Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
861/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hetket oli ensimmäisen ja toisen kauden parhaat?

Toka kaudella kun Noora soitti kitaraa ja lauloi Williamille ja tätä ennen mallaili Penetratorsin paitaa päälleen.

Loppubileet katolla.

Ekan kauden parhaat hetket; Eva ja Jonas kävivät läpi suhteen loppua ja vielä kerran lopuksi päätyivät sänkyyn. Mahtava biisi Take my to the church soi taustalla.

Toisessa tilanteessa Noora ja Eva kuuntelivat Justin Beaberia ja Noora lauloi mukana ja tsemppas Evaa.

Nämä mulla tuli mieleen, mitäs muilla? :)

Mä oon katsonut 1 ja 2 kaudet vain kaksi kertaa, joten en muista niitä läheskään niin tarkasti kuin 3 kauden tapahtumia. Pidän niistä kahdesta ekasta kaudesta paljon myös, mutta eivät ole vaan tehneet ihan yhtä suurta vaikutusta kuin kolmas. Mutta mä pidän myös kakkoskauden loppubileistä katolla kokonaisuudessaan ja siitä etenkin, kun Noora ja William vihdoin päätyy sänkyyn. Siinä soi se I wanna fuck you -biisi, jolla Noora vinkkaa, että nyt mennään ja kohtaus on kokonaisuudessaan Skam-laatua. Niin paljon freesimpi "harrastetaan ekaa kertaa seksiä keskenään" -kohtaus kuin mitä yleensä näkee.

Ja todella paljon pidän juuri tuosta Evan ja Jonaksen suhteen lopetuksesta. Siinäkin se leikkaus, miten tapahtumat välkähtelee vuorotellen ja Take me to church soi taustalla. Sitä ihastelen myös, miten kypsästi he päättävät erosta.

Sitten se kohtaus, kun tytöt kantavat sammunutta Vildeä. Taustalla soi järjettömän kaunis versio Maa on niin kaunis -joululaulusta (oon katsonut lopputeksteistä, että jokin gospel-kuoro esittää). Se, miten tytöt hoivaavat Vildeä. Mitä mieltä tästä muuten olette, kun fb:n Skam international ryhmässä muutamat pitää tätä kohtausta jonain osoituksena siitä, että Sana on lesbo. Koska hoivaa Vildeä, laittaa oksentamaan jne. Mä en tulkitse tätä kyllä yhtään sellaisena, vaan pelkästään hienon ystävyyden kuvauksena.

No en minäkään katsoessani tulkinnut sitä niin, että Sana olisi lesbo. Hänhän on koko ajan painottanut ystävyyden merkitystä ja Sana oli se erilaisia tyttöjä yhteen sitova voima tuossa porukassa, joka sai muutkin tytöt tukemaan toisiaan. Sana tuki myös Vildeä, joka eriytyi ykköskaudella porukasta ja oletti ilman muuta, että Vilde edelleen kuuluu porukkaan ja häntä ei hylätä, vaikka Vilde itse ikävästi ja tuomitsevasti Evaa kohtaan käyttäytyikin. Tämä siitääkin huolimatta, että Vilde ei itse niin helposti Sanalle heti lämmennytkään.

Mutta sitten toisaalta ymmärrän tuon näkökulman, että joitakin kutkuttaa ajatus Sanan mahdollisesta lesboudesta. Sehän olisi oikeastaan aika mielenkiintoinen lähtökohta, jos Sanasta tehdään oma kausi. Olisiko lesbous omalla kohdalla sitten kuitenkin Sanalle häpeä, vaikka Isakin homouden hän suhteellisen rennosti ottikin? Ja Vilde voisi rakkauden kohteena olla myös aika mainio juonikuvio, kun nämä kaksi ovat olleet niin toisensa vastakohtia sarjan aikana. Sanavalmis, itsevarma Sana ja epävarma sählääjä Vilde...

Mä pidin kanssa Evan ja Jonasin suhteen lopetuskohtauksesta. Oli hyvä, että Eva antoi Jonasin hieman myös kuulla kunniansa niistä alentuvista kommenteista, kun Jonas väitti Evan haluavan vain muiden omaa eikä hänellä ole omaa persoonallisuutta lainkaan. Pidin sitä hyvänä, että Eva aloitti ns. puhtaalta pöydältä eikä jäänyt enää parisuhteeseen Jonasin kanssa. Molemminpuolisen kunnioituksen huomasi kuitenkin, eikä siinä ollut sellaista satuttamisen meininkiä kummaltakaan puolelta.

Vierailija
862/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten se kohtaus, kun tytöt kantavat sammunutta Vildeä. Taustalla soi järjettömän kaunis versio Maa on niin kaunis -joululaulusta (oon katsonut lopputeksteistä, että jokin gospel-kuoro esittää). Se, miten tytöt hoivaavat Vildeä. Mitä mieltä tästä muuten olette, kun fb:n Skam international ryhmässä muutamat pitää tätä kohtausta jonain osoituksena siitä, että Sana on lesbo. Koska hoivaa Vildeä, laittaa oksentamaan jne. Mä en tulkitse tätä kyllä yhtään sellaisena, vaan pelkästään hienon ystävyyden kuvauksena.

Mä ajattelin että se kuvaa nimenomaan ystävyyttä. Sana kantoi sammuneen Vilden, auttoi oksentamaan, jne. Oli lojaali, vaikka Vilde alussa suhtautui Sanaan todella nihkeästi. Muutenkin koko kohtaus kuvastaa enemmän vaan sitä että ollaan samaan jengiä ja sen eteen tehdään kaikki. "Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta". 

Sanan mahdollinen lesbous voi olla vähän liian lähellä Isakin häpeää, mutta mun mielestä ainakin se ois joka tapauksessa erittäin toimiva aihe. Tai ainakin sitä vois hyvin sivuta Sanan kaudella, jos sellainen tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän anneta jankkaajan jankuttaa ja keskitytään sarjaan! Kaikenlaiset mielipiteet on toki sallittuja, mutta ei kai siitä tarvitse hernettä vetää nenään joka kerta, kun kanssakeskustelijat on asioista ihan eri mieltä? Ja vaikka tämä ei mikään positiivisuus-ketju olekaan, niin ihmetellä täytyy miten joku jaksaa viikosta toiseen hengata täällä pelkästään negailemassa, kun mitään hyvää sanottavaa ei löydy. Ja ne negatiiviset mielipiteet jää toki hehkutuksen jalkoihin, kun täällä taitaa olla enemmän niitä jotka sarjasta pitää, kuin niitä jotka ei pidä. Silloin sitä saattaa jäädä kompuroimaan mielipiteineen yksin ja tulee ehkä olo, ettei se "kritiikki" ole edes suotavaa, mutta en mä ainakaan jaksa negailla jotta jollekkin tulis täällä mukavampi olo.

Lähinnä olen ihmetellyt sitä, minkä takia kritiikki ei ole suotavaa. En kyllä saa tästä muutenkaan mitään mukavaa oloa, kun koko ketju on pelkkää hehkutusta tietyistä hahmoista ja muista hahmoista ei saisi keskustella ollenkaan.

Vierailija
864/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän anneta jankkaajan jankuttaa ja keskitytään sarjaan! Kaikenlaiset mielipiteet on toki sallittuja, mutta ei kai siitä tarvitse hernettä vetää nenään joka kerta, kun kanssakeskustelijat on asioista ihan eri mieltä? Ja vaikka tämä ei mikään positiivisuus-ketju olekaan, niin ihmetellä täytyy miten joku jaksaa viikosta toiseen hengata täällä pelkästään negailemassa, kun mitään hyvää sanottavaa ei löydy. Ja ne negatiiviset mielipiteet jää toki hehkutuksen jalkoihin, kun täällä taitaa olla enemmän niitä jotka sarjasta pitää, kuin niitä jotka ei pidä. Silloin sitä saattaa jäädä kompuroimaan mielipiteineen yksin ja tulee ehkä olo, ettei se "kritiikki" ole edes suotavaa, mutta en mä ainakaan jaksa negailla jotta jollekkin tulis täällä mukavampi olo.

Lähinnä olen ihmetellyt sitä, minkä takia kritiikki ei ole suotavaa. En kyllä saa tästä muutenkaan mitään mukavaa oloa, kun koko ketju on pelkkää hehkutusta tietyistä hahmoista ja muista hahmoista ei saisi keskustella ollenkaan.

Olen lukenut koko ketjun, enkä oo huomannut että missään on kielletty puhumasta muista hahmoista. Se ei ole kieltämistä, jos joku kirjoittaa jotain Jonaksesta eikä kukaan muu vastaa siihen. Kritisoikaa ja puhukaa muista hahmoista niin paljon kuin tahdotte. Ei kai aina tarvitse olettaa että muut keskustelee niistä teitä kiinnostavista aiheista teidän puolesta ja te vaan tyytyväisenä luette keskustelua sivusta. Keskustelut syntyy sen perusteella mitä kukakin haluaa kommentoida, eikä siitä pidä loukkaantua.

Vierailija
865/2202 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wow, joku taitaa olla todella pakkomielteinen kun tallentelee kriittisten ihmisten kommentteja käyttääkseen niitä myöhemmin aseena.

Itsehän sä pyysit etsimään asiallisia kommenttejasi ja sarjan sisältöä ruotivia näkökulmiasi kymmenen sivua kauempaa. Etkö halunnutkaan, että ihmiset saavat itse lukea sun täysin asiallista kritiikkiä ja väärin perustein muka poistettuja kommentteja, joita tyhmät mielipiteiden torpedoijat vaan eivät millään suostu peesaamaan?

Sieltähän ne löytyivät. Pakkomielteinen Vauva AV oli ne meidän puolesta tallentanut. :)

En ollut tuo joka noi kommentit kirjoitti! Luulin että olit ne tallentanut, koska aiemmin vämkäsit että ei löydy.

Vierailija
866/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että jos Vilde, Jonas ja Sana eivät saa kaikki omaa kautta, on mun elämä pilalla. Koska juuri näistä haluaisin kaudet nähdä.

Vierailija
867/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahmot järjestyksessä, ketä on kivoin seurata sarjassa:

1. Isak

2. Even

3. Joonas

4. Sana

5. Koulun terveydenhoitaja

6. P-Chris

7. Eva

8-9. Noora & Vilde

10. William

11.Magnus

12. Chris

13. Emma

14. Mehdi

Vierailija
868/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikit on:

1.Isak

2.Sana

3.Even

4.Eva

5.Noora

6.Jonas

7.Vilde

8.Magnus

Vierailija
869/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas tykkää tästä Penetrators 2016 biisistä?

Isak taitaa siinä myös olla mukana.

Minä tykkään <3

Vierailija
870/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että Sana on keskiössä nelosessa.

Vierailija
871/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta uskottavuuskritiikki on turha. Sarja ei ole dokumentti. Se on hyvä nuorisosarja, jossa todella hyvää näyttelemistä.

Vierailija
872/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään <3

mikä biisi?

Vierailija
873/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään <3

mikä biisi?

Sori, mulla jäi linkki pois, enkä nyt pysty laittaa kännykällä. Löytyy jos kirjotat you tubeen Penetrators 2016.

Vierailija
874/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään <3

mikä biisi?

Sori, mulla jäi linkki pois, enkä nyt pysty laittaa kännykällä. Löytyy jos kirjotat you tubeen Penetrators 2016.

Ok, täytyy käydä tsekkaamassa!

Vierailija
875/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kaikki kaudet nyt katsoneena tässä joitain huomioita/mietteitä sarjasta.

- Hirveästi hiljaisia kohtia monessa jaksossa. En muista kautta. Mutta en kestänyt niitä taukoja, kun joku ei vastannut toiselle, vaan oli vaan hiljaa ja silmät vaelteli. Huomasiko muut vai onko tästä ollut jo puhetta täällä? :D

- Huulien lipomiset! Varsinkin Noora teki tätä. Ajoi melkein hulluksi vaikka alkuun oli ihan sievä piirre.

- Sydän kyllä pakahtui, kun Isakin kaverit olivat niin ok homouden kanssa. Laittoi miettimään, että toivottavasti oikeassa elämässäkin mahdollisimman moni teini saisi samanlaisen vastaanoton, jos tulevat ulos kaapista. Ja myös aikuiset tietysti.

Ja osittain sarja sai kaipaamaan nuoruusaikoja, toisaalta ei. Sarjaa katsoessani kuitenkin tajusin, että nuoruus todellakin on takana päin, ja tässä ollaan menossa aina vain kohti tylsää vanhuutta. Kamalaa! T. 26v nainen, juu siis tosi vanha ;)

Vierailija
876/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että jos Vilde, Jonas ja Sana eivät saa kaikki omaa kautta, on mun elämä pilalla. Koska juuri näistä haluaisin kaudet nähdä.

Mulla just samat! Järjestyksellä ei väliä. Moni tuntuu toivovan, että Vilde olisi viimeisimmällä kaudella, kun on russ, mutta mä oikeastaan toivon, että mieluummin esim. nyt seuraava. Ja siinä samalla näkisimme Magnuksen taustastakin. Oletan, että alkavat seurustelemaan, kun en usko Vilden lesbouteen. Vilden kautta tulisi käsittelyyn ainakin syömishäiriö ja kenties myös äidin alkoholismi tai ainakin urakeskeisten vanhempien välinpitämättömyys, kenties tai jotain tämän tyylistä.

Jonas taas on niin huippu tyyppi, että haluaisin hänestä kauden. Sanan kausi taas olisi tosi tärkeä nykyajan vihailmapiirissä ja itse haluaisin todella oppia islamista lisää. Millaista on elää muslimina Norjan kaltaisessa "uskonnottomassa maassa" vai miten Sana tämän muotoilikaan.

Vierailija
877/2202 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evak <3<3 <3

Vierailija
878/2202 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään <3

mikä biisi?

Räppääkö Tarjei ton tokan säkeistön? Ketä muita tossa on mukana?

Vierailija
879/2202 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmoskausi on lempparini niinkuin näkyy monella olevan, mutta toisen katselukierroksen jälkeen huomasin tykkääväni ekasta kaudesta ihan tosi paljon. evan itsensä etsiskely on tosi samaistuttavaa ( kuulun samaan ikäluokkaan ) ja oli kiinnostavaa miten kaudella oli käännetty ympäri se että etsitään ystävyyttä rakkauden sijaan ja kausi päättyy parisuhteen loppuun.

Vierailija
880/2202 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä tarjein ääneltä tuossa biisissä. mutta isakhan ei ole penetrator niin ehkä se on kuitenkin joku muu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän