Minkä ikäisiä olitte kun teiltä viimeisen kerran kysyttiin papereita?
Ja missä tilanteessa? Kaupassa? Jos niin mitä ostit? Baariin mennessä? Joku muu?
Kiinnostaisi myös oudoimmat tilanteet, joissa olet joutunut täysi-ikäisyytesi todistamaan?
Kommentit (152)
Olen 32 ja kaupassa kysytään vieläkin. Baareissa en käy.
Kun en ole ostellut mitään alkomahooleja tai muitakaan ikärajallisia tuotteita, baareissakin tuli käytyä vain armeijan iltavapailla, jolloin ei mitään papereita kyselty kun ne valtion vermeet oli päällä niin eipä ole iän tarkistamiseksi papereita kyselty koskaan, ajokorttia on pitänyt näyttää henkkareina esim. postipakettia hakiessa, ja poliisi taisi viimeksi ratsiassa haluta nähdä ajokortin ja rekisteriotteen joskus 90-luvulla.
No, aivan normaalia että 33-vuotiaalta kysytään, ohjehan on että kolmikymppisen näköisiltä voi kysyä.
Niinhän 42v on nelikymppinen ja nelikymppisen näköinen. Ja 51 viiskymppinen.
Olen 43v ja viimeksi kysyttiin joulukuussa. Sitä ennen kesäkuussa. Melkein joka kerta kysytään, kun ostan alkoholijuomia.
Tänä vuonna, 38-vuotiaana ostaessa oluen kaupasta.
37 tai 38. Ostin kaupasta yhden siiderin ruokaostosten yhteydessä.
Olin 50v kun kaupan kassa kysyi papereita olutta ostaessani. Kysyin, että vitsaileeko hän. Toisti vähän närkästyneenä, että haluaa nähdä paperit. Muutaman kuukauden päästä kysyttiin sama toistui toisessa kaupassa
25.
Yritin uudenvuodenaattona baariin ihan päähänpistosta, eikä ollut ajokortti mukana just silloin, kun oltiin ihan vaan ajelulla, niin en päässyt. Tästä on jo yli toinen mokoma aikaa.
44 v. Kaupassa, ostin yhden oluen.
75 vuotias kun kysyttiin papereita. USAn Walgreen Pharmacy-ketjussa ei kassaan voi nappailla alkoa jos ei ole nayttanyt henk. todistusta.
Niin monta keraa olivat myyneet alaikaisille etta tuli sanktiot.
Eläkeläisenä on myös kysytty papereita. Pitää olla eläkeläisen iässä mm eräässä lounaspaikassa...
48v, nyt ei enää ole kysytty 15 vuoteen :(
Mulla kysyttiin kuukausi sitten tupakkaa ostaessa, olen 36v.
Ei niitä ole vielä viimeistä kertaa kysytty. Aion matkustaa ja poliisikin kyselee ajokorttia.
Viimeisen vuoden sisällä on kysytty papereita, olen nyt 34. Synttäriviikolla muun muassa Salen myyjä ei suostunut myymään mulle veikkauksen peliä, kun en pystynyt todistamaan olevani yli 18. Mutta huvittavia oli kun olin 25-vuotias ja Englannissa festareilla. Eivät myyneet edes esittämilläni henkkareilla vaan epäilivät suomalaista ajokorttiani väärennetyksi. Veivät sen takahuoneeseen ja valaisivat ja tenttasivat kovasti että miksi olen yksin (tiskillä?). Oli outoa.
No joku laki velvoittaa kysymään papereita jos henkilö vaikuttaa alle 30 vuotiaalta.