Totuus nettitreffeistä ruikuttajille

Negatiivinen huomio

Testasin nettideittailua. Erääseen ilmaispalveluun tein huolellisen profiilin ja varustin sen hymyilevällä kuvalla. Täytin koulutuskohdat, pituudet, painot kiinnostukset yms. huolella.

Ihannekumppanin kohdalle laitoin reilun ikähaarukat eli lähes kymmenen vuotta kumpaankin suuntaan. Kerroin etsiväni terveelliset elämäntavat omaavaa ja kommunokaatiokyvyn omaavaa miestä. Tarkistin, ettei kirjoitusvirheitä jäänyt vahingossa profiilitekstiini. Olen missimitoissa oleva alle kolmekymppinen nainen, ilman lapsia. Keskusta-asunto ja yliopistokoulutus löytyy.

Työpaikkani tarjoaa rajallisen määrän kontakteja ja harrastukseni ovat yksilölajeja naisvaltaisessa ympäristössä. Baarissa en erityisemmin viihdy. Nämä edelliset syynä sille, että seuraa kokeilin netistä hakea.

Lopputulos:

Olen saanut alle kahden vuorokauden aikana lähes 150 viestiä. Näistä taitaa n. 30% olla ns. "flirttejä" käytännössä tyhjän profiilin omaavilta käyttäjiltä.

Noin 65% viesteistä on ollut kirjoitettuja tyyliin "moi mitä sun viikonlopuun??? :) :) :)".

Osa on saanut mahdutettua lyhyeen viestiinsä huomattavan määrän kirjoitusvirheitä. Erilaiset erikoismerkit (hymiöt?) kukkivat ja pilkut loistavat poissaolollaan.

Noin 50% viesteistä on itseäni +10 vuotta vanhemmilta miehiltä. Vielä suurempi osa on ihmisiltä, jotka asuvat satojen kilometrien päässä alueelta (Uusimaa), jolta ilmoitin treffiseuraa etsiväni. Muutama kirjoitti huonolla englannilla lyhyen lauseen. Osa etsii seksiseuraa.

Olen vastannut tasan kahdelle miehelle. He olivat täyttäneet profiilinsa mutta heillä ei ollut kuvaa. Katsotaan saanko kuvia vai ovatko nämäkin tyhjiä arpoja.

Kommentteja kaipaisin teiltä naisia nirsoiksi syyttäviltä miehiltä! Minä olen rehellisesti sanottuna järkyttynyt nettimiesten "tasosta". Se on todella matala.

Sivut

Kommentit (356)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Missimitat. No just.

Miten kehtaat valehdella noin häpeämättömästi.

En valehtele. Samasta syystä odotan jotakin "tasoa" myös mieheltä. Ei vararengasta, perse ja reidet kondiksessa.

Kaikilla ihmisillä ei ole syömishäiriötä (yli- tai alipaino).

Ap

Vierailija

No mitä muuta siihen ensimmäiseen viestiin pitäisi kirjoittaa kuin "Moi mitä kuuluu". Ei kaikki jaksa tai edes osaa kirjoittaa itsestään romaania. Kirjeenvaihto ei edes kerro mitään siitä sujuuko keskustelu irl.

Eli kyllä, minusta tuo on turhaa nirsoilua että profiilissa pitäisi olla pitkä mainosteksti ja viestien kilometrin pituisia.

Vierailija

Minulla oli sama kokemus. Ikähaarukka oli kymmenen vuotta ylöspäin, ja viisi alaspäin kun en halunnut vaikuttaa puumalta.
Kaksi kuukautta tuota alkoi jo löydä työstä. Itse luin aina ihmisen profiilin, ja laitoin viestiä liittyen johonkin yhteiseen mielenkiinnon kohteeseen, jotta siitä lähtisi jotain juttua. Monella miehellä ei ole kuvaa, tai vaikka on, profiilissa ei mitään mihin tarttua, tai ainoat viesti on "mitäs sinne eteläsuomeen kuuluu" , tai vastaus oman pitkään viestiini on "Olis kiva nähdä".
Onneksi juuri kun olin luovuttamassa, löytyi ihan tavallinen, kunnon mies, jonka profiilissa oli kuva ja tekstiä, ja joka vastaili ihan monella lauseella. Älä vielä heitä toivoa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mitä muuta siihen ensimmäiseen viestiin pitäisi kirjoittaa kuin "Moi mitä kuuluu". Ei kaikki jaksa tai edes osaa kirjoittaa itsestään romaania. Kirjeenvaihto ei edes kerro mitään siitä sujuuko keskustelu irl.

Eli kyllä, minusta tuo on turhaa nirsoilua että profiilissa pitäisi olla pitkä mainosteksti ja viestien kilometrin pituisia.

Jos etsii kommunikointikykyistä ihmistä, niin todella on olemassa ihmisiä joille ei tuota ongelmaa laittaa pari kokonaista lausetta peräkkäin. Eräs ihana tavallinen erämies kuusamosta kertoili profiilissaan miten kiva olisi olla nuotiolla jonkun kanssa yhdessä, ja viestiin laittoi kaikkea hankikannosta, ja kyseli millaiset hiihtokelit on olleet ja tykkäänkö käydä hiihtämässä. Harmi että asui aivan liian kaukana, ja olen muutenkin kaupunkilaisempi.

Vierailija

Laitoin tyhjän profiilin eräälle deittisivustolle, tarkoituksenani täytellä sitä vähän kerrallaan. Profiilissani ei ollut mitään kuvia tai tekstiä, mutta muutama innokas ehti jo lähettää viestinsä, jossa minua kehuttiin persoonalliseksi, kaunottareksi ja kerrottiin miten eloisasti kirjoitan. Ei tarvitse varmaan mainitakaan etten vastannut näille copypaste-deiteille mitään.

asdfasdfasdfasdf

No luulempa että tasokkaampaa seuraa löytyy maksullisilta deittisivuilta. Toiset miehet ovat hyviä kirjoittamaan mutta todella hiljaisia kasvotusten, joten en ihan odottaisi tekstin perusteella ihmeitä.

Vierailija

Nykyaikana, kun viestit kulkevat reaaliaikaisesti, en kyllä näe mitään ongelmaa tuossa "mitä kuuluu" -aloituksessa. Niin kai sinä livekohtaamisessakin aloitat, etkä millään monologilla.

Vierailija

Minä olen joskus naureskellut sille e-kontakti -mainokselle, jossa on niitä aloitusreploja tyyliin, "tykkään nauramisesta, mistä sinä pidät". Sellaisiako ihmiset oikeasti odottavat?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No vittuako valitat, 150 vastausta. Miehenä saisit ehkä yhden, vaikka oisit mallimitoissa.

Tajuatko ettei vastausten määrällä ole mitään merkitystä, jos ne ovat laadultaan täyttä paskaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana, kun viestit kulkevat reaaliaikaisesti, en kyllä näe mitään ongelmaa tuossa "mitä kuuluu" -aloituksessa. Niin kai sinä livekohtaamisessakin aloitat, etkä millään monologilla.

Pikaviesti on eri asia kuin lähinnä sähköpostiin verrattava deittipalvelun viesti. Ei osoita kommunikointikykyä riiittävästi "mitä kuuluu" -tyylin viesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei puhuttu chatista, vaan sen palvelun omasta viestittelystä, joka on kuin sähköposti.
Jos tuollaiseen sähköpostiin toinen vastaa että "mitäs tässä" niin arveletko että siitä match syntyy.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat