Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?

Vierailija
12.01.2017 |

Noniin tilanne on se, että laihduttamista on takana n. 2kk ja kiloja on lähtenyt tasan yksi.. Olen nyt 174/77

Käyn salilla 3krt/vko, joogaan 2krt/vko ja kävelen joka päivä lenkin koiran kanssa. Lisäksi liikun kaikki matkat kävellen (töihin, kauppaan, salille ym.) Ruokailemaan pyrin järkevästi. Alla eilisen eli tyypillisen päivän ruoat. Punnitsen ruoan ja lasken kalorit, jotta tietäisin oikeasti paljon syön.

Aamupala:
Puuro (1dl kaurahiutaleita, 1dl vettä, 1dl mantelimaito)
100g mustikoita
100g raejuustoa
10g auringonkukan siemeniä

Lounas:
100g jauheliha
200g kasviksia
40g pasta (paino kuivana)

Välipala
6kpl cashewpähkinöitä
1 pieni banaani

Päivällinen
100g broileria
200g kasviksia
40g pastaa (paino kuivana)
Lasi piimää

Iltapala
2 viipaletta täysjyväleipää
50g raejuustoo
50g broilerileikettä
100g kasviksia
5 kpl manteleita

Ja kaloreita päivän aikana tuli n. 1700kcal. Kalorit ovat selvästi vähemmän kuin kulutus, mutta ei niin vähän, että kropan pitäisi mennä säästöliekille. Mikä hitto siinä on, että paino ei vain putoa?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laihdutus on aina ollut vähän henkimaailman juttu. Välillä painoa lähtee vauhdillla, välillä tulee takaisin, vaikkei olennaisesti muuta ruokatapoja tai liikuntaa tms. Stressi ainakin vaikuttaa selvästi.

No, olen kuitenkin laihduttanut yli 40kg ja pitänyt sen poissa seuraavasti: arkena vain kaksi ateriaa päivässä. Toinen lämmin ateria mitä vaan peruskotiruokaa. Lautasellisen voi syödä, mutta ei mitään mättämistä. Toinen taas pari leipää, ruokaisa salaatti, pari kananmunaa tms. Ei muita ruokia, vettä ja teetä paljon. Kellonajoilla ei väliä, yleensä syön ison aterian lounas aikaan ja pienen illalla 6-7 maissa. Mutta voi tehdä toisinkinpäin.

Viikonloppuna syön lisäksi aamiaisen, munakas tms.

Tämähän ei ole se virallinen suositus monesta pienestä annoksesta. Mutta minulla toimii.

Vierailija
62/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos testaisit vaihtaa maitojuomat veteen? Ruoat samalla tavalla mutta jo rasvainen piimä tms tuo aika paljon kaloreita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on vaan yksinkertaisesti liikaa ruokaa. Mä oon syönyt viime viikkoina suunnilleen niin, että yksi leipäviipale juustolla ja margariinilla, 2 lautasellista jotain keittoa ja ehkä 5 suklaapalaa niin jo on paino tippunut. Illalla oon saattanut vielä vetäistä jonkun omenan jos vielä hiukoo.

Vierailija
64/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö viikko näin ja tule sitten kertomaan mitä tapahtui:

Neljä ateriaa / päivä. Joka aterialla:

150g jauhelihaa tai 125 g broileria tai 35 g heraisolaattia

1rkl oliiviöljyä tai 30g manteleita

200 g kasviksia

Jälkkäriksi halutessasi 100 g mustikoita

Vierailija
65/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle laihdutus on aina ollut vähän henkimaailman juttu. Välillä painoa lähtee vauhdillla, välillä tulee takaisin, vaikkei olennaisesti muuta ruokatapoja tai liikuntaa tms. Stressi ainakin vaikuttaa selvästi.

No, olen kuitenkin laihduttanut yli 40kg ja pitänyt sen poissa seuraavasti: arkena vain kaksi ateriaa päivässä. Toinen lämmin ateria mitä vaan peruskotiruokaa. Lautasellisen voi syödä, mutta ei mitään mättämistä. Toinen taas pari leipää, ruokaisa salaatti, pari kananmunaa tms. Ei muita ruokia, vettä ja teetä paljon. Kellonajoilla ei väliä, yleensä syön ison aterian lounas aikaan ja pienen illalla 6-7 maissa. Mutta voi tehdä toisinkinpäin.

Viikonloppuna syön lisäksi aamiaisen, munakas tms.

Tämähän ei ole se virallinen suositus monesta pienestä annoksesta. Mutta minulla toimii.

Minäkään en ole ikinä tajunnut miksi syödä 5krt päivässä tarkkaan punnittu miniannos, kun voi syödä yhden normaalin ruuan ja aamu+iltapalan. Joo tasainen verensokeri ehkä helpottaa jollakin, hyvä niin, itse tulen vaan pahalle tuulelle jostain 100g sitä ja 50g tota jutuista.

Vierailija
66/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
67/73 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään taianomaisia syitä ei ole. Jos et laihdu, tai laihdut mielestäsi liian hitaasti, niin ihan yksinkertaisesti syöt liikaa, ja sillä selvä.

Itse en noilla syömisillä todellakaan laihtuisi, vaan suurinpiirtein ylläpitäisin nykyisen painoni tai pahimmassa tapauksessa jopa lihoisin pikkuhiljaa. Itse laihdutin 25 kg ihan vain syömällä n. 1 000 kcal päivässä. Tästä monet toki kauhistuvat, mutta toimistotyötä tekevä nainen ei ihan oikeasti todellakaan tarvitse mitään 2 000 kcal päivässä, ellei halua lisätä massaansa ehdoin tahdoin. 1 000 kcal päivässä on aivan passeli määrä naispuoliselle laihduttajalle, joka ei liiku tuntikausia päivittäin.

Luulen muuten myös, että nuo mainitsemasi syömiset ovat enemmän, kuin 1 700 kcal.

68/73 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, mutta jokainen kroppa on erilainen, vaikka jotkut jaksavat mussuttaa, että mitään eroja ei ole.

Itse olen mitoiltani 162/71-72 ja laihdun erinomaisesti noin 1700-1800kcal/vrk. En hurjaa tahtia, mutta ihan näkyvästi kuitenkin. Enkä tällä hetkellä edes urheile mitenkään älyttömästi, koska työ vie aikalailla voimat ja energian ja ajan enkä juurikaan pidä esim. lenkkeilystä talvisin, koska en pidä kylmästä - työ tosin on se 8-9 h päivässä seisomista ja liikkumista, joten suositellut askeleet tulevat kyllä täyteen. Lihaskuntoa jonkun verran tulee kotivehkeillä harjoitettua.

Vierailija
69/73 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Voisin tosiaan korvata eläinproteiinia kasvisproteiineilla ja korvata osan pastasta/riisistä kasviksilla.

En kuitenkaan voi laskea kaloreita enää paljoakaan alemmas (bmr=1500kcal, tämän hetkinen ruokavalio=1700kcal). Ja siksi olen jankannut niistä "varmasti kulutetuista kaloreista", koska ihmiset täällä käskevät syödä alle bmr:n, mikä nyt on täysin järjetöntä ja typerää. Sillä ei tee mitään muuta kuin hallaa itselleen ja aineenvaihdunnalleen.

Ehkäpä tosiaan kilot sulavat pikkuhiljaa. Tavoitteeni on päästä 6-8 rasvakilosta eroon ja saada tilalle 1-2 kg lihasta. Nämä kadonneet lihaskilot ja tilalle triplana tulleet rasvakilot ovat ilmestyneet lopetettuani ensin nuoruuden kilpaurheilu-uran ja myöhemmin vanhojen vammojen kipujen takia myös harrastelu-uran. Tilalle on tullut sali ja jooga. Eli aktiivisuuteni on tippunut todella paljon 4 vuoden takaisesta. Ennen sain syödä niin paljon kuin jaksoin.

Tämä on yksi syy miksi punnitsen ruoat, sillä entiset urheilijat tuppaavat lihomaan juuri sen takia, koska aikasemmin kaikki mitä syö on kulunut. Minulla ei ollut hajuakaan miten paljon "tavalliset" ihmiset syö. Laskin 1700kcal olevan minimikalorit, joilla laihdutus on vielä järkevää ja siihen määrään olen pyrkinyt

Ap

Vierailija
70/73 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään taianomaisia syitä ei ole. Jos et laihdu, tai laihdut mielestäsi liian hitaasti, niin ihan yksinkertaisesti syöt liikaa, ja sillä selvä.

Itse en noilla syömisillä todellakaan laihtuisi, vaan suurinpiirtein ylläpitäisin nykyisen painoni tai pahimmassa tapauksessa jopa lihoisin pikkuhiljaa. Itse laihdutin 25 kg ihan vain syömällä n. 1 000 kcal päivässä. Tästä monet toki kauhistuvat, mutta toimistotyötä tekevä nainen ei ihan oikeasti todellakaan tarvitse mitään 2 000 kcal päivässä, ellei halua lisätä massaansa ehdoin tahdoin. 1 000 kcal päivässä on aivan passeli määrä naispuoliselle laihduttajalle, joka ei liiku tuntikausia päivittäin.

Luulen muuten myös, että nuo mainitsemasi syömiset ovat enemmän, kuin 1 700 kcal.

Tässä ketjussa on jo aika monta kertaa tullut ilmi, että ap:n työ ei ole istumista, vaan omien sanojensa mukaan on jaloillaan koko päivän.

Lisäksi ap näyttää liikkuvan aika mukavasti.

Vierailija
71/73 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Voisin tosiaan korvata eläinproteiinia kasvisproteiineilla ja korvata osan pastasta/riisistä kasviksilla.

En kuitenkaan voi laskea kaloreita enää paljoakaan alemmas (bmr=1500kcal, tämän hetkinen ruokavalio=1700kcal). Ja siksi olen jankannut niistä "varmasti kulutetuista kaloreista", koska ihmiset täällä käskevät syödä alle bmr:n, mikä nyt on täysin järjetöntä ja typerää. Sillä ei tee mitään muuta kuin hallaa itselleen ja aineenvaihdunnalleen.

Ehkäpä tosiaan kilot sulavat pikkuhiljaa. Tavoitteeni on päästä 6-8 rasvakilosta eroon ja saada tilalle 1-2 kg lihasta. Nämä kadonneet lihaskilot ja tilalle triplana tulleet rasvakilot ovat ilmestyneet lopetettuani ensin nuoruuden kilpaurheilu-uran ja myöhemmin vanhojen vammojen kipujen takia myös harrastelu-uran. Tilalle on tullut sali ja jooga. Eli aktiivisuuteni on tippunut todella paljon 4 vuoden takaisesta. Ennen sain syödä niin paljon kuin jaksoin.

Tämä on yksi syy miksi punnitsen ruoat, sillä entiset urheilijat tuppaavat lihomaan juuri sen takia, koska aikasemmin kaikki mitä syö on kulunut. Minulla ei ollut hajuakaan miten paljon "tavalliset" ihmiset syö. Laskin 1700kcal olevan minimikalorit, joilla laihdutus on vielä järkevää ja siihen määrään olen pyrkinyt

Ap

Mietipä nyt vähän itsekin, kuinka loogista ja todennäköistä on, että koomakulutus on 1500 kcal, jos et laihdu 1 700 kcal/vrk-dieetillä, minkä päälle liikuntaa.

Vierailija
72/73 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro ja leivät liikaa, ainakin minulle olisi. Tarvitseeko kevyentyöntekijä kaksi lämmintä ateriaa päivässä?

Syötkö turvottavia lääkkeitä tai muuta joka sotkee aineenvaihduntasi?

Vierailija
73/73 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä olen pilannut aineenvaihduntani kitukuureilla. Sen vuoksi lihon kun syön yli 1400 kilokaloria vuorokaudessa esimerkiksi vaikkapa 1500 kilokalorin dieetillä. Kuten viisaat sanovat kannattaa laihduttaa vain kerran ja pitää se paino koska laihduttajan energiantarve on aina pienempi kuin samankokoisen laihduttamattoman henkilön energiantarve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi