Seurustelisitko/asuisitko miehen kanssa, joka ei koskaan auta taloudellisesti?
Kysymys tulikin jo otsikossa. Eli olen seurustellut vuosia mieheni kanssa ja nyt hän haluaisi muuttaa yhteen. Mieheni tienaa moninkertaisesti sen mitä minä, mutta siitä huolimatta hän ei koskaan osta minulle edes huulipunaa tms. Ku n käymme ostoksilla hän ostelee itselleen kassitolkulla ja ihmettelee sitten enkö minä löydä mitään. Kun totean ettei ole varaa, hän vain katsoo vieressä ja jatkamme matkaa. En oleta hänen ostelevan minulle mitään isompia juttuja, mutta kyllä minua kieltämättä painaa, että edes huulipunaa tai hajuvettä hän ei osta minulle. Nyt olen alkanut miettimään jo eroakin. Minkä ihmeen vuoksi muuttaisin hänen kanssaan yhteen, kun en saisi kuin lisää siivottavaa ja kaksi eri elintasoa saman katon alla elävää tyyppiä.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Kysymys tulikin jo otsikossa. Eli olen seurustellut vuosia mieheni kanssa ja nyt hän haluaisi muuttaa yhteen. Mieheni tienaa moninkertaisesti sen mitä minä, mutta siitä huolimatta hän ei koskaan osta minulle edes huulipunaa tms. Ku n käymme ostoksilla hän ostelee itselleen kassitolkulla ja ihmettelee sitten enkö minä löydä mitään. Kun totean ettei ole varaa, hän vain katsoo vieressä ja jatkamme matkaa. En oleta hänen ostelevan minulle mitään isompia juttuja, mutta kyllä minua kieltämättä painaa, että edes huulipunaa tai hajuvettä hän ei osta minulle. Nyt olen alkanut miettimään jo eroakin. Minkä ihmeen vuoksi muuttaisin hänen kanssaan yhteen, kun en saisi kuin lisää siivottavaa ja kaksi eri elintasoa saman katon alla elävää tyyppiä.
Kysy suoraan, että "Turo-Jooseppi miksi et osta minulle edes huulipunaa" ei mies ajattele samoin kuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tapailin tässä jokin aika sitten miestä,joka asemansa puolesta oli tosi hyvätuloinen.
Sama juttu.Ja halusi muuttaa yhteen..kova ostelee itsellen kaikkea.
Tää juttu jäi miehen kanssa,kun en halunnut ottaa taloudellista riskiä,juuri tulotasoerojen takia.Mun rahat vaan ei samaa riitä.
Muutenkin epäilytti mies,vaikka ihan yhdessä liikuttiin kaikkialla..juteltiin paljon,mutta tavattiin ehkä kerran viikossa.Varmaan oli muut naiset kierrossa;)
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä itsestäni huolehtiva nainen. Olen töissä, mutta olen myös kolmen lapsen yksinhuoltaja ja maksan asuntolainaa talosta Helsingissä jne. Kun yksin maksaa talolainaa, autokulut, lasten harrastus- ja vaatekulut yms., ei kohtuullisen hyvästäkään palkasta jää juuri mitään käytettäväksi itseen. Senpä vuoksi ihmettelen kyllä, että mies joka ostaa nimenomaan ylimäärin (saa selvästi jotain kicksejä ostamisesta) kaikenlaista, ei vahingossakaan voi ostaa ikinä minulle mitään. Itse kyllä yritän viimeisistä rahoistanikin repiä aina rakkailleni. Mutta juuri tuo, että toinen on koko päivän shopannut kassikaupalla kaikkea maan päällä ja sitten minä olen vain kävellyt vieressä ja totean huulipunankin kohdalla, että en kyllä nyt pysty ostamaan ja toinen vaan toteaa, että aha. Niin kyllä kyyneleet silmissä välillä ajattelen, että onko tuo mies kenen kanssa muuttaa yhteen, kun ei mitään väliä vaikka toisella ei olisi mitään.
ap
Ja sä olet se joka roudaa peitot ja lakanat aina miesystävän luo ja se ei koskaan tule sun luokse ja aloitit taas uuden ketjun vaikka sulle on kautta rantain jo neuvoja annettu.
En käsitä miksi hukkaat aikaasi ihmiseen jonka sanat ja teot ovat noin ristiriidassa keskenään. Mä en ois katellu tuollasta edes vuotta, puhumattakaan että haluaisin ensisestään alentaa hyvätuloisen asumiskustannuksia muuttamalla hänen luokseen. Mies ei tajua sun tilannetta, ei omaa empatiakykyä joten veikkaan että jaksat roikkua hänessä vain jonkun täysin käsittämättömän tunnekoukun takia. Mitä saat tuolta suhteelta, hyvää seksiäkö vain? Kannattaako vain sen vuoksi voida noin hiton huonosti?
HALOO PAHVI!
Meillä on jonkinlainen tuloero myös, mies tienaa nettona tonnin enemmän kuin minä.
Molemmilla omia lapsia, ei yhteisiä.
Minä elätän lapseni ja mies omansa. Ja molemmat maksaa omat autonsa.
Muutoin mies maksaa paljon minunkin asioitani. Aina ulkonasyömiset, jos vain on rahaa nikn maksaa vaatteeni ja shoppailut. Viikonloppumatkat myös.
Kun häneltä loppuu rahat, niin sitten minä maksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikseen asuessa on mielestäni ok, että on omat rahat. Kun asetutaan saman katon alle, en ymmärrä
ollenkaan sitä, että toisella olisi eri elintaso kuin toisella. Yhdessä asuessa menot ja tulot ovat mielestäni yhteisiä. Ja ennen kuin täällä joku huutelee taas lompakkoloisesta, niin tällä hetkellä tienaan melkein tuplasti sen mitä mieheni. Joskus on ollut myös toisin päin, mutta rahat ovat aina olleet yhteisiä.
Joutuuko tuossa mallissa kysymään lupaa toiselta omiin tarpeisiinsa kun kyseessä on huulipunaan kalliinmat hankinnat?
Miten ihmisten muidenhuomioimiskyky on näin ankea? Käytät omia rahojasi niin, että muillekin jää jotain, tietenkin.
Mitä omia rahoja, jos ne on yhteisiä? Eli et voi ostaa esim. itsellesi huulipunaa, jos ei ole varaa Raunollekin ostaa?
Niin? Rahat ovat joko kummankin omia, tai yhteisiä. Jos ne ovat yhteisiä, niin juuri noin täytyy ajatella, kuin viimeiseksi esimerkissäsi sanoit. Lainaamasi teksti:
"Erikseen asuessa on mielestäni ok, että on omat rahat. Kun asetutaan saman katon alle, en ymmärrä ollenkaan sitä, että toisella olisi eri elintaso kuin toisella. Yhdessä asuessa menot ja tulot ovat mielestäni yhteisiä. Ja ennen kuin täällä joku huutelee taas lompakkoloisesta, niin tällä hetkellä tienaan melkein tuplasti sen mitä mieheni. Joskus on ollut myös toisin päin, mutta rahat ovat aina olleet yhteisiä. "
Että tämä sama aloittaja jaksaa. Jos luulet että tuo on normaali hyvä mies, petät itseäsi. Jos luulet että hän muuttuu, petät itseäsi. Kysymys onkin, MIKÄ juuri siinä miehessä on niin tärkeää sinulle että olet valmis valehtelemaan itsellesi kaikesta muusta?
Ei voi olla raha koska sitä hän nimenomaan ei anna. Ei lapset koska ne on sinulla. Ei että vain on joku mies koska niitä on muitakin. Sen täytyy olla juuri tuo mies. Luulen että hän on joku niin merkittävä, että ap:n kaverit ja suku k*see hunajaa kun saa mainita sen nimen. Mitenkään muuten en tuota ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Että tämä sama aloittaja jaksaa. Jos luulet että tuo on normaali hyvä mies, petät itseäsi. Jos luulet että hän muuttuu, petät itseäsi. Kysymys onkin, MIKÄ juuri siinä miehessä on niin tärkeää sinulle että olet valmis valehtelemaan itsellesi kaikesta muusta?
Ei voi olla raha koska sitä hän nimenomaan ei anna. Ei lapset koska ne on sinulla. Ei että vain on joku mies koska niitä on muitakin. Sen täytyy olla juuri tuo mies. Luulen että hän on joku niin merkittävä, että ap:n kaverit ja suku k*see hunajaa kun saa mainita sen nimen. Mitenkään muuten en tuota ymmärrä.
Mut ku mä rakastan sitä miestä... Tämähän on se yleisin syy olla huonossa suhteessa.
Suhteemme on muutoin hyvä ja keskusteleva. Mutta tuo minua vaivaa, kun en ole koskaan ennen ollut suhteessa, jossa mies ei ostaisi koskaan mitään, vaikka kukaan muu ei ole tienannut lähellekään nykymiehen tuloja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Suhteemme on muutoin hyvä ja keskusteleva. Mutta tuo minua vaivaa, kun en ole koskaan ennen ollut suhteessa, jossa mies ei ostaisi koskaan mitään, vaikka kukaan muu ei ole tienannut lähellekään nykymiehen tuloja.
ap
Loogista ajattelua, ihminen. Et siis ole koskaan ollut suhteessa noin itsekkään ihmisen kanssa. Eikä pitäisikään. Jotain itsesuojeluvaistoa!
Vierailija kirjoitti:
ap
No ihan selvästi tämä asia vaivaa sinua kauheasti kun teet siitä jatkuvasti aloituksia.
Kuvittele ulkopuolelta: "mies on muuten hyvä mutta haluan lapsia ja hän ei"
"Mies on muuten hyvä mutta olemme eri uskontoa, hän haluaa että käännyn ja minä en halua kääntyä"
"Mies on muuten hyvä mutta hän haluaa asua Ranskassa ja minä Suomessa"
Vastaus: jos se on asia jota et VOI tehdä, hänen pitäisi joustaa. Jos hän ei VOI joustaa, teille tulee ero.
Simple as that. Tuon faktan ympärillä sinä nyt kierrät kuin kissa kuumaa puuroa, etkä halua myöntää. Mutta niin se vaan on. Päästä irti.
Lisään vielä: sinä et VOI joustaa koska sinulla ei riitä siihen rahat. Hän ei halua joustaa. Et edes pyydä häneltä rahaa, vain elämistä sinun tasolla. Mutta hän ei halua. Ei, etteikö voi, hän ei HALUA. Ja tuota sinä pidät hyvänä suhteena ja hyvänä miehenä. Huoh.
Voin seurustella tulotasosta riippumatta, mutta yhdessä asumisessa edellytän, että miehen tulotaso on samaa suuruusluokkaa kuin omanikin.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai miehen kuuluu vähintään herrasmiehenä maksaa ravintolassa ja muistaa lahjoilla toisinaan.
Ja naisen ei kuulu?
En tajua. Miksi sen miehen pitäisi mitään maksaa, edes sitä huulipunaa? Miten joku kehtaa sellaista kerjätä ja eroa miettiä? Siksi, kun toinen ei kustanna kumppanin hankintoja? Siis mitä ihmettä?
Pitäisi olla itsestään selvää, että sen mukaan ostaa mitä tienaa. Jos ei ole varaa johonkin, sitä ei osteta eikä varsinkaan kerjätä muilta. Ja kyllä, kerjäämistä tuo on vaikka ei ole ääneen kerjännyt.
Vierailija kirjoitti:
En tajua. Miksi sen miehen pitäisi mitään maksaa, edes sitä huulipunaa? Miten joku kehtaa sellaista kerjätä ja eroa miettiä? Siksi, kun toinen ei kustanna kumppanin hankintoja? Siis mitä ihmettä?
Pitäisi olla itsestään selvää, että sen mukaan ostaa mitä tienaa. Jos ei ole varaa johonkin, sitä ei osteta eikä varsinkaan kerjätä muilta. Ja kyllä, kerjäämistä tuo on vaikka ei ole ääneen kerjännyt.
Kaikki eivät halua elää kylmässä liitossa, missä ei ikinä huomioida toista mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Jotenkin vielä ymmärtäisin, jos ap olisi pienituloinen. Mutta hän on suurituloinen ja on varaa omakotitaloon Helsingissä, vaikka on kolmen lapsen yksinhuoltaja. On ihan oma valinta, haluaako maksaa itsensä kipeäksi asuntolainaa vai ostaisiko joskus itselleen huulipunankin.
Minä tein sen virheen. Asun liian kalliissa asunnossa ja köyhdyn, koska mies halusi tietyn elintason ja kun joku muukin makselee kuluja niin hän säästää hyvin. Minä velkaannun kun tuloni tippuivat lapsen myötä. Avoliitto ja lapsi siis, niin pärjäisin paremmin kun eroaisimme. Yksinhuoltajakorotukset ja elatusapu jne. Miehelle kun se raha on minua tärkeämpää niin lämmittäköön se raha häntä öisin. Vielä kuitenkin kituutan lapsen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kerjäämistä jos se on vain ajatus päässä. Se vaan kertoo apeelle että mies rakastaa rahojaan enemmän kuin apeeta ja asia tulee aina olemaan niin. Jätä se pihisika.
Mitä omia rahoja, jos ne on yhteisiä? Eli et voi ostaa esim. itsellesi huulipunaa, jos ei ole varaa Raunollekin ostaa?