Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti työreissuun. Jätti 30€ ruokiim viikoksi.

Vierailija
08.01.2017 |

Itse syö absilla parikertaa päivässä ja muut herkut päälle kaupasta. Mä venytän pennii ja syön tonnikalaa ja makaroonia. Lisäksi luulee täällä olevan hyvät ruuat valmiina ku torstaina tulee.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 euroa viikoksi riittää hyvin yhdelle. Tonnikalan syötävän osan kilohinta on halvoissakin tonnikaloissa lähelle 10 euroa, miksi ihmeessä haluat ostaa niin kallista evästä? 

Mulla meni välillä viikossa 10-15 euroa kun asuin yksin ja söin joka päivä lämpimän ruuan. Söin puuron lisäksi juureksia, perunoita, tarjousjauhelihaa ja 1 hedelmä joka päivä. Vielä on jäljellä noita lanttuja ja porkkanoita, jotka maksoivat joulun alla parhaimmillaan 89 senttiä 2 kiloa ja ihan lähi K-kaupassa. Kaali näkyi olevan Prismassa toissapäivänä 49 senttiä kilo. 

Vierailija
22/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnikala on kallista. Osta mieluummin kaksi purkkia tomaattimurskaa, paketti linssejä, sipulia 2-3 kpl, ja porkkanoita 1kg, öljyä, valkosipulia ( ei pakollinen);  kaurahiutaleita, jauhoa, kuivahiivaa, leivinpaperia, munia, halvimpia hedelmiä 1 kg. Lisäksi 2 litraa maitoa juomiseen.

Kuullota sipulimurska ja mahdollinen pieneksi hakattu valkosipuli (1-2 kynttä) öljyssä. lisää tomaattimurska ja huuhdellut  linssit sekä kuutioidut porkkanat ( 2-3 kpl). mausta kasvisliemikuutiolla, ripauksella sokeria, murusella suolaa, oreganolla/basilikalla, ropauksella mustapippuria. Jos jotain puuttuu mausteista, niin ei haittaa.

Googlaa karjalan kauraleipä, ja leivo leipäsi itse.

Keittoa lounaaksi ja päivälliseksi. Aamupalalla ja illalla leipää keitettyjen munien, porkkanatikkujen sekä hedelmän kera.

Säästöön saat ainakin 10 euroa euroa, ja ruoka kestää torstaihin asti.

anteeksi, reseptistä unohtui  vesi! Lisää vettä tahtomasi määrä. Jos teet keittoa, niin vetta enemmän. Sama resepti sopii myös linssipadan reseptiksi, jolloin voit syödä riisiä/makaronia/perunaa padan lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnikala on kallista. Osta mieluummin kaksi purkkia tomaattimurskaa, paketti linssejä, sipulia 2-3 kpl, ja porkkanoita 1kg, öljyä, valkosipulia ( ei pakollinen);  kaurahiutaleita, jauhoa, kuivahiivaa, leivinpaperia, munia, halvimpia hedelmiä 1 kg. Lisäksi 2 litraa maitoa juomiseen.

Kuullota sipulimurska ja mahdollinen pieneksi hakattu valkosipuli (1-2 kynttä) öljyssä. lisää tomaattimurska ja huuhdellut  linssit sekä kuutioidut porkkanat ( 2-3 kpl). mausta kasvisliemikuutiolla, ripauksella sokeria, murusella suolaa, oreganolla/basilikalla, ropauksella mustapippuria. Jos jotain puuttuu mausteista, niin ei haittaa.

Googlaa karjalan kauraleipä, ja leivo leipäsi itse.

Keittoa lounaaksi ja päivälliseksi. Aamupalalla ja illalla leipää keitettyjen munien, porkkanatikkujen sekä hedelmän kera.

Säästöön saat ainakin 10 euroa euroa, ja ruoka kestää torstaihin asti.

700g paketti jauhelihaa sekaan, ja ukolle jää torstaiksi jämät. Ja sulle jää rahat viä pariin suklaalevyyn.

Vierailija
24/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään rahaa. Viimeksi sain rahaa ennen joulua. Ne meni jo. Olen työtön.

Sitten vaan heti huomenna aamusta lähdet sossussa käymään rahaa hakemassa. Vai kelassako se nykyään tapahtuu, en osaa sanoa mutta ehkä joku osaa.

Jos mies käy töissä ja miehellä on varaa syödä ulkona monta kertaa päivässä ette saa sossusta mitään kun miehen tulot otetaan huomioon. Seurakunnan diakonilta voisitte saada ruokalappuja tai leipäjonosta ruokaa.

Vierailija
25/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30€ torstaihin ja monellekko?

Meitä on neljä ja meillekkin tuo riittää ihan hyvin torstaihin asti. Ja kyllä torstaina odottas se ruoka valmiina. Ei mitkään paistit mut vaikka perinteinen makaronilaatikko..

Vierailija
26/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 euroa viikoksi riittää hyvin yhdelle. Tonnikalan syötävän osan kilohinta on halvoissakin tonnikaloissa lähelle 10 euroa, miksi ihmeessä haluat ostaa niin kallista evästä? 

Mulla meni välillä viikossa 10-15 euroa kun asuin yksin ja söin joka päivä lämpimän ruuan. Söin puuron lisäksi juureksia, perunoita, tarjousjauhelihaa ja 1 hedelmä joka päivä. Vielä on jäljellä noita lanttuja ja porkkanoita, jotka maksoivat joulun alla parhaimmillaan 89 senttiä 2 kiloa ja ihan lähi K-kaupassa. Kaali näkyi olevan Prismassa toissapäivänä 49 senttiä kilo. 

Kirjoittaisitko esimerkkipäivän jossa kerrot aivan kaiken mitä söit ja joit päivän aikana, haluan tietää mitä sellaiset ihmiset syövät jotka saavat 10 eurolla viikon ruoat hankittua.

Vierailija
27/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun omat rahat on? Kai sulla joku säännöllinen tulonlähde on, työttömyyspäiväraha edes?

Vierailija
28/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeeta ymmärtää, et miks köyhä syä tonnikalaa.

Vierailija
29/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I

Kuule, ei ap mitään rahaa saa sossusta/kelasta koska sen mies on töissä. Miehen kuuluu elättää vaimoaan kun kerran tienaa ja vaimo ei. Niin sanoo laki.[/quote]

Mistä olet tippunut? Lue ensin vaikka lehtiä, ei pelkkä palstoja.

Vierailija
30/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen jossa mies lähti ulkomaille lomalle ja jätti perheensä ilman rahaa kotiin. Perheessä muutenkin isä oli se joka söi kunnolla ja oli tukevassa kunnossa, muu perhe aliravittuja.

Missä sen perheenäidin omat rahat ja lapsilisät? Rouva kävi omilla rahoillaan kampaajalla ja manikyyrissä, osti meikkejä ja merkkilaukkuja ja sitten oli ihmeissään, kun ei mies antanut tarpeeksi rahaa.

Nämä "mies ei anna rahaa"-aloitukset ehkä menisivät "1960-luvun av-palsta"-ketjuun. Nykyään Suomessa on jopa työttömillä kotiäideillä oikeus omaan sosiaaliturvaan.

Jos on alkanut tehdä lapsia alle 25-vuotiaana ammattitaidottomana ja työttömänä, oma moka kun ei saa rahaa edes kotihoitotukena.

Vierailija
31/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka kirjoitti:

I

Kuule, ei ap mitään rahaa saa sossusta/kelasta koska sen mies on töissä. Miehen kuuluu elättää vaimoaan kun kerran tienaa ja vaimo ei. Niin sanoo laki.

Kun hakee toimeentulotukea tai vaikka asumistukea, niin kyllä siinä lasketaan koko perheen tulot. Ja kun mies tienaa kun on töissä, niin ei ap saa toimeentulotukea tai asumistukea. Meillä on 22v tytär joka on asunut 5 vuotta jo omillaan ja nytkin vielä ulkomailla, niin silti oli taaskin uudessa kelan opintotukipaperissa mun tulot merkitty, en tiedä miksi ei miehen, ne on aina joka kerta pitänyt selvittää kun mun tytär on hakenut opintotukea kelalta.

Vierailija
32/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen jossa mies lähti ulkomaille lomalle ja jätti perheensä ilman rahaa kotiin. Perheessä muutenkin isä oli se joka söi kunnolla ja oli tukevassa kunnossa, muu perhe aliravittuja.

Missä sen perheenäidin omat rahat ja lapsilisät? Rouva kävi omilla rahoillaan kampaajalla ja manikyyrissä, osti meikkejä ja merkkilaukkuja ja sitten oli ihmeissään, kun ei mies antanut tarpeeksi rahaa.

Nämä "mies ei anna rahaa"-aloitukset ehkä menisivät "1960-luvun av-palsta"-ketjuun. Nykyään Suomessa on jopa työttömillä kotiäideillä oikeus omaan sosiaaliturvaan.

Jos on alkanut tehdä lapsia alle 25-vuotiaana ammattitaidottomana ja työttömänä, oma moka kun ei saa rahaa edes kotihoitotukena.

Mies taisi ottaa äidin rahat käyttöönsä.

Vierailija
33/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpa. Kaalikeitto, makaronilaatikko, riisi, kaurapuro, kananmunat - säästäisin sitä summasta puoli.

Vierailija
34/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaisitko esimerkkipäivän jossa kerrot aivan kaiken mitä söit ja joit päivän aikana, haluan tietää mitä sellaiset ihmiset syövät jotka saavat 10 eurolla viikon ruoat hankittua.

Perustuu toki siihen, että joskus saa. Tarkoittaa ettei aina, koska kaapissa on jotain valmiina. Mutta 30 eurolla selviäisin helposti 4-5 päivää ja satasta enempää kuukaudessa ei kyllä kovin usein enää menekään. 

Aamupala: itse leivottua sämpylää, maustamatonta jugurttia, itse poimittuja marjoja, ohut siivu arkijuustoa, kahvikupillinen (Costa Ricaa, 5 euroa 2 pkt, riittää pitkäksi aikaa). 

Välipala: satsuma

Lounas: makaronilaatikkoa (tumma makaroni oli viimeksi lidlissä 20 senttiä pussi), jossa seassa hernemaissipaprikaa ja tarjousjauhelihaa, tomaatti

Päivällä kahvi ja pieni annos pakettijäätelöä

Illallinen: Kasvissosekeittoa porkkanasta, lantusta ja sipulista sekä sulatejuustosta, suolaa. Lisäksi hapankorppua, jota murustelen krutongiksi keiton sekaan. 

Iltapalaksi omena. Omenat ja appelsiinit ovat olleet viime aikoina halpoja. 

Juomana vain vettä. En juo muuta kuin vettä ja kahvia. 

Marjat nyt tokkiinsa mulla vähän laskevat hintaa, kun niitä on vielä pakastimessa jonkun verran, mustikoita, puolukoita ja vattuja. 

Tässä nyt oli kaksikin hedelmää, mutta ne ovat olleet aika halpoja viime aikoina. 

Vierailija
35/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka kirjoitti:

I

Kuule, ei ap mitään rahaa saa sossusta/kelasta koska sen mies on töissä. Miehen kuuluu elättää vaimoaan kun kerran tienaa ja vaimo ei. Niin sanoo laki.

Lue sinä nyt aluksi Suomen laista Avioliittolaki (234/1929) , siitä 4. luku ja 46§. Tarvittaessa elatus voidaan vahvistaa oikeudessa. Vaikka laki on vuodelta 1929, tuota pykälää on päivitetty viimeksi vuonna 1987.

Vierailija
36/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleet olisi ravitsevampaa kuin tyhjä makaroni.tonnikalan tilalle iso juusto.

Vierailija
37/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ainakin perheen toimeentulotuki maksettiin miehen tilille. http://yle.fi/uutiset/3-7431223

Vierailija
38/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies halusi mökille ryyppämään, kun tulin sairaalasta kotiin. Olin ollut   siellä viikon ja oltiin kummatkin hermostuneita , jättti muutaman leipäsiivun. Tiesi tasan tarkkaan ,että en jaksa mennä kauppaan.  Olihan siellä pakasteessa ruokaa, mutta en jaksanut laittaa!!

Vierailija
39/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akka kirjoitti:

I

Kun hakee toimeentulotukea tai vaikka asumistukea, niin kyllä siinä lasketaan koko perheen tulot. Ja kun mies tienaa kun on töissä, niin ei ap saa toimeentulotukea tai asumistukea. Meillä on 22v tytär joka on asunut 5 vuotta jo omillaan ja nytkin vielä ulkomailla, niin silti oli taaskin uudessa kelan opintotukipaperissa mun tulot merkitty, en tiedä miksi ei miehen, ne on aina joka kerta pitänyt selvittää kun mun tytär on hakenut opintotukea kelalta.

Tuleeko nyt selittää, että työttömyysturva ja opintotuki on eri asia?

Vierailija
40/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahden henkilön viikon (7 päivää) ruokarahat joskus 20€. Ihan hyvin pärjätään eikä eletä nälässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän