Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristityille:

15.03.2006 |

Mistäköhän se johtuu,että Kristityt ovat niin kovin kärkkäitä tuomitsemaan?

Jos ei joku usko kuten hän itse tai ei elä kirjaimellisesti raamatun mukaan,on heti " huono" kristitty ja suurinpiirtein roviolle jotaisi poltettavaksi.

En halua itseäni nostaa jalustalle,mutta ei minusta ole toisten tuomitsijaksi, esim. jos uskoo Allahiin. Luotan kyllä siihen,että Jeesus antaa rakkutensa valon loistaa kaikkien ihmisten sydämeen.

Jeesus ei tuominnut,miksi me kristityt niin teemme??

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillith:

Jos meidän ihmisten pitää elää synnittömänä, niin miksi Jeesus sanoi toiselle olevalle ryövärille,että hän pääsee taivaaseen Jeesuksen luo. Hänhän ei elänyt synnitöntä elämää,vaan uskoi pelkästään Jeesuksen olevan Jumalan poika ja näin pääsi taivaaseen.

Toki, jos olis ollu viel mahollisuus jatkaa elämää ilman nauloja ja kuolemaa, olis koskenu nää Raam. sanat häntäkin. Kyllähän vieläkin kuolinvuoteella tullaan uskoon ja saadaan synnit anteeks. Miks nyt sit pitää esim. sinun lilli jatkaa synnin tekemistä tieten tahtoen, kun tiiät, että se on väärin..? Kukaan ei tuomitte sua ihmisenä, mutta se synti toki on Raam. vastasta.. Kyllä varmaan tiiät mitä meinaan. Ja siitä kadotuksesta en tiiä joutuuko vai ei..?! Mutta mä itte tuomittisin itteni varmaan hel..tuosta. Vältän itte tietosta synnin tekemistä, vaikak syntinen toki muuten oon ja kaikki ollaan...Mut armosta kummiskin pelastettuja.

Vierailija
22/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

Lillith:

Jos meidän ihmisten pitää elää synnittömänä, niin miksi Jeesus sanoi toiselle olevalle ryövärille,että hän pääsee taivaaseen Jeesuksen luo. Hänhän ei elänyt synnitöntä elämää,vaan uskoi pelkästään Jeesuksen olevan Jumalan poika ja näin pääsi taivaaseen.

Toki, jos olis ollu viel mahollisuus jatkaa elämää ilman nauloja ja kuolemaa, olis koskenu nää Raam. sanat häntäkin. Kyllähän vieläkin kuolinvuoteella tullaan uskoon ja saadaan synnit anteeks. Miks nyt sit pitää esim. sinun lilli jatkaa synnin tekemistä tieten tahtoen, kun tiiät, että se on väärin..? Kukaan ei tuomitte sua ihmisenä, mutta se synti toki on Raam. vastasta.. Kyllä varmaan tiiät mitä meinaan. Ja siitä kadotuksesta en tiiä joutuuko vai ei..?! Mutta mä itte tuomittisin itteni varmaan hel..tuosta. Vältän itte tietosta synnin tekemistä, vaikak syntinen toki muuten oon ja kaikki ollaan...Mut armosta kummiskin pelastettuja.

Itse en vaan usko siihen,että Jumala on niin julma,että estää mun pääsyni taivaaseen tuon asian takia.

Päivittäin pyydän syntejäni anteeksi ja kuten Jeesus on luvannut,hän ne myös minulle armossaan antaa.

Voidaan siis ajatella,että jos kuolinvuoteellani pyydän antamaan syntini anteeksi ja Jeesus ne antaa,olen " puhdas" kuollesani.

Ymmärrän kyllä näkökantasi,helluntalaisille raamatun mukaan eläminen on kaiken a ja o.

Luin edellisistä viesteistä,aiheena oli lasten kurittaminen,että tukistat tai jotenkin muuten kuritat lapsiasi.

Syntiähän sinäkin joka kerta teet kun lapsiasi ojennat,etkä silti epäile pääsyäsi taivaaseen.

Jeesushan opetti: Rakastakaa lähimmäisiänne niin kuin itseänne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi jatkuvasti pyytää anteeksi sellaista syntiä mitä et edes kadu?

Syntiä pitää kaduta ja sitten siitä pitää kääntyä.

Muuten kasteesta vielä....

Raamatussa ei mainita vauvojen kasteita - mutta mainitaan talokuntien kasteita ja niissä taloissa todennäkoisesti oli vauvoja. Ja Jeesuksellekin tuotia sylilapsia. Ja juutalaisuudessa vauvat saavat siunauksen.

Vierailija
24/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kun ei vielä ole oikein innostunut asiasta..

Vierailija
25/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillith:

Luin edellisistä viesteistä,aiheena oli lasten kurittaminen,että tukistat tai jotenkin muuten kuritat lapsiasi.

Syntiähän sinäkin joka kerta teet kun lapsiasi ojennat,etkä silti epäile pääsyäsi taivaaseen.

Jeesushan opetti: Rakastakaa lähimmäisiänne niin kuin itseänne!

Huoneeseen tai mun valitsemaan paikkaan jäähylle= Kuritus(?) Ok.

Edelleenkin jatkuva synnis eläminen on väärin.

Vierailija
26/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillith:

Sit hellariuteen ym. samaa kyl vaparit ja babtistit mieltä, mitä nyt vähääkään heitä tunnen.

Vierailija
27/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten olen monta kertaa sanonut,olen sujut asian kanssa.

Lopetetaanko tämä puheen aihe,nyt kun ollaan vielä ystävällisissä väleissä;)

Vierailija
28/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillith:

mutta kuten olen monta kertaa sanonut,olen sujut asian kanssa.

Lopetetaanko tämä puheen aihe,nyt kun ollaan vielä ystävällisissä väleissä;)

Vierailija
29/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillith:

Se että olisi sinun kanssa naimisissako?

Tehän olette jo olleet aika kauan niinsanotusti naimisissa.

Vierailija
30/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olemaan täydellinen. " Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen." Ja raamatussa kyllä aika selvästi sanotaan, ettei syntiä pitäisi tieten tahtoen tehdä ja joka oikeasti tuntee Jumalan ei syntiä tee. Sinä olet monien tavoin menossa avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. Tämä elämähän on vain etsikko aikaa, eikä maailmaa tulisi rakastaa. Ihmiset elävät elämää täysillä ajattelematta seurauksia ja syntejä täytyy katua. Täällä ollaan vain hetki jotain suurempaa varten ja jokainen voi valita onko se taivasten valtakunta vai helvetin tuli ja ikuinen kärsimys ja hammasten kolotus. Raamattua täytyy lukea syvällisesti ajatuksen kanssa, että ymmärtää. Ajattele sinäkin pitkällä tähtäimellä pääsyä taivaaseen, eläkä jää maallisten houkutusten pauloihin. Maanpäällinen elämä ei ole se pääasia, johon tähtäämme, vaan iänkaikkinen elämä.

Vierailija
31/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jossain alkupään viestissä Lillith sanoi " itse olen Herran kanssa keskustellut ja asian kanssa sujut" .

Itse en ole kyllä koskaan Herran kanssa keskustellut, mutta te kristityt, jotka nyt olette Lillithiä tuomitsemassa, olette varmaankin, joten teille ei siinä pitäisi olla mitään outoa tai ihmeellistä, että joku muukin niin tekee.

Eli jos Lillith sanoo asian olevan Herran kanssa OK, mitä ihmettä TE olette häntä tuomitsemaan??? Ette kai asetu hieman Jumalan paikalle? Tai sitten pidätte Lillithiä valehtelijana - ja siinä tapauksessa miksette sano sitä suoraan?

Ja tuskinpa KUKAAN teistä täällä tuomitsevista ole KOSKAAN tehnyt syntiä, vaikka jo silloin olisitte tietoisia olleet, että syntiähän se on. VAI???

Aika ällöttävä ketju syntynyt ihan asiallisesta kysymyksestä!

Vierailija
32/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisivat, että ovat sopineet asiasta Jumalan kanssa, niin taatusti aikamoisia ristiriitaisuuksia tulisi. Kristinuskossa tunnustetaan Raamattu Jumalan Sanaksi ja siksi siis se on ohjenuora. Jos omat ajatukset ovat ristiriidassa Raamatun kanssa, ne ovat silloin vääriä.

1 Joh 1:6

Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme, emmekä tee totuutta.

Kaikki meistä on synti tehnyt, minäkin. Mutta on eri asia Raamatun mukaan tehdä syntiä kertaluontoisesti kuin HARJOITTAA syntiä.

Mielestäni sinä ap, (en enää muista nickiäsi), olet vakavassa tilassa. Elät synnissä. Vaikka aina pyydätkin anteeksi, et aiokaan tehdä parannusta, vaan aiot jatkaa. Parannuksen tekeminen ja katuminen tarkoittaa sitä, että teet täyskäännöksen 180 astetta elämässäsi ja et tee enää jatkossa tietoisesti syntiä.

Tiedän, että sanani tuntuvat kovilta. Mutta en todellakaan usko, että Jumala antaisi sinulle erityisluvan harjoittaa syntiä. Ei lääkärikään, jos toteaa potilaalla syövän, sano, että ei sinulla mitään ole. Olet terve. Hän sanoo totuuden, ja se voi sattua.

Rakas sisareni, tee parannus!

Vierailija
33/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mika kristinuskon ja Raamatun mukaan on haureutta ja synnissa elamista? Miten Raamatussa on maaritelty naimisiinmeneminen, ovatko ne kirkkohaat Raamatun mukaisia? Asia on itselleni ihan outo, voisiko joku tietavampi valaista asiaa?

Vierailija
34/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elisheva:

ja sanoisivat, että ovat sopineet asiasta Jumalan kanssa, niin taatusti aikamoisia ristiriitaisuuksia tulisi. Kristinuskossa tunnustetaan Raamattu Jumalan Sanaksi ja siksi siis se on ohjenuora. Jos omat ajatukset ovat ristiriidassa Raamatun kanssa, ne ovat silloin vääriä.

1 Joh 1:6

Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme, emmekä tee totuutta.

Kaikki meistä on synti tehnyt, minäkin. Mutta on eri asia Raamatun mukaan tehdä syntiä kertaluontoisesti kuin HARJOITTAA syntiä.

Mielestäni sinä ap, (en enää muista nickiäsi), olet vakavassa tilassa. Elät synnissä. Vaikka aina pyydätkin anteeksi, et aiokaan tehdä parannusta, vaan aiot jatkaa. Parannuksen tekeminen ja katuminen tarkoittaa sitä, että teet täyskäännöksen 180 astetta elämässäsi ja et tee enää jatkossa tietoisesti syntiä.

Tiedän, että sanani tuntuvat kovilta. Mutta en todellakaan usko, että Jumala antaisi sinulle erityisluvan harjoittaa syntiä. Ei lääkärikään, jos toteaa potilaalla syövän, sano, että ei sinulla mitään ole. Olet terve. Hän sanoo totuuden, ja se voi sattua.

Rakas sisareni, tee parannus!

_____________-

Pistän vielä nämä:

2. Moos. 20:14

Älä tee huorin.

Matt. 5:28

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Matt. 19:18

Hän sanoi hänelle: " Mitkä?" Jeesus sanoi: " Nämä: ' Älä tapa' , ' Älä tee huorin' , ' Älä varasta' , ' Älä sano väärää todistusta' ,

Gal. 5:19

Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,

Vierailija
35/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä näemme taas kristityn tuomitsavaisuuden josta alussa kirjoitin.

Ketjussa on ollut muutama asiallinen viesti,mutta joukkoon mahtuu myös näitä " roviolle vaan" viestejä.

Itsekkin olen kuitenkin kovin " vauva" uskossa olemisessa,olen siis ollut uskossa,mutta enemmäkin tapauskovainen.

Siksi peräänkuulutin ymmärtämystä, itselläkin on sellainen olo,että uskonsa voisi heittää ulos ikkunasta,kun tuntuu että syytetään ja tuomitaan vaan. Onneksi omalla kohdalla uskoni on sen verta vahva,että siitä minä en halua luopua. Mutta on muita monia juuri uskoon tulleita,jotka helposti haluavat lakata uskomasta,koska heti tuomitaan,eikä virheitä saa tehdä.

Siksi peräänkuuluttaisin ymmärtämystä ja lempeyttä toisia kohtaan. Jollakin voi olla sama tilanne kuin minulla ja siinä mielestäni parasta mitä toista kohtaan on tehdä, lempeästi opettaa raamatun lakeja ja sääntöjä, ei heti julistaa toista tuomituksi helvettiin.

Kyllä Jeesus opettaa hairahtaneet oikealle tielle,siinä luotan Herraamme,että hän minulle näyttää mikä on oikein. Sitähän usko on!!

Vierailija
36/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elisheva:

Mutta en todellakaan usko, että Jumala antaisi sinulle erityisluvan harjoittaa syntiä.

Et usko, mutta tiedätkö varmasti? Tuskinpa! Jospa Jumala onkin ottanut " luvassaan" huomioon seikkoja, joista sinulla, tavallisella kuolevaisella ei ole hajuakaan.

Ja jos Jumalan sana on tosiaankin niin yksioikoinen ja tulkinnanvaraton, miten selität sen, että kristillisä suuntauksia on niin lukuisia? Vai joutuvatko ortodoksit, anglikaanit, katoliset ym vaikkapa luterilaisten (en tiedä mitä suuntausta edustat) mielestä helvettiin?

Vierailija
37/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaa ja opastaahan kai voi, mutta eiköhän tuomitsemisen voisi jättää Jumalalle!

Vierailija
38/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harriet_:

Pistän vielä nämä:

2. Moos. 20:14

Älä tee huorin.

Matt. 5:28

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Matt. 19:18

Hän sanoi hänelle: " Mitkä?" Jeesus sanoi: " Nämä: ' Älä tapa' , ' Älä tee huorin' , ' Älä varasta' , ' Älä sano väärää todistusta' ,

Gal. 5:19

Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,

Kertoisitko viela, missa kohden Raamatussa, ja miten, on maaritelty tuo huorinteko, kiitos.

Vierailija
39/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenmamma:

Eli mika kristinuskon ja Raamatun mukaan on haureutta ja synnissa elamista? Miten Raamatussa on maaritelty naimisiinmeneminen, ovatko ne kirkkohaat Raamatun mukaisia? Asia on itselleni ihan outo, voisiko joku tietavampi valaista asiaa?

Tämä kiinnostaisi minuakin!

Vierailija
40/64 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei Jumalan lakeja voi ihminen alkaa soveltaa omiin tarkoitusperiin sopivaksi. Sinä haluat rakastaa maailmaa ja samalla saada palan taivasta, mutta molempia et voi saada. Valitse, rakasta maailmaa ja ole Jumalan vihollinen tai rakasta Jumalaa. Juuri näiden maallisten houkutuksien takia ihminen tekee syntiä, mutta maailmaa ei saa rakastaa. Tämmöiset asiat ovat esimerkiksi minulle hyvin selviä, mutta joka ei ole asiaa sisäistänyt, niin semmoisen on vaikea ymmärtää. Ja minä en ole täällä ketään tuominnut, vain sanonut asiat suoraan, jos teet tahallasi syntiä manalan portti raikaa ja jos et, niin taivasten valtakunta odottaa. Enkä minä sinulle tässä sano, että joudut helvettiin, vaan sanon mitä Jumala ja Jeesus ovat sanoneet, kuinka joudut Helvettiin ja kuinka pääset taivaaseen. Totta kai Jumalalla on päätösvalta, mutta minä vain kerroin täällä, että näin nämä Jumalan lait menee eli en minä sinua ole Helvettiin panemassa. Kerroin vain totuuden. Tuomitseminen kuultaa täällä ihan muiden tahojen kirjoituksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan