Mies ei maksanutkaan treffeillä (useammat takana)
Itse 34v ja mies 49v.
Nähtiin eilen kolmannen kerran ja tällä kertaa kun tarjoilija kysyi laitetaanko lasku yhdessä vai erikseen niin mies tokaisikin, että "tällä kertaa oli varmaan sun vuoro maksaa"! Tottakai maksoin, mutta kyllä lopahti myös kiinnostus!
Ekalla kerralla kahvilassa tavatessa tarjouduin ystävällisesti maksamaan omani, mutta hän halusi maksaa. Sama juttu kun käytiin tokilla treffeillä syömässä. Nyt kolmansilla treffeillä jotenkin (noloa kyllä) oletin, että hän taas maksaa ja tuli kyllä puskista toi "sun vuoro tällä kertaa". Tottakai maksoin, mutta menin kyllä hämilleni ja nolona aloin kaivelemaan lompakkoa laukusta! :D Kyllä lopahti fiilis...
Olisi sitten alusta asti antanut mun maksaa omani! Ei olisi meinaan tainnut tulla sitten edes tokai tai varsinkaan kolmansia treffejä jos olisi heti käynyt ilmi, että on pihi ja tarkka rahoistaan.
Luuleeko ton ikäiset äijät, että ihan huvin vuoksi näin paljon nuoremmat lähtee heidän kanssa treffeille?! :D
En nyt mitään rikasta miestä etsi, mutta en myöskään pihiä! Kyllä miehen pitää tarjota jos syömään kutsuu.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ollu testi? Halusi nähdä ettei AP ole miehen rahojen perässä. Ilmeisesti vielä AP:n käsissä tuliko feili vai ei(?)
Jos mies etsii reilusti nuorempaa naista niin todellakin saa myös maksaa siitä!
Jos hän haluaa tasavertaisen parisuhteen myös rahojen osalta niin etsikööt ikäistään seuraa.
Aika ikävä ajatusmaailma jos meinaa että nuoret naiset on maksullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kyllä aika ainutlaatuiselle ja erityiselle ihmiselle. Mies ei tiedäkään, mitä sinussa menetti.
Uniikki lumihiutale, jonka tapaamisesta miehet keskenään tappelevat.
Kedon kaunein kukkanen, jokaisen miehen päivä- ja iltauni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko ollu testi? Halusi nähdä ettei AP ole miehen rahojen perässä. Ilmeisesti vielä AP:n käsissä tuliko feili vai ei(?)
Jos hän haluaa tasavertaisen parisuhteen myös rahojen osalta niin etsikööt ikäistään seuraa.
Miksi nainen muutoin ottaisi vanhan miehen? Oman ikäisen kanssa voisin olla rahallisesti tasavertaisessa suhteessa. Mitä isompi ikäero -> sitä enemmän mies saa maksaa... näin se tuolla bollywoodissakin tuppaa menemään ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no tonnin auto 49-vuotiaalla miehellä kertoo kyllä jo jostain. Olisi kyllä melkoinen turn-off minulle. Ei, en ole materialisti (ja tykkään maksaa menot omalla vuorollaan), mutta arvostan ihmisessä eteenpäin pyrkimistä ja kykyä huolehtia asioistaan, myös raha-asioistaan. Ei kuitenkaan millään Mersulla tartte ajella.
Sama pätee vuokralla asumiseen. Jos mies ei 49-vuotiaana omista mitään, niin next pliis. Eri asia sitten jos on ns. kotien välissä -vaihe menossa.
Hän on pari vuotta sitten rakentanut uuden omakotitalon (tosin itse pitkästä tavarasta ja mahdollisimman yksinkertainen - näytti kuvan ja kertoi), joten kyllä raha-asiat täytyy olla kunnossa.
Ajattelin että auto nyt on huono sijoitus, jos muuten on raha-asiat kunnossa ja sivuutin sen tonnin auton.
Tässä oli nyt monta asiaa mistä olis pitänyt alkaa pihiystutkan piippaileen jo aiemmin...
Jos joskus tollasen kanssa muuttais yhteen niin varmasti vaatis vuokraa siitä että hänen taloon muuttais :D
T.ap
Et sä munkaan talossa ilmaiseksi asuis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen muutoin ottaisi vanhan miehen? Oman ikäisen kanssa voisin olla rahallisesti tasavertaisessa suhteessa. Mitä isompi ikäero -> sitä enemmän mies saa maksaa... näin se tuolla bollywoodissakin tuppaa menemään ;)
Ottaisi? On se kätevää kun pystyy säätelemään omia tunteitaan sen mukaan minkä ikäinen joku on tai millaiset rahavarat sillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia kenenkään täytyy maksaa jonkun tuntemattoman tai puolitutun juomia/ruokia?
Maksakaa aina itse omat ostoksenne niin ette jää toiselle velkaa.Jep. Parisuhteessa mennään sitten sinä nyt, minä ens kerralla taktiikalla. Mies saa ainakin koluta kymmeniä treffejä ennen kun oikea(se kelle kelpaa) löytyy. Äkkiä menee toista sataa euroo naisiin joita ole nähnyt kuin kerran.
Yep, kaikella on hintansa. Meillä naisilla menee monta sataa euroo että pidetään itsemme markkinakunnossa :) Kaiken maaliman vaatteita ja huulipunileita joutuu ostaa treffejä varten :) (En ole AP. Kyllä, minulla on huumorintajua.)
Aika moni nainen ostaa noita mainitsemaasi tuotetta vaikka mitään treffejä olisikaan tiedossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisi? On se kätevää kun pystyy säätelemään omia tunteitaan sen mukaan minkä ikäinen joku on tai millaiset rahavarat sillä on.
IRL kohtaamisissa eri asia. Mutta kun netin kautta etsii seuraa niin voi asettaa kriteerit mitä hakee ja millasia miehiä ylipäätään haluaa treffata.
Kyllä minäkin vielä muutama vuosi sitten tapailin ruusunpunaisten lasien läpi kaikenlaisia miehiä. Mutta tarpeeksi monta kertaa kun tuli siipeen niin nyt riittää! Rakkaus tulee sitten ajan kanssa, pääasia että miehellä on rahaa joka helpottaa elämää.
Näinhän se toimii ympäri maailman. Esim. Thaikkunaiset suomimiehen vierellä näkyvimmin edustaa täällä suomessa tätä naisryhmää..
Mitä tästä samasta asiasta väännetään koko ajan? Juttuhan on aivan selkeä: Se, joka kutsun esittää on myös vastuussa kuluista. Poikkeuksena hyvin vakiintuneet pariskunnat tai vanhat ystävät. Tuo maksaja määräytyy siksi, että kutsuja on se joka valitsee paikan ja hintatason. Sitä ei voi toisen puolesta tehdä, kun ei tiedä, mihin hänellä on varaa.
Huvittavaa, että viiskybänen ukko luuli, että 30 vee onnenonkija olisi kiinnostunut jostain muusta kuin hänen rahoistaan. :D Tai sitten ymmärsi, että rahan perässä sitä vain ja teki näin lopun tapailusta. :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä samasta asiasta väännetään koko ajan? Juttuhan on aivan selkeä: Se, joka kutsun esittää on myös vastuussa kuluista. Poikkeuksena hyvin vakiintuneet pariskunnat tai vanhat ystävät. Tuo maksaja määräytyy siksi, että kutsuja on se joka valitsee paikan ja hintatason. Sitä ei voi toisen puolesta tehdä, kun ei tiedä, mihin hänellä on varaa.
Siinä tilanteessa että naiset tekisi yhtä paljon alotteita kuin miehet niin voisikin toimia. Mutta nykytilanteessa jossa "se joka tekee kutsun" on aina mies niin ei toimi tämä rusinat pullasta käsitys tasa-arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IRL kohtaamisissa eri asia. Mutta kun netin kautta etsii seuraa niin voi asettaa kriteerit mitä hakee ja millasia miehiä ylipäätään haluaa treffata.
Kyllä minäkin vielä muutama vuosi sitten tapailin ruusunpunaisten lasien läpi kaikenlaisia miehiä. Mutta tarpeeksi monta kertaa kun tuli siipeen niin nyt riittää! Rakkaus tulee sitten ajan kanssa, pääasia että miehellä on rahaa joka helpottaa elämää.
Näinhän se toimii ympäri maailman. Esim. Thaikkunaiset suomimiehen vierellä näkyvimmin edustaa täällä suomessa tätä naisryhmää..
Totta. Ja esim. Afrikkalaiset ja Arabialaiset nuoret miehet keski-ikäisen suominaisen vierellä.. :)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tuollaista huolis. Kyllä minäkin olen niin vanhanaikainen, että jos mies ei tarjoa, niin se oli sit siinä. Olen parisuhteessa ollut 12 vuotta ja siitä on kolme lasta. Mies on reilu, mutta maksan puolet maksuista joka tapauksessa. Mutta jos alussa mies ei osaa liehitellä niin ei sellaiseen kannata tyytyä!
Toivottavasti mies pettää sinua
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja ei todellakaan maksa yhtään mitään. Jokainen maksakoot omat kulunsa
En varmaan kelpaisi teille lainkaan, kun en tätä nykyä omista autoa ollenkaan :(
Asunto on tosin oma, tilava kämppä keskustassa, ja sijoitusvarallisuutta tallilliseen Tesloja. Mutta pihassa ei ole sitä C-Mersua tai vastaavaa. Uberilla ja taksilla ajelen kun tarvitsen kyytiä.
M50
Tämäkin mies varmaan luulee, että pakit tuli kun ei suostunut maksumieheksi. Kyse on kuitenkin mihin tyyliin töksäytellään. Jos maksut tuntuu menevän vaikeasti niin on hyvin todennäköistä, että suhteessa tulee muutenkin vaikeaa, toinen suhtautuu eri tavalla rahankäyttöön. Ja naiset on tarkkoja millainen asenne miehellä on, treffailun alussa.
Minä pidän hyvänä, että mies tarjoaa ensimmäiset kahvit. Toiset kahvit voin itse tarjota. Jos kumpikin maksaa omansa niin ollaan vähän kuin sisko ja sen veli, ongelmia luvassa joko rahapuolella tai suhteen erotiikassa. Ravintolassa mies saa tarjota ensimmäisen ja toisen kerran. Kolmantena voin itse tarjota mutta sanon sen etukäteen. Mun vuoro viedä sut mun lempipaikkaan. Mä valitsin sen miehen joka tarjosi ekan ja tokan syömisen eikä tehnyt siitä numeroa tai odottanut seksuaalisia palveluksia. Mutta en syystä, että käytiin syömässä vaan siksi, että kaikki oli luontevaa ja reilua. Nykyään menee aika tasan jutut. Molemmat tienaa riittävän hyvin. Tosin minä vien meidät aina reissuun bonuksilla, on vähän hyvän miehen lisää ;)
Miesten tarjomista kahveista ekoilla treffeillä voi olla montaa mieltä. Ehkä perinteinen oletus on edelleen 2010-luvulla, että mies tarjoaa, ainakin ekoilla treffeillä. Tämä on ihan ok, näin ajattelen 30-vuotiaana miehenä ja lukuisilla treffeillä olleina. Olen näitä kahveja tarjonnutkin enkä ole siitä mieltäni pahoittanut tai mennyt konkurssiin. Jotkut naiset haluavat välttämättä maksaa omansa enkä ole siihen sanonut vastaan, olisi outoa lähteä kinaamaan tällaisesta asiasta. Toki kertoo jotain ihmisestä, joka ei ikinä tarjoa mitään tai vastaavasti, jos aina odottaa, että minulle tarjotaan kaikki aina. Jokainen tehköön tällaisesta omat johtopäätöksensä. Mutta eipä ole koskaan jäänyt treffit siitä kiinni, etten olisi tarjonnut.
Jatkotreffeillä olen toiminut niin, että kumpikin maksaa omansa. Se on ihan tervettä ja tasavertaista aikuisten ihmisten kanssakäymisessä ja parisuhteessa – ottamatta sen kummemin kantaa piheyteen tai lompakon paksuuteen tai tämmöseen. Ok, joillekin lompakon paksuus tai muu ulkoinen seikka voi olla ratkaisevaa miehen valinnassa, en tuomitse tai kommentoi sitä, kukin valitsee miehensä tyylillään.
Jos nainen on heti ollut täysin kiinnostumaton minusta ja inhonnut jostain syystä minua jo ekasta sekunnista lähtien ekoilla treffeillä, niin silloin en ole tarjonnut mitään. Näin on käynyt toisinaan eikä sille mitään voi, jos oma naamataulu ei miellyttänyt tai nainen vain oli musertuneen pettynyt muhun jostain syystä. Treffeille lähtö on riski, jotkut eivät sitä käsitä. Toisin sanoen: viestien perusteella luotu mielikuva miehestä ei välttämättä vastaa todellisuutta vaikka profiili olisi kuinka totuudenmukainen ja kuvat tuoreita.
Ymmärrän hyvin miehenä, että homma voi miehen osalta treffeillä joskus kaatua johonkin tosi vähäpätöiseen ja epäolennaiseen seikkaan, kuten väärä ele tai ilme tai sitten just tämä tarjoamiskysymys tai ovenavaaminen. Toisaalta yksi väärä lause tai jopa sana tai kysymys voi kaataa homman eikä paluuta ole. Tietysti järjellä ajatellen, jos homma on noin herkässä jonkun treffiseuralaisen kanssa, ettei yhtään ”mokaa” voi tehdä, niin sitten voi ajatella, että kohtasin vain vääränlaisen naisen ja sillä siisti.
Forumia plärätessä tulee mieleen helposti, että naisilla on varaa tuomita treffaamansa miehet ja miehillä vastaavasti ei ole oikeutta kritisoida naista yhtään mistään, muuten heiluu game over ja homma on siinä. Tämä ymmärrettävää, ovathan tän forumin kirjoittajat ja lukijat suurimmaksi osaksi naisia. Naisena on haastavaa tarkastella asioita miehen näkökulmasta ja päinvastoin. Tämä voi olla yksi selitys edellä kirjoitettuun, koska mies on mies ja nainen on nainen, ergo, vaikea siinä on kenenkään olla yhtäkkiä toisen perspektiivissä täysin vastapuolen asemassa.
Vastaavasti naisille riittää ottajia, perusprofiili kotimaisissa nettideittipalveluissa on sinkkumiehen profiili. Naisia palveluissa on noin kolmannes(33%) ja miehiä vastaavasti kaksi kolmesta (67%). Kilpailu naisista on siis kovaa, ja tilannetta mutkistaa se, että samat, haluttavimmat ja kiinnostavimmat, naiset saavat lukuisia yhteydenottoja useilta miehiltä. Erittäin harva mies taas kokee, että kontakteja tulisi naisilta ylen määrin nettideittailussa tai tosielämässä.
Ehkä ajatellaan myös niin, että mies on edelleen aloitteentekijä ja tästä syystä naiset ovat useimmiten hyvin passiivisia nettideittailussa eli viestejä ei lueta saati vastata ellei kyseessä ole totaalisen jalat alta vetävä mies. Kokeeksi tein kerran naisprofiilin ja viestien määrä oli käsittämätön, niitä tuli lakkaamatta ympäri vuorokauden ympäri maata! Miehenä et takuulla vastaavaa koe, vaikka olisit millainen Tarzan, Adonis tai miljonäärimuusikkomies tahansa.
Joku forumilainen tästä nyt varmasti hermostuu, mutta ainakin saadaan keskustelua ja ajattelemisen aihetta.
No mut jos sä maksat alusta asti ihan itse aina. Lähtökohtaisesti tekisin niin jos nyt alkaisin deittailla.
Vierailija kirjoitti:
Joo no tonnin auto 49-vuotiaalla miehellä kertoo kyllä jo jostain. Olisi kyllä melkoinen turn-off minulle. Ei, en ole materialisti (ja tykkään maksaa menot omalla vuorollaan), mutta arvostan ihmisessä eteenpäin pyrkimistä ja kykyä huolehtia asioistaan, myös raha-asioistaan. Ei kuitenkaan millään Mersulla tartte ajella.
Sama pätee vuokralla asumiseen. Jos mies ei 49-vuotiaana omista mitään, niin next pliis. Eri asia sitten jos on ns. kotien välissä -vaihe menossa.
Mä huolehdin raha-asioistani mm. ajamalla "tonnin koslalla" jota remontoin välillä itse, vaikka kovapalkkainen akateeminen asiantuntija olenkin. Uuden perheauton kuukausittaisilla pääomakuluilla makselee yhtä sijoitusautoa, joten minusta voisi pikemminkin sanoa että moni uudehkolla autolla ajeleva hoitaa raha-asiansa huonosti ja lyhytnäköisesti ajelemalla autolla johon ei oikeastaan olisi varaa.