Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
onkohan nuo skamin näyttelijät kavereita tosielämässä esim jonas ja isak?
Vierailija kirjoitti:
Ja mä sulata vieläkään sitä mitä Noora teki Vildeltä salaa Williamin kanssa.
Miten esimerkiksi Eva sitten? Eva vei parhaan ystävänsä Ingridin poikaystävän Jonaksen.
Mielestäni Nooraa ei voi kauheasti syyttää Williamin kiinnostumattomuudesta Vildeen. Jos Vilde olisi ollut rehellinen itselleen, hän olisi ymmärtänyt että William ei ole hänestä oikeasti kiinnostunut. Tuskin Vildekään tosissaan oli Williamiin ihastunut, vaan vain siihen ajatukseen Williamista koulun tavoitelluimpana poikana, kaksi vuotta vanhempana jne.
Heh, rauhotuhan noora-fani ennenkuin kuvittelet liikoja ja muovaat vaikutelmia ihmisistä mielikuvituksen nojalla ja syyttelet olemattomista. Olen 34, en päivystä av:lla, en todellakaan ilmoittele poistettavaksi viestejä jos joku on kanssani erimieltä. Kyllä- pidän isakista ja evenistä mutta vielä enemmän pidän sanasta ja jonaksesta, joten veikkauksesi osui väärään.
Tästä ketjusta häviää ihan normaaleja viestejä. Itsekin aamulla kirjoitin vain, että mitä tytöt keskustelivat tämän kauden ensimmäisessä jaksossa plus loppuun kirjoitin, että odotan kovasti seuraavaa klippiä - ja viesti poistettiin. :D
Vierailija kirjoitti:
Heh, rauhotuhan noora-fani ennenkuin kuvittelet liikoja ja muovaat vaikutelmia ihmisistä mielikuvituksen nojalla ja syyttelet olemattomista. Olen 34, en päivystä av:lla, en todellakaan ilmoittele poistettavaksi viestejä jos joku on kanssani erimieltä. Kyllä- pidän isakista ja evenistä mutta vielä enemmän pidän sanasta ja jonaksesta, joten veikkauksesi osui väärään.
Täällä hengaa oikeasti yksi trolli, jolle ei kannata vastata. Hän keksii aina syyn haastaa riitaa ja yrittää mennä henkilökohtaisuuksiin. Ignooraa vain täysin. Ei häntä edes kiinnosta koko sarja, vaan pelkkä riidan haastaminen ja vänkääminen jonkun kirjoittajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Noora olisi voinut kertoa Vildelle suoraan eikä vehdata hänen selän takanaan. Se, oliko william kiinnostunut vildestä vai ei, ei mielestäni liity asiaan mitenkään. Kyllä mä ainakin pahoittaisin mieleni, jos olisin mennyt sänkyyn jonkun tyypin kanssa, vouhottanut siitä ystävilleni ja lopulta kävisikin ilmi että ystävälläni on ollut jo suhde tämän "ihastukseni" kanssa.
Se, että evan ja ingridin kuvio meni miten meni, ei liity tähän mitenkään. Jos joku toimii typerästi, se ei koskaan ole puolustus toiselle tehdä samoin
Eihän Noora siinä vaiheessa, kun Vilde ja William menivät sänkyyn, ollut edes kiinnostunut Williamista eikä heillä muutenkaan ollut minkäänlaista suhdetta.
laurentsio kirjoitti:
onkohan nuo skamin näyttelijät kavereita tosielämässä esim jonas ja isak?
Osa ainakin on.
Nythän tämä Yousefia näyttelevä Cengiz Al on esim. Herman Tømmeraasin (P-Chris) kanssa samassa tanssiryhmässä. Hermanin oikean elämän ystävä on myös Williamia näyttelevä Thomas Hayes.
Henrik Holm (Even) on tyttöystävää (Sonja) näyttelevän Theresa Frostad Eggesbøn kaveri, joka taasen on Carl Martin Eggesbøn (Eskild) serkku.
David Alexander Sjøholt (Magnus) ja Tarjei Sandvik Moe (Isak) ovat oikeastikin kavereita. Nämä kaksi käyvät myös oikeassa elämässä Nissenin lukiota.
Lisa Teige (Eva) ja Rakel Øfsti Nesje (Linn) ovat myös hyviä tosielämän kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä hengaa oikeasti yksi trolli, jolle ei kannata vastata. Hän keksii aina syyn haastaa riitaa ja yrittää mennä henkilökohtaisuuksiin. Ignooraa vain täysin. Ei häntä edes kiinnosta koko sarja, vaan pelkkä riidan haastaminen ja vänkääminen jonkun kirjoittajan kanssa.
Olet harhainen. Miksi luulet, että täällä kirjoittaa aina vain yksi, jos olet tämän kanssa eri mieltä? Mistä repäisit tuon, että haluaisin haastaa riitaa eikä minua kiinnostaisi sarja? Kyllä kiinnostaa. Tarkotukseni on herättää keskustelua ja väittelyä, ei riitaa. Mutta sitähän sinun on niin kovin, kovin vaikea ymmärtää.
Naurettava ja erittäin naiivi olettamus, että viestit, jotka eivät ole sinun mieleesi, ovat aina yhden ihmisen kirjottamia.
Vierailija kirjoitti:
En ole Noora-fani, mutta en tosin tiedä mikä siinä olisi väärää vaikka olisinkin. Yhtä laillahan täällä on lauma Isak ja Even-faneja, lähinnä heidän ulkonäkönsä vuoksi. Kummasti taas tuo yksi viestini poistui.
Pointtini oli siis se, että missään vaiheessa Noora ja William eivät esimerkiksi pettäneet Vildeä. William ei ollut kiinnostunut Vildestä ja osoittikin sen myöhemmin eri tavoin, Williamin peli oli toki likaista aluksi. Noora yritti taistella tunteitaan vastaan, mutta lopulta antautui niille (ikävää Vilden kannalta, mutta ei hän ollut saanut vastakaikua Williamilta pitkään aikaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opit kyllä tunnistamaan tämän tietyn trollin kirjoitustyylin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet harhainen. Miksi luulet, että täällä kirjoittaa aina vain yksi, jos olet tämän kanssa eri mieltä? Mistä repäisit tuon, että haluaisin haastaa riitaa eikä minua kiinnostaisi sarja? Kyllä kiinnostaa. Tarkotukseni on herättää keskustelua ja väittelyä, ei riitaa. Mutta sitähän sinun on niin kovin, kovin vaikea ymmärtää.
Naurettava ja erittäin naiivi olettamus, että viestit, jotka eivät ole sinun mieleesi, ovat aina yhden ihmisen kirjottamia.
Minä ainakin tunnistin
Vierailija kirjoitti:
Pointtini oli siis se, että missään vaiheessa Noora ja William eivät esimerkiksi pettäneet Vildeä. William ei ollut kiinnostunut Vildestä ja osoittikin sen myöhemmin eri tavoin, Williamin peli oli toki likaista aluksi. Noora yritti taistella tunteitaan vastaan, mutta lopulta antautui niille (ikävää Vilden kannalta, mutta ei hän ollut saanut vastakaikua Williamilta pitkään aikaan).
Ei saanut vastakaikua, vaikka harrastivat seksiäkin...
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten erilaisia moraalikäsityksiä meillä voikaan olla. Ei, Noora ei ollut ihastunut Williamiin kun William ja Vilde menivät sänkyyn, MUTTA Vilde taas oli ihastunut Williamiin kun Noora ja William vehtasivat. Väännetään rautalangasta: On kolme henkilöä, William, Vilde ja Noora. Vilde ihastuu Williamiin ja päättää saada hänet itselleen. Vilde hakeutuu paikkoihin, joissa voi Williamiin törmätä. Lopulta harrastavat seksiä bileiden jälkeen kännissä, ja Vilde saa entistä pahemman pakkomielteen. Williampa ei ihastukaan Vildeen vaan Vilden ystävään Nooraan. Noora ei kerro Vildelle treffeistä, lukuisista viestittelyistä, valehtelee syyn miksi William kyselee Nooraa kun soittaa Vilden puhelimeen, aloittaa suhteen Nooran kanssa jne.
Eikö siis Noora ole tehnyt mitään mikä on moraalisesti arveluttavaa, ystävänsä selän takana? Vai perusteletteko itsellenne että ei, rakkaus vaan vei mennessään eikä Noora voinut itselleen mitään? :/ Mä taidan tosiaan olla kivikautisen vanha....
En väitä, etteikö Noora tehnyt mitään moraalisesti arveluttavaa. Kyse oli siitä, että he eivät Vildeä kuitenkaan missään vaiheessa pettäneet.
Onko myöskään Nooran vika, jos Vilde ihastuu Williamiin joka myöhemmin kiinnostuukin hänestä itsestään? Teffeillehän Noora suostui osittain vastentahtoisestikin Williamin kiristämänä, että jos ei suostu treffeille, William jatkaa Vildellä pelaamista ja Noora ei halunnut satuttaa ystäväänsä.
Vierailija kirjoitti:
William käytti Vilden tunteita hyväkseen tavoitellessaan Nooraa, vaikka tiesi Vilden haavoittuvaisuuden. Senhän takia Noora oli alunperinkin pyytänyt Williamia pyytämään anteeksi Vildeltä.
Noora taas valehteli Vildelle ja piti tätä tyhmempänä kuin tämä olikaan. Kaveri on rehellinen eikä tuolla tavalla toimi selän takana ja selittele sitä sillä, että hänen on pakko olla epärehellinen, koska ystävä ei kestä totuutta, "hänen parhaakseen vaan tässä toimitaan". Nooran olisi pitänyt tunnustaa viimeistään siinä vaiheessa, että hän se oli, joka pakotti Williamin pyytämään anteeksi kun Vildellä nousi taas tunteet peliin ja William alkoi painostaa valheella Nooraa valehtelemaan lisää ystävälleen.
Molemmat leikittelivät Vilden kustannuksella.
Ystävyyskäsitykset tosiaan voivat poiketa ja kovasti.. Tulee mieleen sanonta: With friends like you, who needs enemies :) osoitettu siis nille, jotka eivät näe tässä kolmiodraamassa mitään "arveluttavaa".
Maailman typerin syy suostua treffeille, että "sit mä jätän sun kaverin rauhaan".. Aito ystävä olisi sanonut suoraan että kuule vilde, William pelaa sun selän takana ja pommittaa mua. Ystävät aina ennen miehiä. Piste.
Noora jäi omasta halustaan yöksi Williamin viereen bileiden jälkeen vaikka hänen oli pyydetty paikalle Wilden ha Williamin riitelyn takia. Noora sepitti vielä valheen Williamille, ettei pysty menemään kotiin. Jos tuo ei ole paskamaisesti tehty omalle ystävälleen, niin mikä sitten?
Mä en tiedä miksi, mutta mulla tuli siitä jätskikohtauksesta olo, kun Nooralla oli niin kiire kotiin, että sillä on jo jemmassa joku mies. Tekeeköhän William jossain vaiheessa paluun...
Kenelle Noora on ollut sitten niin kovin epäystävällinen?