Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä 24 tunnin työajan lisäyksestä?

Vierailija
16.01.2017 |

Tuleeko se sinun työhösi? Millä tavoin on toteutettu? Teetkö vuorotyötä vai "virka-aikaa"?

Minä ainakin pääsen tästä ihanuudesta nauttimaan. Minulla on liukuva työaika, mutta siis päivittäiseen työaikaan lisätään se 6 min. Pitää oppia uuteen 7h 21 min työaikaan. Tuntuu jotenkin hassulta tuollainen epämääräinen aika, mutta ei aiheuta suurempia tunteita.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mun työhön eikä mulla ole oikein mielipidettä asiaan.

Vierailija
2/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla tai minkälaista työtä teet? Kysyn ihan mielenkiinnosta, kun tämän piti kuitenkin koskea lähes kaikkia palkansaajia.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta meihin mitenkään. Tilitoimistossa olen. 

Vierailija
4/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lisätty kanssa päivittäiseen työaikaan. Työpäivän pituus nyt 7.46 (sis. taukoja 45 min.)

Ei tuo nyt iso lisäys oo, mutta idea on jäänyt mulle epäselväksi. Vähemmän työtekijöitä tarvitaan ja ison hyvää tulosta tekevän pörssiyrityksen osakkeen omistajien taskuun kilahtaa taas vähän enemmän rahaa.

Vierailija
5/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 palkatonta työpäivää vapaapäivinä, en ole menossa, saikutan. Vuorotyö.

Vierailija
6/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule meidän alalle joten ei kosketa mitenkään.

Vierailija
7/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla tai minkälaista työtä teet? Kysyn ihan mielenkiinnosta, kun tämän piti kuitenkin koskea lähes kaikkia palkansaajia.

Ap

It-alalla asiantuntijatehtävissä. Työnantaja ei pitänyt 24 tunnin vuosittaista työajan lisäystä tarpeellisena. 

Vierailija
8/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lisätty kanssa päivittäiseen työaikaan. Työpäivän pituus nyt 7.46 (sis. taukoja 45 min.)

Ei tuo nyt iso lisäys oo, mutta idea on jäänyt mulle epäselväksi. Vähemmän työtekijöitä tarvitaan ja ison hyvää tulosta tekevän pörssiyrityksen osakkeen omistajien taskuun kilahtaa taas vähän enemmän rahaa.

Mullakin vähän tuo idea epäilyttää ja siksikin halutti kysella mieipiteitä. Pitää katsoa, lähteekö nyt Suomi nousuun ;)

Ap

Vierailija
9/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi järkevämpää vähentää työaikaa, ja paökata useampi työntekijä. Päästä eroon työttömistä ja lisätä siten ostovoimaa ja vähentää tukien maksua.

Vierailija
10/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule meilläkään. Jos tulisi niin ei 6 minuutin pidennys vaikuttaisi ainakaan tuottavuuteen. Luultavasti kahvitauko pitenisi aen verran.

Vierailija
11/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monelle näköjään ei tule lisäystä. Ajattelin, että olisi tullut laajemmin kun sitä KIKYä on niin yhteisinä talkoina mainostettu.

Tai sitten tämä on jo niin puhki koluttu aihe, ettei lisäystä saaneet jaksa tulla kommentoimaan.

Ap

Vierailija
12/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kuin AP:lla eli päivittäinen työaika helmikuun alusta 7 h 21 min.

Ei tästä ole omassa työssäni (valtiolla asiantuntijana) yhtään mitään hyötyä ja ottaa päähän, ettei kuitenkaan edes koske kaikkia kuten tästä ketjustakin on jo nähty. On siis tietenkin ihan ok, jos työnantaja on sitä mieltä, että ei ole hyötyä ja siksi ei oteta käyttöön, mutta valtiotyönantaja ei voi edes harkita asiaa vaan koskee kaikkia oli hyötyä tai ei.

Vierailija
13/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kirjoittanut sooparin jo 10 v sitten että mulla ei ole työaikaa

Vierailija
14/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä ollut aivan perseestä, muutenkin vain se viisi viikkoa lomaa vuodessa niin ajatus kolmesta lisätyöpäivästä sai jo vereni kiehumaan. Onneksi meidän firmassa paikallisesti sovittiin lyhenettävän kahvitaukoja.

Vierailija
15/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat yksityisellä on jo vuosia tehneet tuon ja enemmänkin

Vierailija
16/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kirjoittanut sooparin jo 10 v sitten että mulla ei ole työaikaa

Harmi kun kaikilla aloilla ei tosiaan ole tällaista mahdollisuutta :) veikkaan, että meilläkin se pitkään kahvitaukoilevien määrä vain kasvaa.

Ap

Vierailija
17/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli, olen teollisuudessa, ylempänä toimihenkilönä. nyt pitää sitten jollain erillisseuramnalla seurata näitä. Mä teen jo nyt ja taatusti kaikki muutkin sen 24 tuntia leikiten vuodessa ylimääräistä palkatonta ylityötä.

Vierailija
18/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama kuin AP:lla eli päivittäinen työaika helmikuun alusta 7 h 21 min.

Ei tästä ole omassa työssäni (valtiolla asiantuntijana) yhtään mitään hyötyä ja ottaa päähän, ettei kuitenkaan edes koske kaikkia kuten tästä ketjustakin on jo nähty. On siis tietenkin ihan ok, jos työnantaja on sitä mieltä, että ei ole hyötyä ja siksi ei oteta käyttöön, mutta valtiotyönantaja ei voi edes harkita asiaa vaan koskee kaikkia oli hyötyä tai ei.

Eli vieläkin teet vähemmän kuin yksityisellä. Siellä työpäivä on 7,5 h

Vierailija
19/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika piteni 8h56min pituiseksi. Aivan kun ei muutenkin olisi tarpeeksi pitkä päivä.

Vierailija
20/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli, olen teollisuudessa, ylempänä toimihenkilönä. nyt pitää sitten jollain erillisseuramnalla seurata näitä. Mä teen jo nyt ja taatusti kaikki muutkin sen 24 tuntia leikiten vuodessa ylimääräistä palkatonta ylityötä.

Niin eli te vaan merkkaatte työt työksi ja avot työaika tuli pidennettyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi