Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä 24 tunnin työajan lisäyksestä?

Vierailija
16.01.2017 |

Tuleeko se sinun työhösi? Millä tavoin on toteutettu? Teetkö vuorotyötä vai "virka-aikaa"?

Minä ainakin pääsen tästä ihanuudesta nauttimaan. Minulla on liukuva työaika, mutta siis päivittäiseen työaikaan lisätään se 6 min. Pitää oppia uuteen 7h 21 min työaikaan. Tuntuu jotenkin hassulta tuollainen epämääräinen aika, mutta ei aiheuta suurempia tunteita.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ihan ymmärrä miten tällä työajan lisäyksellä parannetaan tuottavuutta...? Ei jotenkin vain aukea mulle. 

Ja tämä ei koske mua lainkaan. Mun työaika ei lyhene eikä pitene tästä päätöksestä. 

Vierailija
22/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Jää enemmän miljoonia Sipulin bisneksiin pumpattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon 6 minuuttia enää tuntuis näissä päivissä. Tänäänkin tein pikkusen vajaat 15h päivän.

Kaikki on niin suvteellista...

Vierailija
24/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule mitään muutoksia. Olisi ollut työnantajalle isompi homma järjestellä se lisäaika työpäiviin.

Vierailija
25/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuski kirjoitti:

Ei paljon 6 minuuttia enää tuntuis näissä päivissä. Tänäänkin tein pikkusen vajaat 15h päivän.

Kaikki on niin suvteellista...

Eipä minullakaan se 6 minuuttia missään tunnu. Jatkuvasti teen pitempää päivää ja siksi se ei aiheutakaan suuria tunteita. Suurimmalle osalle näyttääkin olevan aika sama. Yllättävän vähän negatiivista kommenttia.

Ap

Vierailija
26/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee 30 min. johonkin työpäivään viikossa, ei saa tehdä 6 min. joka päivä, koska olisi liian vaikea valvoa. Sosiaaliala, ei kellokorttia käytössä.

Vierailija
27/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi pitänyt tehdä kokonaisina päivinä. Esim. loppiainen, vappu ja juhannus. Kaikki muut suostuivat paitsi minä. Teen 1,5 tuntia ekstraa/3 viikkoa.

Vierailija
28/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulee 30 min. johonkin työpäivään viikossa, ei saa tehdä 6 min. joka päivä, koska olisi liian vaikea valvoa. Sosiaaliala, ei kellokorttia käytössä.

Unohdin kertoa, että työpäivät nyt klo 8-16 ja työpäivän sisällä pakko pitää 30 min. tauko. Eli jokin pv on nyt 8-16.30, yleensä kokouspäivänä, ja sitä ei voi itse valita. Tarhan tädit kiittää, kun joudun hakemaan lapsen vasta klo 17.10 jonakin päivänä viikossa. Mies menee töihin myöhemmin ja pääsee vasta viideltä, paitsi joskus hänellä arkivapaa ja töitä lauantaina.

Vierailija
29/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtee vuodessa kolme vapaapäivää. Jotain neljän tunnin päiviä on myös tulossa vai onko ne vaihtoehtoisia, mutta olen ymmärtänyt, että kolmen päivän lisäksi.

En ole ollut palavereissa. Olen ollut vapaalla ja en ole ehtinyt palavereihin työkiireiltä 😔

Meillä työnantaja tekee bisnestä tällä. Papereissakin luki, että sijaisia tarvitaan vähemmän...

Kun olisi edes jaksamista tulevat työvuorolistat, mutta ei. Usein monta vapaapäivää hyvin lyhyen ajan sisään ja sitten riittää ykkösvapaita.

Ei tämä työtyytyväisyyttä nosta. Tyytyväinen työntekijä on tuottoisampi.

Kokki

N 42v

Vierailija
30/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengellisen työn tekijöillä ei ole työaikaa vaan viisi työpäivää viikossa ja kaksi vapaata. Jouluna, juhannuksena ja pääsiäisenä.

Vierailija
31/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin ärsyttää ihan periaatteen vuoksi, sillä tää osuu jälleen kerran melko pienipalkkaisiin (etenkin naisvaltaisiin) aloihin. Hyvinpalkattujen asiantuntijoiden tunteja kun ei aina niin tarkasti seurata. Ja tuntuu että esim hoito- ja palvelualalla kiky on otettu johdon toimesta riemuiten vastaan, kun taas muilla aloilla on painettu villasella tai esim. sovittu että työntekijät harrastavat liikuntaa sen 2h/kk enemmän.

Vierailija
32/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hemmetin perseestä kun meillä tuppaa suunnittelutoimistossa muutenkin menemään yli niin nyt vaan tunteihin lätkästään 30min viikossa lisää.

Vierailija
33/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli, olen teollisuudessa, ylempänä toimihenkilönä. nyt pitää sitten jollain erillisseuramnalla seurata näitä. Mä teen jo nyt ja taatusti kaikki muutkin sen 24 tuntia leikiten vuodessa ylimääräistä palkatonta ylityötä.

Niin eli te vaan merkkaatte työt työksi ja avot työaika tuli pidennettyä

En ole tuo äskeinen, mutta mulla on sama systeemi: ylitöistä otetaan kiky-tunnit. Kolmasosa on jo tehty. Eli tätä vauhtia tuottavuusloikka on saavutettu helmikuun puolivälissä, ja sen jälkeen alkaa laskutus.

Ennen olin hölmö ja tein ilmaiseksi.

Vierailija
34/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä 24 tunnin lisäyksestä?

Vierailija
35/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin ärsyttää ihan periaatteen vuoksi, sillä tää osuu jälleen kerran melko pienipalkkaisiin (etenkin naisvaltaisiin) aloihin. Hyvinpalkattujen asiantuntijoiden tunteja kun ei aina niin tarkasti seurata. Ja tuntuu että esim hoito- ja palvelualalla kiky on otettu johdon toimesta riemuiten vastaan, kun taas muilla aloilla on painettu villasella tai esim. sovittu että työntekijät harrastavat liikuntaa sen 2h/kk enemmän.

Ne hyvin palkatut asiantuntijat tekevät jo valmiiksi paljon enemmän ekstraa kuin sen 6 minuuttia. Siinäpä se syy.

Meillä lähtee maaliskuun alussa saldosta 24 tuntia. Jokainen saa sitten itse valita, että miten tekee tunnit sisään. Minä yritän saada mahdollisimman paljon kerättyä ennakkoon. Ihan ok mielestäni. Toivon todella, että tämä kiky hyödyttää edes jotenkin.

Vierailija
36/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun paskalla puoli tuntia viikossa enemmän työaikana.

Vierailija
37/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen 6 min pv voi vaihtaa vaikka vaatteita työpäivän päätteeks tai käydä kakalla töissä!

Vierailija
38/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistän itseni eli ei mulla mitenkään. Mies on teknisessä asiantuntijatyössä yksityisellä eikä ole kuulemma puhuttu mitään työajan lisäyksestä.

Vierailija
39/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Suomi menee hautaan saappaat jalassa. Tämä on totuus, vaikka suomalaiset eivät sitä usko.

Vierailija
40/63 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, saldoista viedään joka kuukausi.  PIdän ylimääräisen kahvitauon joka päivä tai unohdan leimata omia asiotani ulos työaikapäätteellä. Imeköön...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän