Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko aviopuolisolle kertoa syvimmistä tunteista, filosofioista, teorioista tai ajatuksista?

Vierailija
10.01.2017 |

Ajatuksia esim politiikasta, uskonnosta, koulutuksesta, seksistä, masturboinnin salaisuuksista, lempi ruuista, lempi juomista tai mitä tekisin jos olisin kultissa johtajana?

Yhdessä 6 vuotta, naimisissa 4. Hyvä pätkä avioliitto ollut, todennäköisesti kestää loppuelämän tai sitten vielä ainakin 5 vuotta.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Mulle on todella tärkeää, että voimme yhdessä puolisoni kanssa keskustella filosofiasta, politiikasta, arvoista ja ideologioista, seksistä, rakkaudesta, uutisista jne. Tai vaikka siitä, millaisia kulttijohtajia olisimme, kiitos vinkistä ap ;)

Tuntuisi aivan häiriintyneeltä parisuhteelta, jos emme keskustelisi noilla alueilla. Ihan parhaita hetkiä (monen muun joukossa toki) parisuhteessa, kun huumori ja vakavista vakavin fiilis kukoistavat yhtäaikaa.

Vierailija
22/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla naimisissa kertomatta noista ajatuksista??? Mitä te yhdessä oikein teette iltaisin?

No mitä nyt nisäkkäät tekee?

Miestä ei vois vähempää kiinnostaa mun jutut. Siivoan, laitan ruoan ja tienaan osani rahoista, niin on tyytyväinen. En aiheuta turhia konflikteja ja avaan haarani, kun herraa panettaa. Näin se vain menee, ja ne ämmät jotka ei jaksa, eroavat.

Ne jotka on pitkään naimisissa, on meitä miestensä palvelijoita jotka pitää turpansa kiinni ja tietää, mistä kannattaa puhua vai kannattaako vain kuunnella.

Ja tämä on totuus.

No tiedänpä olla menemättä naimisiin. T. Avovaimo jo yli 10 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vain menee sekopäisemmäksi. Onko 17 ja  20 ketjun ap?

Vierailija
24/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet mennyt naimisiin? Ai niin, menin naimisiin, kun piti saada puoliso. Se kapistus kotiin. Kammottaa lukea sun juttuja, jos olet tosissasi. Nimittäin olet vissiin teeskennellyt jotain muuta kuin oikeasti olet. Nyt vähitellen, muutaman avioliittovuoden jälkeen, oma itseys ja ajatukset alkavat tulla esille. Erikoista on laskelmoiva asenteesi avioliittoon ja puolisoon: ehkä vielä viiden vuoden kestävä avioliitto. Jotain on pielessä. Kun totuus sinusta ihmisenä paljastuu puolisollesi, niin voi olla, että avioliitto loppuu kuin seinään. Suosittelen lämpimästi pariterapiaa. Nimittäin kestävän, pysyvän ihmissuhteen pohja on se, että voi olla oma itsensä kaikkine ajatuksineen. Ja niitä omia juttuja, ajatuksia voi tuoda esille  - eikä kohtaa halveksuntaa.  Oletko koskaan kuullut semmoista, että avoimuus, avautuminen henkisesti ihmisenä on mahdollista turvallisessa, luotettavassa seurassa, kuten esim. aviopuolison seurassa? Mikä se semmoinen avioliitto on, missä ei voi olla oma itsensä?

Ihan tavallinen avioliitto.

On turvaa ja saa puhua rajoitetusti joskus tietyistä asioista. Kun miestä rupeaa ärsyttämään, se mulkaisee tai keskeyttää tai lähtee pois. Siitä huomaan, että puhuin tyhmiä tai liian pitkään tai aiheesta, josta ei puhuta ( esim. anoppi)

Miehillä on sukupolvia se mies ollut perheen pää ja viisain.

Sukupolvia AINA se nainen ja vaimo ei ole ollut kovin viisas.

Miten vitussa te kuvittelette, että tämä sukupolvi olisi jotenkin parempi????

Täytyy kyllä sanoa, että vaikea tuohon on vastaan sanoa, jos ihminen anonyyminä kertoo olevansa niin tyhmä ettei voi puolisolleen puhua.

Vierailija
25/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ihmisillä oikein omia filosofioita? 

Tietenkin. Niin on sinullakin. Et taida tietää, mitä tarkoittaa, että meillä kaikilla on toimintamme taustalla jokin filosofia :)

Vierailija
26/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä enää ihmettele onnettomien suhteiden suurta määrää (palstalla). Siis jos sen puolison kanssa ei voi edes puhua....

JSSAP.

Ja mistäs sinä puhut?? Jostain todella todella hienosta ja tärkeästä??

Minä en osaa puhua kuin lapsista ja kodista ja työstä ja miestä ei voisi vähempää kiinnostaa!

On sanonut ihan suoraan, että saa onneksi puhua viisaiden miesten kanssa töissä tarpeeksi asioista, kun minun kanssani ei kerkiä tai halua.

Vierailija
27/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ihmisillä oikein omia filosofioita? 

Tietenkin. Niin on sinullakin. Et taida tietää, mitä tarkoittaa, että meillä kaikilla on toimintamme taustalla jokin filosofia :)

Jep. Jokaisella on tietynlainen ihmiskäsitys ja käsitys ympäröivästä (ja sisäisestä) todellisuudesta sekä totuudesta ja tiedosta.

Vierailija
28/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla naimisissa kertomatta noista ajatuksista??? Mitä te yhdessä oikein teette iltaisin?

Miestä ei vois vähempää kiinnostaa mun jutut. Siivoan, laitan ruoan ja tienaan osani rahoista, niin on tyytyväinen. En aiheuta turhia konflikteja ja avaan haarani, kun herraa panettaa. Näin se vain menee, ja ne ämmät jotka ei jaksa, eroavat.

Ne jotka on pitkään naimisissa, on meitä miestensä palvelijoita jotka pitää turpansa kiinni ja tietää, mistä kannattaa puhua vai kannattaako vain kuunnella.

Ja tämä on totuus.

Toisilla taasen parisuhde ja rakkaus vain syvenee vuosien mittaan ja saa uusia sisältöjä. Olemme olleet yhdessä noin 12 vuotta, ja rakastamme toisiamme intohimoisesti. Myös henkisesti. Tämä on meille upea yhteinen matka. Seksielämä paranee vuosi vuodelta, ja meillä on aina hauskaa. Yhdistelmä turvaa ja seikkailua. Keskustelut ovat se juttu, mikä saa suhteemme kukoistamaan. Sinun parisuhteesi kuulostaa totaalisen vieraalta. En ikinä tahtoisi tuollaista elämää, enkä ymmärrä, miksi olet valinnut elää ainoan elämäsi noin.

Vierailija
29/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä olet mennyt naimisiin? Ai niin, menin naimisiin, kun piti saada puoliso. Se kapistus kotiin. Kammottaa lukea sun juttuja, jos olet tosissasi. Nimittäin olet vissiin teeskennellyt jotain muuta kuin oikeasti olet. Nyt vähitellen, muutaman avioliittovuoden jälkeen, oma itseys ja ajatukset alkavat tulla esille. Erikoista on laskelmoiva asenteesi avioliittoon ja puolisoon: ehkä vielä viiden vuoden kestävä avioliitto. Jotain on pielessä. Kun totuus sinusta ihmisenä paljastuu puolisollesi, niin voi olla, että avioliitto loppuu kuin seinään. Suosittelen lämpimästi pariterapiaa. Nimittäin kestävän, pysyvän ihmissuhteen pohja on se, että voi olla oma itsensä kaikkine ajatuksineen. Ja niitä omia juttuja, ajatuksia voi tuoda esille  - eikä kohtaa halveksuntaa.  Oletko koskaan kuullut semmoista, että avoimuus, avautuminen henkisesti ihmisenä on mahdollista turvallisessa, luotettavassa seurassa, kuten esim. aviopuolison seurassa? Mikä se semmoinen avioliitto on, missä ei voi olla oma itsensä?

Ihan tavallinen avioliitto.

On turvaa ja saa puhua rajoitetusti joskus tietyistä asioista. Kun miestä rupeaa ärsyttämään, se mulkaisee tai keskeyttää tai lähtee pois. Siitä huomaan, että puhuin tyhmiä tai liian pitkään tai aiheesta, josta ei puhuta ( esim. anoppi)

Miehillä on sukupolvia se mies ollut perheen pää ja viisain.

Sukupolvia AINA se nainen ja vaimo ei ole ollut kovin viisas.

Miten vitussa te kuvittelette, että tämä sukupolvi olisi jotenkin parempi????

Täytyy kyllä sanoa, että vaikea tuohon on vastaan sanoa, jos ihminen anonyyminä kertoo olevansa niin tyhmä ettei voi puolisolleen puhua.

No olen minä. Nainen, ja vielä typerä nainen joka tekee kaiken väärin. Jo olemassa olossanikin on jotain väärää. En ole 17 vuoden aikana tehnyt paljon mitään oikein.

Synnytyssalissakin sätittiin, kuinka muut synnyttää nopeammin.

Siivoan liikaa.

Olen töissä liikaa.

Olen kotona liikaa.

En lähde kyläilemään.

Puhun liikaa vääristä asioista.

Puhun liian vähän oikeista asioista.

Yms yms.

Tätä kun kuuntelee vuosia, ja tietää suvun miehiä katselleena, että tilanne vain pahenee, tekisi mieli purra itseltä pää irti.

Ja se on aivan normaalia avioliitoissa! Toiset kestää, toiset ei.

Vierailija
30/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on totuus.

Älä puhu yleistävää potaskaa. Meillä puhutaan vaikka mistä, tunteista, peloista, uskonnosta, politiikasta, tieteistä, taiteista. Ja liitto on kestänyt pitkään vahvana. Tosin en availe haarojani, vaan ihan kyllä itsekin nautin seksistä enkä todellakaan ole kenenkään palvelija. Pikkasen itsetuntoa sinullekin soisin

Vierailija
31/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on totuus.

Toisilla taasen parisuhde ja rakkaus vain syvenee vuosien mittaan ja saa uusia sisältöjä. Olemme olleet yhdessä noin 12 vuotta, ja rakastamme toisiamme intohimoisesti. Myös henkisesti. Tämä on meille upea yhteinen matka. Seksielämä paranee vuosi vuodelta, ja meillä on aina hauskaa. Yhdistelmä turvaa ja seikkailua. Keskustelut ovat se juttu, mikä saa suhteemme kukoistamaan. Sinun parisuhteesi kuulostaa totaalisen vieraalta. En ikinä tahtoisi tuollaista elämää, enkä ymmärrä, miksi olet valinnut elää ainoan elämäsi noin.

Voi kuule joo. Jaksoin vielä 2 vuotta sitten valehdella itselleni tuota samaa!

Kaikki on ihanaa, seksiä ja seksiä ja seksiä.

Koitapa sairastua ja pari viikkoa ilman. Mies mulkoilee sua sen jälkeen kun hapanta makkaraa. Jaksaa miellyttää sua,kun saa pillua ja se vielä kiinnostaa sitä.

Mitäs luulet, miten käy kun sillä ei enää vaikka ota eteen.. Sulla ei ole enää mitään arvoa.

Hauskaa teillä on, koska osaat puhua ja sanoa tietyt asiat. Ja mies jaksaa sua koska saa reunaa.

Mies kehuu, kuinka teillä on niin kivaa? Ja sä oot ihan että jippii, meillä on kivaa!!! Vai ajatteletko sittenkin takaraivossasi, jippii, saan pidettyä sen tyytyväisenä...

Vierailija
32/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on totuus.

Milläköhän helvetin planeetalla sä elät?

Toi on useimmille emotionaalisesti terveille, fiksuille, oman elämänsä rakentamiseen kykeneville ihmisille täysin sietämätön ajatus. Hyi saatana!

(Anteeksi. Harvoin sorrun kiroamaan.)

Tuossa oli pois kohdiltaan niin kuin _kaikki_. Tavallaan pitäisi olla sun puolesta pahoillaan, jos tuo on mielestäsi totuus... mutta vaikutat niin pahansuovalta ihmiseltä, että nyt en kykene.

Vierailija
33/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on totuus.

Älä puhu yleistävää potaskaa. Meillä puhutaan vaikka mistä, tunteista, peloista, uskonnosta, politiikasta, tieteistä, taiteista. Ja liitto on kestänyt pitkään vahvana. Tosin en availe haarojani, vaan ihan kyllä itsekin nautin seksistä enkä todellakaan ole kenenkään palvelija. Pikkasen itsetuntoa sinullekin soisin

Niin, mies puhuu ja sinä myötäilet. Myönnä se itsellesi. Jos olisit eri mieltä, ei se puhuisi sulle enää. Sanoisi, miksi minä edes yritän selittää sinulle tätä asiaa. Koitapa joskus..

Nautit seksistä? Niin nautit, niin kauan kuin siinä seksin saannissa ei tapahdu mitään.

Ja kuitenkin mietit päässäsi, miten saat pidettyä seksin freesinä, ettei sua jätettäisi.. Eikö totta?

Ja tiedätkö kenen syy se on, kun se ei enää nousekaan.. Sinun!

Vierailija
34/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä enää ihmettele onnettomien suhteiden suurta määrää (palstalla). Siis jos sen puolison kanssa ei voi edes puhua....

JSSAP.

Ja mistäs sinä puhut?? Jostain todella todella hienosta ja tärkeästä??

Minä en osaa puhua kuin lapsista ja kodista ja työstä ja miestä ei voisi vähempää kiinnostaa!

On sanonut ihan suoraan, että saa onneksi puhua viisaiden miesten kanssa töissä tarpeeksi asioista, kun minun kanssani ei kerkiä tai halua.

No jos sitä miestä ei kiinnosta mun ajatukset, niin mua ei kiinnosta koko mies -> JSSAP.

Vierailija
35/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puolisolle voi mitään yksityisasioita lörpötellä. Kaikki, minkä kerrot, voidaan käyttää sinua vastaan. Omista ajatuksista jutellaan kavereiden kanssa.

Huomannut ihan saman. Ei puolin eikä toisin. Jos tilanne on se, kuten mulla, et kavereita ei paljon ole, niin kuuntelet vain kun se mies puhuu autoista, härveleistä ja vempeleistä. Kun avaat suusi ja koitat puhua, mies kääntyy ja lähtee menemään.

Kumma homma. Mulla on käynyt tuuri kun olen osannut valita miehen joka osaa puhua muustakin kuin autoista ja härveleistä. Tuollaiset ukot oisin laittanut kierrätykseen jo seurusteluaikana, sitä vartenhan seurustelu on että  yhteisetnkeskustelunaiheetkin saa selville.

Vierailija
36/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on totuus.

Kuinka joku voi olla noin katkera?

Vierailija
37/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on totuus.

Milläköhän helvetin planeetalla sä elät?

Toi on useimmille emotionaalisesti terveille, fiksuille, oman elämänsä rakentamiseen kykeneville ihmisille täysin sietämätön ajatus. Hyi saatana!

(Anteeksi. Harvoin sorrun kiroamaan.)

Tuossa oli pois kohdiltaan niin kuin _kaikki_. Tavallaan pitäisi olla sun puolesta pahoillaan, jos tuo on mielestäsi totuus... mutta vaikutat niin pahansuovalta ihmiseltä, että nyt en kykene.

Luuletko sä oikeasti, että tarvitsen sinulta jotain symppiä?? No en todellakaan. Kerron sinulle totuuden.

Jos uskaltaudut miettimään toimintamallejasi ja syitä, miksi teet asioita elämässä tietyllä tavalla, huomaat tekeväsi ne miehesi tyytyväisyyden vuoksi.

Ja arvaa mitä.. Se mies ei oikeasti tee mitään tehdäkseen sua tyytyväiseksi-- vaan saadakseen pillua ( ei juuri sinulta, kuka tahansa nainen kelpaa, sinä satut olemaan siinä)

Vierailija
38/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on totuus.

Ei se ole totuus.Totuus on se että  ihan itse feilasit miehen valinnassa. Osa naisista osaa valita paremmin kuin sinä joten he eivät katkeroidu.

Vierailija
39/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on totuus.

Voi kuule joo. Jaksoin vielä 2 vuotta sitten valehdella itselleni tuota samaa!

Kaikki on ihanaa, seksiä ja seksiä ja seksiä.

Koitapa sairastua ja pari viikkoa ilman. Mies mulkoilee sua sen jälkeen kun hapanta makkaraa. Jaksaa miellyttää sua,kun saa pillua ja se vielä kiinnostaa sitä.

Mitäs luulet, miten käy kun sillä ei enää vaikka ota eteen.. Sulla ei ole enää mitään arvoa.

Hauskaa teillä on, koska osaat puhua ja sanoa tietyt asiat. Ja mies jaksaa sua koska saa reunaa.

Mies kehuu, kuinka teillä on niin kivaa? Ja sä oot ihan että jippii, meillä on kivaa!!! Vai ajatteletko sittenkin takaraivossasi, jippii, saan pidettyä sen tyytyväisenä...

Meillä on sairastuttu ja koettu rankkoja asioita puolin ja toisin tässä 12 vuoden aikana, ja silloin nimenomaan suhde on syventynyt ja vahvistunut. Olemme toki ehtineet kokea myös seksittömiä kausia, pisin kesti puoli vuotta. Kyllä pysyimme toisillemme arvokkaina, eikä hellyys ja läheisyys kadonnut minnekään. Mistä tuo sun passiivis-aggressiivisuus kumpuaa? Minua ei liikuta pätkääkään se, että joku ventovieras epäilee parisuhteeni olevan huono ja perustuvan itsepetokselle. Se on muuten aika olennaista parisuhteessa, että vähät välittää ulkopuolisten horinoista.

Vierailija
40/79 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on totuus.

Niin, mies puhuu ja sinä myötäilet. Myönnä se itsellesi. Jos olisit eri mieltä, ei se puhuisi sulle enää. Sanoisi, miksi minä edes yritän selittää sinulle tätä asiaa. Koitapa joskus..

Nautit seksistä? Niin nautit, niin kauan kuin siinä seksin saannissa ei tapahdu mitään.

Ja kuitenkin mietit päässäsi, miten saat pidettyä seksin freesinä, ettei sua jätettäisi.. Eikö totta?

Ja tiedätkö kenen syy se on, kun se ei enää nousekaan.. Sinun!

Meillä on matriarkaalinen järjestys, mutta ketään ei alisteta. Sinä nait itsekeskeisen pölhön ja niin teki äitisikin. Olette kynnysmattosukua ja uhriutuminen tekee teistä miehillenne vastenmielisiä.