Heli Vaaranen kertoo taas totuuden. Suomalainen mies ei päätä parisuhteissa juuri mistään, tasa-arvo kaukana.
http://www.hs.fi/elama/art-2000002879714.html
Näinhän se on. Vaarasen kertoma totuus ei vain ole palstamammojen mieleen.
Kommentit (493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo ottaa taas kovasti palstamammojen luonnon päälle.
Nautin tästä raivon kiehumisesta palstamammojen miesvihaisessa miehetonsikojakonsesus-lietekaivossa, mikä myös "söpösti" vauva.fi nimettynä tunnetaan.
Minua taas naurattavat nämä uikuttavat surkimusmiehet, jotka ovat aivan ekstaasissa kun yksi nainen mielistelee heitä.
Heti kun mies arvostelee naisia, hän on "uikuttava surkimusmies". Se on sen sijaan aina oikeutettua kritiikkiä, kun katkera ylipainoinen palstamamma haukkuu miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas mammat mitä se päättäminen oikein on.
Jos minä päätän, että lasta kasvatetaan tarkkojen rajojen (kuri) puitteissa, niin kelpaako?
Tai ostetaan se omakotitalo sitten vasta kun on varaa. Kelpaako päätökset tuollaisenaan?
Turha mistään lauantaissiivouksista höpöttää tai huoneklalujen materiaaleista. Ne kun ovat vain detaljeja suurien linjojen rinnalla.
Koitetaan pitää keskustelu ns. yleisellä tasolla, eikä tuoda niitä omia ongelmia tänne esiin!
Viestisi on lähes lukukelvoton.
Perustele!
Ööh..? Miten tuo pitäisi parustella? Näkeehän jokainen, että tuo on vain kasa irrallisia lauseita. Viimeistä huudahdusta en edes ymmärrä. Liittyykö se johonkin. Jos liittyy, niin mihin?
Vastaa vaikka ranskalaisin viivoin. Ei tarvitse novellia väkertää. Pitäkää kirjoituksenne ytimekkäinä.
Viimeinen lause= henkilökohtaisuuksiin meneminen ei ole toivottavaa.
Voisit myös kommentoida asiasisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Minä löysin miehen, jota hänen exänsä oli lytännyt mennen tullen, ja miesparka oli yrittänyt kuuliaisesti totella. Nyt on sitten katkera lehmä kun näkee, kuinka siitä hänen ressukasta kynnysmatostaan on mun rinnalla muutamassa vuodessa kehkeytynyt oikee unelmien mies.
Tää nyt ei liity tähän ketjuun oikein mitenkään, mutta tästäkin näkee että se lassukkakin kelpaa naiselle kuin naiselle, jos se vaan on kelvannut jollekin muulle naiselle vaikkakin sitten mielenterveysvikaiselle pirttihirmulle.
Vääpelivaimo ja liian alistuva mies. Jossain siitä on ollut. Pirttihirmu on hyvä kuvaus.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Taustalla saattaa olla jopa todellinen ison mittakaavan ongelma, mutta näin mustavalkoiset ulostulot ei kyllä auta sen ongelman tunnistamisessa ja ratkaisussa mitenkään. Usutetaan vaan parisuhteiden osapuolet toisiaan vastaan.
Sitähän vastakkainasetteluahan naiset ovat harrastaneet jo montakymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Minä löysin miehen, jota hänen exänsä oli lytännyt mennen tullen, ja miesparka oli yrittänyt kuuliaisesti totella. Nyt on sitten katkera lehmä kun näkee, kuinka siitä hänen ressukasta kynnysmatostaan on mun rinnalla muutamassa vuodessa kehkeytynyt oikee unelmien mies.
Tää nyt ei liity tähän ketjuun oikein mitenkään, mutta tästäkin näkee että se lassukkakin kelpaa naiselle kuin naiselle, jos se vaan on kelvannut jollekin muulle naiselle vaikkakin sitten mielenterveysvikaiselle pirttihirmulle.
En tiennytkään et täällä on erikseen valvojat jotka päättää mitkä jutut mihinkin liityvät. En tiedä mistään lassukoistakaan. Rakkaudesta on meillä kysymys. Ja toisen kunnioittamisesta, joka ilmeisesti on monille naisille tänä päivänä hyvin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas mammat mitä se päättäminen oikein on.
Jos minä päätän, että lasta kasvatetaan tarkkojen rajojen (kuri) puitteissa, niin kelpaako?
Tai ostetaan se omakotitalo sitten vasta kun on varaa. Kelpaako päätökset tuollaisenaan?
Turha mistään lauantaissiivouksista höpöttää tai huoneklalujen materiaaleista. Ne kun ovat vain detaljeja suurien linjojen rinnalla.
Koitetaan pitää keskustelu ns. yleisellä tasolla, eikä tuoda niitä omia ongelmia tänne esiin!
Lasten kasvatuksessa vanhempien pitää pitää samaa linjaa. En tiedä, mitä sinulle tarkat rajat merkitsevät. Tottakai lapsella pitää rajat olla, mutta ei niin, että joka asia on tarkkaan määritelty. En halua, että lapsi pelkää kiukutella, kun siitä on seuraksena rangaistus.
Jos sinulla on tarkka käsitys, miten lasta kasvatetaan esim. nukkumaan klo 19, ruoka aina terveellistä eikä ikinä eineksiä, telkkaria max 30 min päivässä, ulkoilua vähintään 2 tuntia, niin olethan sitten paikalla huolehtimassa näistä? Ei se toimi niin, että toinen päättää kaiken ja jättää toisen huolehtimaan siitä.
Asumismuodon valinnassa rahan lisäksi pitää miettiä, miten taloon liittyvät hommat hoidetaan. Jos taloa haluava ei halua eikä osaa tehdä niitä, niin kerrostalo on silloin parempi asumismuoto.
Isot ja pienet asiat hoidetaan normaalissa parisuhteessa keskustelemalla. Aiemmin joku kertoi tossukasta miehestä, joka ei päässyt edes omien sukulaisten luo. Miksi? Eikö mies olisi voinut vain sanoa, että nyt mennään minun sukulaisiin, tule mukaan, jos tahdot? Jos miehellä ei ole mitään mielipidettä tai ehdotusta perheen yhteisiin asioihin, niin turha on valittaa, kun ei saa päättää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin, että kaikki tähän ketjuun kommentoineet miehet on tossun alla? Sillä eikös se niin ole, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".
Ketjussa ei ole ollut vielä ensimmäistäkään katkeraa miehen tilitystä. Vai kerrotko missä kohtaa?
Miehet ovat perustelleet kantojaan , naiset taas eivät kykene rationaaliseen keskusteluun ilman kertomuksiaan pyykinpesustaan ja matkojen suunnittelustaan.
Sama tapahtui jo vuosi sitten.
Paria kolmea kommenttia lukuunottamatta miehet ovat vakuutelleet, että Vaaranen on oikeassa. He eivät ole perustelleet asiaa mitenkään muuten kuin sanomalla, että naiset alistavat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin, että kaikki tähän ketjuun kommentoineet miehet on tossun alla? Sillä eikös se niin ole, että "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa".
Ketjussa ei ole ollut vielä ensimmäistäkään katkeraa miehen tilitystä. Vai kerrotko missä kohtaa?
Miehet ovat perustelleet kantojaan , naiset taas eivät kykene rationaaliseen keskusteluun ilman kertomuksiaan pyykinpesustaan ja matkojen suunnittelustaan.
Paria kolmea kommenttia lukuunottamatta miehet ovat vakuutelleet, että Vaaranen on oikeassa. He eivät ole perustelleet asiaa mitenkään muuten kuin sanomalla, että naiset alistavat miehiä.
Miesten ei tarvitse toistella itsestäänselvyyksiä. Luepa palstan miesvihaketjuja.
Siinä sinulle ihan riittävästi perusteluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään et täällä on erikseen valvojat jotka päättää mitkä jutut mihinkin liityvät. En tiedä mistään lassukoistakaan. Rakkaudesta on meillä kysymys. Ja toisen kunnioittamisesta, joka ilmeisesti on monille naisille tänä päivänä hyvin vaikeaa.
Anteeksi, asettelin sanani huonosti. Tarkoitin siis, että oma kommenttini ei kuulu tähän ketjuun. Siis tuo pirttihirmukommentti. Pitäisi miettiä paremmin mitä kirjoittaa ennen Enteriä. Miinukset minulle!!
Kyllä itse tunnistan monia noita piirteitä naisissa mistä Vaaranen mainitsee. Valtava pätemisen ja kontrolloimisen tarve yhdistettynä täydellisyyden tavoitteluun. Surullisintahan tuossa on se, että naiset eivät saavuta onnellisuutta tuolla käytöksellä vaan ovat todella onnettomia.
Henkilokohtainen kokemus on se, etta miehet ei halua paattaa useimmista asioista. Ja nyt kyseessa ihan normaalit nuoret, tyossakayvat henkisesti tasapainoiset miehet.
Elama on helppoa, kun joku muu toimii 'tyonjohtajana' ja organisoi lomamatkat, siivoukset, joululahjat, koirien madotukset, kauppareissut ja listat jne. Sitten voi vahan marista kun muija pitaa kauheaa kuria ettei vaikuta kavereiden (samanlaisia) ihan tossulta.
Oma vika jos jaa parisuhteeseen missa tulee jatkuvasti jyratyksi, mutta uskallan sanoa etta moni mies hyotyy tasta jarjestelysta eika siksi pakkaa kamojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten ei tarvitse toistella itsestäänselvyyksiä. Luepa palstan miesvihaketjuja.
Siinä sinulle ihan riittävästi perusteluita.
Ai niitä, jossa aloittajanainen valittaa, että on väsynyt siivoamaan miehen jälkiä tai ei jaksa, kun miehellä alkoholi menee kaiken edelle? Mikä noissa on miesvihaa? Haukutaanko niissä sinua? Nainen haluaa vertaistukea ja neuvoja tilanteen ratkaisemiseen.
Mitä sinun mielestä ovat aloitukset, jossa jo otsikossa haukutaan kaikki suominaiset? Suominaiset on läskejä, tyhmiä, rumia, huonompia kuin kaikkien muiden maiden naiset. Kyllä minä otan noista itseeni, kun minua haukutaan jo ensimmäisessä lauseessa.
Kerro siis minulle yksinkertaiselle ihmiselle, miten miehen alistaminen näkyy perheessä ja missä asioissa miehet eivät saa päättää?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat sanoneet, että Vaarasen kuvaukset epätasapainoisista parisuhteista ovat todenmukaisia. Mitä muita perusteluja vielä tarvitsee? Ai niin, tietenkin tutkimustietoa. Siitäkin huolimatta, että perus-av-mamma ei ole itse tehnyt ikinä sivuakaan tutkimusta ja vetää mielipiteensä yleensä täydellä mutulla.
Heli Vaaranen osuu aivan oikeaan.
Olemme käyneet pariterapiassa ja luulenpa, ettei parisuhteellemme ole enää mitään tehtävissä, sillä vaimoni ei halua millään nähdä sitä, miksi suhteemme on ajautunut ongelmiin.
Mitä minä haluaisin miehenä?
- Silloin tällöin kiitosta siitä mitä olen tehnyt tai olen (en ole saanut sitä vuosikausiin)
- Pientä hellyydenosoitusta muulloin kuin silloin, kun haluan itse seksiä
- Vaimoltani aktiivisuutta seksin suhteen
- Enemmän ajanviettoa ystävien kanssa (ei tapahdu, sillä ystävämme ovat kaikonneet ja lähinnä minä saan kutsuja ystävilleni, vaimollani ei ole enää yhtään ystävää, vaan ystäviä ovat sisarukset ja tyttäret)
- Joskus kuunneltaisiin myös minun ajatuksia asumisesta ja tavoitteista elämässä, sillä vaimoni valitsee kaiken koirankupista lähtien.
Näistä kaikista asioista on syntynyt myös riitoja, eli ei ole kysymys siitä, etten olisi ilmaissut tahtoani, mutta tavalla tai toisella vaimoni saa aina tahtonsa läpi niin lomasuunnitelmista kuin muustakin. Ja tietenkin minä olen tässä pelissä se suurin rosvo, jolle vaimoni ei ole sanonut vuosikausiin esimerkiksi sanaa "rakas". Minä olen kyllä sanonut, kehunut vaimoani jne.
Vaimoni keskittyy erittäin paljon kirjoittamaan puutarhablogiaan, joka antaa täydellisen valheellisen kuvan elämästämme. Puutarhablogissa on todellisuus häivytetty. Samoin hänen blogissaan ja muuten julkaisemissa valokuvissa. Todellisuudessa vaimoni on jättimäinen sottapytty, joka ei osaa laittaa tavaroita paikoilleen, ruoanlaiton jälkeen keittiö on hyrskyn myrskyn ja muutenkin siivoaminen ei ole hänen asialistallaan ykkösprioriteetti. En itsekään halua mitään huippusiistiä kotia, mutta käytännössä se olen minä, joka siivoan yritän saada kämppää edes siedettävään kuntoon. Asia ahdistaa minua valtavasti, sillä näen sen jättimäisen valheen joka päivä.
Kysymys ei ole siitä, etteikö meillä olisi varaa muuhun, sillä yhteiset nettotulomme ovat kuukaudessa yli 6000 euroa. Tämä mahdollistaisi sen, että me palkkaisimme kodinsiistijän, mutta vaimoni ei halua tätä, sillä silloin karu totuus elämästämme ilmeisesti paljastuisi siistijälle.
Ehdotin viimeksi, että muuttaisimme pois kodista, jossa nyt asumme ihan sen vuoksi, että työmatkoihin menee minulla 2 tuntia päivässä. Tämä aiheutti vihaisen reaktion: "Kerta haluat muuttaa, niin tee esityksiä mihin ja millä rahalla." Varmasti tekisinkin, ellen saisi aina reaktiona vihaa ja halveksuntaa. Nyt ei innosta, sillä reaktio on aina sama. Kaikki ajatukseni tyrmätään.
Kävin lukemassa tuon jutun ja tein myös sen testin, joka siinä oli. Oletko marsu vai tiikerihai. Mitä bullshittiä koko testi(ja aika paljon se juttukin ;) ) Kysymykset oli luokkaa: kuka vie lapset hoitoon? a)minä b)puoliso C)molemmat. Siis mitä tekemistä tällä on vallankäyön kanssa???? Minä vei aamulla, kun menin myöhemmin töihin ja mies haki iltapäivällä pois kun pääsi aikaisemmin töistä.Ei siinä mitään valtaa käytetty, vaan järkeä. Kumpi ostaa anopeille lahjat? Mitä vallankäyttöä se on jos sinä ostat sen kukan anopille, kun mies ei viitsi tai edes huomaa, että pitäisi ehkä jotakin ostaa? Tai ennemminkin, meillä ei ostettu anopeille lahjoja(kuolleetkin jo molemmat) Enemminhän minä silloin valtaa käyttäisin, jos pakottaisin miehen kauppaan. Kumman mielimusiikki soi olohuoneessa? a) sinun, b) miehen, C)molempien? No ei kummankaan. Keittiössä on musiikkivehkeet ja siissä soi joko minun tai nuorison valkkaama. Mies ei käy keittiössä muuta kuin syömässä, eikä muutenkaan koskaan kuuntele musiikkia. Mies ei halua kuunnella musiikkia, niin onko se vallankäyttöä jos minä sitten kuuntelen sellaista mistä pidän.? Vai pitäisikö minun kuunnella miehen lempimusiikkia, vaikka mies ei itse välitäkään kuunnella? Kummalla on kaukosäädin ja kumman elokuvamieltymyksiä katsotaan. Ja taas samat vaihtoehdot. Ei koskaan neljättä vaihtoehtoa jossa olisi ollut, että ei kummankaan, koska joitakin asioita ei kumpikaan päätä ja muutenkaan ne ei olleet minusta vallankäyttöä ne kysymykset, koska eihän sitä kokoajan olla tekemässä samoja asioita joita kummankin pitäisi olla yhtäaikaa valitsemassa. Tuollaisilla kyselyillä saadaan kyllä ihan humpuukituloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se jo Olavi Virta lauloi, että järjen veit ja minusta orjan teit. Totta tosiaan, mutta vakavasti puhuen, miehet antavat oikein mielellään vaimolleen vastuun perheen ravitsemuksen hoidosta, tarkoittaa, että ruoka on järkevän hintaista ja terveellistä. Samoin lasten koulunkäyntiin liittyvät asiat kuin myös perheen terveydenhoito jää useimmiten vaimon hoidettavaksi. Yleensä myös lasten ja perheenisän vaatehankinnat, kuin myös omansa, nainen hoitaa. Perheen vaatehuolto ja siivous on vaimon aluetta. Mies suorittaa noita tehtäviä yleensä vain, jos hänelle asiasta sanoo ja annetaan tarkat ohjeet.
Tämän kaiken vastuun mies luovuttaa vaimolleen oikein mielellään, osittain laiskuuttaan ja mukavuuden haluaan, mutta ennen kaikkea siksi, että mies tarvitsee äidin hoivaa. Äidin roolissa on tietysti vaimo.
Jo mies sitten päättää vaikka ryypätä palkkansa tai vaihtoehtoisesti ostaa jonkin kalliin ja turhan härpäkkeen, niin mikään ei miehen mielen mielestä ole niin helpottavaa hänen tunnontuskilleen kuin se, että vaimo nalkuttaa ja antaa sitten lopulta anteeksi. Ihan niinkuin äiti.
Kirjoittelet 50-luvulta?
Meidän elämää, esim. v. 2017.
Totta tosiaan, ja kyllä mulle oikeasti oli yllätys, ettei peruskoulun (ja toki sen jälkeen muitakin) käyneellä ole mitään käsitystä perushommista kotona; siivous, pyykkihuolto... mikä tahansa.
Oikeasti lähes kaikki naiset ovat kusipäitä, ja ihmisvihaajat lietsovat Suomessa ja Ruotsissa lisää samaa myrkkyä mieliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista vähättelyä, mikä vain alleviivaa Vaarasen sanomaa. Ihanko naiset ovat tässä viisaasti keskustelleet itsekseen järkeviä yli 200 viestin verran? Jepjep.
Mutta niinhän se on, että miesten ongelmilla ei ole mitään merkitystä,
vain naisten ongelmat ovat oikeita ongelmia.
Hyvinhän sen jo tästäkin keskustelusta näkee, miesten mielipiteet ja kuinka asiat kokee ja tuntee torpataan hirveällä raivolla. Sentakia nämä keskustelut on täysin hyödyttömiä.