Suomen kaunein koti
Kommentit (451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuolla Turun Portsassa ikinä asuntoja myytävänä tai vuokrattavana?
T:helsinkiläinen
On. Noin miljoonaa just yhtä uniikkia. En tajua mitä ihmeellistä tuossa muka oli.
No onhan tuo nyt aika harvinainen kaupunkimiljöö.
Mutta asunnossa ei ollut mitään uniikkia
Äänestin itsekin Luviaa, joten olen tyytyväinen, että se voitti. Mutta ehkä vieläkin tyytyväisempi olen siitä, että viiden kauneimman kodin joukossa ei ollut Karjaan ökytaloa sen paremmin kuin Helsingin keskustan kerrostaloasuntoakaan. Nousukkaiden euroökyily ei suomalaisilta armoa saanut, ja Helsingin "arvoalueilla" ei ole kenellekään muulle arvoa paitsi helsinkiläisille itselleen. Muu Suomi niistä alueista vähät välittää. :D
Vierailija kirjoitti:
Äänestin itsekin Luviaa, joten olen tyytyväinen, että se voitti. Mutta ehkä vieläkin tyytyväisempi olen siitä, että viiden kauneimman kodin joukossa ei ollut Karjaan ökytaloa sen paremmin kuin Helsingin keskustan kerrostaloasuntoakaan. Nousukkaiden euroökyily ei suomalaisilta armoa saanut, ja Helsingin "arvoalueilla" ei ole kenellekään muulle arvoa paitsi helsinkiläisille itselleen. Muu Suomi niistä alueista vähät välittää. :D
Ei Kamppi ole arvoalue.
Eikä minusta sillä ole väliä, minkähintainen se koti on. Kampin asunto oli minusta tylsä, kun se oli juuri niitä asuntoja, joissa on "ideoita sisustusblogeista" ja "skandinaavista tyyliä" eli ihan tosi vähän mitään omaa.
Karjaan talo oli uljas - upeaa oli ne alakerran tilat ja se mahtava ulko-olohuone.
Omat suosikkini oli tuo Luvia, Vaasa sekä Parainen. Ne oli kaikki kerroksellisia ja oikeita koteja, ei sisustusblogikopioita.
Luvia voitti, koska esiteltiin viimeisten joukossa. Ihmisillä on lyhyt muisti.
Vierailija kirjoitti:
Luvia voitti, koska esiteltiin viimeisten joukossa. Ihmisillä on lyhyt muisti.
Viimeisten joukossa esitellyt ovat vahvoilla. Muistaakseni myös viime vuonna viimeisenä esitelty voitti kisan. Siitä huolimatta Luvian koti oli mielestäni upein näistä vaihtoehdoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomarit arvostelevat aika hienotunteisesti rumiakin koteja.
Sehän on siis vain niiden tuomareiden mielipide. Muiden silmissä asiat saattaa näyttää aivan toiselta. Siksi tällaiset ohjelmat ovat aivan turhia.
Sinua kiinnostaa kuitenkin niin paljon, että viitsit täällä kommentoida. :)
Vierailija kirjoitti:
siinä oli the maisema.
Ei maisema saisi mielestäni olla tärkein peruste äänestää kauneinta kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siinä oli the maisema.
Ei maisema saisi mielestäni olla tärkein peruste äänestää kauneinta kotia.
Ympäristö on hyvin tärkeä tekijä. Ei kiinteistönvälittäjät turhaan hoe, että sijainti, sijainti, sijainti.
Minusta esimerkiksi se asema oli hieno sisältä, mutta ulkoa hoitamaton ja loputkin pisteet meni sen täysin laittamattoman pihan takia!
Sama juttu siinä yhdessä oululaisasunnossa - joka näytti sijaitsevan teollisuusalueella.
Mistä tiet että siellä käy siivooja? Ja mun mielestä se säkkituoli oli kyllä vierasmökin alakerrassa. Käytkö itse vaatteet päällä saunassa?
No onhan tuo nyt aika harvinainen kaupunkimiljöö.