Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristityille:

15.03.2006 |

Mistäköhän se johtuu,että Kristityt ovat niin kovin kärkkäitä tuomitsemaan?

Jos ei joku usko kuten hän itse tai ei elä kirjaimellisesti raamatun mukaan,on heti " huono" kristitty ja suurinpiirtein roviolle jotaisi poltettavaksi.

En halua itseäni nostaa jalustalle,mutta ei minusta ole toisten tuomitsijaksi, esim. jos uskoo Allahiin. Luotan kyllä siihen,että Jeesus antaa rakkutensa valon loistaa kaikkien ihmisten sydämeen.

Jeesus ei tuominnut,miksi me kristityt niin teemme??

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitosta.

Itse menin naimisiin uskoontuloni jälkeen muslimimiehen kanssa. Joskus olen miettinyt, teikö syntiä mennessäni ei-uskovaisen kanssa naimisiin? (En usko, että on väliä, onko puoliso muslimi tai buddhalainen Jumalan mielestä, hän ei kuitenkaan kuulu Jumalan valtakuntaan).

Itse en silloin ymmärtänyt tekeväni syntiä, ajattelin vaan, että on parempi ylipäätään mennä naimisiin, kuin asua avoliitossa tai jotain.

Imaami vihki meidät. Suomessa maistraatti laillisti avioliittomme. Pappi tai kukaan uskovainen ei siunannut meitä, koska mieheni ei halunnut/halua. Itse " siunasin" , ja paljon! Pyysin Jumalan siunaavan meitä ja liittoamme.

Synnistä: Lilli on " vauva" uskossaan, joten hän varmaan tarvitsee aikaa tutkia Raamattua ja oppia Jumalsta lisää. Tuomio kuuluu Jumalalle, mutta haureuden teossa Jumala käskee uskovaisia nuhtelemaan toisiamme! Tämä on ehdottomasti Rakkaudessa tapahtuvaa kehoitusta. Jumala jopa käskee erottamaan joukostamme huorintekijän.

Lilli kertoi, ettei hänen avomiehensä halua naimisiin. Ilmeisesti seksielämä on aloitettu kuitenkin jo aiemmin. Muuttaako erilleen vai mitä tehdä?

Jos uskovainen sydämessään haluaa naimisiin avopuolisonsa kanssa, mutta puoliso ei suostu, niin voidaan kai uskoa tuon avoliiton olevan tuolle uskovalle avioliitto. Toki siihen pätee silloin kaikki avioliiton " säädökset" myös, " myötä- ja vastoinkäymisissä" jne. Ymmärsittekö?

Vierailija
62/64 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta, kun Lilli, kerroit, että olette Jumalan kanssa sujut tuon avoliittohomman kanssa... Jumala EI KOSKAAN puhu Sanaansa vastaan. Jos Raamattu sanoo toista ja jumala sanoo toista, voi olla varma että tuo " jumala" ei ole Jumala!

Tosin tässä siis saattaisi olla kysessä juuri tuo, että sinun avomiehesi ei suostu naimisiin, vaiia sinä haluat... mutta en ole varma, voiko asiaa siis noin tulkita, kun minä tein, vai pitäsikö muuttaa erilleen.

Avioliitosta tulee avioliitto, kun se on asuinmaassa laillinen avioliitto (jos mitenkään mahdollista) ja siihen sovelletaan Raamatun periaatteita elinikäisestä uskollisesta, yksiavioisesta liitosta. Kirkkoa tai juhlia siihen ei tarvita, mutta niitäkään ei ole kielletty.

Moniavioinen tuleee uskoon:

Jumala vihaa hylkäämistä, eikä anna miehelle lupaa hylätä vaimoaan muun kuin haureuden takia. Siis miehelleen uskolliset vaimot ja uskoontullut mies... Jos vaimot siis pysyvät miehensä kanssa, miehen tulee pitää kaikki vaimonsa. Uusia ei sitten kyllä saa ottaa, eli uskoontulon jälkeen ei saa mennä naimisiin, jos jo on naimisissa. Tämä koskee sitten sekä miehiä että naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miisa29:

Jumala vihaa hylkäämistä, eikä anna miehelle lupaa hylätä vaimoaan muun kuin haureuden takia. Siis miehelleen uskolliset vaimot ja uskoontullut mies... Jos vaimot siis pysyvät miehensä kanssa, miehen tulee pitää kaikki vaimonsa. Uusia ei sitten kyllä saa ottaa, eli uskoontulon jälkeen ei saa mennä naimisiin, jos jo on naimisissa. Tämä koskee sitten sekä miehiä että naisia.

Minun on vaikeata uskoa että moniavioinen mies vapaassa maassa pystyisi pysymään moniavioisena.

Kyllä vaimot lähtevät kun mahiksen saavat.

Vierailija
64/64 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mar1anne:

miisa29:

Minun on vaikeata uskoa että moniavioinen mies vapaassa maassa pystyisi pysymään moniavioisena.

Kyllä vaimot lähtevät kun mahiksen saavat.

Luultavasti, mutta teoriassa mahdollista, että jäisivät. Ja sama pätee myös, vaikka he jäisivät siis mihin tahansa maahan, vaikka Saudeihin, sillä uskoontullut mies (tai nainen) on uskossa joka tapauksessa paikasta riippumumatta, Jumalan valtakunnan jäsen.

Alun alkaen Jumala on kyllä tarkoittanut ihmisen uskovaiseksi, yksiavioiseksi ja heteroksi. Niin kuin Adam ja Eeva olivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan