Vien kahvikupin/tarjottimen/roskat roskiin pikaruokapaikassa jos palvelu on ollut ystävällistä, muussa tapauksessa jätän kaikki levälleen pöydälle
Tämä opetukseksi kahviloiden ja muiden pitäjille. Jos te ette yritä, niin en minäkään.
Kommentit (188)
Jos henkilökunta stressaantuu siitä, että joutuu palvelemaan asiakkaita ystävälliseti, niin silloin on kyllä aivan väärällä alalla. Minä maksan työntekijän palkan ja jos sen rahan vastaanottaminen on hänelle niin vastenmielistä, että käyttäytyy minua kohtaan huonosti, on paikka näpäyttää vähän.[/quote]
Oot niin m*lkun ja hankalan oloinen, et mäkää en viittis palvella sua ystävällisesti :D
T. Asiakaspalvelija
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. Varsinkin sellaisissa paikoissa, joissa tiedän, että olisi varaa palkata enemmänkin väkeä, mutta eivät sitä nuukuuksissaan tee, vaan siirtävät tarjoilijoille kuuluvan työn asiakkaiden tehtäväksi.
Sillä on myös työllistävä vaikutus. Tässä maassa varmaan sadat, ellei jopa tuhannet työttömät ravintola-alan työntekijät saisivat töitä, jos kaikki asiakkaat kieltäytyisivät tekemästä henkilökunnalle kuuluvia töitä.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
tästä nousee mieleen muisto asiakaspalvelukokemusta! olin saapunut melko maineikkaaseen raflaan helsingissä ja olin hyväntuulinen ja innoissani tietenkin. istuin pöydässä odottamassa tarjoilijaa. no sitten ikuisuuksien päästä siihen purjehti sellainen todella teinin oloinen kyllästynyt tyttönen, hän ei tervehtinyt tai mitään, vaan töksähti eteen ja sanoi "No?", eli siis ilmeisesti tarkoitti että mitä minä tilaan :D sanoin mitä otan ja hän vastasi "oke", ja lähti nopeasti pois. naama oli hapan ja ryhtikin oli lerppana kuin nuudeli, ei hymyä missään vaiheessa ja kun toi ruoat niin ei sanonut yhtään mitään. :D mietin suuresti miksi hän oli töissä kyseisessä paikassa.
Harvinaisen kohtelias tarjoilija sattunut sinulle!
Minä jätän aina pöytään. Samoin jätän ostoskärryt myös parkkipaikalle. Jos muutkin jättäisivät, niin ehkä sinne otettaisiin jotain nuoria keräileen niitä kärryjä. Laskin tässä pari vuotta sitten tarjouksen tuollaisten kärrysuojien rakennuttamisesta ison marketin pihalle. Summa oli sen verran suuri, että sillä olisi pitänyt osa-aikaisia kärrypoikia aika helvetin pitkän ajan töissä. Ja asiakkaatkin olisivat tyytyväisempiä kun ei tarvitse niitä liikutella.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kohtuus ja kohteliasta vaatia asiakas tekemään itse oman ruokansakin? Helpottaisihan sekin henkilökunnan työtä.
Samallahan siinä hoituisi tiskaus, pöytien pyyhkimen, kassankin voisi automatisoida. Mitä henkilökunnalle sitten jäisi? Asiakkaan katsominen lempeästi hymyillen nenän varttaan pitkin, kun tuli keskeyttäämään selfiet? Tuntuu, että se asiakas on vaan välttämätön paha, joka on vaan häiriöksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilökunta stressaantuu siitä, että joutuu palvelemaan asiakkaita ystävälliseti, niin silloin on kyllä aivan väärällä alalla. Minä maksan työntekijän palkan ja jos sen rahan vastaanottaminen on hänelle niin vastenmielistä, että käyttäytyy minua kohtaan huonosti, on paikka näpäyttää vähän.
Oot niin m*lkun ja hankalan oloinen, et mäkää en viittis palvella sua ystävällisesti :D
T. Asiakaspalvelija
Anaas kun arvaan: 99,9999% ihmisistä on sinun kriteeriesi mukaan mulkun ja hankalan oloisin eli luulen, että olen oikeasti ihan hyvässä seurassa. Onnea elämään, se on sinun asenteesi omaavalle ihmisille pettymyksiä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että vaadit mäkkärissä oikein palvelua? Minkähänlaista?
Onko mieleesi tullut, että se jättämäsi tarjotin stressaa henkilökuntaa entisestään ja se näkyy työntekijöiden naamassa?
Toki jos asut jossain peräkylillä missä asiakkaita on yksi tunnissa, niin fine. Täällä pääkaupunkiseudulla kaltaisesi idiootit aiheuttavat vain ärtymystä, henkilökunnassa ja muissa asiakkaissa.
Jos henkilökunta stressaantuu siitä, että joutuu palvelemaan asiakkaita ystävälliseti, niin silloin on kyllä aivan väärällä alalla. Minä maksan työntekijän palkan ja jos sen rahan vastaanottaminen on hänelle niin vastenmielistä, että käyttäytyy minua kohtaan huonosti, on paikka näpäyttää vähän.
Jos vaadit sellaisia palveluksia jotka ei sisälly tuotteen hintaan, ne eivät kuulu asiakaspalvelijan tehtäviin. Sinun kannattaisi palkata henkilökohtainen palvelija joka kantaa sun tarjottimen paikalleen. Voisi tulla vessaankin mukaan pyyhkimään jos työsopimuksessa sovitte niin.
En ole nähnyt missään seinällä kylttiä, että asiakaspalvelijan tehtäviin ei kuulu paikan siistinä pitäminen.
Eli sinun mielestäsi
a) huono palvelu on ok, jolle asiakaspalvelija nyt ei vaan voi mitään ja
b) asiakkaan täytyy siivota vaikkapa pikaruokapaikka ja vieläpä maksaa siitä ilosta.
Jos Suomessa olisi tippikulttuuri, nämä meikäläiset asiakaspalvelijat kuolisivat kuukaudessa nälkään.
Olisi kaikille parasta jos et poistuisi kotoasi jotta et vahingossa eksyisi pikaruokalaan. Kaupungilla kun ei ole kylttejä joka halvatun seinällä opastamassa sinua asioissa jotka ovat ihmisille päivänselviä. Voit tilata palvelut kotiisi ja maksaa siitä. Voit tilata sinne jopa siivoojan joka pyyhkii pöydät.
Vierailija kirjoitti:
mietin suuresti miksi hän oli töissä kyseisessä paikassa.
Varmaan siksi, että jos hän ei olisi töissä, valittaisit av:lla työttömien hengailusta kotona.
Mä meen aina täyden roskatarjottimen kanssa tiskin eteen härnäämään henkilökuntaa, että lällällää, ota kiinni jos saat. Ja sitten juostaan ympäri Mäkkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mieleesi tullut, että se jättämäsi tarjotin stressaa henkilökuntaa entisestään ja se näkyy työntekijöiden naamassa?
Toki jos asut jossain peräkylillä missä asiakkaita on yksi tunnissa, niin fine. Täällä pääkaupunkiseudulla kaltaisesi idiootit aiheuttavat vain ärtymystä, henkilökunnassa ja muissa asiakkaissa.
"moi. yks bikmäkateria kokiksella"
"x.xx euroa"
Mitä ihmeen palvelua tarvitset tämän lisäksi mäkkärissä?
Esim asenne asiakasta kohtaan. Kyllä se näkyy kilometrien päähän onko myyjä elämäänsä/työhönsä kyllästynyt ja vihaa asiakkaitaan sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaadit sellaisia palveluksia jotka ei sisälly tuotteen hintaan, ne eivät kuulu asiakaspalvelijan tehtäviin. Sinun kannattaisi palkata henkilökohtainen palvelija joka kantaa sun tarjottimen paikalleen. Voisi tulla vessaankin mukaan pyyhkimään jos työsopimuksessa sovitte niin.
En ole nähnyt missään seinällä kylttiä, että asiakaspalvelijan tehtäviin ei kuulu paikan siistinä pitäminen.
Eli sinun mielestäsi
b) asiakkaan täytyy siivota vaikkapa pikaruokapaikka ja vieläpä maksaa siitä ilosta.
Jos Suomessa olisi tippikulttuuri, nämä meikäläiset asiakaspalvelijat kuolisivat kuukaudessa nälkään.
Olisi kaikille parasta jos et poistuisi kotoasi jotta et vahingossa eksyisi pikaruokalaan. Kaupungilla kun ei ole kylttejä joka halvatun seinällä opastamassa sinua asioissa jotka ovat ihmisille päivänselviä. Voit tilata palvelut kotiisi ja maksaa siitä. Voit tilata sinne jopa siivoojan joka pyyhkii pöydät.
Niin kuin ketjusta näet, olet "ajatuksesi" kanssa vähemmistössä. Menehän takaisin palvelemaan asiakkaita ja pyyhkimään pöytiä ja yritä edes teeskennellä olevasi inhimillinen. Siellä on varmasti pitkä ja vittuuntunut jono odottamassa edes jollain mittarilla asiallista palvelua rahaa vastaan.
Voit myös laittaa tähän työpaikkasi nimen, niin tulen käymään ja annan palautetta esimiehellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. Varsinkin sellaisissa paikoissa, joissa tiedän, että olisi varaa palkata enemmänkin väkeä, mutta eivät sitä nuukuuksissaan tee, vaan siirtävät tarjoilijoille kuuluvan työn asiakkaiden tehtäväksi.
Sillä on myös työllistävä vaikutus. Tässä maassa varmaan sadat, ellei jopa tuhannet työttömät ravintola-alan työntekijät saisivat töitä, jos kaikki asiakkaat kieltäytyisivät tekemästä henkilökunnalle kuuluvia töitä.
Itsepalvelupaikassa tarjottimen kantaminen ja pöydän siivoaminen kuuluu asiakkan töihin.
Tapasi on väärä.
Sinun täytyy tehdä tuo valinta silloin kun valiteset että mihin menet kahville tai syömään. Et valitse pikarukapaikkaa jossa ateria maksaa 9€, vaan menet oikeaan ravintolaan jossa on pöytiin ohjaus ja ruokailu maksaa 56€.
Minä mielelläni maksan tuon pienemmän hinnan ja vien tarjottimen telineeseen. Voisitko pysyä pois näistä itsepalvelupikaruokapaikoista niitä pilaamasta?
Jos ravintolalla on niin runsaasti asiakkaita, että henkilökunta ei ehdi pitämään pöytiä siistinä, niin kyllä sillä on silloin varaa ottaa yksi henkilö lisää työvuoroon, jolla huolehditaan myös siitä, että pöydät pysyy siistinä. Muussa tapauksessa kyse on vain laiskuudesta eli huonosta palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vie missään. Jos haluaisin siivota jälkeni joisin sen kahvin kotoana enkä maksaisi siitä erikseen. Ja ihan sama mitä muut siitä ajattelee tai mikä sillä on vaikutus hintoihin.
Jos et halua maksaa palvelusta, niin sitten tosiaan syöt ja juot kotona itse tekemäsi ruuat ja juomat.
Pikaruokapaikassakaan et tee itse ruokaasi, vaan se tehdään sinulle ja sinä maksat siitä, mutta joudut itse kantamaan tarjottimen pöytään ja palauttamaan sen roskineen pois pöydästä. Maksat ruuasta, et maksa tarjottimen kantamisesta, joten kannat sen itse. Miten helvetissä tätä on joidenkin vaikea ymmärtää?
Kai tajuat että löytyy hienompia ja kalliimmpia paikkoja joissa on valkoiset pöytäliinat, kynttilä ja kukka pöydässä, eikä siellä tarvi edes koskea itse tarjoittimeen, vaain kaikki tuodaan pöytään nenäsi eteen ja maksukin käydän hakemassa sinulta pöydästä. Palvelun perään haikailevien tulee valita ihan itse paikka jossa käyvät palvelua saamassa.
Ette voi mennä itsepalveluperiaattella toimivaan pikarukapaikkaan vaatimaan niiden toimintamallista poikkeavaa palvelua.
Jos kalliimpi ja parempi palvelu vetää paremmin asiakkaita, niin yritykset kyllä tarjoaa sitä mitä halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelupaikassa tarjottimen kantaminen ja pöydän siivoaminen kuuluu asiakkan töihin.
Tapasi on väärä.
Sinun täytyy tehdä tuo valinta silloin kun valiteset että mihin menet kahville tai syömään. Et valitse pikarukapaikkaa jossa ateria maksaa 9€, vaan menet oikeaan ravintolaan jossa on pöytiin ohjaus ja ruokailu maksaa 56€.
Minä mielelläni maksan tuon pienemmän hinnan ja vien tarjottimen telineeseen. Voisitko pysyä pois näistä itsepalvelupikaruokapaikoista niitä pilaamasta?
Jos ravintolalla on niin runsaasti asiakkaita, että henkilökunta ei ehdi pitämään pöytiä siistinä, niin kyllä sillä on silloin varaa ottaa yksi henkilö lisää työvuoroon, jolla huolehditaan myös siitä, että pöydät pysyy siistinä. Muussa tapauksessa kyse on vain laiskuudesta eli huonosta palvelusta.
Itsepalvelupikaruokpaikan pöydät ovat sotkuisia koska tässä ketujussa itsensä ylpeästi esiin tuovat porsaat ovat ne tahallaan sotkeneet, koska tiskin takana olleella tytöllä ei ollut riittävän leveä hymy. Sitä siivottavaa on riittävästi ilman että kusipäät sotkee tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. Tästä syystä olisi hyvä, jos kaikille nuorille (esim. 17v) määrättäisiin pakolliseksi suorittaa vaikka puolen vuoden harjoittelu perusduunariasiakaspalvelutehtävissä, kuten vaikkapa kahvilassa tai kaupan kassalla. Palkattomana, tottakai. Tällöin sekin rahvaampi kansanosa, jolle ei ole lapsena opetettu käytöstapoja, saisivat tilaisuuden opetella niitä.
Eikö niitä opita jo ihan päiväkodissa ja koulussa? Sinäkö sitten vapaaaehtoisesti oman työsi ohella pitäisit sitä nuorta kädestä kiinni ja opetaisit?
Taisit nyt ymmärtää oikein huolella väärin. Päiväkodissa ja koulussa ei opeteta käytöstapoja lapsille, se on vanhempien tehtävä. Tämä lähtee esimerkiksi siitä että pöydässä sanotaan "saisinko" eikä "anna mulle", ja kun jotain saadaan (vaikka mehulasi) sanotaan kiitos. Samoin pöydästä noustessa. Jos tämä jää väliin, viimeistään harjoittelussa opitaan että kaupan kassalle tullessa TERVEHDITÄÄN ja kun jotain annetaan sinulle (tässä esimerkissä vaihtorahat) sanotaan KIITOS.
Päiväkodissa ja kouluissako jätetään ne astiat pöydille, eikä esim. opettajalle sanota huomenta, eikä opetella sosiaalisia- ja vuorovaikutustaitoja esim toimimalla ryhmissä? Sinulla peruskoulu käymättä?
Koska kaikki käyvät peruskoulun, mutta ihmisten käytöstavoissa on niin paljon eroja, voi ihan logiikallakin jo päätellä että kotona on annettu kultamussukan tyrannisoida ihan rauhassa. Kodit nimittäin saattavat olla erilaiset, koulut eivät niinkään, eikö vain?
Minä pikaruokalatyöntekijänä arvostan, jos roskat viedään roskiin. Pöytien pyyhkiminen on puolet nopeampaa jos ei tarvitse kantaa tarjottimia joka pöydästä pois erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vie missään. Jos haluaisin siivota jälkeni joisin sen kahvin kotoana enkä maksaisi siitä erikseen. Ja ihan sama mitä muut siitä ajattelee tai mikä sillä on vaikutus hintoihin.
Jos et halua maksaa palvelusta, niin sitten tosiaan syöt ja juot kotona itse tekemäsi ruuat ja juomat.
Pikaruokapaikassakaan et tee itse ruokaasi, vaan se tehdään sinulle ja sinä maksat siitä, mutta joudut itse kantamaan tarjottimen pöytään ja palauttamaan sen roskineen pois pöydästä. Maksat ruuasta, et maksa tarjottimen kantamisesta, joten kannat sen itse. Miten helvetissä tätä on joidenkin vaikea ymmärtää?
Kai tajuat että löytyy hienompia ja kalliimmpia paikkoja joissa on valkoiset pöytäliinat, kynttilä ja kukka pöydässä, eikä siellä tarvi edes koskea itse tarjoittimeen, vaain kaikki tuodaan pöytään nenäsi eteen ja maksukin käydän hakemassa sinulta pöydästä. Palvelun perään haikailevien tulee valita ihan itse paikka jossa käyvät palvelua saamassa.
Ette voi mennä itsepalveluperiaattella toimivaan pikarukapaikkaan vaatimaan niiden toimintamallista poikkeavaa palvelua.
Jos kalliimpi ja parempi palvelu vetää paremmin asiakkaita, niin yritykset kyllä tarjoaa sitä mitä halutaan.
Kerrotko mitä pikaruokaketjua edustat näillä mielipiteilläsi? Kerrotko, mistä voin lukea sinun pikaruokapaikkasi toimintamallin? Lukeeko esimerkiksi Hesen sivuilla, että puhtaus on asiakkaan vastuulla? Voisitko laittaa linkin sivulle, niin jatkan keskustelua jonkun ylemmän portaan työntekijän kanssa eikä tarvitse enempää lukea jonkun elämänsä kyllästyneen laiskan änkyrän vittuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun mielestäsi
Niin kuin ketjusta näet, olet "ajatuksesi" kanssa vähemmistössä. Menehän takaisin palvelemaan asiakkaita ja pyyhkimään pöytiä ja yritä edes teeskennellä olevasi inhimillinen. Siellä on varmasti pitkä ja vittuuntunut jono odottamassa edes jollain mittarilla asiallista palvelua rahaa vastaan.
Voit myös laittaa tähän työpaikkasi nimen, niin tulen käymään ja annan palautetta esimiehellesi.
Kyllä se on sinun mielipiteesi joka on vähemmistönä.
Jokainen terveen oikestajun omaava ajattelee että on reilua että käyttäytyy sen mukaan mistä on maksanut. Halvassa itsepalvelupaikassa ei odoteta palvelua. Kalliissa ravintolassa voit odottaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasi on väärä.
Itsepalvelupikaruokpaikan pöydät ovat sotkuisia koska tässä ketujussa itsensä ylpeästi esiin tuovat porsaat ovat ne tahallaan sotkeneet, koska tiskin takana olleella tytöllä ei ollut riittävän leveä hymy. Sitä siivottavaa on riittävästi ilman että kusipäät sotkee tahallaan.
Kusipää tiskin takana saa tehdä minun puolesta vaikka kahta vuoroa peräkkäin pitääkseen paikat puhtaana. Valintahan on nimittäin tasan hänen. -ap
Pitääkö ottaa oma rätti mukaan ja paljon saan siitä palkkaa?