Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
841/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi että tämäkin keskustelu meni pilalle yhden kommentoijan takia. 

Minkähän takia tuollaisia jatkuvasti trollaavia ei vain kokonaan blokata tietyistä ketjuista tai jopa kokonaan sivuilta? Jatkuvasti tuo sama tyyppi noissa törkyviesteissä asialla.

Mistä sinä sen tiedät? Olen minäkin kirjoittanut kriittisiä viestejä.

Kriittisyys on eri asia kuin trollaus.

Jos sulla on hyvä kriittinen analyysi sarjasta, niin anna tulla. Mikä estää? Pidä asiallisena kritiikkisi, niin ehkä ihmiset jaksavat jopa lukea ja vastata takaisin.

Olenkin kirjoittanut kriittisiä tekstejä sarjasta, mutta en ole saanut niillä hyvää vastaanottoa vaikka olivat asiallisia ilman minkäänlaista ulkonäön parjausta tms.

Vierailija
842/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua sen Ulrikken instagramia. Mitä ihmeen huomionhakua se on, että tissit ja perse jatkuvasti esillä heiluttelee niitä kameralle?

Mä en näe sitä niinkään huomionhakuna, ehkä nimenomaan kantaaottavana ja keskustelua herättelevänä.

http://yle.fi/ylex/uutiset/tsekkaa_skam-nayttelija_ulrikke_falchin_huik…

Minä en näe siinä mitään kantaaottavaa, pelkästään itsensä esittelyä, esineellistämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hetket oli ensimmäisen ja toisen kauden parhaat?

Ekalla kaudella: tyttöjengin muodostus kokonaisuudessaan. Ryhmädynamiikan hahmottuminen, erilaisten luonteiden ja persoonallisuuksien esille tuleminen. Tyttöjen tukeutuminen toisiinsa ja porukassa säätäminen.

Tokalla kaudella: tyttöjen mökkireissu ja terkkarikäynnit. :D

Ekalla kaudella tykkäsin myös hirveästi Isakin ja Evan ystävyydestä, mutta sehän nyt sitten näin jälkikäteen ajateltuna tuntui aika kaksinaamaiselta touhulta kun Isakin valheet paljastuivat. Mutta tuon tyttöporukan lisäksi tykkäsin siis siitä, että Isak tuntui hirveästi välittävän Evasta ja tsemppaavan tätä ekalla kaudella, vaikka olikin Jonaksen paras kaveri. Harmi, ettei Evan ja Isakin läheiset välit sitten olleetkaan totta.

Vierailija
844/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan jo huhtikuussa uusi kausi?

Pakkohan se on tulla viimeistää huhtikuussa. Ei kai kausi voi kovin pitkälle kestää kesäkuun puolella. Vielä kun esittää niin kuin reaaliaikaa ei voi poiketa kovin paljoa kuvausajoista ulkokuvaukset. Tulis se traileri tälle kuulle (jos edes tulee). Tää odotus on kidutusta.. 😠😣

Kannattaisiko hankkia muuta elämää niin ei tuntuisi kidutukselta?

Vierailija
845/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai trolleja ärsyttää kun katsojat tykkäävät Evakista? Voi eiiiiiiii...

Even on kyllä ihana. Tosi suloinen ja nauravainen söpöläinen. Kyllä on mahtavia nuo norjalaiset komistukset. Aivan ihania! Entäs Isak sitten, niiiiin suloinen. Oikein odotan neljättä kautta, että saan lisätietoa näistä kahdesta mussukasta. Ja voi että kun he ovat erityisen ihania ja suloisia yhdessä!!! En kestä!!! NIIIIIIIIIIN ihania!!! Kaikkein ihanin paritus koko sarjassa! Aijaijaijaijai. :D

Koko vuoden ihanin pari maailman laajuisesti! Äänestys tuloskin sen nyt todistaa! Evak ❤💋 on niiiiiin PARASTA JA IHANINTA!! Niin kerta.. 😏

Ei äänestys todista mitään, tai korkeintaan sen, että muutamat kaltaisesi fanaatikot huijaamalla saivat parin voittoon. Kun eiväthän he olisi omin avuin pärjänneetkään. Oi voi.

Vierailija
846/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toka kaudella kun Noora soitti kitaraa ja lauloi Williamille ja tätä ennen mallaili Penetratorsin paitaa päälleen.

Loppubileet katolla.

Ekan kauden parhaat hetket; Eva ja Jonas kävivät läpi suhteen loppua ja vielä kerran lopuksi päätyivät sänkyyn. Mahtava biisi Take my to the church soi taustalla.

Toisessa tilanteessa Noora ja Eva kuuntelivat Justin Beaberia ja Noora lauloi mukana ja tsemppas Evaa.

Nämä mulla tuli mieleen, mitäs muilla? :)

*Take me to church

*Justin Bieber

Huomaa kyllä ettei nämä mitään järjen jättiläisiä ole...

Vierailija
847/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vain yhden, ja itse pilaatte ketjun jankutuksellanne ihanista homoista.

Muitakin saa ja saatte kehua niin paljon kuin halutaan/haluatte.

Aijemmasta kehumislistasta unohtui multa Noora: Kaunis blondi, upeat punaiset huulet ja muukin meikki. Hyvä tyyli, paitapuserot ym. Ihanasti nouvoi Vildeä ruoka-asioissa. *neuvoi*

Hyvin näyttelee osansa.

Vilde: Ihana höpsö blondi. Kaunis. Hassu. Ulriken oma instatili 😂👌

Aijemmasta? Huomaa että lapset kirjoittavat keskusteluun ja pillastuvat kun heidän suosikkejaan kritisoidaan. Etkä voinut tuota *neuvoa* kohtaa sitten korjata ihan tekstiin, vaan piti erikseen laittaa tuo? Etkö osaa käyttää nettiä?

Vierailija
848/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia tuollaisia jatkuvasti trollaavia ei vain kokonaan blokata tietyistä ketjuista tai jopa kokonaan sivuilta? Jatkuvasti tuo sama tyyppi noissa törkyviesteissä asialla.

Jos sulla on hyvä kriittinen analyysi sarjasta, niin anna tulla. Mikä estää? Pidä asiallisena kritiikkisi, niin ehkä ihmiset jaksavat jopa lukea ja vastata takaisin.

Olenkin kirjoittanut kriittisiä tekstejä sarjasta, mutta en ole saanut niillä hyvää vastaanottoa vaikka olivat asiallisia ilman minkäänlaista ulkonäön parjausta tms.

Ei uskota ennen kuin laitat niitä kriittisiä analyysejasi sarjasta kehiin. Missä ne viipyvät? Tänne vain niitä upeita aivoituksiasi, anna tulla! Jännä, ettei kukaan ole innostunut upeista asiallisista kriittisistä analyyseistäsi... Mitäs ne analyysisi tarkalleen ottaen sisälsivät? Kerro toki tarkemmin havainnoistasi ja pohdinnoistasi sarjan sisällön suhteen. Muutakin kuin "olen kirjoittanut kriittisiä analyysejä" siis.

Vierailija
849/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uskota ennen kuin laitat niitä kriittisiä analyysejasi sarjasta kehiin. Missä ne viipyvät? Tänne vain niitä upeita aivoituksiasi, anna tulla! Jännä, ettei kukaan ole innostunut upeista asiallisista kriittisistä analyyseistäsi... Mitäs ne analyysisi tarkalleen ottaen sisälsivät? Kerro toki tarkemmin havainnoistasi ja pohdinnoistasi sarjan sisällön suhteen. Muutakin kuin "olen kirjoittanut kriittisiä analyysejä" siis.

Miksi minun pitäisi niitä tänne kirjoittaa uudestaan, kun kirjoitin niitä kymmeniä sivuja sitten? Ei ole minun vikani, jos et seuraa keskustelua. Jos olet liian laiska etsimään, niin sekään ei ole minun syyni.

Jo tuo käyttämäsi sana "upeita aivoituksia" viittaa siihen, että lyttäisit ne heti saman tien vaikka ovat täysin asiallisia. Koska vain Evakista saa puhua, niinhän? Tai jos heitä kritisoi, niin kahta kauheampaa. Ja minä en ole puhunut analyyseistä mitään, se on sinun omaa keksimääsi.

"Kukaan ei innostu" no, sehän ei ole minun vikani myöskään jos täällä ei osata ottaa kritiikkiä vastaan. Herkkänahkaisista ihmisistä täällä ei ainakaan ole pulaa!

Niin eli et siis ole laittanut tänne mitään analyyseja etkä aiokaan laittaa mitään analyysejä. Kunhan kerjäät huomiota.

Vierailija
850/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Evak-keskustelu ei miellytä, niin varmasti voit aloittaa keskustelun jostain muusta aiheesta, mutta mä luulen ettei sua miellytä koko Skam, koska juuri mitään aiheeseen liittyvää sanottavaa sulla ei oo ollut. Jauhat vaan viesti toisensa jälkeen homoista ja homoihkutuksesta, joka on huvittavaa. 

Ei pidä paikkaansa. Olen myös osallistunut keskusteluun muuten, mm keskustelamalla muista hahmoista. Mutta niistä ei ilmeisesti saa puhua, koska tästä on tullut joku Evak-ketju jossa muut kuin se että homoerotiikka on ihanaa eivät ole sallittuja.

Olet siis loukkaantunut siitä, ettei sun kommentteihin vastata tai ne ei herätä sen isompaa keskustelua?

Mitä horiset? Nimenomaan ne ovat herättäneet keskustelua täällä ehkä kymmeniä sivuja aiemmin, mutta vastaanotto ei ollut hyvä. Koska ainoastaan Evakista saa puhua, muuten fanit loukkaantuvat.

Kertoisit niitä positiivisia asioita sarjasta, etkä vain haukkuisi Isakia, Eveniä ja negaisi palstan muita kirjoittajia.

Vierailija
851/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi niitä tänne kirjoittaa uudestaan, kun kirjoitin niitä kymmeniä sivuja sitten? Ei ole minun vikani, jos et seuraa keskustelua. Jos olet liian laiska etsimään, niin sekään ei ole minun syyni.

Jo tuo käyttämäsi sana "upeita aivoituksia" viittaa siihen, että lyttäisit ne heti saman tien vaikka ovat täysin asiallisia. Koska vain Evakista saa puhua, niinhän? Tai jos heitä kritisoi, niin kahta kauheampaa. Ja minä en ole puhunut analyyseistä mitään, se on sinun omaa keksimääsi.

"Kukaan ei innostu" no, sehän ei ole minun vikani myöskään jos täällä ei osata ottaa kritiikkiä vastaan. Herkkänahkaisista ihmisistä täällä ei ainakaan ole pulaa!

Sä siis kirjoitat kriittisiä tekstejä/viestejä, jotka herättävät niin huimia keskusteluita, että ne ovat ihmisiltä vallan menneet ne ohi. Miksi kukaan ei muista näitä kriittisten ja asiallisten viestien/tekstien aikaansaamaa keskusteluaaltoa? Miksi ihmiset ihmettelevät kummissaan, että missä nämä kriittiset ja asialliset tekstit ja viestit luuraavat ja miten ne ovat jääneet niin huomiotta, että olet siitä loukkaantunut? Hmm. Jotenkin hirveän ristiriitaista on: viestisi ovat siis herättäneet huomiota ja keskustelua, mutta niitä ei kuitenkaan muisteta. Aikamoista.

Vierailija
852/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli et siis ole laittanut tänne mitään analyyseja etkä aiokaan laittaa mitään analyysejä. Kunhan kerjäät huomiota.

Olen, mutta en jaksa niitä etsiä kymmenien sivujen päästä. Ja en käyttäisi tuota analyysi-sanaa, joten siinä mielessä olet oikeassa, en ole laittanut varsinaista analyysiä (josta jankutat muuten koko ajan) vaan viestejä, joskus lyhyitä, joskus pidempiä.

Se etten sinä ole lukenut ketjua tarpeeksi pitkään ei tarkoita,etten olisi mitään koskaan kirjoittanut.

Mutta et kuitenkaan osaa yhtään tiivistää, mitä asiallista ja kriittistä olet kirjoitellut, siis sellaista, mihin ihmisten olisi pitänyt tarttua ja vastata takaisin?

Vierailija
853/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttaisko ihmiset itse sarjasta eikä jankattaisi siitä mikä kausi on paras ja meta-analysoitaisi sitä kuka kommentoija sanoi mitä ja milloin.

Vierailija
854/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuollaista valitusta siitä, että viesteihin ei vastata samalla lailla kuin muiden. Ei munkaan viesteihin todellakaan kaikkiin kommentoida. En edes odota sitä. Myös miinuksia satelee välillä rutkasti. Se tarkoittaa mielestäni sitä, että jotkut eivät allekirjoita kaikkea viestissä olevaa tai ovat eri mieltä asiasta/tulkinneet jonkun asian eri tavalla. En kuitenkaan koe, että en saisi sanoa mielipidettäni täällä.

Vierailija
855/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuttaisko ihmiset itse sarjasta eikä jankattaisi siitä mikä kausi on paras ja meta-analysoitaisi sitä kuka kommentoija sanoi mitä ja milloin.

Kannatetaan!

Vierailija
856/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään sarjaan liittyviä asiallisia kriittisiä kommentteja, joista voisi keskustella?

???

Vierailija
857/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän anneta jankkaajan jankuttaa ja keskitytään sarjaan! Kaikenlaiset mielipiteet on toki sallittuja, mutta ei kai siitä tarvitse hernettä vetää nenään joka kerta, kun kanssakeskustelijat on asioista ihan eri mieltä? Ja vaikka tämä ei mikään positiivisuus-ketju olekaan, niin ihmetellä täytyy miten joku jaksaa viikosta toiseen hengata täällä pelkästään negailemassa, kun mitään hyvää sanottavaa ei löydy. Ja ne negatiiviset mielipiteet jää toki hehkutuksen jalkoihin, kun täällä taitaa olla enemmän niitä jotka sarjasta pitää, kuin niitä jotka ei pidä. Silloin sitä saattaa jäädä kompuroimaan mielipiteineen yksin ja tulee ehkä olo, ettei se "kritiikki" ole edes suotavaa, mutta en mä ainakaan jaksa negailla jotta jollekkin tulis täällä mukavampi olo.

Vierailija
858/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kriittistä näkökulmaa tuoda esille, mutta valitettavasti täällä ei kyllä sitä asiallista kritiikkiä ole juurikaan näkynyt. Lähinnä sitä "ällöttävää teinihomopaskaa, jota mammat runkkutuskissaan tuijottavat" -oksennusta. Onpa ihme, että tuollaiset viestit lähinnä ohitetaan ja ilmoitetaan modelle. Ylläripylläri ja kas kummaa.

Vierailija
859/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jankkaajathan rantautuivat ketjuun heti pian sen jälkeen, kun joku erehtyi kiittelemään ketjun asiallisesta menosta.

Kiusantekoahan tuo on. Näkee juurikin siitä, etteivät pysty esittämään pyydettäessä mitään näkemyksiä itse sarjasta vaan tulevat vain jankuttamaan joistakin vääryyksistä ja johdattelemaan keskustelua kiistelyksi ja riitelyksi.

Asialliset viestit saavat huomiota ilman epätoivoista huutelua ja jankkaamistakin.

Vierailija
860/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toka kaudella kun Noora soitti kitaraa ja lauloi Williamille ja tätä ennen mallaili Penetratorsin paitaa päälleen.

Loppubileet katolla.

Ekan kauden parhaat hetket; Eva ja Jonas kävivät läpi suhteen loppua ja vielä kerran lopuksi päätyivät sänkyyn. Mahtava biisi Take my to the church soi taustalla.

Toisessa tilanteessa Noora ja Eva kuuntelivat Justin Beaberia ja Noora lauloi mukana ja tsemppas Evaa.

Nämä mulla tuli mieleen, mitäs muilla? :)

Mä oon katsonut 1 ja 2 kaudet vain kaksi kertaa, joten en muista niitä läheskään niin tarkasti kuin 3 kauden tapahtumia. Pidän niistä kahdesta ekasta kaudesta paljon myös, mutta eivät ole vaan tehneet ihan yhtä suurta vaikutusta kuin kolmas. Mutta mä pidän myös kakkoskauden loppubileistä katolla kokonaisuudessaan ja siitä etenkin, kun Noora ja William vihdoin päätyy sänkyyn. Siinä soi se I wanna fuck you -biisi, jolla Noora vinkkaa, että nyt mennään ja kohtaus on kokonaisuudessaan Skam-laatua. Niin paljon freesimpi "harrastetaan ekaa kertaa seksiä keskenään" -kohtaus kuin mitä yleensä näkee.

Ja todella paljon pidän juuri tuosta Evan ja Jonaksen suhteen lopetuksesta. Siinäkin se leikkaus, miten tapahtumat välkähtelee vuorotellen ja Take me to church soi taustalla. Sitä ihastelen myös, miten kypsästi he päättävät erosta.

Sitten se kohtaus, kun tytöt kantavat sammunutta Vildeä. Taustalla soi järjettömän kaunis versio Maa on niin kaunis -joululaulusta (oon katsonut lopputeksteistä, että jokin gospel-kuoro esittää). Se, miten tytöt hoivaavat Vildeä. Mitä mieltä tästä muuten olette, kun fb:n Skam international ryhmässä muutamat pitää tätä kohtausta jonain osoituksena siitä, että Sana on lesbo. Koska hoivaa Vildeä, laittaa oksentamaan jne. Mä en tulkitse tätä kyllä yhtään sellaisena, vaan pelkästään hienon ystävyyden kuvauksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi