Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi oletetaan, että lihavat haluavat seurustella toisten lihavien kanssa?

Vierailija
12.01.2017 |

Itsellänikin on vähän tuota vatsaa, mutta ihannenaiseni on silti hyvin siro ja hoikka, ja sellaisten kanssa olen lähinnä seurustellutkin. Sama kuin olettaisi, että insinöörit haluavat seurustella vain toisten insinöörien kanssa.

Kommentit (219)

Vierailija
21/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suurin osa hoikista ei halua seurustella lihavan kanssa. Pitäisi ymmärtää löytää seurustelukumppani omalta tasoltaan.

En ole lainkaan kiinnostunut sellaisista naisista, joiden mielestä ihmiset voidaan jakaa "tasoihin" painon mukaan. En siis ole menettänyt mitään.

Tämä on fiksua. Olen itse perinyt muutaman miljoonan ja olen ylipainoinen. Salilla naiset ovat nyrpeänä, kun katsovat outokumpuani, mutta sitten kun näkee minut esimerkiksi ravintolassa, samat persettään jalkaprässillä kasvattavat naiset ovat kimpussani. Nykyisin keskityn meikkaamattomiin, kirppikseltä vaatteensa ostaviin naisiin, jotka eivät kiinnitä minuun minkäänlaista huomiota. Silmälasit, ylipaino ja huumori ovat plussaa.

Vierailija
22/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen että heidän elämäntyylinsä on samankaltainen.. Röhnötetään sohvalla ja mussutetaan. Hoikkien ja aktiivisten taas on samanlainen keskenään.

Olen ylipainoinen ja silti harrastanut viimeisen viikon aikana viitenä päivänä kestävyys- ja lihaskuntoa lisäävää liikuntaa. Työpäiväni ovat matkoineen 8,5-11 tunnin mittaisia, kokouksia tai muita menoja on vähintään yhtenä iltana viikossa, töiden ohella opiskelen. Noin kerran kuukaudessa käyn konserteissa tai klubi-illoissa. En syö mitään makeaa (suklaa, karkit, pullat yms) enkä sipsejä tai mitään muutakaan mässyä.  En siis tunnista elämäntyyliäni kuvauksestasi.

Syöt silti enemmän kuin kulutat, mikäli olet ylipainoinen. Lihottaa se salaattikin, jos rekkalastillisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen että heidän elämäntyylinsä on samankaltainen.. Röhnötetään sohvalla ja mussutetaan. Hoikkien ja aktiivisten taas on samanlainen keskenään.

Ihan tosissasi väität että paino määrittelee ihmisen elämäntyylin? 

No kyllähän se paino nyt hiukan elämäntyyliäkin määrittelee. Jos ihminen urheilee paljon ja syö terveellisesti niin ei hänestä mitenkään saa tehtyä lihavaa.

Oletkohan vähän tyhmä?

Vierailija
24/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän se paino nyt hiukan elämäntyyliäkin määrittelee. Jos ihminen urheilee paljon ja syö terveellisesti niin ei hänestä mitenkään saa tehtyä lihavaa.

Eikä määrittele. Ei hoikkuus tee ihmisestä automaattisesti tervettä tai aktiivista, eikä ylipaino tee ihmisestä automaattisesti sairasta röhnöttäjää. Kun pääset yläasteelta niin ymmärrät että maailma ei ole mustavalkoinen.

Hmm, olet varmaankin ihan oikeassa. Paljonhan sitä on olemassa esimerkiksi kovaa treenaavia ja terveellisesti syöviä urheilijoita ihan huipputasollakin. Kuten nyt vaikkapa... öööh...

Kyllä varmasti terveellisesti syöviä ja kovaa treenaavia urheilijoita on huipputasolla. Duh.

Vierailija
25/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kantaa oman kuormansa, mikä on ongelma tai missä?

Vierailija
26/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellisen viestin kirjoittaja, mutta enemmän mua kiinnostaisi tietää, miten ihmeessä voit ajatella niin, että paino ei määrittäisi sitä, miten ihminen syö ja liikkuu. Jos saa ruoassaan kaloreita enemmän kuin niitä kuluttaa, niin ylimääräinen energia varastoituu rasvana, eli paino lisääntyy. Se on juuri näin yksinkertaista. M.O.T.

Minä en taas ole ihminen jolle vastasit, mutta ihmisen paino kertoo vain ja ainostaan sen miten hän on aiemmin syönyt. Se ei kerro mitään hänen tämän hetkisestä ruokavaliostaan, koska paino ei putoa sillä hetkellä kun ihminen muuttaa elintapojaan. Liikunnalla taas on painoon melko pieni vaikutus. Liikkuvakin ihminen lihoo, jos syö liikaa. Ruokavalio on olleellisin.

Vierailija
27/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ylipainoinen ja silti harrastanut viimeisen viikon aikana viitenä päivänä kestävyys- ja lihaskuntoa lisäävää liikuntaa. Työpäiväni ovat matkoineen 8,5-11 tunnin mittaisia, kokouksia tai muita menoja on vähintään yhtenä iltana viikossa, töiden ohella opiskelen. Noin kerran kuukaudessa käyn konserteissa tai klubi-illoissa. En syö mitään makeaa (suklaa, karkit, pullat yms) enkä sipsejä tai mitään muutakaan mässyä.  En siis tunnista elämäntyyliäni kuvauksestasi.

Arvasin että joku tulee avautumaan miten fysiikan lait eivät päde häneen. Ok, jos se tekee sinut onnelliseksi niin ok.

Vierailija
28/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt silti enemmän kuin kulutat, mikäli olet ylipainoinen. Lihottaa se salaattikin, jos rekkalastillisen.

Juuri niin. Tätä juuri ajoin takaa: paino ei kerro elämäntyylistä/liikunnallisuudesta.

Vierailija
29/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että joku tulee avautumaan miten fysiikan lait eivät päde häneen. Ok, jos se tekee sinut onnelliseksi niin ok.

Mitkä fysiikan lait? Ja kyllä, olen onnellinen. Kolesteroliarvoni ovat loistavat, samoin verenpaine. Ei ole mitään kroonisia sairauksia. Nautin liikunnasta ja syömisestä.

Vierailija
30/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kantaa oman kuormansa, mikä on ongelma tai missä?

Se että joku teini ei hyväksy että kaksi ulkonäöltään erilaista ihmistä seurustelee keskenään. Sille on lapsena opetettu että siniset palikat menevät siniseen laatikkoon ja punaiset punaiseen, ei sekaisin. Lisäksi se mitä muut ajattelevat aiheuttaa ilmeisen suurta ahdistusta ja ohjaa täten valintoja.

Vierailija
31/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellisen viestin kirjoittaja, mutta enemmän mua kiinnostaisi tietää, miten ihmeessä voit ajatella niin, että paino ei määrittäisi sitä, miten ihminen syö ja liikkuu. Jos saa ruoassaan kaloreita enemmän kuin niitä kuluttaa, niin ylimääräinen energia varastoituu rasvana, eli paino lisääntyy. Se on juuri näin yksinkertaista. M.O.T.

Minä en taas ole ihminen jolle vastasit, mutta ihmisen paino kertoo vain ja ainostaan sen miten hän on aiemmin syönyt. Se ei kerro mitään hänen tämän hetkisestä ruokavaliostaan, koska paino ei putoa sillä hetkellä kun ihminen muuttaa elintapojaan. Liikunnalla taas on painoon melko pieni vaikutus. Liikkuvakin ihminen lihoo, jos syö liikaa. Ruokavalio on olleellisin.

Ei ole. Oleellisin on se millaiset suolistobakteerit sinulla on, sitten tulee hormonaaliset tekijät ja lopuksi ruokavalio, joka ruokkii suolistobakteereita. Ihminen, joka tarkkailee syömistään, on mielisairas, sillä syöminen on autonominen tapahtuma. Syy ei ole yksilön, vaan  yhteiskunnan.

Vierailija
32/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako ylipainoista oli keskitysleireillä, kun ruoka-annosten kalorikoko säädeltiin tarkasti niin, että ihmisluurangot pysyivät pystyssä?

Vierailija
33/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan tyhmä ja yleinen uskomus. Jos ihminen on AINA liikkunut paljon JA syönyt runsaasti, niin hänestä harvemmin tulee lihavaa. Sen sijaan, jos ihminen on ennen syönyt epäterveellisesti ja sitten muuttanut elämäntapansa terveellisiksi ja liikkuviksi, niin hän todellakin voi olla yhtä aikaa sekä lihava, että liikunnallinen ja syödä terveellisesti. Eihän se paino hetkessä putoa.

Vierailija
34/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä määrittele. Ei hoikkuus tee ihmisestä automaattisesti tervettä tai aktiivista, eikä ylipaino tee ihmisestä automaattisesti sairasta röhnöttäjää. Kun pääset yläasteelta niin ymmärrät että maailma ei ole mustavalkoinen.

Olen 38- vuotias kolmen lapsen äiti, en yläkouluikäinen. Hoikkuus ei totta tosiaan tee ihmisestä aktiivista eikä tervettä, olet täysin oikeassa. Olen itse koko ikäni ollut hoikassa kunnossa, mutta etenkin nyt vauva-aikana olen suorastaan rapakunnossa, vaikkakin hoikka. Mutta lihavuus kertoo siitä, että ihminen syö joko epäterveellisesti tai enemmän kuin kuluttaa. Sairaudet ovatkin sitten asia erikseen, lääkkeet tai sairaudet voivat lihottaa. Mutta turha on sanoa että perusterve ihminen jolla on vaikka 20-30kg ylipainoa eläisi riittävän terveellisesti. Ylipaino on aina riski terveydelle.

Vierailija
35/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava ihminen ei voi liikkua ja syödä terveellisesti? Ylipainoinen on tuomittu elämään pizzalla ja paistinrasvalla koko ikänsä :(

Vierailija
36/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Oleellisin on se millaiset suolistobakteerit sinulla on, sitten tulee hormonaaliset tekijät ja lopuksi ruokavalio, joka ruokkii suolistobakteereita. Ihminen, joka tarkkailee syömistään, on mielisairas, sillä syöminen on autonominen tapahtuma. Syy ei ole yksilön, vaan  yhteiskunnan.

Syy on yhteiskunnan, kun oma käsi avaa jääkapin oven ja lappaa liikaa ruokaa suusta alas? Päivän paras.

Vierailija
37/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 38- vuotias kolmen lapsen äiti, en yläkouluikäinen. Hoikkuus ei totta tosiaan tee ihmisestä aktiivista eikä tervettä, olet täysin oikeassa. Olen itse koko ikäni ollut hoikassa kunnossa, mutta etenkin nyt vauva-aikana olen suorastaan rapakunnossa, vaikkakin hoikka. Mutta lihavuus kertoo siitä, että ihminen syö joko epäterveellisesti tai enemmän kuin kuluttaa. Sairaudet ovatkin sitten asia erikseen, lääkkeet tai sairaudet voivat lihottaa. Mutta turha on sanoa että perusterve ihminen jolla on vaikka 20-30kg ylipainoa eläisi riittävän terveellisesti. Ylipaino on aina riski terveydelle.

Ja sen takia ylipainoisella ei ole oikeutta seurustella itseään hoikemman kanssa?

Vierailija
38/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako ylipainoista oli keskitysleireillä, kun ruoka-annosten kalorikoko säädeltiin tarkasti niin, että ihmisluurangot pysyivät pystyssä?

Pointti? Että vähällä ruualla laihtuu ja pysyy just just hengissä? No valtava ylläri.

Vierailija
39/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittykää ennemmin siihen, että alle 40-vuotiaista puolet ovat mielisairaita. Mielisairaudet tuottavat eniten kustannuksia yhteiskunnalle. Lihavuuskin on seurausta mielen sairastumisesta. Lihavien mieli sairastuu, kun he joutuvat rasismin kohteeksi. Eli syyllisiä olette jokainen te, jotka olette lihavia haukkuneet, eikö niin?

Vierailija
40/219 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, olet varmaankin ihan oikeassa. Paljonhan sitä on olemassa esimerkiksi kovaa treenaavia ja terveellisesti syöviä urheilijoita ihan huipputasollakin. Kuten nyt vaikkapa... öööh...

Kyllä varmasti terveellisesti syöviä ja kovaa treenaavia urheilijoita on huipputasolla. Duh.

Ha ha, jäi näköjään yksi aika oleellinen sana pois välistä. :D Eli kyse oli tietysti kovaa treenaavista ja terveellisesti syövistä YLIPAINOISISTA urheilijoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän