Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisiä olitte kun teiltä viimeisen kerran kysyttiin papereita?

13.01.2017 |

Ja missä tilanteessa? Kaupassa? Jos niin mitä ostit? Baariin mennessä? Joku muu?

Kiinnostaisi myös oudoimmat tilanteet, joissa olet joutunut täysi-ikäisyytesi todistamaan?

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana, jota olen siis vieläkin. Alkossa tykkäävät kysyä, vaikka ostaisi vain yhden pullon olutta. Baarissa en muista milloin viimeksi olisi kysytty, yökerhoissa joihin K-20 - K-24 varmaan sitten kysyttäisiin, mutta ei ole tullut käytyä.

Vierailija
62/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui viime vuonna: Menin bussikuskilta ostamaan lippua, kysyi aikuisten vai lasten? Olen 29v..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 vuotta ja viimeksi paperit kysyttiin eilen tai toissapäivänä kun ostin muutaman oluen. Ei ole enää pitkään aikaan naurattanut tämä pelleily.

Vierailija
64/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 😆 ostin yhden siiderin. Kyllä nauratti, pipo päässä saunasta tulleena.

Vierailija
65/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 s-market

Vierailija
66/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29 ja kysytään aina. Baarissa, kaupassa ja Alkossa. Näytän mielestäni ikäiseltäni, en mitenkään erityisen vanhalta mutten enää ihan juuri täysikäistyneeltäkään :) 

Vierailija
67/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan baarissa kun olin jotain 21v. Täytän kohta 33... Olen varmaan todella rupsahtaneen näköinen :| Näytän kuitenkin aika samanlaiselta kun alaikäisenä, ja silloin kävin muutama kerta baareissa ilman että papereita kysyttiin....Masentaa...

Vierailija
68/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä pitkä aika ole kun Cittarissa kysyttiin ostaessani yhden siiderin. Olen 37. Joskus ollessani jo kahden lapsen äiti (n.27v) joku ovelta ovelle kiertänyt heppu kysyi oven avatessani että "onko vanhempia kotona?". Siis olisiko rahaa kerännyt johonkin, en muista enää, mutta tuntui tosi oudolta.

Vierailija
69/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pubissa 37 vuotiaana. Olin pukeutunut rennosti: farkut, t paita ja tennarit. Nauratti pitkään, koska en ole hyvin säilynyt. Ulkotöiden takia naama on tuulen ja viiman karaisema, syvät uurteet varsinkin otsassa. Kavereita nauratti myös ja se kohteliain taisi sanoa jotain tyyliin "miksi sä TOLTA papereita kysyt?? Haloo!!" Tapahtui Helsingin keskustassa viime kesänä.

Vieläkin naurattaa :)

Vierailija
70/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

29+2v vuotiaana K18 yökerhoon mennessä.

Vierailija
71/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

41- vuotiaana on kysytty viimeisen kerran. Reilun parin viikon päästä täytin 42. Tapahtui ruokakaupassa ostaessani mietoja alkoholijuomia. Nyt olen 45 ja en usko että enää kukaan kysyy. Tosin viime viikolla kassa selkeästi skannasi katseellaan, joten ehkä vielä lieviä epäilyksiä saatan herättää.

Vierailija
72/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaa ei oikein voi verrata aikaan 20 vuotta sitten, koska nykyisin kaupassa täytyy kysyä kaikilta alle 30-vuotiailta vaikuttavilta alkoholia ostavilta. Eli nykyisin varmasti kysellään papereita enemmän ja vanhemmilta kuin ennen. Itse olin aika babyface tuonne 35-vuotiaaksi asti, silloin kysyttiin baarijonossa (ikäraja oli kyseiseen paikkaan 22) viimeisen kerran papereita. Ei meinannut poke uskoa, mutta onneksi oli Kelakortti ja pankkikortti samalla nimellä mukana, niin kyllä se sitten uskoi. Oli kavereilla hauskaa.

Vierailija
73/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 kaupassa, mutta eikö kaikilta nykyään kysytä muutenkin.

Vierailija
74/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29 ja pari viikkoa sitten kysyttiin paperit kun ostin valtavien ruokaostosten mukana pari saunaolutta. Multa kysytään usein, vaikka en ole erityisen nuoren näköinen.

Vierailija
75/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesän alussa olin mieheni ja vauvamme kanssa ostoksilla Prismassa. Isot ruokaostokset ja sixpäkki olutta - kassaneiti kysyi multa paprut. Olin 42-vuotias.

Vierailija
76/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani 29-vuotias Alkon myyjä kysyi papereita. Menin ihan hämilleni tilanteesta, kun ei enää vuosiin ollut papereita kyselty. Lisäksi mulla oli mukana kolme lasta, joista vanhin oli silloin 10v. Tämä varmasti lisäsi hämmennystäni.

Vierailija
77/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaana, ostin tupakkaa.

Vierailija
78/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että Amerikassa oli kyltti minkä mukaan alle 40 ikäisiltä ja näköisiltä tullaan kysymään paperit. Tietty onhan siellä ikäraja 21v, mutta silti tuntui oudolta.

Vierailija
79/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

33-vuotiaana Espoossa Prisman kassalla. Oli uudenvuoden aatonaatto, ja ruokaostosten sekä vessapaperin lisäksi olin ostamassa sikspäkkiä Lapin Kullan jouluolutta (vielä niitä 0.33 pulloja, eli en todellakaan paljoa :D ).

Onneksi olin autolla liikenteessä, joten mulla oli ajokortti mukana. (Bussilla liikkuessa jätän joskus isomman lompakkoni kotiin.) Olin todella hämmästynyt ja rävelsin reppuni kanssa koska kysymys tuli niin puun takaa. Mä en ole kovin lyhyt tai "lapsenkasvoinen" nainen (aikoinaan 16-vuotiaana multa ei oikeastaan koskaan kysytty baareissa papereita), joten olin tosiaan kuin nuijalla lyöty. Kassatäti sitten katsoi mun ajokorttia ja repesi nauramaan. Pyyteli sitten vähän anteeksi, koska heidän kuulemma pitää kysyä kaikilta, jotka voivat olla alle 27-vuotiaita. Eipä siinä mitään, nauroin itsekin ja sanoin, että mieluummin ehkä kuitenkin näin, ja että on kiva kun ei ole ihan vielä rupsahtanut. :D 

(Nyt varmaan olen jo rupsahtanut, kun tuosta on aikaa jo seitsemän vuotta... :D )

Vierailija
80/152 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Marketissa, kun oli yksi olut ruokaostosten seassa. Noin viikkoa ennen 33-vuotissynttäreitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan