Vilan myyjän, onko ihan oikeasti pakko tuputtaa
Kiertelin kauppoja tänään ja pitkästä aikaa viitsin poiketa Vilaan. Olin toiveikas, että siitä tuputusmyynnistä olisi jo luovuttu, mutta mitä vielä, meno oli entistä pahempi. Otin läheltä ulko-ovea paidan, jota halusin sovittaa ja silmäilin löytyisikö muuta sovitettavaa. Tässä vaiheessa myyjä hyökkää päälle ja kyselee, huomasinko sen mekon, joka oli kädessä pitämänä paidan edessä. Kerron, että en. Myyjä hehkuttaa, että se on tuo raidallinen. Kerron, että en pidä raidoista. Myyjä kysyy, että kiinnostaisiko joku muu väri. Vastaan, että ei ja voisin katsella ihan rauhassa mitä täältä vielä löytyy.
Vajaa minuutti myöhemmin myyjä juoksee perään ja esittelee jotain takkia, koska se nyt vaan on tosi kiva ja tykätty. Kerron, että ei se ei nyt oikein ole mieluinen ja tähän myyjä tuhahtelee, että eikö, se kun on todella suosittu malli. Mulle riitti tässä vaiheessa. Tyrkkäsin paidan, jota halusin sovittaa, myyjälle ja totesin, että kerran tää on niin vaikeeta niin olkoon.
Kumpa Vilan johtoporras ymmrärtäisi, että asiakkaat haluavat ostosrauhaa, eivät väkisin tupustusta
Kommentit (303)
Minä ostan lähes kaikki vaatteeni vilasta. Tykkään merkin vaatteista todella paljon ja ne sopivat vartalolleni. Taidan olla outo, sillä minua ei häiritse myyjien käytös. Monesti he toki ehdottavat jotain vaatetta ja saatan sanoa suoraan etten tykkää vaatteesta tai saatan jopa kiinnostua ja sovittaa. Pidän myös siitä, että myyjät käyvät sovituskopeilla ja tuovat pienemmän/suuremman koon tarvittaessa.
Mikä hieman ärsyttää, on myyjien "valehtelu" vaatteen istuvuudesta. Tällöin itse sanon suoraan, ettei kyllä todellakaan istu. Onneksi myyjät eivät kohdallani ole tämän jälkeen jääneet jankkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan lähes kaikki vaatteeni vilasta. Tykkään merkin vaatteista todella paljon ja ne sopivat vartalolleni. Taidan olla outo, sillä minua ei häiritse myyjien käytös. Monesti he toki ehdottavat jotain vaatetta ja saatan sanoa suoraan etten tykkää vaatteesta tai saatan jopa kiinnostua ja sovittaa. Pidän myös siitä, että myyjät käyvät sovituskopeilla ja tuovat pienemmän/suuremman koon tarvittaessa.
Mä kans pidän siitä, että myyjä tuo pyynnöstä toisen koon vaatteita sovituskoppiin. Joku aika sitten olin sovittelemassa housuja, kun mulla oli todella tarve housuille. Myyyjä toi tyrkytti sovituskoppiin erilaisia yläosia, siinä oli puseroa ja neuletta, mutta en niitä sen tarkemmin katsonut kun ei ollut tarvetta enkä todellakaan sovittannut. Tullessani sovituskopista myyjä kyseli, että miten kävi ja eikö yksikään yläosista ollut sopiva. Vastasin että en tiedä kun sovittanut ja myyjä puolestaan ihmetteli, että miksi en sovittanut kun ne on niin upeita ja tosi suosittuja. Olisikohan johtunut siitä, että olin etsimässä housuja en yläosaa? Miten tuo myyjän käytös on muka hyvää asiakaspalvelua?
Vilan ja VeroModan myyjät kurssitettu joku vuosi sitten tähän nykyiseen tyyliin: tyrkyttämisen lisäksi tulee kommentteja asiakkaille tyyliin " sulla on pähee tukka" , " onko sulla jalka leikattu" - tämä kyynärsauvoilla liikkuvalle asiakkaalle. Sovituskopeilla käyvät huutelemassa " miltä vaikuttaa ym". Tyrkyttävät vaihtoehtoja joita ei todellakaan etsi.
Vältän näitä kauppoja nykyään. Ainostaan ruuhka-aikaan voi ehkä mennä kun eivät ehdi kaikille huutelemaan.
Ei sovi mulle toi homma.
Tykkäisin vaatteista, mutta myymälässä en halua käydä etenkään hiljaisina aikoina. Ahdistaa myyjien käytös.
Ehkä tämä ketju pitäisi linjata Vilan johtoportaalle.
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne Vilan myyjät usein tosi ärsyttäviä. Ihan sama mitä ostat, niin kehuja satelee. Toisaalta täytyy myös hattua nostaa sille, miten hyviä ne on puhumaan :D Viimeksi kun menin palauttamaan yhtä toppia, puhui myyjä kassalla mut ympäri ja palasin kotiin sen saman topin kanssa. Kertaakaan en ole käyttänyt, mutta kun se "niin viedään käsistä, on niin ihana, myyty loppuun, hyvä et saadaan nyt yks myyntiin", niin olihan mun se pakko pitää, vaikkei mulla sille käyttöä ole.
Kyllä olet helposti kusetettavissa ja vieläpä ihme myyntipuheilla. Myyjä näki sussa höynäytettävän sopulin, joka ei uskalla olla oma itsensä vaan on vain osa sitä laumaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Olen tulospalkalla töissä, siksi suosittelen asiakkaille vaatteita. Minunkin pitää maksaa laskuni. Jollei meidän vaatteet kiinnosta, painutko vittuun meidän kaupasta.
T: Vilan myyjä.
Vikan vaatteet nimenomaan kiinnostaisi, jos saisin rauhan tutustua niihin. En kaipaa tyylitajutonta personal shopperia viereen.
Muutenkin miettisin, onko asiakaspalvelu sun juttusi, jos tarvitsee vittua huudella asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne Vilan myyjät usein tosi ärsyttäviä. Ihan sama mitä ostat, niin kehuja satelee. Toisaalta täytyy myös hattua nostaa sille, miten hyviä ne on puhumaan :D Viimeksi kun menin palauttamaan yhtä toppia, puhui myyjä kassalla mut ympäri ja palasin kotiin sen saman topin kanssa. Kertaakaan en ole käyttänyt, mutta kun se "niin viedään käsistä, on niin ihana, myyty loppuun, hyvä et saadaan nyt yks myyntiin", niin olihan mun se pakko pitää, vaikkei mulla sille käyttöä ole.
Kyllä olet helposti kusetettavissa ja vieläpä ihme myyntipuheilla. Myyjä näki sussa höynäytettävän sopulin, joka ei uskalla olla oma itsensä vaan on vain osa sitä laumaa.
Toi käännytysyritys on järkyttävää. Oma kokemukseni on kun, Vilaan palauttamaan hametta, niin myjä yritti saada mut pitämään sen hameen ja ostamaan uusia vaatteita, joiden kanssa voisin käyttää hamettta . Mä pidin pääni eli palautin hameen ja myyjä näytti hyvin hapanta naamaa
Täällä on puhuttu tuberkuloosirokotuksesta, kuinka sen ansiosta tauti on taltutettu.
Rokotuksethan loppuivat jo vuosia sitten. Tiedän tämän varmasti, kun olisin sen lapsille halunnut.
Itse olen sille altistunut vauvasta lähtien ja vaara saada idästä tullut tubi on kauhea ajatus lapselle. Näitä sairastumistapauksia on vuosittain suomalaisillakin. Lääkitys on pitkä, vähintään puoli vuotta ja monet eivät tähän jamsa sitoutua.
Rokotusta ei kuulemma saa enää. Vielä 80-luvulla se annettiin synnärillä.
Työskentelen ympäristössä, jossa silloin tällöin ilmenee tubitartuntoja.
271:n teksti tuli väärään ketjuun.
No, samalla voin tässä kertoa että ystäväni oli ihan kuukausipalkalla eräässä ketjumyymälässä, mutta piti vääränä, että oli pakko tehdä lisämyyntiä ja jäi pois töistä. Suorastaan ahdistui.
Tiimarikin viimeisinä aikoina sortui tähän, muostatteko?
Olen käynyt pari kertaa vilassa ja joka kerta ihmettelen ketjun tyyliä tarjota tuotteita. Miksi haluaisin ostaa takin joka on "suosittu" tai tarjouksessa olevat housut jotka eivät ole yhtään tyyliäni. Jos on pakko tyrkyttää tuotteita, niin myyjä voisi edes avata silmänsä ja tarjota minulle sopivaa väriä/vartalomallilleni sopivia tuotteita? Ammattitaidon ja hyvän tyylitajun puutteessa he tarjoavat randomilla jotain, jota asiakas ei todennäköisesti voisi ikinä kuvitella käyttävänsä.
Musta on jännä et meidän vero modassa myyjät ei edes moikkaa kun tulee liikkeeseen. Juoruavat vaan kolmestaan eivätkä tarjoa apuaan. En tarkoita että tyrkyttämään pitäisi tulla mutta se hei ja hymy ois kiva.
Kassalla sitten palvelu muuttuu todella happamaksi ja töykeäksi jos ostan vain yhden tuotteen. Ei sanota kiitos ja heihei vaan suorastaan viskaistaan se kassi päälle. Mihin voin laittaa palautetta kaupunkikohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on vila?
Miksi paljon miinuksia?
Rehellisyyden nimissä sanon ettei tämä Vila (kauppa?) sano minulle yhtään mitään,en ole koskaan kuullutkaan.
Samoin, en ole ikinä kuullutkaan moisesta liikkeestä. Mutta tiedänpä kiertää kaukaa jos joskus törmään.
Kiertelen hyvin vähän huvikseni kaupoissa eli lähes aina oon ostamassa tarpeeseen. Voin olla hakemassa jotain tiettyä vaatekappaletta tai sitten vaatetta johonkin tiettyyn tilanteeseen. Toisinaan on hieman huvittanut kun oon omin neuvoin selvinnyt kassalle saakka niin myyjä alkaa kyselemään, että olisinko yläostaa tai alaosaa vailla, sen mukaan mitä olen ostamassa. Ihan oikeesti, meinaako se, että a) lähtisin uudelleen sovituskoppiin ja b) oon jotenkin vähä-älyinen, eli että vasta kysymyksen jälkeen tajuaisin tarvitsevani jotain muutakin kuin mitä oon ostamassa
Mä olen itsekin asiakaspalveluammatissa, ja hyvin avoin ja sosiaalinen, mutta jotenkin jos oon etsimässä vaatteita niin olen siitä harvinainen etten halua ees ystäviäni yleensä seuraksi! :D jotenkin oon surkea löytämään mieleisiä ja päätöksenteko on raastavan vaikeeta. Suorastaan joutuu välillä välttelemään myyjiä vaikka tervehdin tottakai ja vastaan kohteliaasti ei jos avusta kysytään. Todella useasti lähden liikkeestä jos en saa katsoa rauhassa sillä sen "kiitos ein" jälkeen vieressä seisoskelu ja kysely on ihan jäätävää ja saa mut poistumaan muualle. Tykkään pohtia rauhassa mitä haluan.
Onkohan Vilan Suomen konttorilla jo kuultu tästä ketjusta. Toki pääkallonpaikka on ulkomailla, mutta kyllähän Suomessakin jonkinlainen maaorganisaatio on. Luulisi, että kiinnostaisi maineen kannalta tällaiset verkkokeskustelut.
Vierailija kirjoitti:
yrittäisköhä ne tyrkyttää mullekki jotai jos menisin kyseiseen myymälään? olen siis ylipainoinen nainen ja ei varmasti löydy jostai Vilasta ees sopivaa pontsoa mulle :D
Mene sinne! Ja kysy että "olisko täällä mulle pontsoa" :D ahahahah :D Mee kiusaan niitä!
Vierailija kirjoitti:
Vilan ja VeroModan myyjät kurssitettu joku vuosi sitten tähän nykyiseen tyyliin: tyrkyttämisen lisäksi tulee kommentteja asiakkaille tyyliin " sulla on pähee tukka" , " onko sulla jalka leikattu" - tämä kyynärsauvoilla liikkuvalle asiakkaalle. Sovituskopeilla käyvät huutelemassa " miltä vaikuttaa ym". Tyrkyttävät vaihtoehtoja joita ei todellakaan etsi.
Vältän näitä kauppoja nykyään. Ainostaan ruuhka-aikaan voi ehkä mennä kun eivät ehdi kaikille huutelemaan.
Ei sovi mulle toi homma.
Joo, on huomattu tää 'tuttavallisuus'. Ei istu suomalaisuuteen ja tekee siitä siksi piinallisen vaivaannnuttavaa kun nuori myyjä yrittää teennäisesti olla tuttavallinen ja hokee lainejaan kuin paperista lukisi.
Parasta palvelua kaupassa on, kun myyjä tervehtii ja kysyy max KERRAN voinko auttaa. Yleensä vastaan, että haluan katsella itsekseni ja siihen hyvä myyjä vastaa, että ok, ja jos hän voi olla avuksi niin vinkkaa. Ja hyvä myyjä on tämän jälkeen paikalla siellä tiskinsä takana tai järjestelemässä vaatteita, helposti lähestyttävissä ja jos ottaa katsekontaktia sinne päin niin hän huomaa.
Pahinta on tuputus ja kaupan oven suussa myynti ja sisäänheitto, en voi sietää jos pyytämättäni tuodaan vaatteita ja tullaan sovituskoppiosastolle hutelemaan miten sujuu. Jää lyhyeksi asioinnit.
Hei. Olen tulospalkalla töissä, siksi suosittelen asiakkaille vaatteita. Minunkin pitää maksaa laskuni. Jollei meidän vaatteet kiinnosta, painutko vittuun meidän kaupasta.
T: Vilan myyjä.
Esimerkiksi Jyväskylän ja olikohan Joensuun Vilan omistaa sama yrittäjä. Nyt yrittäjä vaihtui juuri. Katsotaan, miten vaikuttaa.
Mä en koe kamalasti pakkomyynniksi. Joskus toki on ollut kovempaa, mutta tällä viikolla sain vain tosi hyvää asiakaspalvelua. On kiva, kun tervehditään ja ollaan valmiina auttamaan. Jossain Gina Tricotissa kävellään vain nokka pystyssä.
Vilan vaatteita ostan usein netistä :)