Miksi jotkut ihmiset haluavat lopettaa yhteyden pitämisen vaikkei ole ollut tietääkseni minkäänlaista riitaa?
Todella hämmentävä tilanne kun toinen ei halua missään tekemisissä. Emme ole riidelleet enkä ole myöskään mitenkään tarkoituksella toista loukannut. Olen tähän saakka ajatellut ystävääni lämmöllä ja yrittänyt valita häntä ilahduttavia lahjoja jne.
Minkä vuoksi te olette laittaneet välit poikki avaamatta asiantilaan johtanutta syytä?
Kommentit (56)
Ajanpuute, se on perheeltä pois jos viihdyttää jotain muuta ihmistä.
Ruuhkavuosina ajanpuute on iso tekijä. Toisena sitten se, jos kokee, että toisen asenteet ja mielipiteet on kovin ristiriidassa omien kanssa tai toinen on hyvin negatiivinen henkilö ja lähinnä syö energiaa enemmän kuin antaa sitä.
Jos olet muuten rasittava jotenkin. Narsistinen, puhut vain omista asioista? Tai toinen vaan jotenkin tuntee, että käyttää aikansa paremmin muuten. Itse olen vähentänyt joihinkin kavereihini yhteydenpitoa. Syynä, että nämä ovat täysiä energiasyöppöjä, psyykkisiä vampyyreita, joiden kanssa tekemisissä olemisesta en saa mitään, päinvastoin.
Tai sitten ne tosiaan ei vaan ehdi.
Vaikka siitä syystä että toinen on rasittava ripustautuja. Mulla oli aikoinaan ystävä jolle piti tehdä selostus lähes minuutin tarkkuudella mitä olen tehnyt missä ollut ja kenen kanssa ja päivittäin tämä sama ja sitten kun lähdin kotiin niin kysymys kuului "monelta huomena nähdään?"
minä: "öö mulla on treenit duunin jälkeen että en mä oikeen tiädä huomisesta et jos joku toinen päivä sit"
hän: "monelta sun treenit sitten loppuu? no eihän sulla sit mitään oo, sä oot joskus kello se ja se kotona, soita mulle heti niin voin tulla vaikka käymään tai sit nähään vaik jossain siel ja siel"
Puuh ja joka ikinen päivä tätä samaa ellei sillä itsellään sattunut olemaan joku meno että sain olla rauhassa. Kamalia tollaset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoja? Siis lahjotko ystävääsi?
Ja mistä päättelet että hän haluaa laittaa "välit poikki"??
No, minusta on täysin normaalia viedä tuliaisia kyläillessä ja antaa jokin passeli joululahja toiselle. En pidä sitä mitenkään ylenpalttisena lahjomisena. En ole luonteeltani saita muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se siitä on kyse jos toinen ei vastaa puheluihin tai tekstareihin eikä halua lähteä yhdessä minnekään ilmaismenoihin? Ystävyyden ylläpitäminen ei ole ollut kallista. Ainakaan minä en ole odottanut toiselta osapuolelta minkäänlaisia suureellista palvelua tai panostusta. Olen odottanut aikuisten ihmisten välistä ihmissuhdetta, jossa molempi osapuoli saa jotain yhteisestä kanssakäymisestä.
Ei ole riittävästi yhteisiä juttuja, ei ole mukavaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ajanpuute, se on perheeltä pois jos viihdyttää jotain muuta ihmistä.
Olemme nähneet 3-4 kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkavuosina ajanpuute on iso tekijä. Toisena sitten se, jos kokee, että toisen asenteet ja mielipiteet on kovin ristiriidassa omien kanssa tai toinen on hyvin negatiivinen henkilö ja lähinnä syö energiaa enemmän kuin antaa sitä.
Kertoisitko enemmän, mikä tekee ihmisestä sinun mielestäsi negatiivisen (vaikka käytännön esimerkillä) tai energiavarkaan (tässäkin tapauksessa käytännön esimerkki olisi kiva)?
Kuinka paljon pitäisi antaa, että riittäisi?
Elämä muuttaa ihmisiä, eikä ystävyys aina kehity ja kulje luontevasti siinä mukana. Eli ennen oli yhteisiä asioita, sittemmin ei enää.
Kyse voi tosiaan olla ihan yksipuolisesta tunteesta, eikä sitä ole tarkoitettu loukkaamaan toista. Ystävyys vaan hälveni, mutta muistot jää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se siitä on kyse jos toinen ei vastaa puheluihin tai tekstareihin eikä halua lähteä yhdessä minnekään ilmaismenoihin? Ystävyyden ylläpitäminen ei ole ollut kallista. Ainakaan minä en ole odottanut toiselta osapuolelta minkäänlaisia suureellista palvelua tai panostusta. Olen odottanut aikuisten ihmisten välistä ihmissuhdetta, jossa molempi osapuoli saa jotain yhteisestä kanssakäymisestä.
Ihminen ei välttämättä vastaa viesteihin jos on masentunut, parisuhdeongelmat vie kaiken energia, on paha työstressi, on kiire lasten kanssa ja UNOHTAA. Ei siinä ole välttämättä mitään henkilökohtaista. Kurjalta se voi tuntua, mutta selitys voi olla ihan inhimillinen ja ap sinuun liittymätön.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet muuten rasittava jotenkin. Narsistinen, puhut vain omista asioista? Tai toinen vaan jotenkin tuntee, että käyttää aikansa paremmin muuten. Itse olen vähentänyt joihinkin kavereihini yhteydenpitoa. Syynä, että nämä ovat täysiä energiasyöppöjä, psyykkisiä vampyyreita, joiden kanssa tekemisissä olemisesta en saa mitään, päinvastoin.
Tai sitten ne tosiaan ei vaan ehdi.
Kuinka määrittelet tarkemmin narsistisen henkilön? Entä jos en olekaan puhunut juuri ollenkaan omista asioistani sen enempää kuin on tavanomaisessa kanssakäynnissä tapana?
Onko sinulle tullut paha olo entisten kavereidesi seurassa?
Taustalla voi olla uupumusta ja masennusta, pelkkä tekstiviestiin vastaaminenkin voi silloin olla ponnistus
Vierailija kirjoitti:
Ei ole riittävästi yhteisiä juttuja, ei ole mukavaa yhdessä.
Miksi siitä asiasta ei ole voinut sanoa suoraan rehellisesti vaan on pitänyt feidata? Toinen on huolissaan ja yrittää pitää yhteyttä kun ajattelee että sinä voit olla vaikka sairauden vuoksi alamaissa ja voimaton.
Suoraan sanomalla voi säästää toista ihmistä huolestumasta suotta sinun voinnistasi. Feidaamalla asia jää arvuuttelun varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siitä syystä että toinen on rasittava ripustautuja. Mulla oli aikoinaan ystävä jolle piti tehdä selostus lähes minuutin tarkkuudella mitä olen tehnyt missä ollut ja kenen kanssa ja päivittäin tämä sama ja sitten kun lähdin kotiin niin kysymys kuului "monelta huomena nähdään?"
minä: "öö mulla on treenit duunin jälkeen että en mä oikeen tiädä huomisesta et jos joku toinen päivä sit"
hän: "monelta sun treenit sitten loppuu? no eihän sulla sit mitään oo, sä oot joskus kello se ja se kotona, soita mulle heti niin voin tulla vaikka käymään tai sit nähään vaik jossain siel ja siel"
Puuh ja joka ikinen päivä tätä samaa ellei sillä itsellään sattunut olemaan joku meno että sain olla rauhassa. Kamalia tollaset ihmiset.
Entä jos ei ole tuollainen? Minun mielestäni on kohteliasta kysyä mitä toiselle kuuluu eikä vain puhua omista tekemisistään eikä antaa toiselle suunvuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan!
Mä lopetin lopulta vastaavan tenttaussuhteen, kun jouduin yötöihin. Siinä rytmi heittelee ja palautumiselle täytyy raivata väkisinkin aikaa.
Tenttaava tuttava sitten:
"Monelta sä heräät"
- Juu en osaa aina sanoa, riippuu onko ollu rasittavaa..
" Mut nuku ihan rauhassa ja kun heräät niin soittele sitten heti tännepäin niin mietitään sit lisää"
- Ööööhhhh
Mistä tuo ihmistyyppi oikein sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Elämä muuttaa ihmisiä, eikä ystävyys aina kehity ja kulje luontevasti siinä mukana. Eli ennen oli yhteisiä asioita, sittemmin ei enää.
Kyse voi tosiaan olla ihan yksipuolisesta tunteesta, eikä sitä ole tarkoitettu loukkaamaan toista. Ystävyys vaan hälveni, mutta muistot jää...
Miksi ei voi sanoa, että on kasvettu eri suuntiin? Eihän siinä ole mitään pahaa. Se säästäisi toisen ihmisen tunteita ja mielipahalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei ole tuollainen? Minun mielestäni on kohteliasta kysyä mitä toiselle kuuluu eikä vain puhua omista tekemisistään eikä antaa toiselle suunvuoroa.
Eli kysyt kohteliaisuudesta, mitä kuuluu, jotta pohjimmiltaan pääset papattamaan omiasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei välttämättä vastaa viesteihin jos on masentunut, parisuhdeongelmat vie kaiken energia, on paha työstressi, on kiire lasten kanssa ja UNOHTAA. Ei siinä ole välttämättä mitään henkilökohtaista. Kurjalta se voi tuntua, mutta selitys voi olla ihan inhimillinen ja ap sinuun liittymätön.
Voihan aina kertoa tekstiviestillä, että elää nyt vaikeaa elämänvaihetta eikä voi pitää yhteyttä.