Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seurustelisitko/asuisitko miehen kanssa, joka ei koskaan auta taloudellisesti?

Vierailija
17.01.2017 |

Kysymys tulikin jo otsikossa. Eli olen seurustellut vuosia mieheni kanssa ja nyt hän haluaisi muuttaa yhteen. Mieheni tienaa moninkertaisesti sen mitä minä, mutta siitä huolimatta hän ei koskaan osta minulle edes huulipunaa tms. Ku n käymme ostoksilla hän ostelee itselleen kassitolkulla ja ihmettelee sitten enkö minä löydä mitään. Kun totean ettei ole varaa, hän vain katsoo vieressä ja jatkamme matkaa. En oleta hänen ostelevan minulle mitään isompia juttuja, mutta kyllä minua kieltämättä painaa, että edes huulipunaa tai hajuvettä hän ei osta minulle. Nyt olen alkanut miettimään jo eroakin. Minkä ihmeen vuoksi muuttaisin hänen kanssaan yhteen, kun en saisi kuin lisää siivottavaa ja kaksi eri elintasoa saman katon alla elävää tyyppiä.

Kommentit (194)

Vierailija
41/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihit on peestä kirjoitti:

En todellakaan muuttaisi!

Asuin 12v yhdessä todella pihin miehen kanssa ja siinä oli 12v liikaa. En vain osannut lähteä suhteesta, kun toinen lupasi kokoajan muuttua ja hölmönä uskoin. Suhde oli vielä ensimmäinen kunnon seurustelusuhde, niin sekin teki lähdöstä vaikeaa.

Hän tienasi 15 000mk/kk ja minä opiskelin. Jouduin ottamaan opintolainaa ja käymään äidin jääkaapilla, että pystyin elämään. Hän vaati maksamaan vuokrasta, sähköstä, vedestä yms. puolet ja osti vain omat ruokansa (kävi myös paljon kotonaan syömässä). Hänellä oli rikkaat vanhemmat ja paljon omia säästöjä. Osteli omaan harrastusasiaan liittyen melkein 40 000mk jutun ja vaihtoi autoa tiheään. Vapaa-aikaa ei vietetty ollenkaan yhdessä, koska hänellä oli nuo omat tärkeät harrastuksensa. Olin hänelle vain siivooja, pyykkääjä ja sänkykaveri.

Kun vihdoin uskalsin lähteä (löysin toisen miehen) suhteesta, niin tajusin vielä paremmin millaisen paskiaisen kanssa olen kuluttanut elämästäni 12 vuotta! Ei enää ikinä!

Ai että miehen pitäisi elättää sinut vai?

Vierailija
42/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että pihi pihtaa myös kaikkea muuta, ei pelkästään rahaa. Hän pihtaa myös kiitosta ja kehuja. Kaikesta on vaikea luopua. Kaikki on jotenkin itseltä pois. Eli pihiys on sidoksissa kateuteen.

Antelias taas haluaa toteuttaa toisen mielihaluja. Ei pelkästään rahallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille! Tuota mieltä minäkin olen. Mies lähiaikoinakin monesti ihmetellyt mm. kuinka jaksan, kun teen välillä kahta työtä ja hoidan samalla yksin kolme lasta heidän koulut, harrastukset, kuljettamiset, kotityöt jne. Totea vaan, että yllä sulla on rankkaa ja kertoo samalla miten on makoillut sohvalla itse illan.  Kyllä täytyy tosiaan ihmetellä miehen käytöstä. Jos oma rakkaani raataisi henkihieverissä, niin kyllä minä minä nyt jotain ilahduttavaa hänelle edes joskus ostaisin.

ap  

Miksi miehen pitäisi olla vastuussa sinusta ja sinun lapsistasi?

Vierailija
44/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä oon naimisissa tuommoisen kanssa. Oon itse aikaisemmin tienannut hyvin, mutta tällä hetkellä  rahat on todella tiukassa. Hoidan kuitenkin oman osuuteni tavalla tai toisella miten kykenen (eli 50% menoista), koska tähän mies on tottunut ja hänen mielestä oon itse ryssinyt tilanteeni. 

Itselle en pysty edes sukkahousuja tai puuteria ostamaan tällä hetkellä, koska kaikki rahat menevät lapsiin ja kodin juokseviin kuluihin + asumisen ja elämän kiinteisiin kuluihin. 

Ihan kiva tilanne joo. Mies itse keikkuu verotulojen nettilistoilla.

Eroa.

Voisitko perustella miksi pitäisi erota? Eikö ennemmin asioiden muuttaminen olisi parempi ja rakkaudellisempi vaihtoehto tai jos se ei onnistu, niin sen hyväksyminen että toinen on mikä on? Se olisi todellista rakkautta, ei se, että otetaan köyhempi jos varakas ei anna rahaa.

Vierailija
45/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja minä en siis ole pienituloinen, vaan ihan hyvin toimeentuleva, mutta kun elättää Helsingissä neljä henkeä yksin, niin rahaa ei kyllä omiin tarpeisiin jää. Minunkin mieheni siis paljon enemmän kuin hyvätuloinen, verolistojen kärjessä keikkuu.

Olenkin alkanut miettimään, että ennemmin asun yksin omassa talossani, kun elän kulisseissa hienossa talossa hänen kanssaan. Miksi ihmeessä maksaisin luksustalosta ja asuisin hänen kanssaan ja samaan aikaan miettisin miten saisin omien rikkinäisten kenkien tilalle uudet. Ja samaan aikaan avomies esitteli kymmeniä uusi jumalattoman kalliita merkkikenkiään. Mielestäni sellainen ei kuulu perheeseen. On alkanut tuntua, että mieluummin asun yksin ja vastaan rahoista ja ostoista itse, mutta en myöskään joudu aikuisen ihmisen sotkuja siivoilemaan (keittiökaappien ovet jäävät auki aina kun niillä käydään, pöydät on täynnä tavaraa jne.).

ap  

Mua alkoi melkein itkettämään kun kiukutti ja tuli niin paha mieli sun puolesta.

Hitto mikä itsekäs kuspää äijä.

Älä tuhlaa elämääs paskaläjään kun maailma on täynnä tosi ihania ja kivoja miehiä!

Vierailija
46/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että pihi pihtaa myös kaikkea muuta, ei pelkästään rahaa. Hän pihtaa myös kiitosta ja kehuja. Kaikesta on vaikea luopua. Kaikki on jotenkin itseltä pois. Eli pihiys on sidoksissa kateuteen.

Antelias taas haluaa toteuttaa toisen mielihaluja. Ei pelkästään rahallisia.

Tuo on NIIN totta mitä kirjoitit.

Vierailija
47/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on itsestään selvää, ainakin näin opiskelusta ja toisen työttömyyden johtuneiden köyhäilyvuosien jälkeen, että jos minä valmistumisen jälkeen pääsen töihin, en halua olla ainoa, joka niistä rahoista hyötyy. Meistä ei myöskään kumpikaan ole parisuhteessa rahojensa kanssa, joten molemmille on ollut selvää se, että se kenellä on enemmän rahaa, on myös enemmän vastuussa yhteisistä menoista. Mutta kumpikaan meistä ei yritäkään hyötyä toisesta tai loisia, niin jako on ollut helppo eikä rahasta ole ikinä tarvinnut riidellä. Jos mulla olisi merkittävästi enemmän rahaa kuin miehellä, niin ihan varmasti rahoittaisin sen harrastuksia ja pieniä ostoksia, koska haluaisin tehdä hänen elämästään mielekkäämpää tilanteessa jossa hänellä itsellään ei olisi siihen varaa.

Sinähän juuri yrität hyötyä miehestäsi taloudellisesti.

Miksi et tienaa omia rahojasi ja maksa omia menojasi?

Vierailija
48/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on oikeus etsiä mies, joka haluaa tukea häntä taloudellisesti, mutta itse olisin sitä mieltä, ettei minun toisesta riippumattomat valintani (lapseni, asuntolaina) saisi olla taakkana kellekään. Mitä se mies siitä hyötyy, että rahoittaa niitä?

Vierailija
49/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin 12v yhdessä todella pihin miehen kanssa ja siinä oli 12v liikaa. En vain osannut lähteä suhteesta, kun toinen lupasi kokoajan muuttua ja hölmönä uskoin. Suhde oli vielä ensimmäinen kunnon seurustelusuhde, niin sekin teki lähdöstä vaikeaa.

Hän tienasi 15 000mk/kk ja minä opiskelin. Jouduin ottamaan opintolainaa ja käymään äidin jääkaapilla, että pystyin elämään. Hän vaati maksamaan vuokrasta, sähköstä, vedestä yms. puolet ja osti vain omat ruokansa (kävi myös paljon kotonaan syömässä). Hänellä oli rikkaat vanhemmat ja paljon omia säästöjä. Osteli omaan harrastusasiaan liittyen melkein 40 000mk jutun ja vaihtoi autoa tiheään. Vapaa-aikaa ei vietetty ollenkaan yhdessä, koska hänellä oli nuo omat tärkeät harrastuksensa. Olin hänelle vain siivooja, pyykkääjä ja sänkykaveri.

Kun vihdoin uskalsin lähteä (löysin toisen miehen) suhteesta, niin tajusin vielä paremmin millaisen paskiaisen kanssa olen kuluttanut elämästäni 12 vuotta! Ei enää ikinä!

Elättäminen ja arkeen osallistuminen oman varallisuuden mukaan on pikkuisen eri asia. Mä en ymmärrä miten joku voi olla niin kiinni rahoissaan, ettei pysty senttiäkään laittamaan kumppaniinsa. Ei tuossakaan viestin kirjottaja varmaan olisi ollut vaatimassa, että mies maksaa kaiken, mutta on se nyt herranjestas täyttä hulluutta pistää AVOPUOLISO käymään vanhempiensa jääkaapilla ja ostaa ruokaa vaan itselleen? Toinen tienaa satasia ja toinen kymmeniä tuhansia niin millä järjellä siinä laitetaan kaikki puoliksi? Miksi kukaan haluaisi ajaa kumppaninsa niin ahtaalle? Jos osallistuu oman varallisuutensa mukaan, ei siipeile. Jos ei osallistu, siipeilee. Ja kun joku taas alkaa höpöttää jotain miehistä ja naisista, niin tarkennetaan nyt että koskee molempia sukupuolia.

Vierailija
50/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama tyyppi. Mikä siinä miehessä on niin hienoa, että jaksat vuositolkulla roikkua tuossa samassa tilanteessa ja toivoa että se muuttuisi mihinkään? Odotatko että jossain vaiheessa alkaisit pääsemään osingoille miehen omaisuudesta vai miksi et ole vieläkään eronnut? Onko mies edes hommannut lakanat ja peitot lapsillesi kotiinsa vai vieläkö raahaat niitäkin mukana aina viikonloppuisin?

Vierailija
51/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja minä en siis ole pienituloinen, vaan ihan hyvin toimeentuleva, mutta kun elättää Helsingissä neljä henkeä yksin, niin rahaa ei kyllä omiin tarpeisiin jää. Minunkin mieheni siis paljon enemmän kuin hyvätuloinen, verolistojen kärjessä keikkuu.

Olenkin alkanut miettimään, että ennemmin asun yksin omassa talossani, kun elän kulisseissa hienossa talossa hänen kanssaan. Miksi ihmeessä maksaisin luksustalosta ja asuisin hänen kanssaan ja samaan aikaan miettisin miten saisin omien rikkinäisten kenkien tilalle uudet. Ja samaan aikaan avomies esitteli kymmeniä uusi jumalattoman kalliita merkkikenkiään. Mielestäni sellainen ei kuulu perheeseen. On alkanut tuntua, että mieluummin asun yksin ja vastaan rahoista ja ostoista itse, mutta en myöskään joudu aikuisen ihmisen sotkuja siivoilemaan (keittiökaappien ovet jäävät auki aina kun niillä käydään, pöydät on täynnä tavaraa jne.).

ap  

Mua alkoi melkein itkettämään kun kiukutti ja tuli niin paha mieli sun puolesta.

Hitto mikä itsekäs kuspää äijä.

Älä tuhlaa elämääs paskaläjään kun maailma on täynnä tosi ihania ja kivoja miehiä!

Eli mies on paskaläjä jos vaatii että AP maksaa omat kulunsa?

Vierailija
52/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elättäminen ja arkeen osallistuminen oman varallisuuden mukaan on pikkuisen eri asia. Mä en ymmärrä miten joku voi olla niin kiinni rahoissaan, ettei pysty senttiäkään laittamaan kumppaniinsa. Ei tuossakaan viestin kirjottaja varmaan olisi ollut vaatimassa, että mies maksaa kaiken, mutta on se nyt herranjestas täyttä hulluutta pistää AVOPUOLISO käymään vanhempiensa jääkaapilla ja ostaa ruokaa vaan itselleen? Toinen tienaa satasia ja toinen kymmeniä tuhansia niin millä järjellä siinä laitetaan kaikki puoliksi? Miksi kukaan haluaisi ajaa kumppaninsa niin ahtaalle? Jos osallistuu oman varallisuutensa mukaan, ei siipeile. Jos ei osallistu, siipeilee. Ja kun joku taas alkaa höpöttää jotain miehistä ja naisista, niin tarkennetaan nyt että koskee molempia sukupuolia.

Minkälainen aikuinen ihminen käy vanhempiensa jääkaapilla? Miksi AP ei mene töihin?

Normaali aikuinen ihminen elättää itsensä eikä elä vanhempiensa siivellä eikä puolisonsa siivellä

Vierailija
53/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No seurustellessahan taloudellinen auttaminen on ihan eri asia kuin yhdessä asuessa. Seurustellessa toisella ei ole mitään velvoitetta auttaa minun ostoksissani, mutta yhteen muuttaessa on syytä olla selvillä miten vuokra, sähkö, netti, ruuat jne maksetaan ja kenen pussista. Ja jos nämä menevät kaikki tai suurin osa sen varakkaampien rahoista, niin on syytä puhua suoraan onko toinen asian kanssa ok ja odottaako jotain (esim kaikkien kotitöiden tai ruuan tekoa) vastineeksi. Ja odotatko sinä, että yhteen muutettuanne miehen pitäisi ostaa sinulle vaatteet ja huulipunat? Tai lähtekää nyt ensin siitä, että onko teillä sama käsitys siitä mikä on ok vuokra, ja miten tulevaisuudessa maksetaan yhteiset huonekalut, matkat jne.

Vierailija
54/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on itsestään selvää, ainakin näin opiskelusta ja toisen työttömyyden johtuneiden köyhäilyvuosien jälkeen, että jos minä valmistumisen jälkeen pääsen töihin, en halua olla ainoa, joka niistä rahoista hyötyy. Meistä ei myöskään kumpikaan ole parisuhteessa rahojensa kanssa, joten molemmille on ollut selvää se, että se kenellä on enemmän rahaa, on myös enemmän vastuussa yhteisistä menoista. Mutta kumpikaan meistä ei yritäkään hyötyä toisesta tai loisia, niin jako on ollut helppo eikä rahasta ole ikinä tarvinnut riidellä. Jos mulla olisi merkittävästi enemmän rahaa kuin miehellä, niin ihan varmasti rahoittaisin sen harrastuksia ja pieniä ostoksia, koska haluaisin tehdä hänen elämästään mielekkäämpää tilanteessa jossa hänellä itsellään ei olisi siihen varaa.

Sinähän juuri yrität hyötyä miehestäsi taloudellisesti.

Miksi et tienaa omia rahojasi ja maksa omia menojasi?

Siis mitä ihmettä? Selitätkö, kun mä en nyt yhtään saa kiinni miten tuo liittyi kirjoittamaani viestiin. Minä olen opiskelija ja mies on työtön. Vaikea hyötyä toisen työttömarkkinatuesta. Ja puhuin tilanteesta jossa minä olisin töissä ja mies työtön/muuten vähillä rahoilla ja ylipäänsä meidän suhtautumisesta rahaan. Joskus kun mulla kusi raha-asiat, mies maksoi enemmän vuokraa. Joskus meillä on pihtailtu ruuassa ja eletty köyhemmin, koska mies on ostanut itselleen jonkun isomman ostoksen. Ja kyllä, ajattelin ihan itse käydä töissä ja tienata omat rahani, mutta jos tilanne on aikanaan sellainen, käytän siitä mielelläni myös osan mieheeni, koska hänen hyvinvointinsa ja onnellisuutensa on tärkeämpää ja tuo minulle enemmän iloa kuin ne rahat.

Vierailija
55/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen aikuinen ihminen käy vanhempiensa jääkaapilla? Miksi AP ei mene töihin?

Normaali aikuinen ihminen elättää itsensä eikä elä vanhempiensa siivellä eikä puolisonsa siivellä

Ja taas on maailma just niin mustavalkoinen, että on vain siipeilyä ja kaiken jakamista sentilleen tasan.

AP on töissä. Tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja, johon tuossa viitattiin, oli aikanaan opiskelija kun joutui turvautumaan vanhempiensa apuun. Mutta onneksi joidenkin ihmisten maailmassa taloudelliset vaikeudet on kuvitelmia vaan, kun ainahan voi vaan mennä ja marssia töihin, joista vielä aina maksetaan sellaista palkkaa, että sillä tulee varauksetta toimeen.

Ei siinä, kannattaa pariutua ihmisen kanssa jonka suhtautuminen rahaan on samanlainen kuin itsellä. Itse onneksi löysin kumppanin, jonka kanssa voidaan puhua myös meidän rahoista, eikä aina vaan sinun ja minun rahoista. Muut tehkööt niinkuin haluaa.

Vierailija
56/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipuna ei ole välttämättömyys. En kehtaisi pyytää miestä maksamaan. Mitä ap miehen rahan käyttöön tulee niin ei kuulosta hyvältä kun ostaa kassikaupalla krääsää.

Vierailija
57/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu = tasa-arvo

Eihän se noin mene, että on mitään vitun tasa-arvoa tuossa sun mallissa, jos on eroa varallisuudessa ja tuloissa. Ja miksi ihmeessä pitäisikään olla tasa-arvoa?

Kylä olettaisin myös paremmin tienaavan naisen haluavan ilahduttaa pienituloista miesystäväänsä pienellä lahjalla edes joskus. Varsinkin kun yhteenmuutto otettu keskusteluun, on pakko herätä raha-asioihin.

No voi herranjestas, kyllä mä ainakin ostelen mun hyvin pienituloiselle miehelle milloin mitäkin, olen muun muassa ostanut melkein kaikki hänen vaatteensa. Ei ole mikään sukupuolikysymys.

Vierailija
58/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaisin tuota otsikkoa sen verran, että taloudellisesta avusta seurusteluaikana tuli mieleen rahalaina. Ja lainat maksetaan takaisin enkä ikinä haluaisi olla tilanteessa että olisin velkaa seurustelukumppanilleni! Voin vipata kavereilta, vanhemmiltani... Yleensä Visalta, jopa pankista.

Mitä taas tuohon suurempaan kysymykseen tulee, niin en muuttaisi yhteen, enkä taitaisi jatkaa seurusteluakaan. Jotkut näistä sankareista retostelevat jälkikäteen, miten onnekkaasti välttivät rahojensa perässä olleen naisen - koska jättäessään moisen paljastivat todellisen luontonsa, sen miten kärkkyivät vaan rahoja.

Miehellä ei ole tässä tapauksessa mitään muuta syytä ostaa sinulle yhtään mitään kuin se, että hän haluaa ilahduttaa. Eikä hän taida haluta ilahduttaa.

Sinun rahatilanteesi tulee helpottamaan ajan myötä. Siihen menee vuosia ihan varmasti, mutta tuollainen luonne ei muutu.

Vierailija
59/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tässä on edes kyse rahasta. Jos huokailisit kotona että "vitsi kun olen lyhyt enkä ylety tonne ylähyllylle" niin pitkä miehesi luultavasti sanoisi "aha" ja jatkaisi matkaa. Haluatko olla tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
60/194 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama provoilija on tehtaillut tätä samaa provoaan eri muodoissaan palstalle jo vuoden.

Jos yh-äidillä on varaa maksaa asuntolainaa ja lasten harrastukset, on se nyt perkeleen ihme, ettei omaan huulipunaan ole varaa.