Ystävä joka vaatii tietää kellontarkkuudella mitä sä teet ja tapaamaan
Mun ystäväni oli juuri tällainen kuin tästä toisessa ketjussa olleesta kirjoituksesta, jota lainaan omavaltaisesti tähän, voi lukea. Mutta mun ongelmani oli se, että kun yritin pitää puoliani hänen kanssaan minun äitini syyllisti minut siitä.
Syyllistyn vieläkin ja pelkään, että kaikki ihmiset ovat tuollaisia. Tai sitten jos he eivät ole, niin että he eivät välitä minusta. Outo dilemma. Syytän äitiäni tämän takia siitä, että hän syyllisti minut. Olin KOLME VUOTTA tuollaisen ihmisen kaveri vain siksi, että äitini ei antanut lupaa minulle pitää minkäänlaisia omia rajojani.
"Vaikka siitä syystä että toinen on rasittava ripustautuja. Mulla oli aikoinaan ystävä jolle piti tehdä selostus lähes minuutin tarkkuudella mitä olen tehnyt missä ollut ja kenen kanssa ja päivittäin tämä sama ja sitten kun lähdin kotiin niin kysymys kuului "monelta huomena nähdään?"
minä: "öö mulla on treenit duunin jälkeen että en mä oikeen tiädä huomisesta et jos joku toinen päivä sit"
hän: "monelta sun treenit sitten loppuu? no eihän sulla sit mitään oo, sä oot joskus kello se ja se kotona, soita mulle heti niin voin tulla vaikka käymään tai sit nähään vaik jossain siel ja siel"
Puuh ja joka ikinen päivä tätä samaa ellei sillä itsellään sattunut olemaan joku meno että sain olla rauhassa. Kamalia tollaset ihmiset."
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä äitiä vihaa sinänsä vaan kerron vain millaisia ongelmia HÄN minulle aiheutti. Minun kuuluisi nyt aiheuttaa samantasoista pahoinvointia HÄNELLE. Äidille siis. Että ois puntit tasan saatana.
apKuuluisi? Ei vaan sinun kuuluisi elää nykyhetkessä eikä menneisyydessä. Oletko ihan varma ettei puntit ole jo tasan? Mistä voit varmuudella tietää äitisi pahoinvoinnin? Kuinka paljon tuskaa olet aikuisrna hänelle aiheuttanut? Ehkä sinä 30 vuotiaana ja hän aikanaan samanikäisenä olette saaneet aikaan ihan yhtä paljon tuskaa toisillenne?
Mutta ei sellaista minun mahdollisesti hänelle aiheuttamaa pahoinvointia lasketa, joka johtuu siitä, että hän ensin aiheutti pahoinvointia minulle. Koska ilman sitä minähän en olisi aiheuttanut hänelle pahoinvointia. Tai sitten aikuinen on hiukan sairas, jos se on lapsen AIKUISELLE aiheuttamaa pahoinvointia, ettei lapsella tai nuorella ole ihania ystäviä! Mitä ihmeen pahoinvointia minä hänelle olen aiheuttanut?
ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta se on totta, ettei ystävän käytös olisi päässyt minua niin satuttamaan, jos olisi ollut joku, johon turvautua ja joka olisi opettanut mikä on oikein ja mikä väärin ja että oikein ei ole se, että kenelläkään on valtaa minun ylitseni omiin asioihini.
ap
Jos ja jos ja jos. Jos et olisi ottanut autoa et olisi kolaroinut. Jos et olisi ollut suhteessa et olisi eronnut. Jos sinulla ei olisi ollut ystävää, jos sinulla ei olisi ollut äitiä, mitään noista ei olisi tapahtunut.
Mutta olisi jotain muuta. Työpaikka, jossa veemäiset työkaverit? Yksinäisyys? Syyllisyys ettet ehdi tavata äitiäsi kaiken sen hyvän jälkeen mitä hän on sinulle tehnyt. Jne.
Elämä tuo haasteita, ainoastaan omaan asenteesi voit vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se on totta, ettei ystävän käytös olisi päässyt minua niin satuttamaan, jos olisi ollut joku, johon turvautua ja joka olisi opettanut mikä on oikein ja mikä väärin ja että oikein ei ole se, että kenelläkään on valtaa minun ylitseni omiin asioihini.
apJos ja jos ja jos. Jos et olisi ottanut autoa et olisi kolaroinut. Jos et olisi ollut suhteessa et olisi eronnut. Jos sinulla ei olisi ollut ystävää, jos sinulla ei olisi ollut äitiä, mitään noista ei olisi tapahtunut.
Mutta olisi jotain muuta. Työpaikka, jossa veemäiset työkaverit? Yksinäisyys? Syyllisyys ettet ehdi tavata äitiäsi kaiken sen hyvän jälkeen mitä hän on sinulle tehnyt. Jne.
Elämä tuo haasteita, ainoastaan omaan asenteesi voit vaikuttaa.
Et tajua manipuloivista vanhemmista mitään. Siinä nimenomaan ei voi opetella omaa asennetta missään asiassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä äitiä vihaa sinänsä vaan kerron vain millaisia ongelmia HÄN minulle aiheutti. Minun kuuluisi nyt aiheuttaa samantasoista pahoinvointia HÄNELLE. Äidille siis. Että ois puntit tasan saatana.
apKuuluisi? Ei vaan sinun kuuluisi elää nykyhetkessä eikä menneisyydessä. Oletko ihan varma ettei puntit ole jo tasan? Mistä voit varmuudella tietää äitisi pahoinvoinnin? Kuinka paljon tuskaa olet aikuisrna hänelle aiheuttanut? Ehkä sinä 30 vuotiaana ja hän aikanaan samanikäisenä olette saaneet aikaan ihan yhtä paljon tuskaa toisillenne?
Mutta ei sellaista minun mahdollisesti hänelle aiheuttamaa pahoinvointia lasketa, joka johtuu siitä, että hän ensin aiheutti pahoinvointia minulle. Koska ilman sitä minähän en olisi aiheuttanut hänelle pahoinvointia. Tai sitten aikuinen on hiukan sairas, jos se on lapsen AIKUISELLE aiheuttamaa pahoinvointia, ettei lapsella tai nuorella ole ihania ystäviä! Mitä ihmeen pahoinvointia minä hänelle olen aiheuttanut?
ap
Kuvitteletko olevasi niin täydellinen ettet voisi aiheuttaa muille koskaan huolta tai pahoinvointia? Kaikki sanasi ovat kultaa? Kaikki mielipiteesi ystävällisiä? Kaikki tekosi hienoja? Ettet sinä voisi myrkyttää ilmapiiriä? Muut kyllä. Mutta sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKuvitteletko olevasi niin täydellinen ettet voisi aiheuttaa muille koskaan huolta tai pahoinvointia? Kaikki sanasi ovat kultaa? Kaikki mielipiteesi ystävällisiä? Kaikki tekosi hienoja? Ettet sinä voisi myrkyttää ilmapiiriä? Muut kyllä. Mutta sinä et?
Ei sitä vain lasketa, jos minulle ollaan ilkeitä ja sanon takaisin. Mitä syytä minulla olisi aiheuttaa huolta? Jos joku idiootti on huolissaan siitä, ettei mulla ole ystäviä ja mä en ole, niin anteeksi nyt vain, mutta MÄ EN AIHEUTA SIINÄ HUOLTA HÄNELLE, VAAN HÄN ITSE KEKSI KOKO ONGELMAN.
ap
Jos minä "aiheutan huolta" niin siitä voi sanoa. Oikeaa sanomista ei ole se, että pakotetaan minut syyllistämisellä viettämään aikaa kusipään kanssa, jotta äidin ITSE ei tarttisi muka olla huolissaan, "koska mulla on joku joka haluaa olla mun kanssa" kuten se ystävä, josta mä kärsin!
ap
Ihmettelen, että olenko muka tosiaan ihan ainoa palstalla, joka miettii tällaisia. Missä ne kaikki muut vanhempiensa nujertamat aikuiset ovat? Katuojassako? Eivätkö he roiku edes av:llä. Vai osaavatkohan he edes syyttää omista ongelmistaan vanhempiaan, oikeaa tahoa syyllisiin. Koska ei kukaan itse pilaa elämäänsä, jos voisi olla pilaamattakin. Enkä minä ollut syyllinen että äitini syyllisti minua jos olin samaa mieltä kuin tämän lainatun tekstini kirjoittaja, että kamala ihminen se kaverini, niin minä se sitten kuulemma olin. Niin ei ollut ketään auttamassa minua. Syyllinen on äitini, joka ei koskaan myönnä virheitään, niin että minä voisin oppia jotain, eli että äitini oli vitun paska enkä minä ja että älä ikinä kuuntele tuollaisia sairaita vittuidiootteja, vaan uhraa minut ennemmin vaikka leijonille.
Ja koska en päässyt kaverista tuetusti ja kuivin jaloin irti masennuin enkä saanut apua siihenkään. Saatanan kognitiivisen terapian terapeutit. Eivät osaa auttaa narsistin uhria, jos tämä ei itse osaa kertoa ja analysoida, että hei, olen narsistin uhri. Voi vittu, mistä niillekin oikein maksetaan. Eivät osaa edes potilastaan diagnosoida, totta kai kuvittelin terapeuttien diagnosoivan koko ajan, että mistä ongelmat johtuu, vittu! Ja ohjaavan sen takia vaikka toisaalle toisenlaiseen apuun, jos alkavat nähdä,,että ne johtuvat kuviosta, jota hän ei ymmärrä! Mutta kun ei. Ei mitään kunnon itsekritiikkiiä sielläkään ja halutaan vain itse auttaa potilasta, vaikka ei kyetä! Ja oikea apu jää antamatta.
ap
Kuuluisi? Ei vaan sinun kuuluisi elää nykyhetkessä eikä menneisyydessä. Oletko ihan varma ettei puntit ole jo tasan? Mistä voit varmuudella tietää äitisi pahoinvoinnin? Kuinka paljon tuskaa olet aikuisrna hänelle aiheuttanut? Ehkä sinä 30 vuotiaana ja hän aikanaan samanikäisenä olette saaneet aikaan ihan yhtä paljon tuskaa toisillenne?