Miten kuukautiset yleensä loppuvat? Kokemuksia niin itseltänne/tietoa äideistänne/muista...
Olen 53-vuotias ja marraskuussa olivat kuukautiset viimeksi.
Täysin säännölliset ja "normaalikokoiset" ovat olleet tähän asti. Joulukuu jäi täysin välistä ja vielä ei ainakaan tässäkään kuussa ole ilmaantuneet.
Loppuvatko ne useinkin kuin seinään tällä tavoin? Olin kuvitellut, että jotain kierron muutoksia, vuodon määrän vaihteluita ym. tulisi vähän varoituksena?
Johan tässä on aikakin, ei siinä mitään. Jonkin verran on ollut yöhikoiluakin parin vuoden ajan. Mutta ihan tuosta vain loppuvat? Onko tavallistakin?
Kommentit (50)
Heräelläämpä ketjua ja otetaan lisää kokemuksia kun itselläkin ajankohtaista nyt 😊
Minulla vain loppuivat vähän alle 50 vuotiaana, ei ollut silloin eikä ole myöhemminkään tullut mitään perinteisiä asiaan kuuluvia vaivoja kuten kuumia aaltoja joten mitään hormoni- ym. lääkityksiä ei ole tarvittu. Vaihdevuosien oireettomuus johtuu varmaan geeneistä enemmän kuin mistään muusta koska kukaan muukaan sukuni nainen ei ole kärsinyt vaihdevuosivaivoista. Ainoa asia mikä muuttui vaihdevuosien myötä oli se, että kilot alkavat herkästi kertyä ellei pidä varaansa ja muuta ruokailu- ja liikuntatottumuksiaan.
Kuinka pitkään tätä tiputtelua menkkojen jälkeen voi kestää? Tai miten pitkiä menkkoja teillä on ollu. Itellä oli 12 pv menkat, muutama runsas vuotopäivä alussa ja sit tiputtelua. Luulin jo että loppuu, 1 täysin puhdas päivä välissä ja alkoi uudelleen tiputtaa. En tiedä että voiko johtua Buranan syönnistä muuhun asiaan? Nyt siis menkkojen alusta 16 pv ja alkaa hemoglobiini mennä. Ei siis muuta ku tiputtelua, suojaakaan en oo pitäny yli viikkoon. Mietin vaan että missä vaiheessa olette lekuriin lähteneet vastaavassa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään tätä tiputtelua menkkojen jälkeen voi kestää? Tai miten pitkiä menkkoja teillä on ollu. Itellä oli 12 pv menkat, muutama runsas vuotopäivä alussa ja sit tiputtelua. Luulin jo että loppuu, 1 täysin puhdas päivä välissä ja alkoi uudelleen tiputtaa. En tiedä että voiko johtua Buranan syönnistä muuhun asiaan? Nyt siis menkkojen alusta 16 pv ja alkaa hemoglobiini mennä. Ei siis muuta ku tiputtelua, suojaakaan en oo pitäny yli viikkoon. Mietin vaan että missä vaiheessa olette lekuriin lähteneet vastaavassa tilanteessa?
Ei hemoglobiini vaan hermo, hiton ennakoiva 😬
53-vuotiaana loppuivat. Olen siitä kiitollinen. Mutta vaihdevuodet kaikkine oireineen jatkuvat vieläkin 13 vuoden jälkeenkin.
Reilu vuoden oli epäsännöllinen. Useana kuukautena ei ollut menkkoja. Sitten se loppui kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Reilu vuoden oli epäsännöllinen. Useana kuukautena ei ollut menkkoja. Sitten se loppui kokonaan.
Oliko sulla pitkiä menkkoja?
Tässä viimeiset 5-6 vuotta kierto ensin lyheni ja sitten piteni. Nyt ollut viimeksi helmikuussa. Olen 54v. Ei muita oireita.
Oho ne siis voivat loppua kuin seinään nelikymppisenä? Olen 40 ja kuukautiset nyt 3 viikkoa myöhässä, mitä ei ole tapahtunut koskaan. Aina säännöllinen kierto 25-28 päivää. Raskaana en voi olla.
Heräelläämpä ketjua ja otetaan lisää kokemuksia kun itselläkin ajankohtaista nyt 😊