Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lasta, koska oma elämäni loppuisi siihen

Vierailija
15.01.2017 |

En ole koskaan lapsia suunnitellut saavani. Mikään tulevaisuuden suunnitelma, haave tai "välähdys" tulevavasta ei sisällä lapsia. Kuvittelen elämääni koko ajan vain mieheni kanssa. Nyt, kymmenen vuoden päästä, eläkkeellä. Lapsi siis "lopettaisi" elämäni sellaisena kuin olen sen ajatellut. Lapsi ei kuulu suunnitelmiin yhtään sen enempää kuin lemmikkikäärme, syöpä tai muutto Marsiin.

Sinä olet halunnut lapsia, joten olet haaveillut ja suunnitellut lapsia elämääsi. Kun lapset tulee, elämäsi on juuri sitä mitä olet sen halunnut olevan. Se jatkuu haluamaasi suuntaan. Jos et saa lapsia, se on tragedia, kriisi, suunnitelmaa b ei välttämättä ole.

Tämän vuoksi olen kyllästynyt siihen, että lapselliset ahdistuvat minun puolestani elämästäni. Sinulle lapsettomuus olisi kriisi, minulle ei. Älä projisoi minuun tunteitasi.

Kiitos.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta lapsettomuus olisi yhtä hirveetä kuin syöpä. Hyvä vertaus joka kertoo vain tunteistani. En ymmärrä, miten tämän voi muuten käsittää. Minusta aloitus oli hyvä ja tasapainoinen, kun ketään ei haukutta vaan kerrottiin ne omat tunteet. Osattiinpa verrata lapsia haluavan elämää unelmien täyttymykseksi.

68 ihmistä on tällä hetkellä samaa mieltä kuin ap, ja tämä kommentti on oikeastaan ainut, jota tarvitsee lukea. Loput on sitten jotain mieheltään salaa lapsen hankkineen ("kyllä kulta syön pillereitä") tätejä, jotka nyt ihmettelee kun ukko lähti ja purkaa sitten kiukkuaan täällä.

Ja sä käytät näköjään alkukantaisimpia osia aivoistasi ajatteluusi ( katso liskoaivot/ reptile brain) kuten todella moni muukin näköjään tällä palstalla. Sääli, ihminen voisi olla niin paljon enemmänkin kuin tuollainen pinnallinen reptile.

Vierailija
62/72 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava eskalaatio :D !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan lapsia suunnitellut saavani. Mikään tulevaisuuden suunnitelma, haave tai "välähdys" tulevavasta ei sisällä lapsia. Kuvittelen elämääni koko ajan vain mieheni kanssa. Nyt, kymmenen vuoden päästä, eläkkeellä. Lapsi siis "lopettaisi" elämäni sellaisena kuin olen sen ajatellut. Lapsi ei kuulu suunnitelmiin yhtään sen enempää kuin lemmikkikäärme, syöpä tai muutto Marsiin.

Sinä olet halunnut lapsia, joten olet haaveillut ja suunnitellut lapsia elämääsi. Kun lapset tulee, elämäsi on juuri sitä mitä olet sen halunnut olevan. Se jatkuu haluamaasi suuntaan. Jos et saa lapsia, se on tragedia, kriisi, suunnitelmaa b ei välttämättä ole.

Tämän vuoksi olen kyllästynyt siihen, että lapselliset ahdistuvat minun puolestani elämästäni. Sinulle lapsettomuus olisi kriisi, minulle ei. Älä projisoi minuun tunteitasi.

Kiitos.

Minua hieman surettaa nuorempien sukupolvien tiukat suunnitelmat elämänkulusta. Viisikymppisenä muistelen niitä muutamaa opiskelijakavereia jotka olivat aikaansa edellä ja suunnittelivat kaksikymppisenä nykyiseen tyyliin koko elämänsä kun me muut elimme hetkeä ja katsoimme mihin tulevaisuus vie. Kenelläkään tuo polku ei ollut suora eikä helppo, mutta erityisen hankalaa oli muutoksiin sopeutua noiden elämänsä hirveän tarkasti suunnitelleiden.

En oikeasti jaksa uskoa, että ihmiset ahdistuvat toisten puolesta heidän valinnoistaan jos nuo eivät vahingollisia ole (päihteet, ylivarojen eläminen jne). Sen sijaan toivoisin, että ihmiset eläisivätkin elämäänsä omien arvojensa mukaan: jos se on lapsettomuus niin ei lapsia jne. Kuitenkin kannattaa muistaa elämän arvaamattomuus: ne hyvin selkeät ja jäykät suunnitelmat tulevaisuudelle kun voi olla enemmän rasite. Sen syövän saa vaikkei haluaisikaan melkoisen moni, vielä useampi eroaa siitä kumppanista jonka kanssa oli suunnitellut koko elämänsä elävän. Kumppania etsitään hartaasti, kaikki ominaisuudet pitää olla silmien väriä myöten juuri oikeita. Joku on päättänyt saada kolme lasta ja pitää tuosta kiinni vaikka se isäehdokas on osottautunut jo kahden ensimmäisen kanssa perheestä piittaamattomaksi alkoholistiksi.

Kannattaisi suhtautua elämään uteliaasti: pitää kiinni nistä itselle tärkeimmistä periaatteista, mutta muuten katsella avoimin silmin eteen tulevia mahdollisuuksia kunnioittaen muiden arvoja ja ratkaisuja. Liika kontrolli elämästä on kuin elämän pelkäämistä.

Vierailija
64/72 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Varmaan nämä lapselliset ahdistuvat sinun puolesta elämästä,koska ovat onnellisia kun heillä on lapsi/lapsia..kokevat sen niin,että sinulta puuttuu tämä mikä tuo onnen (heille)

Eivätkä pystyy asettumaan sinun asemaasi,sinulle onnen tuo taas sinun lapsettomuutesi.

Jokainen saa tehdä omat valintansa itse.

Olen itse lapsellinen ja koen sen kyllä parhaaksi asiaksi mikä tuo onnen minulle.

Vierailija
65/72 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Kaikesta päätellen olet retoriikkaa harrastava maho!

Vierailija
66/72 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahka Sammal kirjoitti:

Itse en halua (ainakaan omia) lapsia siksi, että mielestäni on epäeettistä hankkia lapsia jo valmiiksi täpötäyteen ja pahaan maailmaan. On minulla toki "itsekkäitäkin" syitä lapsettomuuteen, mutta samalla tavalla itsekästä se lapsen haluaminenkin on. Tuskin kukaan lapsia altruismiaan hankkii.

Muutenkin olen jo kolmenkympin rajapyykin ylittänyt, joten olisi melkoinen ihme, jos mieli tästä muuttuisi.

Voi vittu oikeasti. "Epäeettistä hankkia lapsia jo valmiiksi täpötäyteen ja pahaan maailmaan." Tiesitkö että ainakaan tämä maailma ei siitä parane, että sinun kaltaisesi jeesustelevat hipit ajattelevat noin - maailma ei parane sillä että ei tehdä uusia yksilöitä, sillä silloinhan tämä loru päättyy siihen että pahuus kukoistaa siihen asti että kaikki kuolevat ja ei ole annettu yhdenkään uuden vaikuttajan syntyä maailmaan. Pellet.

67/72 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahka Sammal kirjoitti:

Itse en halua (ainakaan omia) lapsia siksi, että mielestäni on epäeettistä hankkia lapsia jo valmiiksi täpötäyteen ja pahaan maailmaan. On minulla toki "itsekkäitäkin" syitä lapsettomuuteen, mutta samalla tavalla itsekästä se lapsen haluaminenkin on. Tuskin kukaan lapsia altruismiaan hankkii.

Muutenkin olen jo kolmenkympin rajapyykin ylittänyt, joten olisi melkoinen ihme, jos mieli tästä muuttuisi.

Voi vittu oikeasti. "Epäeettistä hankkia lapsia jo valmiiksi täpötäyteen ja pahaan maailmaan." Tiesitkö että ainakaan tämä maailma ei siitä parane, että sinun kaltaisesi jeesustelevat hipit ajattelevat noin - maailma ei parane sillä että ei tehdä uusia yksilöitä, sillä silloinhan tämä loru päättyy siihen että pahuus kukoistaa siihen asti että kaikki kuolevat ja ei ole annettu yhdenkään uuden vaikuttajan syntyä maailmaan. Pellet.

Miksi kenenkään pitäisi syntyä? Mitä haittaa siitä on, että sinun syntymättä jääneet sisaruksesi Jaana, Mirka, Artturi, Tuomo, Arhippa ja Karski-Arto eivät ole olemassa?

Vierailija
68/72 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä projisoi minuun tunteitasi.

Kiitos."

Ei mulla muuta, kuulostaako tutulta?

Vierailija
69/72 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä nyt projisoi?

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa, haluaako joku lapsia ja hankkiiko niitä.

Ihan fine, ettei hanki, mutta fine EI ole, jos hän sen takia elämöi äitien/lapsien kauheudesta ja elämän menemisestä kankkulan kaivoon.

Koska se on ihan yhtä hyvin oman mielipiteen tuputtamista toiselle kuin sekin, jos äiti-ihminen pitää elämääsi huonona, kun sinulla ei ole lapsia.

(En tosin tunne yhtäkään sellaista, joka alkaisi tuollaisia velalle selittämään, sen sijaan aika montakin velaa, jolle on tärkeää kovaan ääneen paheksua lapsiperheitä ja äitiyttä...)

Ahaa. Nyt ymmärrän jotain paremmin tästä aggressiivisuudesta. Eli se, että en itse halua olla äiti, on sinusta hyökkäys muita äitejä kohtaan? Se, että en itse halua lapsiperhe-elämää, tarkoittaa että se elämä (muillekin kuin minulle) on huonoa?

Ymmärrän tätä kautta asenteesi, mutta sitä en ymmärrä, että mistä ihmeestä tuollaisia ajatuksia keksit?

Ap

Tätä velojen asennetta on nykyään tämän tästä mediassa, lehtijuttuja, blogeja.. ja tällä palstalla ihan hirveän paljon, tämä sun aloitus on yksi niistä. En käsitä velojen intohimoista halua tulla vauvapalstalle huutamaan kuinka kauheaa on jos jollain on lapsia. Myös velat on itse olleet lapsia aikoinaan, ehkä he ovat olleet sitten niin kauheita lapsia että heidän vanhemmat ovat kärsineet, en tiedä.

Se että joku ei halua lapsia, ei ole mikään hyökkäys mihinkään, kuten ei sekään että joku haluaa. Se on hyökkäys kun tulee äitien palstalle haukkumaan äitejä, mitä järkeä siinä on? Onko jossain velojen sivuilla muka äidit joukolla haukkumassa?

Missä olen haukkunut äitejä? Ihan oikeasti, nyt joku järki käteen. Se, että en jaa sinun unelmiasi ei tee minusta mitään hirviötä. Todella törkeää puhetta sinulta nyt.

ap

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta mäkään en kyllä oikein ymmärtänyt sun aloituksen pointtia? Sama kuin tulisin kertomaan jotain muille tämän palstan ihmiselle yhdentekevää mun elämästä, kuten "Mun unelma ei ole omakotitalo, vaan haluan aina ikuisesti asua kerrostalossa". Siis oliko sulla joku pointtikin tälle aloituksellesi? Vai ihan muuten vain ajattelit asiasta ilmoittaa?

Vierailija
70/72 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä loppuisi, vaan se muuttuisi. Muutosten seurauksena sinusta kehittyisi uudenlainen ihminen.

Vierailija
71/72 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
72/72 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerien popsijat tuhoavat luontoa itsekkyydessään ja ajattelemattomuudessaan.

Noi muutokset näkyy jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän