Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäämässä kotihoidon tuelle ja riita rahasta..

Vierailija
15.01.2017 |

Eli olen kohta jäämässä kotihoitamaan vauvaamme, ongelma on kuitenkin raha. Miehestä käytän häntä hyväksi jos en maksa puolia perheemme menoista, vaikka tienaa vain sen 400e kuukaudessa..
Kotona minä hoidan kotityöt ja ruuat koska mies käy töissä.
Maksan myös miehelle vuokraa, koska minä ja lapsi asumme hänen talossaan, mutta ei noin vähästä rahasta pysty enää maksamaan sitäkään :(
Miten teillä on toimittu?

Kommentit (249)

Vierailija
161/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mies on ihan oikeassa!!!! Sinä annat sen 400 € miehelle!!! Ja jos se ei kata kuluja, te teette siltä ajalta velkakirjat, jotka maksat myöhemmin pois!!!

Näin meillä, ja on toiminut mainiosti.

Olen miehelle velkaa lapsien ajalta noin 5600 euroa, jota maksan pikkuhiljaa.

Tämä voisi olla yksi vaihtoehto, että jään miehelle velkaa. Maksaisin sitten pois kun menen takaisin töihin.

Juuri näin. Ei se ole mikään miehen asia maksaa sun kotona lorvimista!! Ole onnellinen, että se jaksaa pitää sua!!

Annat rahasi sille ja sovitte velkajärjestelystä. Huomaa, että maksat myös ruoasta puolet ja lapsen tarvikkeista.

Ihmettelen, miten miehen pitäisi maksaa ämmälle jotain tai elättää sitä, jos se makaa kotona??!

Perusteluja!!

Ei, vaan nyt pitää tehdä vuokrasopimus. Silloin ap saa hakea itselleen asumistuen ja toimeentulotuen. Ja mies tietenkin maksaa veroa vuokratulosta.

Vierailija
162/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on menty naimisiin, hankittu asunto ja kaikki muukin yhteisiin nimiin ja kustannettu se plus eläminen sillä periaatteella, että kummalla sillä hetkellä on parempi tilanne, hän maksaa. 

En voi uskoa, että joku hankkii lapsen ja  virittää elämänsä ja taloutensa viulunkieleksi ja vielä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ilmeisesti elämäänsä halua muita. Olen tosi pahoillani oikeastaan teidän kaikkien puolesta.  

Aivan samaa mieltä. Tämän tajuttuanai, eroaisin! Yksin lapsen kanssa sitä pärjääkin jo paljon paremmin, vaikka olisi vielä vuoden lastenhoidontuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut lapsiamme kotona 5 vuotta. Kotihoidon tuella minä ostan ehkä 2 viikon ruoat ja ei se raha muuhun riitäkään.

mies on lyhentänyt puolestani yhteistä asuntolainaa, maksaa kaikki laskut- omat ja yhteiset, siirtää mun tilille aina esim. tonnin kun mulla tili tyhjä. Tällä menolla ei ole kyllä jäänyt rahaa säästöön, mutta arvostamme kumpikin sitä että lapset on saanut olla kotihoidossa ensimmäiset elinvuotensa. Aina on ruoka valmiina, pyykit pesty jne. kun isäntä tulee töistä.

Surullinen tilanne sulla ap. Toivon että asiat järjestyvät ja että voit jäädä hoitamaan lastasi kotiin. On kohtuutonta että mies vaatii vuokraa sinulta.

Vierailija
164/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnosta on vielä velkaa jäljellä niin VAADI että sinä saat aikanaan asunnosta "vuokranmaksuasi" vastaavan osuuden. Ei nimittäin ole oikein jos sinä lyhennät miehesi asuntolainaa mutta mies omistaa asunnon kokonaan itse.

Hah hah haa!! Saako vuokrat takaisin jos asuu vuokralla? EI.

Miksi sen akan pitäis asua ilmaiseksi? Ei se talo itse itseään hoida, lämmitä ja remppaa.

Ei tietenkään ap saa asua siinä ilmaiseksi, kun mies maksaa lainaa. Mutta vuokrasopimus on oltava! Ei kenenkään omaisuutta tule kartuttaa ilman mitään takeita mistään. Ja jos mies kerran haluaa, että lainaa maksetaan yhdessä, miksi asunnosta puolta ei voi laittaa naisen nimiin? Silloin molemmat on lainasta vastuullisia. Mutta se huono hommahan siinä olisi, että kun asunto meinataan jättää sijoitusasunnoksi, niin totta se miestä vituttaa, kun ei saakaan kaikkia tuloja itselleen. Ehkä miehen tarkoitus onkin erota, kun asunto on maksettu, kusettaa vaan ap:tä maksamaan nyt puolet lainastaan!

Vierailija
165/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla ap helmi miehenä, oikea luomakunnan kruunu! Mun sisko on avoliitossa vastaavan karjun kanssa. En tiedä itkiskö vai nauraisko kun kuuntelee siskon juttuja. Siskon päätös oli ettei jää hoitovapaalle.

Vierailija
166/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat, kaikki palkat jne. menevät samalle yhteiselle tilille ja molemmille siirretään yhtä paljon käyttörahaa. Kaikki on yhteistä. Mies on toimitusjohtaja ja minä hoidan lasta kotona.

Vierailija
167/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sun lapses isä vaatii omalta lapseltaan *vuokraa* ja sinulta, koska hän on talon omistaja -herra, uskomatonta, miten voit elää tommosen nihilistin itsekkään p...n kanssa !!!!!

Vierailija
168/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä nykyistä lauantaimakkaran viipaleiden sektorointia ja maksun ottoa niistä sektorien suhteessa. Maksat vuokraa miehelle vaikka muodostatte perheen tai siltä se ulospäin näyttänee??Rahoistaan ja omaisuudestaan on hyvä pitää huolta , mutta jossain menee raja.Menot maksetaan tulojen suhteessa!

Mulle tuli mieleen ilkeästi kysyä onko lapsi jonkun muun kuin miehen jonka talossa asut vuokralla. Mies käyttäytyy kuin olisi , kukaan muuten em.vaatimuksia esitä tai sitten  todella  hinnoittelette joka keleen pikkusormen heilahduksen puolin ja toisin , mutta onko se enää  perhe.

nim.suuremman osan maksava  vaimo

Vierailija
169/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymiehet ja heidän käsityksensä tasa-arvosta. Tämä on yllättävän yleinen kuvio eikä oikeastaan eroa mitenkään entisaikojen miesten halusta vedättää naisilta neitsyys ja maine ja lähteä kälppimään, jos vauva on tulossa.

Näitä varten on kehitetty elatusvelvollisuuksia myös aviottomia lapsia kohtaan ja pyritty parantamaan naisten asemaa yleensä ja vähentämään aviottoman lapsen saannin stigmaa.

Ap, sun mies ei ole oikeasti parisuhteessa sun kanssa, te ette ole perhe. Sinä tulisit taloudellisesti paremmin toimeen, kun eroat. Saat koko kotihoidon tuen, asumistukea, mies määrättäisiin maksamaan lapsesta elatusta, ja lisäksi olisi lapsilisä. Olisi miehelle enemmän kuin oikein jäädä yksin taloonsa.

On jotenkin kauheaa, että joka sukupolvella tuntuu olevan aina uudestaan sama taistelu. Miehet kyllä keksii keinot alistaa.

Vierailija
170/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja muuta vauvan kanssa omillenne. Saat toimeentulotukea, asumistukea, yh-korotuksen lapsilisään...lisäksi ei tarvi katella ukon kusipäisiä ja mielivaltaisia päätöksiä

Vierailija
171/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme vielä illalla kunnon riidan aikaiseksi, kun kerroin miehelle että ihmisten mielestä se on epäreilua jos hän vaatii minua msksamaan koska ei ole varaa maksaa enempää kuin se 400e. Mies on sitä mieltä että jos minä laskutan häntä kotitöiden tekemisestä, hän alkaa laskuttaa minua esim. Auton käytöstä, lamppujen vaihtamisesta, sulakkeista (??) tai niistä kerroista kun hän leikkii iltaisin lapsen kanssa.. Eli ei toiminut tämä..

-Ketju aloittaja

Vierailija
172/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mies. Kuulostaa narsistiselta.

Vierailija
173/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis meillähän mies on tosi kova palkkaisissa töissä ja itse olen ollut kotihoidontuella. Kävimme mm. lomamatkoilla, joista jäin miehelle velkaa useita tuhansia euroja (lasten+omasta osuudestani), lasten vaatteista myös puolet lisätään velkakirjaan, jos minulla ei ole varaa silloin maksaa omaa osuuttani. Jos rahani loppuvat kesken kuukauden, niin olen ostanut kaappiin makaronia, jota syön sillä aikaa kun mies ja lapset syö esim. ulkona. Enhän halua olla kenenkään loinen. Sitten kun pääsen työelämään, maksan ensimmäiset vuodet velkojani miehelle, ettei niihin kertyisi niin hirveästi korkoa. Ravintolassa mies syö yleensä 3 ruokalajia viineineen ja mä otan korkeintaan hampurilaisen vedellä tai olen ollut välillä syömättäkin, koska rahat olleet finito.

Vierailija
174/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyt maksamasta vuokraa. Toteat miehelle, että sinulta jää eläketulot kertymättä kun hoidat lasta kotona. Sijoitat sen 400eur/kk omaan eläkevakuutukseen.

Vierailija
175/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saimme vielä illalla kunnon riidan aikaiseksi, kun kerroin miehelle että ihmisten mielestä se on epäreilua jos hän vaatii minua msksamaan koska ei ole varaa maksaa enempää kuin se 400e. Mies on sitä mieltä että jos minä laskutan häntä kotitöiden tekemisestä, hän alkaa laskuttaa minua esim. Auton käytöstä, lamppujen vaihtamisesta, sulakkeista (??) tai niistä kerroista kun hän leikkii iltaisin lapsen kanssa.. Eli ei toiminut tämä..

-Ketju aloittaja

Ja sinä et vielä edes harkitse eroa koska...?

Vierailija
176/249 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei helvetti, että pistää vihaksi tyhmyys eikä niinkään toisten vaan oma! 

Asuin joskus yhdessä miehen kanssa, joka maksatti vuokraa tasan puoliksi vaikka tuloni romahtivat alle puoleen siitä mitä muutimme yhteen. Pyysin saada muuttaa erillisiin asuntoihin, sillä miehen tienestien takia en ollut oikeutettu minkäänlaisiin tukiin. Tein 12 tuntisia päiviä, ja matkat olivat hirveät eestaas, koska olin osa-aikaisesti töissä ja siitä iltaisin opiskelemassa, ja mies oli valinnut omien intressien mukaisesti asunnon ihan korvesta jonne ei kulkenut julkiset kunnolla. Hän yritti saada mua hankkimaan ajokortin, ja ihmetteli miten en innostunut ajatuksesta varsinkaan siinä rahatilanteessa. Kun pääsin kotiin, vastassa saattoi olla kolmatta päivää koneessa olevat pyykit, kissanastiat vaihtamatta ja kauheat tiskit. Mies tietenkin oli ollut todella kiireellinen koko päivän iltapäivä kolmesta lähtien ...koneella. 

Mulle jäi käteen vuokran jälkeen parisataa, josta maksoin bussikortin, puhelinlaskun ja varsinkin koulumateriaalit. Sen jälkeen anelin mieheltä rahaa ruokaan. Mies kirjasi kaiken muistiin ja velkaannuin kaiken aikaa miehelle. Olin velkaa asumisesta, ruuista ja tiesmistä. Hän käytti hyödykseen syyllisyydentuntoani. Jopa löytäessäni pankkikortin kaupan pihalta ja saatuani pankin myöntämän löytöpalkkion siitä (hurjat 10e) jouduin antamaan summan miehelle. Todellisuudessa en koskaan saanut tietää mitä mies tienasi, mutta hän pyrki pysymään kartalla kaiken aikaa mun tileistäni. Kun erosimme, löysin hänen jäljiltään sijoistussalkun ja selvisi että hän oli kerryttänyt useamman tonnin tileilleen. Se siitä sitten. Kyselin myöhemmin kissojemme perään, ja mies ilmoitti et tehtäiskö tällainen diili, että kymmenen euroa kissankuva. Olin että ei tehdä, ja siinä vaiheessa olin niin järkiintynyt että kirjoitin miehelle tulikivenkatkuisen kiitoskirjeen menneistä vuosista ja tilitin pokkana miten hänen ahneutensa vaikuttaa naurettavalta. Ei edes hävetä jälkeen päin se purkaus, mutta kiinnostaisi tietää miten hänellä menee nykyään nykyisensä kanssa joka ei ole vissiin työelämässä edes. 

Vierailija
177/249 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ketju aloittaja

No kyllä tuohon kannattaa lähteä. Tottakai. Kaikki tarkasti ylös. Sitten vaan menet velalla tuon ajan.

Sillä miehellä täytyy olla melkoiset vehkeet, kun suostut, mutta kukin tyylillään.

Tai sitten töihin..

Vierailija
178/249 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ketju aloittaja

Nyt oikeasti! Miehesi on hyväksikäyttäjä ja harvinaisen vastenmielinen tapaus. Tuollaista ei kenenkään tarvitse sietää. Ota rauhassa aikalisä, mieti tarkkaan näitä kommentteja ja tee johtopäätös että tuli tehtyä virhe tuon miehen suhteen. Se ei kaada maailmaa, eroja tulee koko ajan ja paljon pienemmistäkin syistä. 

Vierailija
179/249 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hirveältä paskalta suoraan sanottuna. Jotenkin vaikea uskoa, että parisuhde tai yhteiselämä voi olla kovin pitkäkestoista tuommoisella mentaliteetilla. Olisiko kannattanut puhua asioista etukäteen, että olisitte samoilla linjoilla.

Kaikki oli hyvin kun kävin töissä, maksoimme kaiken puoliksi. En tajunnut ettei lapsen myötä minulla ei ole enää tähän varaa :(

Etkö sinä todellakaan ymmärtänyt, että se olet sinä, nainen, joka väistämättä olet raskaana ja synnytät lapsen?

Etkö tajua, että sinulla on edelleen mahdollisuus käydä töissä ja maksaa kaiken puoliksi ? Niin no, kyllähän me tiedämme, millaiset mahdollisuudet pienen lapsen äidillä on saada UUSI työpaikka, jos sinulla ei ole vakituista työtä.

Se on sinun oma valintasi - ei miehen! - että lapsi on sinulle tärkeämpi kuin raha. Nyt sitten elät vähän vähemmällä hoitovapaan ajan ja sillä selvä. Jos mies kuitenkin on riittävän hyvätuloinen ja pystyy ylläpitämään taloaan ilman sinua, älä maksa mitään ja sillä selvä. Eihän mies pysty millään ulosmittaamaan niitä rahoja sinulta.

Eri asia, jos mies olisi oikeasti niin pienituloinen ja vähävarainen, että sinun rahojasi välttämättä tarvitaan myös miehen asumisen ja muun elämisen kustantamiseen.

Minä en ymmärtänyt, miksi oma äitini aikoinaan suostui siihen, että perheessä oli erilainen elintaso vanhemmilla. Enkä ymmärrä sitä, miksi nykyiset nuoret naiset siihen suostuvat.

Oletteko naimisissa? Lue miehellesi avioliittolain 234/1929 4. luku, jossa säädetään myös PUOLISON elatuksesta. 

"46 § (16.4.1987/411)

Kummankin puolison tulee kykynsä mukaan ottaa osaa perheen yhteiseen talouteen ja puolisoiden elatukseen. Puolisoiden elatus käsittää puolisoiden yhteisten sekä kummankin henkilökohtaisten tarpeiden tyydyttämisen."

Tuo ei tarkoita pelkästään rahallista elatusta, vaan 1920-luvun tapaan edellyttää sitä, että molemmat osapuolet tekevät jotain: yleensä mies oli se, joka toi rahaa ja vaimo hoiti lapset ja kodin.

Vierailija
180/249 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperetta kirjoitti:

ei helvetti, että pistää vihaksi tyhmyys eikä niinkään toisten vaan oma! 

Asuin joskus yhdessä miehen kanssa, joka maksatti vuokraa tasan puoliksi vaikka tuloni romahtivat alle puoleen siitä mitä muutimme yhteen. Pyysin saada muuttaa erillisiin asuntoihin, sillä miehen tienestien takia en ollut oikeutettu minkäänlaisiin tukiin. Tein 12 tuntisia päiviä, ja matkat olivat hirveät eestaas, koska olin osa-aikaisesti töissä ja siitä iltaisin opiskelemassa, ja mies oli valinnut omien intressien mukaisesti asunnon ihan korvesta jonne ei kulkenut julkiset kunnolla. Hän yritti saada mua hankkimaan ajokortin, ja ihmetteli miten en innostunut ajatuksesta varsinkaan siinä rahatilanteessa. Kun pääsin kotiin, vastassa saattoi olla kolmatta päivää koneessa olevat pyykit, kissanastiat vaihtamatta ja kauheat tiskit. Mies tietenkin oli ollut todella kiireellinen koko päivän iltapäivä kolmesta lähtien ...koneella. 

Mulle jäi käteen vuokran jälkeen parisataa, josta maksoin bussikortin, puhelinlaskun ja varsinkin koulumateriaalit. Sen jälkeen anelin mieheltä rahaa ruokaan. Mies kirjasi kaiken muistiin ja velkaannuin kaiken aikaa miehelle. Olin velkaa asumisesta, ruuista ja tiesmistä. Hän käytti hyödykseen syyllisyydentuntoani. Jopa löytäessäni pankkikortin kaupan pihalta ja saatuani pankin myöntämän löytöpalkkion siitä (hurjat 10e) jouduin antamaan summan miehelle. Todellisuudessa en koskaan saanut tietää mitä mies tienasi, mutta hän pyrki pysymään kartalla kaiken aikaa mun tileistäni. Kun erosimme, löysin hänen jäljiltään sijoistussalkun ja selvisi että hän oli kerryttänyt useamman tonnin tileilleen. Se siitä sitten. Kyselin myöhemmin kissojemme perään, ja mies ilmoitti et tehtäiskö tällainen diili, että kymmenen euroa kissankuva. Olin että ei tehdä, ja siinä vaiheessa olin niin järkiintynyt että kirjoitin miehelle tulikivenkatkuisen kiitoskirjeen menneistä vuosista ja tilitin pokkana miten hänen ahneutensa vaikuttaa naurettavalta. Ei edes hävetä jälkeen päin se purkaus, mutta kiinnostaisi tietää miten hänellä menee nykyään nykyisensä kanssa joka ei ole vissiin työelämässä edes. 

Taisit juuri kirjoittaa purkauksen ap:n nykyisestä?

Tästä ketjusta opimme ainakin sen, että ei missään tapauksessa kannata lisääntyä ahneen paskan kanssa, vaikka olisi kuinka varakas ja hyvätuloinen.

Köyhä ja antelias on paljon parempi kumppani! Minäkin voin tämän todistaa, kun kokemusta on molemmista. Onneksi olin sen verran älyssäni, että ymmärsin erota ajoissa siitä hyvätuloisesta ahneesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi