Totuus nettitreffeistä ruikuttajille
Testasin nettideittailua. Erääseen ilmaispalveluun tein huolellisen profiilin ja varustin sen hymyilevällä kuvalla. Täytin koulutuskohdat, pituudet, painot kiinnostukset yms. huolella.
Ihannekumppanin kohdalle laitoin reilun ikähaarukat eli lähes kymmenen vuotta kumpaankin suuntaan. Kerroin etsiväni terveelliset elämäntavat omaavaa ja kommunokaatiokyvyn omaavaa miestä. Tarkistin, ettei kirjoitusvirheitä jäänyt vahingossa profiilitekstiini. Olen missimitoissa oleva alle kolmekymppinen nainen, ilman lapsia. Keskusta-asunto ja yliopistokoulutus löytyy.
Työpaikkani tarjoaa rajallisen määrän kontakteja ja harrastukseni ovat yksilölajeja naisvaltaisessa ympäristössä. Baarissa en erityisemmin viihdy. Nämä edelliset syynä sille, että seuraa kokeilin netistä hakea.
Lopputulos:
Olen saanut alle kahden vuorokauden aikana lähes 150 viestiä. Näistä taitaa n. 30% olla ns. "flirttejä" käytännössä tyhjän profiilin omaavilta käyttäjiltä.
Noin 65% viesteistä on ollut kirjoitettuja tyyliin "moi mitä sun viikonlopuun??? :) :) :)".
Osa on saanut mahdutettua lyhyeen viestiinsä huomattavan määrän kirjoitusvirheitä. Erilaiset erikoismerkit (hymiöt?) kukkivat ja pilkut loistavat poissaolollaan.
Noin 50% viesteistä on itseäni +10 vuotta vanhemmilta miehiltä. Vielä suurempi osa on ihmisiltä, jotka asuvat satojen kilometrien päässä alueelta (Uusimaa), jolta ilmoitin treffiseuraa etsiväni. Muutama kirjoitti huonolla englannilla lyhyen lauseen. Osa etsii seksiseuraa.
Olen vastannut tasan kahdelle miehelle. He olivat täyttäneet profiilinsa mutta heillä ei ollut kuvaa. Katsotaan saanko kuvia vai ovatko nämäkin tyhjiä arpoja.
Kommentteja kaipaisin teiltä naisia nirsoiksi syyttäviltä miehiltä! Minä olen rehellisesti sanottuna järkyttynyt nettimiesten "tasosta". Se on todella matala.
Kommentit (356)
No joo... Sitähän voisi vaikka itsekin kirjoittaa viestin jollekin kiinnostavalle miehelle...
Suomi 24:ssä pystyy katsomaan paljonko viestejä toinen on saanut. Omana aikanani jätin suoraan kaikki ap:n kaltaiset pois, koska näki heidän saavan 300 viestiä 2 päivässä. En ollut tajunnut, että taso on noin huono. Ajattelin 300 viestin joukossa olevan edes 30 hyvää profiilia ja siitä onkin sitten jo aika vaikea erottua. Usein heillä oli myös vaatimustaso sen mukainen: "Pitkä, komea, urheilullinen, älykäs, ..." Itse olen vain keskimittainen.
Itse kirjoitin n. 3 kappaletta ensimmäiseen viestiin. Ensimmäinen kappale perus-esittelyä, toinen yhteisistä kiinnostuksen kohteista ja kolmas sitten yleistä 'löpinää'. Jos jaksoi olla aktiivinen ja lähetti viestin n. 50 naiselle, niin sai ehkä 5 vastausta. Joista osa 2 sanan vastauksia. Ne ei muuten paljoa hymyilytä:)
Kerron samalla hauskan sattuman nettideittailun maailmasta. Lähetin viestin yhdelle naiselle, joka vastauksena haukkui viestini ja kertoi ettei häntä kiinnosta viestitellä kanssani. En sitten lähettänyt toista viestiä tälle naiselle. Vajaan viikon päästä hän lähetti viestin minulle, jossa haukkui minut koska en ollut lähettänyt kiitos kirjettä tästä ensimmäisestä haukkumisviestistä:) Sitten kirjoitin kiitoskirjeen:)
Mutta joo. AP: Perusta profiili miehenä ja valita sitten, että naiset ei lähetä älykkäitä pokausviestejä sinulle...
Jos saat kahdessa päivässä 150 tasoltaan vauhtelevaa viestiä, niin melko varmasti saat vaikkapa kuukaudessa kymmenisen hyvää yhteydenottoa?
Olen itse aivan normaali mies, nykyisin hyvässä parisuhteessa, ja sain nettideiteissä aikanaan kahden kuukauden aikana tasan nolla yhteydenottoa. Ei tarvinnut paljon alkaa jyviä erottelemaan akanoista.
Todennäköisesti itse lähestymällä tapaa parhaiten itselleen sopivan ihmisen, oli kyse sitten miehestä tai naisesta.
Vierailija kirjoitti:
On tainnut mami vähän yliarvioida tasonsa.... Jos ei muka oikeasti tule laadukkaita viestejä. Tosin eihän 2vrk vielä ole kovin pitkä aika.
No jaa, baarissa saa rumimpia ravistella lahkeista ja jos hetkeksi erkanee kavereistaan, 10 kertaa nyt lähestyneitä "laadukkaampaa" miesmateriaalia kyllä ilmestyy näkökenttään.
Avaukseni tarkoitus oli yksinkertaisesti todeta järkyttyneeni siitä jämämiesten määrästä, joka lävähti eteen onnettomien viestien muodossa.
Ja aloitteita teen heti, kun löydän kuvallisen ja kivan profiilin. Ja sen miehen, jolla hiukset päässä, akateeminen koulutus ja pituutta yli 180 cm.
Siihen saakka onnellisempi yksin kuin epätyydyttävään tyytyen.
Johtopäätös: keskinokkelan miehen ei tarvitsisi panostaa juuri lainkaan erottuakseen edukseen noista "mitäs sulle?" - jampoista. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tainnut mami vähän yliarvioida tasonsa.... Jos ei muka oikeasti tule laadukkaita viestejä. Tosin eihän 2vrk vielä ole kovin pitkä aika.
No jaa, baarissa saa rumimpia ravistella lahkeista ja jos hetkeksi erkanee kavereistaan, 10 kertaa nyt lähestyneitä "laadukkaampaa" miesmateriaalia kyllä ilmestyy näkökenttään.
Avaukseni tarkoitus oli yksinkertaisesti todeta järkyttyneeni siitä jämämiesten määrästä, joka lävähti eteen onnettomien viestien muodossa.
Ja aloitteita teen heti, kun löydän kuvallisen ja kivan profiilin. Ja sen miehen, jolla hiukset päässä, akateeminen koulutus ja pituutta yli 180 cm.
Tulevan vanhapian tekstiä. Kevyt läpänheitto on lisäksi hyvä tapa karsia tiukkapipomimmit. Pitkä viestittely on aina virhe, koska siitä muodostuu virheellinen mielikuva toisesta. Parempi nähdä heti livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän periferialla sitten asut jos ei tuollaisia miehiä löydy? Tietenkin tuo sinun "kiva profiili" voi tarkoittaa mitä tahansa ja luultavasti olet vain prinsessaharhainen nirppanokka. Ja ihan tiedoksi, että jos miehiä roikkuu baareissa lahkeissa kiinni niin se ei vielä tarkoita, että sinulta oltaisiin muutakin kuin sitä vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vittuako valitat, 150 vastausta. Miehenä saisit ehkä yhden, vaikka oisit mallimitoissa.
Tajuatko ettei vastausten määrällä ole mitään merkitystä, jos ne ovat laadultaan täyttä paskaa?
Silloin kannattaisi varmasti itsekin hieman selata vastapuolen profiileja ja ottaa yhteyttä niihin kiinnostaviin tapauksiin. Nyt vain odotat paikallasi, että juurikin ne pillun perässä ryömivät copycatit lähettelee ne sarjaviestinsä ja sitten joudut valitsemaan niistä ne parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Johtopäätös: keskinokkelan miehen ei tarvitsisi panostaa juuri lainkaan erottuakseen edukseen noista "mitäs sulle?" - jampoista. Vai?
Täysin oikea johtopäätös.
Jos osaat kirjoittaa viestin joka ei ole copypaste jonka lähetät jokaiselle, vaan osoitat siinä että olet lukenut naisen profiilin ja löytänyt sieltä jotain mielenkiintoista tai yhteisiä kiinnostuksenkohteita, olet jo kiinnostavampi kuin 95% vastaajista.
Esimerkki: "Moi, huomasin että pidät mongolialaisesta kurkkulaulusta. Mikä on lempilevysi, minun on se ja se" tai "Moi, huomasin että pidät mongolialaisesta kurkkulaulusta. Lähtisitkö kanssani kurkkulaulukeikalle ensi perjantaina?"
Ei näin: "Hei söpöliini. Haluaisitko söpöillä kanssani?"
Ap:lle: melkein kuin oma kokemukseni, paitsi etten ole ihan missimitoissa. Siedettävä/normaali kuitenkin. Mutta mutta.. ei ole ihmekään, ettei tärppää, jos taso on tätä luokkaa. Omien vastauksieni helmiä oli mm. isäni ikäinen papparainen, joka aloitti viestinsä solvaamalla naisia ja etenkin minua nirsoiksi. Koko viesti oli samaa valitusta.
Toinen kullanmuru oli myöskin ikähaarukkani ulkopuolella oleva +50v. , työtön sairaseläkkeellä oleva mt-tapaus. Asui muuten vielä kotonaan. Herra oli käynyt profiiliani katsomassa, joten kävin katsomassa hänen, ja aika pian totesin että juuei. Hän laittoi katkeransävyisen viestin takaisin, jossa vinkui, että minun olisi pitänyt kirjoittaa hänelle edes muutama sana, kun kerran profiilinsakin katsoin.. Loppu viestistä oli tuttua valitusta, että miksei kelpaa ja on niin yksinäinen ja sitä rataa. Hän myös syyllisti minut kaikesta, mikä elämässään on mennyt pieleen ja tottakai olin paha & hirveä ihminen.
Lisäksi vielä nämä "moimitäkuuluu?" -viestit, seksin vonkaajat, varatut, jne. Asiallisia ja kohteliaita vastauksia en saanut yhtäkään. Poistin lopulta koko profiilini, ja totesin, että jos en irl kumppania löydä, niin olkoon. Ja kun sitä kuitenkin kysytään, niin en vaatinut mahdottomia. Itsestään huolehtiva, fiksu ja huumorintajuinen kaveri oli hakusessa, ei kiiltokuvapoika/-mies.
"Jämämiehiä" kirjoitatpa kauniisti vastakkaisesta sukupuolesta.
AP sai 150 viestiä ja juuri ja juuri viitsi 2 miehelle vastata takaisin :D Jos tämä ei ole nirsoutta, niin mikä sitten on??
Mitä helvettiä jos pilkkuja ja pisteitä vähän puuttuu, ei se tee miehestä välttämättä paskaa sen takia? Itse vastasin treffi palvelussa aikoinaan yhelle miehelle, jolla ei pilkkuja tekstissä ollut ja muutenkin vähän huolimatonta kirjoitusta.. Nyt ollaan oltu 6vuotta yhdessä :D
150 viestiä jestas sentään ja täällä vielä kehtaat ruikuttaa. Eipä ne sinunkaan missimittasi paljoa jaksa miehiä kiinnostaa, kun luonne on tuollainen nirso valittaja.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, kun sain keskinokkelan viestin mieheltä, jonka profiilikuvassa ei ollut oluttölkkiä, olin heti valmis viestittelemään. Jos hän sen jälkeen vastasi suunnilleen parissa päivässä, ja lisäksi muisti kenen kanssa oli puheissa, olin jo ihan valmis treffeille. Ja olen minäkin baarissa rumimpia ravistellut lahkeista, että kuvassani tuskin oli ongelma.
Olenkin nykyään ihan tyytyväisenä varattu, yhden sellaisen keskinokkelan kanssa, joka oli kuvaa varten viitsinyt ajaa parran, ja ensi treffeillä tarjosi kahvin.
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
AP sai 150 viestiä ja juuri ja juuri viitsi 2 miehelle vastata takaisin :D Jos tämä ei ole nirsoutta, niin mikä sitten on??
Mitä helvettiä jos pilkkuja ja pisteitä vähän puuttuu, ei se tee miehestä välttämättä paskaa sen takia? Itse vastasin treffi palvelussa aikoinaan yhelle miehelle, jolla ei pilkkuja tekstissä ollut ja muutenkin vähän huolimatonta kirjoitusta.. Nyt ollaan oltu 6vuotta yhdessä :D
150 viestiä jestas sentään ja täällä vielä kehtaat ruikuttaa. Eipä ne sinunkaan missimittasi paljoa jaksa miehiä kiinnostaa, kun luonne on tuollainen nirso valittaja.
Jos huomaat, aloittaja oli kouluja käynyt ihminen, ja sellainen luonnollisesti etsii toista samanlaista.
Oli minullakin kaivurikuskipoikaystävä hetken, aivan ihana, söpö ja komea, muuta ei meillä alkuhuuman jälkeen paljon puhuttavaa ollut. Hänkään ei myöskään keittiössä ja siivouspäivänä kauheasti arvostanut minun taitoani tehdä lähdeviitteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana, kun viestit kulkevat reaaliaikaisesti, en kyllä näe mitään ongelmaa tuossa "mitä kuuluu" -aloituksessa. Niin kai sinä livekohtaamisessakin aloitat, etkä millään monologilla.
Ei puhuttu chatista, vaan sen palvelun omasta viestittelystä, joka on kuin sähköposti.
Jos tuollaiseen sähköpostiin toinen vastaa että "mitäs tässä" niin arveletko että siitä match syntyy.
Olisikohan omassa kommynikoinnissa sitten jokin ongelma, jos ei tuohon osaa vastata muuta kuin mitäs tässä? :D Kai ne viestit saa kuitenkin luettua useamman kerran päivässä, eikä tarvitse kuitenkaan päiväkausia odotella keskustelun etenemistä. Ihan siis ajattelin etanapostiin verrattuna.
Miehille ei tunnu menevän jakeluun se, että naiset nyt yksinkertaisesti on paremmassa asemassa nettideiteillä. Kun mies lähettää tyhjästä profiilistaan "moi mitä kuuluu?" viestin naiselle, joka kahdessa päivässä saa 150 viestiä, kuvitteleeko hän todellakin, että nainen jaksaa tästä randomista alkaa "ottaa selvää", minkälainen tyyppi siellä kirjoittelee? Miehen nyt vaan pitäisi panostaa joko profiiliin tai aloitusviestiin. Jommasta kummasta pitäisi jollain tavalla käydä ilmi se, että tässä on nyt tutustumisen arvoinen mies. Tottakai naisetkin voisivat olla aloitteellisempia, mutta koska niin moni mies sitä on, ja naiset hukkuvat yhteydenottoihin jo muutenkin, niiden viestien ja lähettäjien profiileiden seulomiseen menee niin paljon aikaa, että harva jaksaa vielä sen lisäksi alkaa käydä aktiivisesti tuhansia profiileja läpi. Lisäksi oma kokemukseni on, että ne parhaimmat tyypit sitten loppujen lopuksi olivat sellaisten profiileiden takana, joita en ikinä olisi itse sieltä osannut löytää. He ovat kuitenkin osanneet ottaa yhteyttä sellaisella viestillä, jota en vain voinut ohittaa.
No makunsa kullakin. Minusta on pikemminkin kiusallista, jos alusta lähtien jaaritellaan ummet ja lammet asiasta, josta minulla ei välttämättä ole mitään tietoa tai johon minulla ei ole juurikaan mielenkiintoa. Tai sitten tämä "hei, kerronpas vähän jotain itsestäni..", vaikka profiilissa lukee lähes samat jutut. Jotenkin niin väkinäisen tuntuisia tällaiset viestit.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme etteivät sinua kirjoitusvirheet haittaa. Oma viestisi kun vilisee niitä. Ap etsi kantta vakalleen.
Vierailija kirjoitti:
No makunsa kullakin. Minusta on pikemminkin kiusallista, jos alusta lähtien jaaritellaan ummet ja lammet asiasta, josta minulla ei välttämättä ole mitään tietoa tai johon minulla ei ole juurikaan mielenkiintoa. Tai sitten tämä "hei, kerronpas vähän jotain itsestäni..", vaikka profiilissa lukee lähes samat jutut. Jotenkin niin väkinäisen tuntuisia tällaiset viestit.
Miksi vastaat ihmisille jotka ovat kiinnostuneet sellaisista aiheista, joihin sinulla ei ole mitään mielenkiintoa? Vastaa sellaisille joiden kanssa sinulla on jotain yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastaat ihmisille jotka ovat kiinnostuneet sellaisista aiheista, joihin sinulla ei ole mitään mielenkiintoa? Vastaa sellaisille joiden kanssa sinulla on jotain yhteistä.
Samaa mieltä. Juuri sitähän sillä "jaarittelulla" haetaan, että ollaanko edes kiinnostuttu samantyyppisistä asioista, ja pystyykö toinen lukemaan jutuistani mikä minua kiinnostaa. Pystyykö, osaako, viitsiikö, haluaako.
Eli ap ei siis ole itse kirjoittanut yhtään viestiä, ei ole tehnyt yhtään aloitetta ja ihmettelee miksi vain paska ottaa yhteyttä? Laatumiehet tietävät arvonsa, joten nöyrästi nyt vaan hattu käteen ja aloitteita tekemään.