Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermo menee ärtyvän suolen kanssa!!!

Vierailija
12.01.2017 |

Ois ihan helvetin kiva tehdä jotain muutakin kuin istua 3-8 kertaa päivässä vessassa! Jatkuvaa vesiripulia ja välillä vähän paksumpaa ripulia. Ilmaa on suolisto aivan täynnä ja nykyään sitä tulee röyhtäyksinäkin. Maha on kuin olisi 9 kk raskaana. Ruokavalio on korjattu jo äärimmäisen tiukaksi kun mikään ei tunnu sopivan. Maitotuotteet, kotimaiset viljat, sokeri, palkokasvit, kaalit, sipulit, kahvi ja peruna jo nyt jätetty ajat sitten pois eikä mitään apua. Mitä vielä voin tehdä?! Muuttaa kirjat vessaan?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här

Vierailija
2/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko testannut ProbiMage-kapseleita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston toipumiseen menee aikaa, mulla meni kolme kuukautta kun alkoi vähän helpottamaan, vuoden kuluttua oli jo normaalielämä. Käsittämättömän onnellinen sitä voi ollakin kun kakkii normaalisti, eikä vessa hallitse elämää.  :)

Vierailija
4/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kaikki viljan syönti.

Vierailija
5/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kotona tai töissä hometta? Mulla hävisi lääkärin diagnosoiman "ärtyvän suolen" oireet kokonaan kun lopetin työt hometyöpaikassa.  

Vierailija
6/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kotona tai töissä hometta? Mulla hävisi lääkärin diagnosoiman "ärtyvän suolen" oireet kokonaan kun lopetin työt hometyöpaikassa.  

Töissä on jos jonkinlaista sisäilmaongelmaa, kuulemma ei hometta kuitenkaan. Myös selkärankareumaoireiluni on pahentunut sen jälkeen kun vaihdoin työpistettä mutta hankalahan sitä on lähteä todistamaan. Ap

Vierailija
7/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta imodiumia, ei paranna ärtyvää suolta mutta auttaa elämään normaalimpaa elämää. Itse otan vähintään kaksi kapselia päivässä. Alkoholi, roskaruoka, prosessoitu ruoka, limut ja muut hiilihapolliaet juomat pois. Stressi pois, käy kävelyllä luonnossa. Itsellä nyt kahden vuoden jälkeen vatsa jo parempi, en tiedä sattuuko vaan olemaan parempi vaihe vaiko pysyvä muutos. Tsemppiä, tiedän tuon epätoivoisen tunteen!

Vierailija
8/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö tarpeeksi kuitua? Oletko käynyt ravitsemusterapeutilla?

Vierailija
9/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä on jos jonkinlaista sisäilmaongelmaa, kuulemma ei hometta kuitenkaan. Myös selkärankareumaoireiluni on pahentunut sen jälkeen kun vaihdoin työpistettä mutta hankalahan sitä on lähteä todistamaan. Ap

Kuulostaa tutulta, mulla oli 1,5 vuotta vatsavaivoja ja nivelsärkyjä sisäilmaongelmaisessa työpaikassa. Yleensä sisäilmaongelmia salaillaan työpaikoilla viimeiseen asti, pystyt itse kyllä testaamaan paraneeko sun vatsa jos olet pidemmällä lomalla? Kannattaa ottaa tämä vaihtoehto huomioon vaikka kyse voi toki olla jostain muustakin. Itse oon niin iloinen kun vatsa on kunnossa kaikkien tuskien jälkeen.

Vierailija
10/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan tuskasi kanssasi ap! Kyllä kismittää herätä aamuisin tuntia aikaisemmmin sen takia, että ehtii istua vessassa vähintään sen viisi kertaa aamutoimien aikana. Onneksi sitten sentään vatsa rauhoittuu muutamaksi tunniksi ja töissä tarvitsee harvoin juosta vessaan.

Illalla sitten sama rumba, mutta erotuksena se että mitään ei tule mutta suolistoon ja vatsaan sattuu.

Vierailija
11/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitten syöt? Laita esimerkki päivän syömisistä.

Vierailija
12/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kanssa Imodeumia. Yksi kpl päivässä alkuun.

Vierailija
13/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta imodiumia, ei paranna ärtyvää suolta mutta auttaa elämään normaalimpaa elämää.

Imodium on ihan yhtä tyhjän kanssa ärtyvän suolen oireyhtymään.

Ap, empatiat sinulle. Itse taistelen saman ruokavalio- ja vessaongelman kanssa. Et maininnut pastaa, mutta todennäköisesti olet senkin jo jättänyt pois, sehän on vehnää. Tarkoititko maitotuotteilla ihan kaikkia, myös juustoja? Itsellä niiden poisjättö auttoi jonkin verran. Kauran palauttaisin varovasti takaisin. Käytätkö paljon mausteita? Niissä voisi piillä jotain suolta ärsyttävää.

Tasainen pienten aterioiden rytmi tasoittaa myös vessakäyntejä. Runsas veden juonti auttaa jollain tapaa. Toisaalta se taas lisää vessassa asiointia, mutta ainakin silloin se juoksuttaa pissalla eikä ripuloimassa.

Tsemppiä, ap! Et ole yksin ongelmasi kanssa!

Vierailija
14/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kuppi kofeiinitonta teetä riisimaidolla, gluteenitonta kaurapuuroa tai chiavanukasta marjojen kanssa.

Lounaaksi yleensä salaattia (vihersalaatti, kurkku, avokado, ananas, tonnikala, tomaatti) oliiviöljyllä.

Töiden jälkeen lämmin ruoka, yleensä riisiä ja bataattia vuorotellen, kylkeen salaattia. (En syö muuta lihaa kuin kalaa.)

Iltapalaksi banaani ja/tai chiavanukasta.

Vettä koitan juoda sen 2 litraa päivässä. Näläntunnetta mulla ei ole ollut siitä asti kun ripulointi alkoi. Koitan silti syödä suht säännöllisesti mutta välillä on päiviä kun en esim. lounaan jälkeen syö enää mitään. Ap

Vierailija
15/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toimii yllättävän monelle eli

"SILICOLGEL 500 ml, suun kautta nautittava geeli

Piihappogeeli ärtyvän suolen oireyhtymän (IBS) ja toiminnallisten vatsavaivojen hoitoon.

Silicolgel on kolloidia piihappogeeliä, joka muodostaa suojaavan kerroksen ruoansulatuskanavan limakalvolle ja sitoo haitallisia ainesosia kuljettaen ne suolistosta pois. Silicolgel lievittää IBS:n oireita:

pahoinvointia, ilmavaivoja, vatsakipua, epämukavuuden tunnetta ja ripulia, sekä vatsavaivoja, kuten närästystä, happamia röyhtäisyjä ja oksentelua. Silicolgel on koostumukseltaan miellyttävä ja helppo nauttia.

Silicolgel sopii aikuisille ja yli 12-vuotiaille lapsille vatsa- ja suolisto-ongelmien hoitoon. "

http://www.apteekkishop.fi/epages/ApteekkiShop.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Sh…

Vierailija
16/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilisin vauvanruokia ( piltti yms) ainakin 3 kk koska niissä ei ole lisäaineita. Suolesi saattaa rauhoittua hyvinkin nopeasti. 👍

Vierailija
18/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kuppi kofeiinitonta teetä riisimaidolla, gluteenitonta kaurapuuroa tai chiavanukasta marjojen kanssa.

Lounaaksi yleensä salaattia (vihersalaatti, kurkku, avokado, ananas, tonnikala, tomaatti) oliiviöljyllä.

Töiden jälkeen lämmin ruoka, yleensä riisiä ja bataattia vuorotellen, kylkeen salaattia. (En syö muuta lihaa kuin kalaa.)

Iltapalaksi banaani ja/tai chiavanukasta.

Vettä koitan juoda sen 2 litraa päivässä. Näläntunnetta mulla ei ole ollut siitä asti kun ripulointi alkoi. Koitan silti syödä suht säännöllisesti mutta välillä on päiviä kun en esim. lounaan jälkeen syö enää mitään. Ap

Jätä se chia kokeeksi pois, minulle ei käynyt ollenkaan. Yleensäkin sellainen "limainen" kuitu ärsyttää vatsaani, esimerkiksi kaurapuuro joka on haudutettu niin pitkään että siihen tulee sellaista limaisuutta. Myös inuliinivalmisteet (maitohappobakteeritabletti jossa oli inuliinia) ovat saaneet suoleni ärtymään ja sen toiminnan kiihtymään tarpeettomasti, kuten nuo muutkin. Teen kaurapuuron yleensä kokonaan kauraleseistä, mahdollisimman lyhyellä keittämisellä.

Minullakin on siis todettu IBS ja em. ruokien välttelen lisäksi välttelen sipulia, soijatuotteita, enkä syö enää ollenkaan ruista, vehnää enkä ohraa enkä punaista lihaa, mikä oli yksi pahimmista oireiden aiheuttajista. Banaanista ja kahvista sekä maitotuotteista (maitotuotteet joita käytän ovat viili, rahka ja harvemmin jugurtti ja juusto) myös olen huomannut tulevan välillä oireita, jolloin vähennän niitä. Banaani kannattaa testata vaikka aamulla, niin tiedät ärsyttääkö se suolistoasi... eihän se mukava tapa ole, mutta kaikista varmin. 

Lisäksi, silloin aiemmin kun minulla on ollut ärtynyt kausi niin kylmät salaatit/vihannekset ovat olleet banaanin & sitrushedelmien ja täysjyväleivän ohessa pahimpia ärsyttäjiä. Myös smoothiet ovat pahentaneet tilannetta. Ylipäätään kaiken ruuan nauttiminen lyhyesti kypsennettynä rauhoittaa minulla aina suolistoa, jos se on pillastunut jostain syystä.  

Vatsaa en voi yleensä myöskään päästää tyhjäksi, etenkin lounas jos jää väliin niin seurauksena on alavatsan voimakas turpoaminen ja vatsa menee kovan tuntuiseksi, sekä kivut. Minun vatsani siis voi paremmin kun sillä on suhteellisen paljon ja säännöllistä tekemistä.

Ehkä tästä oli jotain apua, ehkä ei. Toivottavasti saat tilanteen rauhoittumaan!

Vierailija
19/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, jätä ehdottomasti se chia pois! Monet sitä suosittelevat mutta harvoille se sopii. Aiheuttaa ongelmia ihan normaalivatsaisillekin. Uskon, että ihan jo chian poisjättämisellä saat vatsasi rauhoittumaan. Kokeile!

Miksi yleensäkään syöt sitä??

Vierailija
20/82 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap, jätä ehdottomasti se chia pois! Monet sitä suosittelevat mutta harvoille se sopii. Aiheuttaa ongelmia ihan normaalivatsaisillekin. Uskon, että ihan jo chian poisjättämisellä saat vatsasi rauhoittumaan. Kokeile!

Miksi yleensäkään syöt sitä??

Syön sitä koska salaatti-riisi-banaani- ruokavalio ns. vituttaa välillä ja chialla on saanut jotain vaihtelua. Ravitsemusterapeuttikin suositteli sitä. Chia on ollut käytössä vasta vähän aikaa, vatsaoireet alkoivat jo ennen chiaa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme