Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heli Vaaranen kertoo taas totuuden. Suomalainen mies ei päätä parisuhteissa juuri mistään, tasa-arvo kaukana.

Vierailija
15.01.2017 |

http://www.hs.fi/elama/art-2000002879714.html
Näinhän se on. Vaarasen kertoma totuus ei vain ole palstamammojen mieleen.

Kommentit (493)

Vierailija
221/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lukemassa tuon jutun ja tein myös sen testin, joka siinä oli. Oletko marsu vai tiikerihai. Mitä bullshittiä koko testi(ja aika paljon se juttukin ;)  ) Kysymykset oli luokkaa: kuka vie lapset hoitoon? a)minä b)puoliso C)molemmat. Siis mitä tekemistä tällä on vallankäyön kanssa???? Minä vei aamulla, kun menin myöhemmin töihin ja mies haki iltapäivällä pois kun pääsi aikaisemmin töistä.Ei siinä mitään valtaa käytetty, vaan järkeä.  Kumpi ostaa anopeille lahjat?   Mitä vallankäyttöä se on jos sinä ostat sen kukan anopille, kun mies ei viitsi  tai edes huomaa, että pitäisi ehkä jotakin ostaa? Tai ennemminkin, meillä ei ostettu anopeille lahjoja(kuolleetkin jo molemmat) Enemminhän minä silloin valtaa käyttäisin, jos pakottaisin miehen kauppaan. Kumman mielimusiikki soi olohuoneessa? a) sinun, b) miehen, C)molempien? No ei kummankaan. Keittiössä on musiikkivehkeet ja siissä soi joko minun tai nuorison valkkaama. Mies ei käy keittiössä muuta kuin syömässä, eikä muutenkaan koskaan kuuntele musiikkia. Mies ei halua kuunnella musiikkia, niin onko se vallankäyttöä jos minä sitten kuuntelen sellaista mistä pidän.? Vai pitäisikö minun kuunnella miehen lempimusiikkia, vaikka mies ei itse välitäkään kuunnella?  Kummalla on kaukosäädin ja kumman elokuvamieltymyksiä katsotaan. Ja taas samat vaihtoehdot. Ei koskaan neljättä vaihtoehtoa jossa olisi ollut, että ei kummankaan, koska joitakin asioita ei kumpikaan päätä ja muutenkaan ne ei olleet minusta vallankäyttöä ne kysymykset, koska eihän sitä kokoajan olla tekemässä samoja asioita joita kummankin pitäisi olla yhtäaikaa  valitsemassa. Tuollaisilla kyselyillä saadaan kyllä ihan humpuukituloksia.

Minäkin tein tuon, ihmettelin kanssa kysymyksiä. Meillä minä hoidan lapsen ja kodin koska mies on matkatyössä, viikonlopput ja lomat 50/50. Minä en katso telkaria, mies ei leffasta välitä. Auto on vain miehen työn takia... Eli ihan turhake tuo testi kun useat hoitavat asiat järjellä.

Vierailija
222/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin, että kaikki tähän ketjuun kommentoineet miehet on tossun alla? Sillä eikös se niin ole, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".

Ketjussa ei ole ollut vielä ensimmäistäkään katkeraa miehen tilitystä. Vai kerrotko missä kohtaa?

Miehet ovat perustelleet kantojaan , naiset taas eivät kykene rationaaliseen keskusteluun ilman kertomuksiaan pyykinpesustaan ja matkojen suunnittelustaan.

Sama tapahtui jo vuosi sitten.

Paria kolmea kommenttia lukuunottamatta miehet ovat vakuutelleet, että Vaaranen on oikeassa. He eivät ole perustelleet asiaa mitenkään muuten kuin sanomalla, että naiset alistavat miehiä.

Määräilevät pikkuasioissa. Ovat joustamattomia. Mököttävät, jos asiat eivät suju heidän mielensä mukaan vrt. kotityöt, vapaa-ajan käyttö, lastenhoito jne. Tästä seuraa, että tehdään niinkuin haluavat, jottei tule suuria riitoja. Pikkuhiljaa naisesta kehittyy hirmuvaltias. Ja miehestä saamaton lapatossu, jota haukutaan ystävättärille.

Nämä täydellisyyteen pyrkivät ovat juuri tuollaisia. Eikö kukaan muka tunnista heitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta niinhän se on, että miesten ongelmilla ei ole mitään merkitystä,

vain naisten ongelmat ovat oikeita ongelmia.

Naisten mielestä miesten ongelmat riippuvat aina miehestä itsestään, joten niitä väheksytään. Ymmärrystä ja tukea on naiselta yleensä turha odottaa, sieltä tulee korkeintaan se perinteinen "hoida se itse kuntoon". Ylipäänsä naisten mielestä miehillä ei edes saisi olla ongelmia. Jos miehellä on vastoinkäymisiä, niin kummasti se naisen rakkaus aina vähenee, vaikka silloin jos koska sitä tarvittaisiin.

Sen sijaan naisten ongelmat ovat aina parisuhteen "yhteisiä" ongelmia. Ne pitää aina ottaa vakavasti ja usein syylliseksi niihin löydetään mies. 

Vierailija
224/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin, että kaikki tähän ketjuun kommentoineet miehet on tossun alla? Sillä eikös se niin ole, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".

Ketjussa ei ole ollut vielä ensimmäistäkään katkeraa miehen tilitystä. Vai kerrotko missä kohtaa?

Miehet ovat perustelleet kantojaan , naiset taas eivät kykene rationaaliseen keskusteluun ilman kertomuksiaan pyykinpesustaan ja matkojen suunnittelustaan.

Paria kolmea kommenttia lukuunottamatta miehet ovat vakuutelleet, että Vaaranen on oikeassa. He eivät ole perustelleet asiaa mitenkään muuten kuin sanomalla, että naiset alistavat miehiä.

Määräilevät pikkuasioissa. Ovat joustamattomia. Mököttävät, jos asiat eivät suju heidän mielensä mukaan vrt. kotityöt, vapaa-ajan käyttö, lastenhoito jne. Tästä seuraa, että tehdään niinkuin haluavat, jottei tule suuria riitoja. Pikkuhiljaa naisesta kehittyy hirmuvaltias. Ja miehestä saamaton lapatossu, jota haukutaan ystävättärille.

Nämä täydellisyyteen pyrkivät ovat juuri tuollaisia. Eikö kukaan muka tunnista heitä?

Kyllä naiset tietää ja tunnistaa nuo ihmiset, siitä se raivo ja tosiasioiden kieltäminen johtuu. Lopputuloksena meillä on onnettomia ihmisiä ja pariskuntia.

Vierailija
225/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukolan Jussi kirjoitti:

Heli Vaaranen osuu aivan oikeaan. 

Olemme käyneet pariterapiassa ja luulenpa, ettei parisuhteellemme ole enää mitään tehtävissä, sillä vaimoni ei halua millään nähdä sitä, miksi suhteemme on ajautunut ongelmiin. 

Mitä minä haluaisin miehenä?

- Silloin tällöin kiitosta siitä mitä olen tehnyt tai olen (en ole saanut sitä vuosikausiin)

- Pientä hellyydenosoitusta muulloin kuin silloin, kun haluan itse seksiä

- Vaimoltani aktiivisuutta seksin suhteen

- Enemmän ajanviettoa ystävien kanssa (ei tapahdu, sillä ystävämme ovat kaikonneet ja lähinnä minä saan kutsuja ystävilleni, vaimollani ei ole enää yhtään ystävää, vaan ystäviä ovat sisarukset ja tyttäret)

- Joskus kuunneltaisiin myös minun ajatuksia asumisesta ja tavoitteista elämässä, sillä vaimoni valitsee kaiken koirankupista lähtien. 

Näistä kaikista asioista on syntynyt myös riitoja, eli ei ole kysymys siitä, etten olisi ilmaissut tahtoani, mutta tavalla tai toisella vaimoni saa aina tahtonsa läpi niin lomasuunnitelmista kuin muustakin. Ja tietenkin minä olen tässä pelissä se suurin rosvo, jolle vaimoni ei ole sanonut vuosikausiin esimerkiksi sanaa "rakas". Minä olen kyllä sanonut, kehunut vaimoani jne.

Vaimoni keskittyy erittäin paljon kirjoittamaan puutarhablogiaan, joka antaa täydellisen valheellisen kuvan elämästämme. Puutarhablogissa on todellisuus häivytetty. Samoin hänen blogissaan ja muuten julkaisemissa valokuvissa. Todellisuudessa vaimoni on jättimäinen sottapytty, joka ei osaa laittaa tavaroita paikoilleen, ruoanlaiton jälkeen keittiö on hyrskyn myrskyn ja muutenkin siivoaminen ei ole hänen asialistallaan ykkösprioriteetti. En itsekään halua mitään huippusiistiä kotia, mutta käytännössä se olen minä, joka siivoan yritän saada kämppää edes siedettävään kuntoon.  Asia ahdistaa minua valtavasti, sillä näen sen jättimäisen valheen joka päivä. 

Kysymys ei ole siitä, etteikö meillä olisi varaa muuhun, sillä yhteiset nettotulomme ovat kuukaudessa yli 6000 euroa. Tämä mahdollistaisi sen, että me palkkaisimme kodinsiistijän, mutta vaimoni ei halua tätä, sillä silloin karu totuus elämästämme ilmeisesti paljastuisi siistijälle. 

Ehdotin viimeksi, että muuttaisimme pois kodista, jossa nyt asumme ihan sen vuoksi, että työmatkoihin menee minulla 2 tuntia päivässä. Tämä aiheutti vihaisen reaktion: "Kerta haluat muuttaa, niin tee esityksiä mihin ja millä rahalla." Varmasti tekisinkin, ellen saisi aina reaktiona vihaa ja halveksuntaa. Nyt ei innosta, sillä reaktio on aina sama. Kaikki ajatukseni tyrmätään.

Kiitos tästä kirjoituksesta! Tämä taitaa olla ensimmäinen omakohtainen kokemus, muilla miehillä ei taida olla mitään parisuhdetta, kun vastaus on ollut, että "Vaaranen todentaa miesten kokemukset".

Olen ketjun ajan koettanut päästä selville, olenko minä jyrä, kun minä teen meillä lähes kaikki päätökset. Mies vaikuttaa ihan onnelliselta, mutta ajatteleeko hän, että hän ei saa päättää mistään? Kun minä pyykkään, tiskaan ja siivoan, niin minä päätän, millainen pyykki- ja tiskikone ostetaan. Päätän, mitä materiaaleja minun siivottavaksi tulee. Olen päättänyt lasten talvihaalareista, kengistä ja niin rukkasistakin. Lomistakin on ollut pakko päättää, kun miehellä ei edes kysyttäessä ole mielipidettä. Koska miestä ei kiinnosta siivoaminen, minä päätän, mikä taso riittää. No, en halua meille yllätysvieraita, joten se kertonee siisteystasosta.

Vertasin listaasi meidän elämään eikä se oikein natsannut. Toivottavasti terapiasta on teille apua.

Vierailija
226/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoista vähättelyä, mikä vain alleviivaa Vaarasen sanomaa. Ihanko naiset ovat tässä viisaasti keskustelleet itsekseen järkeviä yli 200 viestin verran? Jepjep.

Kerrotko, mikä sinulla on ongelmana? Jos vaikka keksitään siihen yhdessä ratkaisu.

Vierailija
227/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on joustaviakin naisia. Mutta nythän puhutaankin vain niistä täydellisyyden tavoittelijoista, joita Vaaranen moitti. Onko vastanneet naiset niitä täydellisyyden tavoittelijoita? Muuten, on kotitöihin oma-alotteisesti osallistuvia miehiäkin. Jos se nyt mikään kriteeri onkaan.

Vierailija
228/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Naisilla on paljon suurempi halu riidellä parisuhteessa kuin miehillä. Pienistäkin asioista saatetaan saada hirveä vääntö aikaan. Naisten mielestä riitely "puhdistaa ilmaa", kun taas miehet pitävät riitelyä epämiellyttävänä ja pyrkivät välttämään sitä. Ihan jo siksikin, että riitaisa ja hyökkäävä nainen ei ole yhtään puoleensavetävä. 

Ja tähän on sitten turha tulla sanomaan, että pitää uskaltaa riidellä. Jos mies ryhtyy riitelemään ja pitää tiukasti omasta mielipiteestään kiinni, niin naisen mielestä mies "alistaa".

Vierailija
229/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItä pirua valittaa mies kun on ihan itse naisensa saanut valita? Ja kyllä meillä ainakin mies on saanut ihan itse valita autot, ne on vaan ilmestyneet pihaan. Niitä sitten on maksanut omilla rahoillaan ja minä olen elättänyt miehen. Ja moottoripyörät on kanssa vain ilmestyneet pihaan, Mies on ihan itse päättänyt ne hankkia. Pojalle ilmestyy mopo pihaan ja kohta uusi... ehkä on pojan kanssa päättäneet, ihan ite ovat saaneet päättää mitä ostavat.  Saunan lämmitystä mies ei jostain syystä osaa itse päättää, vaan kyselee aina minulta, onko saunapäivä? Miksi kyselee minulta, eikö tuota osaa itsekin päättää? Mies olsa ostaa auton, mutta ei tiedä onko saunapäivä. Sellaisia veitikoita nämä meidän miehet ovat;) PS: ei se olen sen vika joka ottaa vallan vaan sen , joka sen antaa pois antaa....

Jos teillä on säännölliset saunapäivät, eihän siitä kysyminen ole mitään päättämättömyyttä, vaan hajamielisyyttä. Ja kai häntä kiinnostaa sekin, meneekö sinne saunaan kukaan muu, jos hän sen tänään lämmittää. Ehkä vain itselleen ei halua lämmittää.

Vierailija
230/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItä pirua valittaa mies kun on ihan itse naisensa saanut valita? Ja kyllä meillä ainakin mies on saanut ihan itse valita autot, ne on vaan ilmestyneet pihaan. Niitä sitten on maksanut omilla rahoillaan ja minä olen elättänyt miehen. Ja moottoripyörät on kanssa vain ilmestyneet pihaan, Mies on ihan itse päättänyt ne hankkia. Pojalle ilmestyy mopo pihaan ja kohta uusi... ehkä on pojan kanssa päättäneet, ihan ite ovat saaneet päättää mitä ostavat.  Saunan lämmitystä mies ei jostain syystä osaa itse päättää, vaan kyselee aina minulta, onko saunapäivä? Miksi kyselee minulta, eikö tuota osaa itsekin päättää? Mies olsa ostaa auton, mutta ei tiedä onko saunapäivä. Sellaisia veitikoita nämä meidän miehet ovat;) PS: ei se olen sen vika joka ottaa vallan vaan sen , joka sen antaa pois antaa....

Jos teillä on säännölliset saunapäivät, eihän siitä kysyminen ole mitään päättämättömyyttä, vaan hajamielisyyttä. Ja kai häntä kiinnostaa sekin, meneekö sinne saunaan kukaan muu, jos hän sen tänään lämmittää. Ehkä vain itselleen ei halua lämmittää.

Mitenköhän edellinenkin reagoisi, jos mies ottaisi sen "vallan" itselleen? Tätä hieman uumoilen...

Vierailija
231/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei vieläkään ymmärrä, että keskustelemme ongelmaryhmästä pienestä osasta suhteita ja naisia, emme suinkaan kaikista suhteista ja naisista. Keskustelun isoin ongelma tulee siinä, että naiset kokee tämän jonain hyökkäyksenä koko naissukupuolta kohtaan ja nekin naiset joita asia ei edes koskee kokee että hänen pitää puolustaa noita naisia ja suhteita joissa näitä ongelmia on.

Ei pystytä erottelemaan mistä tässä oikeasti keskustellaan, ei suinkaan joka ainoasta naisesta vaan noista ongelmatapauksista.

M40

Vierailija
232/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS: ei se olen sen vika joka ottaa vallan vaan sen , joka sen antaa pois antaa....

Eli miehen pitäisi koko ajan käyttää aktiivisesti valtaa ja pitää nainen ruodussa, naisella ei itsellään ole mitään vastuuta.

Ja sitten jos mies käyttää valtaa, se tulkitaan ennen pitkää "alistamiseksi". Ja sitten jos ei käytä, niin on surkea lassukka.

Vierailija
233/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei vieläkään ymmärrä, että keskustelemme ongelmaryhmästä pienestä osasta suhteita ja naisia, emme suinkaan kaikista suhteista ja naisista. Keskustelun isoin ongelma tulee siinä, että naiset kokee tämän jonain hyökkäyksenä koko naissukupuolta kohtaan ja nekin naiset joita asia ei edes koskee kokee että hänen pitää puolustaa noita naisia ja suhteita joissa näitä ongelmia on.

Ei pystytä erottelemaan mistä tässä oikeasti keskustellaan, ei suinkaan joka ainoasta naisesta vaan noista ongelmatapauksista.

M40

Yleistäen voin sanoa, etteivät naiset osaa keskutella yleisellä tasolla. Vaarasen teesit menee tunteisiin. Perheneuvottele sitten tällaisten kanssa!

Vierailija
234/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilokohtainen kokemus on se, etta miehet ei halua paattaa useimmista asioista. Ja nyt kyseessa ihan normaalit nuoret, tyossakayvat henkisesti tasapainoiset miehet. 

Elama on helppoa, kun joku muu toimii 'tyonjohtajana' ja organisoi lomamatkat, siivoukset, joululahjat, koirien madotukset, kauppareissut ja listat jne. Sitten voi vahan marista kun muija pitaa kauheaa kuria ettei vaikuta kavereiden (samanlaisia) ihan tossulta. 

Oma vika jos jaa parisuhteeseen missa tulee jatkuvasti jyratyksi, mutta uskallan sanoa etta moni mies hyotyy tasta jarjestelysta eika siksi pakkaa kamojaan. 

Missä maailmassa oikein elät, jos luulet että yksikään nainen hyväksyisi miesten suunnittelemat joululahjat ja lomamatkat, miehen siivoamistavat ja kauppalistat?

Lisäksi koko Vaarasen teksti ei liity sinällään millään tapaa asioihin joista jaksat uhriutua.

Ja lopuksi, teet juuri sitä tekstissäsi, mistä Vaaranen puhuu.

Mitätöit miehiä.

Vierailija
235/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoista vähättelyä, mikä vain alleviivaa Vaarasen sanomaa. Ihanko naiset ovat tässä viisaasti keskustelleet itsekseen järkeviä yli 200 viestin verran? Jepjep.

Kerrotko, mikä sinulla on ongelmana? Jos vaikka keksitään siihen yhdessä ratkaisu.

Tyypillinen nainen, jankkaa niin kauan että vastapuoli ei enää jaksa.

Lue se Vaarasen teksti  vaikka vielä kerran uudelleen.

Onko miehesi jo lähtenyt?

Vierailija
236/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinänkuoressa: Vaaranen puhuu niistä pariskunnista joita on auttanut ja nähnyt, apua ei hae onnelliset ja pariskunnat joilla ei ole ongelmia. Jopa siinä viime keskustelussa oli sama ongelma, ei pystytä erottelemaan mistä tässä oikeasti keskustellaan.

M40

Vierailija
237/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen, jankkaa niin kauan että vastapuoli ei enää jaksa.

Lue se Vaarasen teksti  vaikka vielä kerran uudelleen.

Onko miehesi jo lähtenyt?

On lähtenyt aamulla töihin.

Jutellaan sitten yleisellä tasolla. On ne parisuhteet vaan vaikeita tai sitten ei. Joillain on ongelmiakin, mutta niistä ei kerrota mitään, joten niitä ei voi ratkaista. Ja kun toisen ongelmista ei tiedä mitään, se on vähättelyä. Vaikeaa on.

Vierailija
238/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelman ratkaisu voisi olla sekin, että ei nähtäisi parisuhdeongelmia ja ongelmia kilpailuna vaan otetaan kummankin tunteet ja ongelmat vakavasti eikä vähätellä niitä. Väkisinkin tätä keskustelua lukiessa miettii mistä tuollainen suoranainen raivo johtuu, jos mies kertoo mitä tuntee ja mitä hän kokee ongelmaksi. 

Vierailija
239/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on miesten oma vastuu tästä kaikesta.

Itse ihmettelin sinkkuaikoina sitä kun nuoret miehet tuntuivat etsivän itselleen äitiä, eivät tasavertaista puolisoa. Sellaista joka sanoo miten eletään ja joka pistää rajat juomiselle ja roskaruokien syömiselle ja huolehtii siisteydestä. En minä sellaista jaksaisi, enkä sellaiseen suhteeseen koskaan ollut valmis.

Ilmeisesti jotenkin viehätän sen kaltaisia miehiäkin sillä minun oli kovin vaikea löytää itsenäiseen elämään ja tasaveroiseen parisuhteeseen kykenevää miestä.

Onneksi kuitenkin löysin.

Olisi ihan mielenkiintoista tietää millaisia kokemuksia muilla naisilla on ja miksi ovat päätyneet pomoksi ja äidiksi miehelleen.

Vierailija
240/493 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pähkinänkuoressa: Vaaranen puhuu niistä pariskunnista joita on auttanut ja nähnyt, apua ei hae onnelliset ja pariskunnat joilla ei ole ongelmia. Jopa siinä viime keskustelussa oli sama ongelma, ei pystytä erottelemaan mistä tässä oikeasti keskustellaan.

M40

Ei, vaan Vaaranen tekee kohtaamiensa pariskuntien pohjalta yleistyksen siitä, millaisia suomalaiset parisuhteet nykyään ovat. Tai näin asia ainakin Hesarissa esitetään. Ja sehän tässä juuri on ongelma. Esimerkiksi: Vaaranen väittää, että "täydellisyyden tavoittelu" on joku tietynikäisiä naisia yleisesti kuvaava piirre:

"Ennennäkemätön täydellisyydentavoittelu on Vaarasen mukaan kolme- ja nelikymppisten naisten vitsaus, jonka hän vuonna 1961 syntyneenä tuntee hyvin vieraaksi.

'Miksi nykyajan nuoret naiset haluavat tällaista täydellisyyttä? Kenelle he haluavat näyttää? Tyttökavereilleko? Vai onko materialistisessa ajassa jotain sellaista, joka saa heidät toimimaan näin', hän kysyy.

Miehet eivät Vaarasen mukaan janoa täydellistä elämää.

'Eivät tietenkään! En ole koko urani aikana tavannut miestä, joka valittelisi, että kotona pitäisi olla vähän täydellisempää. Putoaisin varmaan tuoliltani, jos sellaisen tapaisin.' " (http://www.hs.fi/elama/art-2000002879714.html)

Vaaranen perustaa kyllä väitteensä niihin ihmisiin, joita on vastaanotollaan tavannut, mutta olettaa väitteiden yleistyvän myös niihin ihmisiin, jotka eivät ole hänen vastaanotolleen hakeutuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä