Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu?

Vierailija
12.01.2017 |

Noniin tilanne on se, että laihduttamista on takana n. 2kk ja kiloja on lähtenyt tasan yksi.. Olen nyt 174/77

Käyn salilla 3krt/vko, joogaan 2krt/vko ja kävelen joka päivä lenkin koiran kanssa. Lisäksi liikun kaikki matkat kävellen (töihin, kauppaan, salille ym.) Ruokailemaan pyrin järkevästi. Alla eilisen eli tyypillisen päivän ruoat. Punnitsen ruoan ja lasken kalorit, jotta tietäisin oikeasti paljon syön.

Aamupala:
Puuro (1dl kaurahiutaleita, 1dl vettä, 1dl mantelimaito)
100g mustikoita
100g raejuustoa
10g auringonkukan siemeniä

Lounas:
100g jauheliha
200g kasviksia
40g pasta (paino kuivana)

Välipala
6kpl cashewpähkinöitä
1 pieni banaani

Päivällinen
100g broileria
200g kasviksia
40g pastaa (paino kuivana)
Lasi piimää

Iltapala
2 viipaletta täysjyväleipää
50g raejuustoo
50g broilerileikettä
100g kasviksia
5 kpl manteleita

Ja kaloreita päivän aikana tuli n. 1700kcal. Kalorit ovat selvästi vähemmän kuin kulutus, mutta ei niin vähän, että kropan pitäisi mennä säästöliekille. Mikä hitto siinä on, että paino ei vain putoa?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska tälläkin on varmasti merkitystä, niin en ole pitänyt laihdutuksen aikana muuten herkkupäiviä, kuin jouluaaton ja -päivän söin, mitä huvitti sekä uuden vuoden aattona.

Muuten olen pyrkinyt syömään ylläolevan päivän mukaisesti. Välillä en ole ehtinyt syömään noin paljon ja taas välillä olen syönyt esim. ystävän luona silmämääräisesti saman verran eli en ole punninnut ruokaa.

Masentaa, kun kerrankin olen oikeasti pistänyt syömiseni ruotuun ja tulos on pyöreä nolla. Olen aina liikkunut hyvin, mutta ruokailut ovat voineet olla ihan mitä sattuu

Ap

Vierailija
2/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt väärin tai väärän määrän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta! Pitäisikö siis syödä enemmän? Vai vähemmän? Mitä muuttaisit ruokavaliosta? Tietenkin eihän yksi päivä kaikkea kerro.

Vierailija
4/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä et laihdu, koska kulutuksesi on vähäisempää kuin saantisi. Tästä se johtuu AINA, joten ihan turhaan mussutat mitään 1700 kalorin sopivuudesta. Jos teet istumatyötä, et kuluta noin paljoa. Kävely koiran kanssa on hidasta lontimista, etkä sillä kuluta kuin jotain alle 200 kaloria runnissa, sama muunkin rauhallisen kävelyn kanssa. Punttisalillakin kuluu aika vähän, jos vähän väliä pitää monen minuutin huilitaukoja.

Joten nyt hankit sykevyön, ja alat tehdä oikeasti rasvaa polttavia harjoitteita. Ideaalia on pysytellä siinä 120-150 syketta minuutissa -alueella. Vähintään kolme tunnin satsia viikossa.

Syöt aika paljon siemeniä ja pähkinöitä/manteleita. Ne ovat terveellisiä, mutta jättämällä nuo pois niistät aika helpolsti tuosta ruokavaliostasi toistasataa kaloria veks. Jo pelkästään auringonkukansiemenistä tulee tuossa 60 kaloria.

Lihaa vetelet myös tarpeettoman paljon. 200 grammaa päivässä ja päälle syöpäriskiä nostavia leikkeleitäkin 50 grammaa. Minä vähentäisin ja ottaisin tilalle vaikka juureksia.

Koetapa karsia ruokavalio 1500 kaloriin ja jos sekään ei laihduta, tiputa pari sataa kaloria lisää. Kyllä se viimeistään 1300 kalorissa alkaa.

Kulutuksesi voi hyvin olla jotain 1600-1700 kaloria päivässä, joten jos tankkaat saman verran, et laihdu.

Vierailija
5/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvosta! Pitäisikö siis syödä enemmän? Vai vähemmän? Mitä muuttaisit ruokavaliosta? Tietenkin eihän yksi päivä kaikkea kerro.

Sun täytyy se itse kokeilla, ei ulkopuolinen voi tietää, millä syömisellä juuri sinä laihdut.

Vierailija
6/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ruokaa...

Vierailija
7/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorit ovat selvästi vähemmän kuin kulutus, mutta ei niin vähän, että kropan pitäisi mennä säästöliekille. Mikä hitto siinä on, että paino ei vain putoa?

Olet koulukirjaesimerkki kaloriteorian toimimattomuudesta. Ihmiset ei vain tätä tahdo uskoa ennen kuin se omalle kohdalle kolahtaa.

Jatka samaan malliin, mutta jätä puuro, pasta, leipä, pähkinät, mantelit, banaanit (kaikki hedelmät) ja piimä pois. Myös muut maitotuotteet (juustot) ainakin joksikin aikaa.

Mitä nuo 'kasvikset' pitää sisällään?

Tsemppiä, ap - onnistut kyllä!

Vierailija
8/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastat ja leivät pois.

Vierailija
9/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kyllä mahdoton uskoa ap:n "ruokavalioesimerkkiin", kun kaikki on joko tasakymmen tai tasasatagrammoina. Aika tarkasti saa kanan ja kasvikset pilkkoa, että aina päätyy tasalukuun...

Ap, syöt liikaa jos et laihdu. Asia on hyvin yksinkertainen.

Vierailija
10/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalorit ovat selvästi vähemmän kuin kulutus, mutta ei niin vähän, että kropan pitäisi mennä säästöliekille. Mikä hitto siinä on, että paino ei vain putoa?

Olet koulukirjaesimerkki kaloriteorian toimimattomuudesta. Ihmiset ei vain tätä tahdo uskoa ennen kuin se omalle kohdalle kolahtaa.

Jatka samaan malliin, mutta jätä puuro, pasta, leipä, pähkinät, mantelit, banaanit (kaikki hedelmät) ja piimä pois. Myös muut maitotuotteet (juustot) ainakin joksikin aikaa.

Pähkinöitä ja manteleita ei kannata jättää syömättä.

Vierailija
11/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusien tutkimusten mukaan lihominen johtuu joissain tapauksissa siitä, että suu on isompi kuin peräaukko. Tuo ruokamäärä vaikuttaa suurelta, joten epäilen, että sinulla on liian suuri suu. Tiina Jylhän klinikka pystyy pienentämään suuaukkoa tarvittaessa ja halvalla. Leikkaus maksaa itse itsensä säästyneinä ruokakuluina!

Vierailija
12/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi neloselle. Monilla istumatyötä tekevillä naisilla kulutus on siinä 1600-1700 kaloria pälvässä. Rauhallinen kävely ja jooga kuluttavat todella vähän, vain pari sataa kaloria tunnissa. Kuntosali pari kertaa enemmän JOS teet sitä kunnolla etkä istuskele.

Mutta sittenkin kulutuksesi taitaa olla alempi kuin mitä syöt. Ei laihdutus mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
13/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä minunkin mielestäni erikoista. Oletko jojolaihduttelija?

Ainoa mitä tulee mieleen on noiden hiilareiden vähentäminen, ainakin kokeiluna. Eli vain rankkoina treenipäivinä söisi tuohon tyyliin ja muutoin korvaisi lounaan pastan kasviksilla ja iltapalan leivät esim. maitorahka+marjat. Salaattiin lorauttaisin öljyä.

Vierailija
14/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä et laihdu, koska kulutuksesi on vähäisempää kuin saantisi. Tästä se johtuu AINA, joten ihan turhaan mussutat mitään 1700 kalorin sopivuudesta. Jos teet istumatyötä, et kuluta noin paljoa. Kävely koiran kanssa on hidasta lontimista, etkä sillä kuluta kuin jotain alle 200 kaloria runnissa, sama muunkin rauhallisen kävelyn kanssa. Punttisalillakin kuluu aika vähän, jos vähän väliä pitää monen minuutin huilitaukoja.

Joten nyt hankit sykevyön, ja alat tehdä oikeasti rasvaa polttavia harjoitteita. Ideaalia on pysytellä siinä 120-150 syketta minuutissa -alueella. Vähintään kolme tunnin satsia viikossa.

Syöt aika paljon siemeniä ja pähkinöitä/manteleita. Ne ovat terveellisiä, mutta jättämällä nuo pois niistät aika helpolsti tuosta ruokavaliostasi toistasataa kaloria veks. Jo pelkästään auringonkukansiemenistä tulee tuossa 60 kaloria.

Lihaa vetelet myös tarpeettoman paljon. 200 grammaa päivässä ja päälle syöpäriskiä nostavia leikkeleitäkin 50 grammaa. Minä vähentäisin ja ottaisin tilalle vaikka juureksia.

Koetapa karsia ruokavalio 1500 kaloriin ja jos sekään ei laihduta, tiputa pari sataa kaloria lisää. Kyllä se viimeistään 1300 kalorissa alkaa.

Kulutuksesi voi hyvin olla jotain 1600-1700 kaloria päivässä, joten jos tankkaat saman verran, et laihdu.

Teetätin itselleni firstbeat-mittauksen, joka mittaa sykevälivaihtelua eli stressiä, aktiivisuutta, lepoa ja palautumista. Toisena mittauspäivänä olin töissä ja treenasin illalla kulutus n. 2700kcal/päivä, toisena päivänä olin vain kotona, siivosin ja käytin koiran ulkona ja kulutus oli 2100kcal, joten kyllä tuo on alle kulutukseni.

Ap

Vierailija
15/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sykevyon/rannekkeen, joka laskee paivittaisen kulutuksen. Se olikin vahempi mita olin ajatellut, jopa vain 1300kcal per paiva. Tosin en pitanyt ranneketta oisin, mutta suurta nousua tuohon ei siis tule. Eli varmaan sinunkin peruskulutus on pienempi kuin luulet, siitahan jo kielii se etta et laihdu.

Vierailija
16/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi syödä max 300 grammaa lihaa VIIKOSSA, sä mätät sen melkeinpä päivässä. Ok, puolet on onneksi kanaa, mutta silti voisit vähentää. Ja vaikka siemenet yms. on terveellisiä, niissä on paljon kaloreita, joten niistä on helppo vähentää ilman, että tulee nälkä.

http://yle.fi/uutiset/3-5383650

Vierailija
17/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäisi syödä max 300 grammaa lihaa VIIKOSSA, sä mätät sen melkeinpä päivässä. Ok, puolet on onneksi kanaa, mutta silti voisit vähentää. Ja vaikka siemenet yms. on terveellisiä, niissä on paljon kaloreita, joten niistä on helppo vähentää ilman, että tulee nälkä.

http://yle.fi/uutiset/3-5383650

Älä jauha paskaa.

Vierailija
18/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on kyllä mahdoton uskoa ap:n "ruokavalioesimerkkiin", kun kaikki on joko tasakymmen tai tasasatagrammoina. Aika tarkasti saa kanan ja kasvikset pilkkoa, että aina päätyy tasalukuun...

Ap, syöt liikaa jos et laihdu. Asia on hyvin yksinkertainen.

Lautanen puntarille ja ruokaa sen verran, että tasaluku tulee täyteen tai sitten osaan myös pyöristää. En usko, että sillä on hirveästi väliä, että eilen meni 96g kanaa ja tänään 102g. +-10g enempää määrät eivät kuitenkaan heitä.

Ap

Vierailija
19/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän hiilareita.

Itse olen jättänyt leivän kokonaan pois, ainoastaan "karkkipäivinä" syön leipää. Lisäksi ajattelin parantaa ruokavaliotani niin, että syön 5 päivänä viikossa toisen "lämpimän" aterian vähähiilihydraattisena, työpaikkaruokalassa syön tavallisen ruuan, joten kotona sitten salaatti + lihaa tai salaatti + papuja tai salaatti + hyönteisiä.

Muista kuitenkin syödä tarpeeksi isoja annoksia! Eli nälkä ei saa olla, salaattia nassuun vaan.

Ja kaikki mahdollinen vilja täysjyväksi! Eli jos syöt pastaa, syö täysjyväpastaa, se täyttää mahaa paremmin + sulaa hitaammin ja elimistöllä menee enemmän energiaa sen sulattamiseen.

Älä unohda myöskään tärkeitä öljyjä ja hedelmiä! Itselläni ei ole hedelmärajotuksia, paitsi banaaninsyönti pitäisi varmaan lopettaa kokonaan, koska en osaa sitä syödä kohtuudella.

Olen laihtunut jo 15 kiloa, nyt on tullut pysähdysvaihe joten pitäisi jaksaa taas muuttaa elintapoja, pysyvästi. Tee sekin pikkuhiljaa, ei kaikkea kerralla! Näin nostat todennäköisyyksiä sille, että kykenet pysymään siinä ruokavaliossa niin kauan että siitä tulee tapa.

Vierailija
20/73 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kasvikset" =vaihtelevasti kurkkua, tomaattia, paprikaa, eri salaatteja, kukkakaalia, porkkanaa, punajuurta, herneitä, parsakaalia ym.

Hiilarit pitäisi tiputtaa minimiin, maitotuotteita ja lihaakaan ei saa syödä? En usko, että kovin pitkälle tuollakaan jaksaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme