Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini sai potkut iltatöistään kun oli näpelöinyt kännykkää kassalla, onko tämä oikein?

Vierailija
14.01.2017 |

Joku kukkahattu tai useampi ilmeisesti kannellut pomolle. Voiko oikeasti olla noin vakavaa tuollainen harmiton juttu? Ja vielä sellainen paikka että asiakkaita käy ehkä 4-5 tunnissa.

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikein. On varmaan rämplännyt sitä kokoajan. Jos ei ole asiakkaita niin silloin tehdään jotain muuta työtä mistä saa palkan.

Sori OT: tätä meidänkin kauppias hoki, mutta ne hommat mitä hän osoitti oli yleensä aika pian tehty ja sitten ei osannut antaa mitään järkeviä tehtäviä. Sanoi että järjestelkää vaikka karkkihyllyä, joka oli yleensä viimeistään puolen tunnin jälkeen tiptop-kunnossa. Itse olen niin duracell, että oli täyttä tuskaa istua toimettomana, ja se olikin kielletty, koskaan ei saanut istua peukaloitaan pyöritellen kassalla. Kassalta ei myöskään saanut lähteä niin kauas, ettei siihen näe. Ainoa vaihtoehto oli siis tehtävien töiden loputtua näön vuoksia kulkea pitkin karkkihyllyä ja muita kassan läheisiä hyllyjä ja hiplata niillä olevia täydellisessä järjestyksessä olevia tavaroita. Täyttä idiotismia tuollainen "tekemisen esittäminen", olisi keksinyt meille jotain hyödyllistä jos toimettomana ei saanut olla. Kuten kuvauksesta saattaa arvata, kyseessä oli todella hiljainen marketti, joka suljettiin vähän myöhemmin kannattamattomana.,

Vierailija
62/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöt on sääntöjä ja niitä noudatetaan, tuntui ne miten typeriltä tahansa. Mielestäni oikein että sai potkut, hyvä osoitus työpaikan tasosta ettei ketä vaan palkata sinne kännykkää räpeltämään. Oppii tyttökin miten töissä ollaan ja ettei kaikkea katota sormien välistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse lähetin asiakaspalautetta yhteen Helsingin keskustan kauppaan, koska kassa näpräsi luuriaan samalla kun palveli meitä. Siis ihan siinä kun poikaystäväni kaivoi lompakkoa. Toivottavasti sai potkut. Ärsytti erityisesti sen takia, että itse olin jo jonkun aikaa hakenut töitä tuonkaltaisista ruokakaupoistakin ilman tulosta, ja samaan aikaan kassalla istui täysin työmoraaliton myyjä.

Vierailija
64/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini? Monissa paikoissa pitää olla 18 v. päästäkseen kassalle.

Teini: thirTEEN-nineTEEN. Vielä 19 on siis tuon määritelmän mukaan teini.

Teini sai potkut tyylistä tulee lapsi mieleen. 18 v. on jo nuori aikuinen, paitsi tässä tapsuksessa ei taida olla.

Jos kyseessä on kauppa, jossa myydään olutta ja tupakkaa, täytyy kassalla työskentelevän olla 18 vuotta täyttänyt.

Vierailija
65/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Meillä ollut kesätöissä nuoria. Työ myyntityötä. Joskus seurannut sivusta, kun nuori räplää pää alaspäin puhelinta. Ei huomata asiakasta joka seisoo tiskin toisella puolella. Kuunnellaan musikkia kuulokkeilla ja oho taas ei huomata mitä ympärillä tapahtuu. Luetaan kirjaa. Juostaan tupakalla vaikka haastattelussa kerrottu ettei polteta. Olemme ihan kyllästyneitä näihin. Ajattelimme ottaa myös tiukemman linjan.

Vierailija
66/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kukkahattu tai useampi ilmeisesti kannellut pomolle. Voiko oikeasti olla noin vakavaa tuollainen harmiton juttu? Ja vielä sellainen paikka että asiakkaita käy ehkä 4-5 tunnissa.

Aivan sama vaikka ei kävisi asiakkaita ollenkaan, työpaikalla tehdään töitä eikä käytetä kaikkea aikaa puhelimen räpläämiseen. Eiköhän tuokin ole useamman varoituksen asiasta saanut ennen kuin on saanut kenkää, mutta ei ole ottanut kuuleviin korviinsa ja on ollut asenteella "siis mähän hei käytän puhelinta just sillon ku haluun". Sellaista se on nykyään kun pullamössöälypuhelinteinit eivät enää ole tottuneet minkäänlaisiin auktoriteetteihin, oli sitten kyse vanhemmista, opettajista koulussa tai esimiehistä työpaikalla. Aina vaan minä minä minä, minun oikeudet ja lässyn lässyn.

Vierailija
67/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse lähetin asiakaspalautetta yhteen Helsingin keskustan kauppaan, koska kassa näpräsi luuriaan samalla kun palveli meitä. Siis ihan siinä kun poikaystäväni kaivoi lompakkoa. Toivottavasti sai potkut. Ärsytti erityisesti sen takia, että itse olin jo jonkun aikaa hakenut töitä tuonkaltaisista ruokakaupoistakin ilman tulosta, ja samaan aikaan kassalla istui täysin työmoraaliton myyjä.

Kannattaa tehdä tuolle omalle katkeruudellesi jotain, niin ei tarvitse muille kostaa sitä ettet saa töitä.

68/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein, koska todennäköisesti ei ole kyse yhdestä kerrasta tai että olisi tekstannut vain ollessa yksin liikkeessä. Ei mua asiakkaana haittaa jos tyhjässä liikkeessä kassa tekisikin jotain omia juttuja mutta kyllä siinä vaiheessa vituttaa kun maksuvaiheessa toinen näprää viestiä loppuun tai ei edes tervehdi tai katso silmiin kun se fb vie vissiin kaiken huomion.

Vierailija
69/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin huoltoasemalla, missä aikuinen myyjä selkeesti oli kännykällä tiskin takana. Järkyttävää! Sitten tahroja oli seinissä ja lattioissa, pöydissä. Olisi varmasti ollut tekemistä palkkansa eteen. Kännykällä olo tai muu työn tekemättä jättäminen on VARASTAMISTA. Varastat yrittäjältä rahaa tekemättä mitään. Työntekijän pitäminen on nykysuomessa niin kallista, ettei ole tippaakaan varaa pitää henkilöitä, jotka eivät tee työtä kun palkka juoksee. Ihan oikein, että sai potkut.

Työntekijän pitää olla oma-aloitteinen. Esim. päiväkodissa kun lapset ulkoilee tai nukkuu niin oma-aloitteinen harkkari pesee leluja tai järjestää nukkekotia tms. ihan mitä vaan mutta ei istu sosiaalitilassa kännykällä.

Kyseisellä huoltoasemalla ei ole myöskään enää mainittua naikkosta näkynyt, hih :)

Vierailija
70/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakkaiden palvelussa ei ollut riittävästi puuhaa, olisi tyttäresi tietenkin pitänyt kysyä, että mitä hän voisi tehdä kun ei ole asiakasta.

Vierailija
71/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai hän on tehnyt asiattomuuksia töissä useasti, mutta aloittaja on niin typerä, että uskoo valehtelevaa lastaan ja ei koskaan saa tietää asian todellista puolta.

Vierailija
72/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ymmärrä miksi vuonna 2017 on kassalla työntekijöitä.

Vierailija
73/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai hän on tehnyt asiattomuuksia töissä useasti, mutta aloittaja on niin typerä, että uskoo valehtelevaa lastaan ja ei koskaan saa tietää asian todellista puolta.

En kyllä ihan sokeasti uskoisi työnantajaakaan.

Kaupan alalla kusetetaan niin silmittömästi nuoria ja oikeuksistaan tietämättömiä, että oksat pois.

Teetetään yli 50 tuntista työviikkoa ilman ylityölisiä, eikä siis ylityöt todellakaan olleet vapaaehtoisia, vaan työvuorolistassa oli vuorot tyyliin 9.00 - 21.30

Taukojen kanssa kikkaillaan usein, kymmenenkin tunnin ylimielisesti hymähtäen "nyt ei oo aikaa taukoin" (tyyppi itse tietty pitänyt taukonsa).

Yms. Oman lapsen ohjaan kyllä muihin töihin.

Vierailija
74/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sitä mieltä, että nuoren olisi pitänyt saada ensin vakava kirjallinen varoitus. Ei aikuisiakaan voi potkia ulos töistä töissä tapahtuneen virheen takia noin vain. Meillä esim. annetaan varoituksia ja kolmannen varoituksen jälkeen voi irtisanoa ilman irtisanomisaikaa. Eli käytännössä tyhjää pöytäsi ja lähde samantien. Olen töissä arkkitehtitoimistossa.

Eipä tuo tielläkään ihan lain mukaan mene, jos irtisanominajan palkkaa ei makseta. Toki työvelvoitteesta voi vapauttaa vaikka heti.

Vierailija
75/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap nostaa tästä kovat syytteet kuinka hänen lastaan on kohdeltu huonosti. Niinhän ne kaikki vanhemmat tekee jotka eivät tajua kasvattaa lapsiaan. Syytetään AINA muita.

Vierailija
76/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oikeasti niitä kauppoja, joissa kassalta ei voi poistua kovinkaan kauas, järjesteltävää ei ole ja asiakkaitakaan ei juurikaan ole. Itse olen ollut sellaisessa paikassa töissä eikä meillä suoraan oltu kielletty kännykän käyttöä tai muita oheistoimintoja vastaavina hetkinä. Nyt meillä ehkä säädetään tälle kaudelle aukioloaikoja, ettei tarvi sitten istua siellä päivystämässä tekemättä mitään ihan niin pitkiä päiviä kuin viime vuonna.

Vierailija
77/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla on selkeät säännöt, ja niitä noudatetaan.

Itse olen esim sellaisessa työpaikassa ja ammatissa, jossa on aivan hirveän pitkä lista kuinka kantaa ja käyttäytyä virkapuvussa, ihan tukan väristä, mm poninhännät ovat kiellettyjä, vaan tukan täytyy olla kauniilla nutturalla, kysilakan väristä, koruista asti on tarkat säännökset. Samoin tuollainen kännykän näpläily on kielletty jne jne.

Pointtini on se, että työaikana työntekijä tekee mitä työnantaja vaatii, ja siihen on sopeuduttava ja hyväksyttävä tai sitten on etsittävä sellainen työpaikka, jossa säännöt kohtaavat työntekijän työntekijän toiveiden mukaisesti. Ei se ole sen kummempaa.

Ja voin sanoa senkin suoraan, että se että sinä käyt vielä mesomaan,niin ei auta sitä teiniä ollenkaan ymmärtämään erinäisiä sääntöjä mitä työpaikalla työntekijöille asetetaan.

Vierailija
78/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikein, jos työpaikan säännöissä sanotaan, että puhelinta käytetään vain tauoilla. Yleensä näin on.

On myymälöitä, joissa henkilökunta ei saa käyttää eikä edes räplätä puhelintaan myymälän puolella = asiakkaiden aikana. Joissakin paikoissa sama sääntö koskee myös edustajia, menekinedistäjuä ja hyllyttäjiäkin, vaikka eivät olekaan talon henkilökuntaa. Jos puhelinta jotenkin käyttää, on mentävä esim. varastoon tai taukotilaan, pois myymälän puolelta. Jos tämä on kerrottu, sitä on myös syytä noudattaa.

Miettikää nyt itse; jos kassa lueskelisi lehtiä kun siinä kassalla ei ole ketään? No ei tietenkään saa lukea lehtiä työaikana, alkaisi mouhoaminen jos jossakin joku olisi kassan lukemiset nähnyt. Sama se on puhelimen kanssa.

Vierailija
79/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoilla on selkeät säännöt, ja niitä noudatetaan.

Itse olen esim sellaisessa työpaikassa ja ammatissa, jossa on aivan hirveän pitkä lista kuinka kantaa ja käyttäytyä virkapuvussa, ihan tukan väristä, mm poninhännät ovat kiellettyjä, vaan tukan täytyy olla kauniilla nutturalla, kysilakan väristä, koruista asti on tarkat säännökset. Samoin tuollainen kännykän näpläily on kielletty jne jne.

Pointtini on se, että työaikana työntekijä tekee mitä työnantaja vaatii, ja siihen on sopeuduttava ja hyväksyttävä tai sitten on etsittävä sellainen työpaikka, jossa säännöt kohtaavat työntekijän työntekijän toiveiden mukaisesti. Ei se ole sen kummempaa.

Ja voin sanoa senkin suoraan, että se että sinä käyt vielä mesomaan,niin ei auta sitä teiniä ollenkaan ymmärtämään erinäisiä sääntöjä mitä työpaikalla työntekijöille asetetaan.

Minäkin olen ollut työpaikassa, jossa pitkät hiukset piti olla kiinni vähintään ponnarilla, korujen hillittyjä, korvikset nappimallia, kynsilakka vaaleaa ja kynnet normaalipituiset, meikki siisti ja kevyt, ei tissivakopaitoja jne. Työasua oli käytettävä, oli se kuinka väärää mallia omalle kropalle tai ei tai vaikka kuinka olisi halunnut käyttää lyhyempää hametta tai tiukempaa takkia. Jos näitä sääntöjä ei noudattanut, huomautettiin ja jos ei edelleenkään noudattanut, sai etsiä uuden työpaikan. Kun työpaikalla nyt vaan on noudatettava työnantajan sääntöjä, vaikka ne olisivat kuin "tyhmiä". Normityöpaikkoihin ei mennä vaihtelemaan kuulumisia netissä kavereiden kanssa tai esittelemään itseään ja vakojaan, jos tämä on ongelma voi aivan vapaasti mennä töihin sellaiseen paikkaan, missä työnteon ei ole niin väliä kunhan hengaillaan.

Vierailija
80/161 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen nelikymppinen ja sain lähes potkut asiantuntijatöistäni, kun näpelöin kännykkää kokouksessa. Miespuoliset kollegat sen sijaan voivat tehdä mitä huvittaa. I feel for you, teini! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi