Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieliala heittää laidasta laitaan vuorokauden sisällä

Vierailija
10.01.2017 |

Onkohan kenelläkään kokemusta tällaisesta? Usein aamuisin tuntuu, etten jaksaisi elää - ahdistaa, puristaa rintaa ja tekee mieli katkaista kaikki ihmissuhteet ja lakata olemasta olemassa. Päivällä olo kääntyy ihan päälaelleen. Tunnen olevani vahva ja itsenäinen, iskee "pystyn mihin vaan" -olo. Tässä olotilassa saatan olla todella aikaansaava - kuntoilla kuin hullu, siivota koko kämpän tai tehdä suuria suunnitelmia tulevaisuuden varalle. Illalla kaikki taas luuhistuu.

Taustalla on ero pitkästä suhteesta ja uusi suhde, jota puntaroin eri kellonaikoihin eri valossa. Välillä haluan päättää uuden suhteen ja joko palata entisen luo tai olla yksin. Tuntuu että ahdistun, kaikki on väärin enkä tunne mitään uutta kohtaan. Toisinaan taas on ihan päinvastainen tunne - ymmärrän ne syyt jotka johtivat aiempaan eroon ja osaan arvostaa sitä mitä minulla nyt on.

Nämä kaikki tunteiden ailahtelut ovat niin voimakkaita, että ne vievät yöunet ja ruokahalun ja sotkevat ympärillä olevien ihmisten elämän kun olen väsynyt ja huonotuulinen tai sitten impulsiivinen, milloin soittelemassa eksälle ja jättämässä nyksää, milloin ikäväimässä nykyistä ja kertomassa entiselle että näinhän tämän pitikin mennä.

Onko muilla ollut vastaavaa ailahtelua tällaisissa kriisitilanteissa? Missä vaiheessa pitäisi hakea apua? Tuntuu etten jaksa tätä oloa itsekään kauaa, mutten osaa pysäyttää karusellia. Loppupeleissä kun mikään ei tunnukaan hyvältä vaihtoehdolta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juttelemassa jossain. Jos epäilet että tarvitset ammattiapua, todennäköisesti tarvit. Yksikin keskustelukerta voi auttaa ja saat lähetettä eteenpäin tarvittaessa. Tuon raskaan olotilan ja tilanteen kannalta ei varmastikaan helpota jos joudut pohtimaan kuinka "salluttua" käytöksesi on. Tsemppiä♡

Vierailija
2/5 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiselle vastaajalle iso kiitos ymmärtävästä vastauksesta. Olen varmaan sitten jotenkin niin tunneherkässä tilassa että purskahdin itkuun vastauksen luettuani. Olin ihan varma että minut tuomitaan heti kättelyssä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa. Aamulla ahdistaa kaikki enkä jaksais olla missään tekemisissä kenenkään kanssa ja fyysisiä oireita on sydämen tykytys, vatsa menee sekaisin ja hikoilen. Kotona asuessa se näkyi siten, että olin aamulla tosi pahalla tuulella, kun ahdisti äidin hoputus ja aamupalan pakkosyönti kun oisin vaan halunnut ahdistua rauhassa ja oottaa et se menee ohi. Eikä johdu edes kriisistä, ahdistaa vain. Varsinkin näin pimeään aikaan se korostuu, nytkin jos saan nukkua kunnes on valoisaa ei ahdista yhtään niin paljon.

Vierailija
4/5 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
5/5 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu fiilis. Menetin työpaikan niin se paheni.. Aion mennä psykologille viikon päästä. En jaksaisi odottaa niinkään kauaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi