässä. Jos kotona joku on rempallaan, mies korjaa, ilman, että tarvitsee tuhat kertaa pyytää. Käy kaupassa, tekee ruokaa jos minä olen töissä.
Olin entisessä suhteessa aivan hermot riekaleina kun mikään ei toiminut. Aina sai pyytää tuhat kertaa ja silti tehdä itse lopulta. Mies istui sohvalla pelaamassa jotain älytöntä.
Nautin!!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä käy kun nainen kuvittelee haluavansa älykkään miehen, vaikka todellisuudessa haluaakin sen perus juttuihin tyytyvän ja perinteikkään hellyyttävän höppänän.
Ei tekevyys ja äly sulje toisiaan pois, herran jestas sentään :D Oma mies on just ihana kun kotihommat hoituu ja on lisäksi älykäs, keskustelu sujuu ja yliopisto-opinnot etenee.
Kyllä sulkee jos puhutaan oikeasti älykkäistä ihmisistä. Toki jos puhutaan "yliopisto etenee" -tason "älykkyydestä", niin silloin tietenkään ei. Älykäs ihminen ei koskaan ole jokapaikanhöylä, koska hänellä on parempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Valveutunut keski-ikäinen mies kirjoitti:
Siis mikä muita kommentoijia nyt oikein närästää? Ap ja hänen miehensä ovat saaneet homman toimimaan molempia tyydyttävällä tavalla (oletan miehen puolesta). Onko kaikkien hommien mentävä voimien ja määrän puolesta tasan? Hölmömpää en ole kuullutkaan. Kukin tehköön voimien ja mielenkiinnon mukaan jos ne "paskemmatkin" hommat saadan yhteisymmärryksessä vietyä loppuun.
Olen ap:n ja ap:n ukon puolesta onnellinen ja hieman kateellinen tuosta perheidyllistä.
Ei tietenkään ole mentävä tasan. Mutta on se kumma, että kun nainen on selkeästi se vallitsevasta tilanteesta hyötyvä osapuoli, niin homma onkin niim birun ihanaa ja sadan ylänuolen arvoinen asia, mutta vaihdapa sukupuolten paikkaa, niin jo alkaa miehen haukkuminen ja "aina me naiset joudumme"-ulina.
Juuri näin. Kunnon prinsessaharhainen rusinatpullasta-mamma taas vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nykyajan itsenäinen nainen korjaa oma-aloitteisesti jos kotona jokin on rempallaan? Tarvitaanko siihen tosiaan mies?
Ehkä aloittajalla on omat hommansa ja miehellä omansa? Kenties jakavat arjen askareet, eli sopineet näin? Teetkö sinä sekä kodinhoito- että remppatyöt teillä? :o
Näin se menee meilläkin, kuten ap:llä, mutta joka kerta tarvitaan se tietty jankutus asiasta kuin asiasta. Miksi ei voi tehdä heti, kun on kuitenkin kyse OMAN kodin korjauksista tms.? En minäkään panttaa ja känise ruuanlaitosta, kauppakäynneistä, roskien viennistä, ikkunoiden pesusta tai pyykeistä, vaan hoidan kaiken pois alta. Pakko kuitenkin.
Ei kai kotitöiden tekeminen ole kiinni teknisistä kädentaidoista?
Minä ja mieheni olemme älykkäitä ja hauskoja, herkkiä ja rakastavia ihmisiä, mutta valitettavasti meillä kummallakaan ei ole minkäänlaisia kädentaitoja.
Ruokaa osaamme laittaa tietysti ja hoitaa kotityöt ja lapset, mutta kumpikaan ei osaa virkata, neuloa, parsia, nikkaroida, korjata taloa tms.
Jaamme kaikki vastuut ja työt reilusti eikä minun tarvitse komentaa tai juoksuttaa miestä eikä hänen minua. Noihin kätten taitoja vaativiin hommiin joudumme pyytämään apua tai ostamaan palvelun muualta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nykyajan itsenäinen nainen korjaa oma-aloitteisesti jos kotona jokin on rempallaan? Tarvitaanko siihen tosiaan mies?
Mä kannatan tasa-arvoa. On reilua, että molemmat tekee osansa. Enkä minä osaa vaihtaa öljyjä ruohonleikkuriin tai korjata autoa. Teen sillä aikaa jotain muuta, omia hommiani, kun mies korjaa vaikka just sitä autoa. Mies ei taas osaa neuloa sukkia tai ommella verhoja. Molemmat tekee osansa niin kaikki on tyytyväisiä 😊
ApTosi iso apu sinusta onkin miehellesi. Että oikein verhoja ompelet ja sukkia kudot. Miehesi olisikin ihan pulassa, jos sinä et olisi hänelle verhoja ompelemassa.
Ootko noussut sängystä tänään väärällä jalalla vai mistä hiertää? Kyllä minä täällä muutakin teen kuin noita kahta edellä mainittua, tietenkin 😊 sitä paitsi, villasukka on kiva jalassa talvella ja vaikka niissä pihahommissa. Verhotkin on tärkeät. Ap
Minua hiertää se, että sinä tosissasi kuvittelet teidän työnne olevan samanarvoista. Sinä hyödyt järjestelystänne paljon enemmän kuin miehesi, mutta sinussa ei ole naista myöntämään sitä. Noloa.
En nyt oikein ymmärrä tätä mainitsemaasi hyötymistä? Mä koen että työt on melko saman arvoisia kun niihin käytetään saman verran aikaa. Esimerkkinä vaikka ne puut vs ruoka. Minä teen ruokaa sillä aikaa kun mies kasaa halkoja. Toinen esimerkki. Minä teen lumityöt sillä aikaa kun mies vaihtaa autoon lamppuja. Kolmas. Mies vaihtaa öljyt ruohonleikkuriin, jotta minä voin ajaa nurmikon. Neljäs. Mökillä, mies remontoi mökkiä sillä aikaa kun minä lämmitän saunan, marinoin lihat ja teen salaatit, laitan leipätaikinan nousemaan, jotta saadaan saunan jälkeen ruokaa. Vieläkö ihmettelet ja pidät tätä järjestelyä nolona? 😊 ap
Sinä puuhastelet. Miehesi tekee töitä. Vissi ero. 😊
Mikä kaikki kotihommista on mielestäsi tätä puuhastelua ja mikä työtä? Vai onko mikä vaan naisen tekemänä puuhastelua ja miehen tekemänä työtä?
Fyysisesti raskaat ja vaativat työt ovat töitä, teki niitä sitten mies tai tissieläin.
Miehet, jotka tekevät, vetävät ne väkevät, rykivät ja räkivät.
M41v kirjoitti:
Tästäkin ketjusta sitten on poistettu kirjoitus missä arvostelin avokin käytöstä.
vittu mitä paskaa,modet saa kyllä haistaa vitut,keskustelut muokataan jonkun saatanan moden mieleisiksi.
3 kirjoitusta ainakin poistettu ketjusta,munkin kirjoitus oli täysin totta ja asiallinen,mutta naisia ei saa arvostella.
Ei tekevyys ja äly sulje toisiaan pois, herran jestas sentään :D Oma mies on just ihana kun kotihommat hoituu ja on lisäksi älykäs, keskustelu sujuu ja yliopisto-opinnot etenee.