Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäämässä kotihoidon tuelle ja riita rahasta..

Vierailija
15.01.2017 |

Eli olen kohta jäämässä kotihoitamaan vauvaamme, ongelma on kuitenkin raha. Miehestä käytän häntä hyväksi jos en maksa puolia perheemme menoista, vaikka tienaa vain sen 400e kuukaudessa..
Kotona minä hoidan kotityöt ja ruuat koska mies käy töissä.
Maksan myös miehelle vuokraa, koska minä ja lapsi asumme hänen talossaan, mutta ei noin vähästä rahasta pysty enää maksamaan sitäkään :(
Miten teillä on toimittu?

Kommentit (249)

Vierailija
21/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kylmiä parisuhteita ihmisillä. Ihmetyttää mistä on löytynyt lämpöä, että se lapsi on edes saatu alullepantua.

Vierailija
22/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo ongelmanasettelu, tietenkin lähtökohtaisesti kukin omillaan.

Itse säästin vuoden ja olin niillä rahoilla kotona mammaloman ja hoitovapaan. Sitten kun mieskin oli kuukauden isyysvapaalla, en minäkään hänelle mitään maksanut.

Näin meillä mies myös sanoi, että jos haluan olla kotona saan myös itse maksaa.. Hän ei ala elättämään.

Kukin tietysti tavallaan mutta meillä on alunperinkin ollut yhteiset rahat (tienataan miehen kanssa suurin piirtein saman verran). Ihan kätevää koska varsinkin miehellä on tässä vuosien varrella ollut työttömyyttä ja lomautuksia. Ei hän millään olisi selvinnyt laskuista yms. jos oltaisiin tiukasti tehty jako rahoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen ihan pahoinvoivaksi näin kusipäisistä jutuista.

Lähinnä mietin miksi olet yhdessä ja tehnyt lapsen tuollaisen miehen kanssa?

Jos tälläisessä asiassa on noin ilkeä niin ei voi kaikessa muussa olle ihana.

Hänen talo, hän ei elätä? Teidän yhteinen lapsi ja elämä!

Lähde ja etsi lapsellesi ja sinulle oma koti! Millainen tulevaisuus teillä olisi, töissä tai ei?

En ikinä unohtaisi jos kukaan sanoisi minulle noin, saatikka lapseni isä.

Vierailija
24/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hirveältä paskalta suoraan sanottuna. Jotenkin vaikea uskoa, että parisuhde tai yhteiselämä voi olla kovin pitkäkestoista tuommoisella mentaliteetilla. Olisiko kannattanut puhua asioista etukäteen, että olisitte samoilla linjoilla.

Kaikki oli hyvin kun kävin töissä, maksoimme kaiken puoliksi. En tajunnut ettei lapsen myötä minulla ei ole enää tähän varaa :(

Vierailija
25/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät näitä nykyajan miehiä ja mihin kaikkeen naiset suostuvatkin.

Eikö se ole sanomattakin selvää, että miehen kuuluu maksaa puolet sinun ansionmenetyksestä ja puolet jää sinun kontallesi tai ansionmenetys huomioidaan kuluissa. Jos sun tulot ovat olleet 2000€, mies maksaa siitä puolet ja kotihoitotuki ja lapsilisä on perheen yhteistä tuloa. Näin meille äideille neuvottiin jo 60-70-luvulla.

On se kumma, vaikka tietoa ja valistusta on kaikkialla, naisen rahat valuvat vessanpytystä alas tai päättyy jätteeksi ja samalla hoitaa lapset ja tekee kotityöt ja mies sen kun porskuttaa ja kartuttaa omaisuuttaan, luopumasta mistään yhteisen lapsen ja perheen hyväksi.

Nyt ryhtiä nainen!

Vierailija
26/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis talo miehen omistuksessa vai vuokra-asunto? Varoittaisin kuviosta, jossa mies omistaa asunnon ja te maksatte hänelle vuokraa. Mies kerää kiinteää omaisuutta ja te maksatte kulut. Toivottavasti olette avioliitossa ilman avioehtoa. 

Jos halutaan olla tarkkoja, kun maksaa mitäkin, yhteinen tili yhteisille menoille ja kumpikin laittaa sinne rahaa suhteessa tuloihin. 

Vierailija
27/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa kaikki laskut, myös asumisen ja siirtää minulle myös käyttörahaa joka kuukausi.

Eihän kotohoidontuella maksella yhtään mitään!?? Miten edes voisit maksaa puolet?

Olisi jäänyt lapset tekemättä tuollaisen miehen kanssa, mitä ap juuri kuvaili.

Vierailija
28/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala laskuttaa kaikesta mikä ei liity lastenhoitoin. Mies voi varmasti maksaa pesulan vaatteilleen ja hommata siivoojan jos ei itse kykene. Laita ruokaa vaan itsellesi ja lapsille, silloin sinun osuutesi rahasta on käytetty.

Vierailija
29/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä asioistahan ei missään tapauksessa kannata sopia ennen lapsen hankintaa :)

Vierailija
30/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta aiheutuu taloudellisia menetyksiä. Jomman kumman on ainakin vähän aikaa oltava pois työelämästä. Ne kulut kuuluu jakaa yhteisessä taloudessa kummankin vanhemman kesken. Lapsi ei ole vain äidin projekti, jonka kustannukset äiti yksin hoitaa.

Mitä teette, jos toinen jää työttömäksi tai esim. vammautuu tai sairastuu niin, että on työkyvytön? Entä jos lapsi sairastuu vakavasti ja toinen joutuu jäämään kotiin omaishoitajaksi?

Vierailija
31/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle myös kuinka paljon elarit maksaisivat

Vierailija
32/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma mieheni olettaisi minun osallistuvan kuluihin, kun hoidan yhteistä lastamme kotona, alkaisin etsimään asuntoa johon muuttaisin lapseni kanssa. Sen jälkeen ei tarvitsisi enää ikinä vääntää näin typerästä asiasta.

Mies ei taida rakastaa eikä kunnioittaa sinua, se taitaa olla ongelma. Ei hän muuten olisi noin kylmä ja typerä ja vaatisi mahdottomia. Joten ehkä olisi syytä miettiä parisuhteen jatkoa.

Vierailija
33/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole sanomattakin selvää, että miehen kuuluu maksaa puolet sinun ansionmenetyksestä ja puolet jää sinun kontallesi tai ansionmenetys huomioidaan kuluissa. Jos sun tulot ovat olleet 2000€, mies maksaa siitä puolet ja kotihoitotuki ja lapsilisä on perheen yhteistä tuloa. Näin meille äideille neuvottiin jo 60-70-luvulla.

!

Nykyään on tavallista, että asianajajavaimo tai erikoislääkäri tienaa 10 tonnia kuussa. Siinä saa olla aika hyvätuloinen mies, että on varaa kompensoida ansionmenetyksiä!

Eiköhän se AP:n miehen malli ole kuitenkin tasapuolisin. Etukäteissäästäminen arvoonsa.

Vierailija
34/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa elää noin vaikeasi se on tietty oma valinta.

Ehdotukseni on: jos esim. olet aiemmin tienannut 2000 euroa/kk on ansionmemetyksesi 1600 euroa, koska lapsi on yhteinen puolet tästä summasta pitäisi olla pois mieheltäsi eikä sinulta 1600 ÷ 2= 800. Miehesi on maksettava sinulle 800 euroa kuussa. Lapsilisän voitte laittaa eri tilille ja säästää isompia hankitoja varten.

Vierailija
35/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksaa kaikki laskut, myös asumisen ja siirtää minulle myös käyttörahaa joka kuukausi.

Eihän kotohoidontuella maksella yhtään mitään!?? Miten edes voisit maksaa puolet?

Olisi jäänyt lapset tekemättä tuollaisen miehen kanssa, mitä ap juuri kuvaili.

Ja mistä hyvästä alapeukut?

Minun kotihoidontukeni ei ole edes tuota 400e, joten miten voisin tuolla määrällä osallistua monen tonnin edestä laskuihin ja lisäksi vielä ostaa ruokaa?

Olemme tehneet lapset yhdessä, vauva on äitiysloman loputtua ihan liian pieni hoitoon myös miehen mielestä, joten mies elättää meidät hoitovapaan ajan. Näin ollen laskut jäävät hänelle.

En ikinä tekisi lapsia miehen kanssa, joka perii vuokraa hoitovapaalla olevalta puolisoltaan (jonka seurauksena mies yksin kartuttaa omaa omaisuuttaan) ja vielä pitäisi kulut maksaa puoliksi.

Vierailija
36/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa elää noin vaikeasi se on tietty oma valinta.

Ehdotukseni on: jos esim. olet aiemmin tienannut 2000 euroa/kk on ansionmemetyksesi 1600 euroa, koska lapsi on yhteinen puolet tästä summasta pitäisi olla pois mieheltäsi eikä sinulta 1600 ÷ 2= 800. Miehesi on maksettava sinulle 800 euroa kuussa. Lapsilisän voitte laittaa eri tilille ja säästää isompia hankitoja varten.

Juuri näin!

Vierailija
37/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

!

Nykyään on tavallista, että asianajajavaimo tai erikoislääkäri tienaa 10 tonnia kuussa. Siinä saa olla aika hyvätuloinen mies, että on varaa kompensoida ansionmenetyksiä!

Eiköhän se AP:n miehen malli ole kuitenkin tasapuolisin. Etukäteissäästäminen arvoonsa.

Ja maalaisjärjen käyttö myös sallittu.

Ap:n miehen malli ei ole tasapuolisuutta nähnytkään, ellei sitten lapsi ei ole ap:n miehen lainkaan ja hän ole sen seurauksena kieltäytynyt lapseen liittyvistä kuluista.

Vierailija
38/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis talo miehen omistuksessa vai vuokra-asunto? Varoittaisin kuviosta, jossa mies omistaa asunnon ja te maksatte hänelle vuokraa. Mies kerää kiinteää omaisuutta ja te maksatte kulut. Toivottavasti olette avioliitossa ilman avioehtoa. 

Jos halutaan olla tarkkoja, kun maksaa mitäkin, yhteinen tili yhteisille menoille ja kumpikin laittaa sinne rahaa suhteessa tuloihin. 

Talo on miehen oma. Olemme suunnitelleet yhteisen ostoa, mutta mies haluaa ensinmaksaa tämän pois ja jättää sitten tämän asunnon sijoitusasunnoksi kun on velka maksettu. Vasta sitten otetaan uusi velka uuteen taloon. Ja nopeamminhan se tapahtuu, kun minäkin autan tämän asunnon maksussa. Olemme avoliitossa.

Vierailija
39/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin säästänyt etukäteen hoitovapaata varten. Ei tarvinnut olla käsi ojossa kerjäämässä. Yhteinen talolaina, vuoden lainanlyhennykset olin säästänyt.

Vierailija
40/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo on miehen oma. Olemme suunnitelleet yhteisen ostoa, mutta mies haluaa ensinmaksaa tämän pois ja jättää sitten tämän asunnon sijoitusasunnoksi kun on velka maksettu. Vasta sitten otetaan uusi velka uuteen taloon. Ja nopeamminhan se tapahtuu, kun minäkin autan tämän asunnon maksussa. Olemme avoliitossa.

Hyvä provo... aika pitkälle pääsit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi