Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin liputan strong and independent Nooran puolesta. William hahmona näyttäytyy mulle niin vastenmielisenä, etten todellakaan halua Nooralle sellaista miestä. Ymmärrän kyllä koko "paha poika" viehätyksen, mutta William oli täysidiootti. Ihan viimeinen niitti oli se, kun ne viimein pääsee sänkyyn, William sanoo "pitäisi kysyä, oletko valmis, mutta paskat minä siitä" (ylen suomennos) että terve vaan... Nooralla on jo valmiiks ollut huonoja kokemuksia seksistä, ja sitten vielä poikaystävä menee ennen ekaa kertaa sanomaan tollasta.
Toisaalta, aloite seksiin taisi tulla kyllä Nooralta itseltään, kun William kysyi mitä hän haluaa. William ei ollut syvimmiltään mun mielestä paskiainen vaan sillä oli vaan kova kuori. Noora oli sille tarpeeksi kova vastus, eikä päästänyt sitä liian helpolla. Ne vaan sopi niin hyvin yhteen ja se kemia oli niin aidon tuntuista.
Niin tuli aloite Nooralta, mutta kyllähän henkilöllä silti säilyy oikeus kieltäytyä seksistä, kaikenlaiseen seksiin (esim. anaali) ei ole pakko suostua jne. myös siitä aloitteen tekemisestä huolimatta. Itse asiassa toihan on sarjan tekijöiltä aika iso moka, että esitetään nuorille romanttisena ja kiihkeänä se, että poikaystävä on niin innoissaan, ettei välitä jos seksikumppani ei sit kuitenkaan ole valmis... Hämärretään aika lailla suostumuksen merkitystä.
Itse näin sen kommentin kyllä toisin, siis en ollenkaan niin etteikö William olisi lopettanut jos Noora olisikin muuttanut mielensä. Näin sen Williamilta semmoisena "näin minun kuuluisi toimia"-kommenttina, eli näin sanoisin jos tämä olisi kliseinen ensimmäinen kerta ja sanoisin kaikki "oikeat" asiat. Siis sellaisena tässä kohtaa kuuluisi-sanoa :D Ei niinkään että kertoi siinä Nooralle että juu en välitä yhtään mitä sanot ja haluatko vai et.
Niin, ei kyse ole siitä, olisiko lopettanut vai ei/tarkoittiko sanomaansa vai ei. Vaan siitä, että tuollainen ajattelu ja heitot yleensäkin esitetään sarjassa romanttisena. Samoin kuin se painostaminen treffeille esitettiin romanttisena. Yleensäkin se hyvä tyttö ja paha poika -asetelma esitettiin romanttisena. Omasta mielestä paljon romanttisempana on näyttäytynyt Yousefin tähän astinen toiminta Sanaa kohtaan neloskaudella. Siinä ei ole ihastuksen pakottamista, painostamista eikä seksiin pakottamisella läpän heittoa. William oli aivan jotakin toista maata, mutta silti siitä tehtiin jotain hieman kieroa haaveilumateriaalia tytöille/naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon tytön nimi, jonka kanssa Sanalla on tuijotuskilpaa, on Sara.
Onko siitä varmuus, että Emma poltteli Sanan vai Saran luona niitä pillereitä?
Emma sanoo Sara, mutta NRK:n sivuilla virallisessa tekstityksessä lukee Sana.
Tämä Sara on myös Isakin ex-tyttöystävä et tuskin sama. Tai voihan tietty Isak napata kaveruksetkin...
No todellakin pre-Even Isak olisi voinut napata kaveruksetkin! ;)
pitäis vielä tänään tulla klippi jos jakso kestää 25 min ja vasta 15 min tullut.
Olipa inhottava muuten se Saran kommentti: Me ollaan niin kuin te, cooleja tavallisia norjalaisia. Ja katsoo Sanaa. Ei ihme, että Sana sisuuntui.
Huh, melkonen tuo Sana! Mistähän aikoo rahat repii.. Oli aivan raivona rasistisesta kommentista. Hän ei voi yhtään sietää sitä ettei jonkun mielestä voi tehdä samoja asioita kuin muutkin tytöt ja syynä olisi se että hän on nainen ja muslimi.
Ymmärrän kyl tuon raivon. Mullekin on joistain asioista sanottu etten voi/saa/pysty tai ole sopivaa tehdä jotain asiaa mun taustani takia ja se on saanut raivon partaalle. Ihan ton sanomisen takia oon tehnyt, joskus vähän liikaakin. Toimii vähän niin kuin yllykkeenä. Toivottavasti Sana nyt saa kaupat onnistuun. Mistä lie rahat kaapii kokoon.. :/
Vierailija kirjoitti:
pitäis vielä tänään tulla klippi jos jakso kestää 25 min ja vasta 15 min tullut.
Tänpäiväisen ohjelman kesto NRK:n sivuilla 18 min.
Yleensä ei tule samana päivänä kahta klippiä (paitsi jos toinen tulee keskellä yötä), eli ei taida tänään tulla enää ainakaan mitään klippiä. Nrk:n sivuillekin on päivitetty jakson pituudeksi 18 minuuttia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänpäiväisen ohjelman kesto NRK:n sivuilla 18 min.
16 min16 sek on klipit yhteensä eli ei taida tosiaan enää tulla klippiä, jos tällä kertaa jakson on vain 18 minuuttia. Eiköhän loppuaika mene lopputeksteihin...
Jotain huhua liikkuu että tulisikohan tänään tai huomenna karaokebaarissa kuvattu klippi on nähty aijemmin kuvattavan.. Siihen viittaavaa ei oo kyllä puhuttu, mut äkkiäkös sitä saa päähän lähtee porukalla baariin..
Vierailija kirjoitti:
Huh, melkonen tuo Sana! Mistähän aikoo rahat repii.. Oli aivan raivona rasistisesta kommentista. Hän ei voi yhtään sietää sitä ettei jonkun mielestä voi tehdä samoja asioita kuin muutkin tytöt ja syynä olisi se että hän on nainen ja muslimi.
Tuohon Russebussiin kieltämättä näyttää tiivistyvän Sanalla näytönpaikka kaikille, jotka häntä aliarvioivat.
Mutta Marihan tuossa sanoi, että he haluavat myydä bussin eteenpäin mukaville, cooleille tytöille. Mari itsekin vaikuttaa aika kivalta tyypiltä, joten myiskö se sit kuitenkaan tuota bussia enää Pepsi Max -jengille? Jos on yhtään tilannetajua, niin varmaan huomasi myös sen rasistisen heiton... Eli vaikkei Sana sais rahoja kokoon ajoissa, niin oliskohan heidän kuitenkin mahdollista tehdä jonkinmoinen maksusopimus?
Mutta Sanan tuntien, saattaa jopa saada rahat kokoon! :)
Yousefilla ja kumppaneillahan on jo kokemusta rahan keräämisestä bussia varten. Ehkä Yousef auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain huhua liikkuu että tulisikohan tänään tai huomenna karaokebaarissa kuvattu klippi on nähty aijemmin kuvattavan.. Siihen viittaavaa ei oo kyllä puhuttu, mut äkkiäkös sitä saa päähän lähtee porukalla baariin..
Ainakin netissä pyöri kuva, jossa Sana ja Noora istuu ulkona kahvilan/baarin edessä. Oliskohan samasta kohtauksesta kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon Russebussiin kieltämättä näyttää tiivistyvän Sanalla näytönpaikka kaikille, jotka häntä aliarvioivat.
Mutta Marihan tuossa sanoi, että he haluavat myydä bussin eteenpäin mukaville, cooleille tytöille. Mari itsekin vaikuttaa aika kivalta tyypiltä, joten myiskö se sit kuitenkaan tuota bussia enää Pepsi Max -jengille? Jos on yhtään tilannetajua, niin varmaan huomasi myös sen rasistisen heiton... Eli vaikkei Sana sais rahoja kokoon ajoissa, niin oliskohan heidän kuitenkin mahdollista tehdä jonkinmoinen maksusopimus?
Mutta Sanan tuntien, saattaa jopa saada rahat kokoon! :)
Yousefilla ja kumppaneillahan on jo kokemusta rahan keräämisestä bussia varten. Ehkä Yousef auttaa.
Ihan totta, Mari vaikuttaa kivalta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin netissä pyöri kuva, jossa Sana ja Noora istuu ulkona kahvilan/baarin edessä. Oliskohan samasta kohtauksesta kyse?
En oo ite tuota kuvaa nähnyt. Mutta jos on baareilua illalla tai huomenna niin se ei tuohon 18 min sisälly tietty, mut vois tulla sit lisänä tänä iltana tai huomenna.. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo ite tuota kuvaa nähnyt. Mutta jos on baareilua illalla tai huomenna niin se ei tuohon 18 min sisälly tietty, mut vois tulla sit lisänä tänä iltana tai huomenna.. :)
Ne kahvilakuvathan on otettu päivällä valoisan aikaan. Ymmärtääkseni nää karaokejutut on kuvattu sisällä jossain yökerhossa/baarissa. Vai oisko niissä ollut kyse trailerin kuvauksesta?
Tajusin just tota uusinta klippiä katsoessani että ompa mulla ikävä Evaa! Kumpa kaikki se aika mikä käytetään Nooraan tai täysin tyhjän tärkeään Evakkiin (paitsi tietty shippaajien mielestä) käytettäis Evaan.
Mulla on ikävä Jonasta ja Eskildiä. Niitä olisi kiva nähdä.
Mietin sitä että paljon mulla on jäänyt välistä kun en ole aiemmin "reaaliajassa" sarjaa seurannut ja lukenut noita viestejä yms :O ilmankos sarja on välillä tuntuvan vähän pomppivalta.
Seurailen nyt skam translated -blogia tumblrssa mutta siellä on noita matskuja vaan kolmosen ja nelosen ajalta, oisko missään kaikkea? Ns aikajärjestyksessä? Että keskustelut ja klipit ois niin ku ne oikeesti meneekin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin sitä että paljon mulla on jäänyt välistä kun en ole aiemmin "reaaliajassa" sarjaa seurannut ja lukenut noita viestejä yms :O ilmankos sarja on välillä tuntuvan vähän pomppivalta.
Seurailen nyt skam translated -blogia tumblrssa mutta siellä on noita matskuja vaan kolmosen ja nelosen ajalta, oisko missään kaikkea? Ns aikajärjestyksessä? Että keskustelut ja klipit ois niin ku ne oikeesti meneekin.
NRK:n omilla nettisivuilla löytyy kaikista kausista kaikki materiaali aikajärjestyksessä. Vaihtaa vaan valikosta kauden haluamakseen. Tässäpä esim. linkki 2.kauden juttuihin: http://skam.p3.no/sesong/2/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NRK:n omilla nettisivuilla löytyy kaikista kausista kaikki materiaali aikajärjestyksessä. Vaihtaa vaan valikosta kauden haluamakseen. Tässäpä esim. linkki 2.kauden juttuihin: http://skam.p3.no/sesong/2/
Se piti vielä sanoa, että klipit aiemmilta kausilta eivät näy kylläkään tuon Suomessa suoraan tuon sivun kautta, mutta nehän löytyvät kaikki Yle Areenasta.
Emma sanoo Sara, mutta NRK:n sivuilla virallisessa tekstityksessä lukee Sana.
Tämä Sara on myös Isakin ex-tyttöystävä et tuskin sama. Tai voihan tietty Isak napata kaveruksetkin...